[Partities] Partitie niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Beste tweakers,

Situatie is als volgende;

Ik had een WinXP workstation met een enkele Samsung 750GB HDD opgedeeld in 3 partities.
Nu heb ik 2x 500GB erbij gedaan en deze 2 in RAID0 laten draaien. Hierna heb ik Win 7 op de 2 HDD's geinstalleerd.
Wat ik vervolgens wilde is de 3 partities die ik oorspronkelijk had, terugbrengen naar 1 partitie.
C (OS) en D (VMware) schijf heb ik verwijderd. De ruimte die ik vrijkreeg wilde ik zetten op de E (data) schijf zodat ik in Windows 7, 2 partities zou krijgen. C:\ 1TB (2x500) en D:\ (750GB).

Nadat ik deze heb verwijderd heb ik de laatste partitie vergroot. Hierna heb ik gereboot. Vervolgens blijkt dat D niet meer bij verkenner staat. Disk management vertelt mij dat de partitie ontoegankelijk is doordat het een RAW partitie is en geformatteerd moet worden.

Ik wil de DATA niet kwijt, kan ik hier nog wat mee ?

Met vriendelijke groet,

Dennis

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een backup?

Neem anders Thematopic: Datarecovery eens door om je data nog terug te krijgen, voordat je verder gaat prutsen.

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-02 08:11
Ik ben nu met EASEUS alle data (550gb) op de betreffende partitie aan het kopieeren naar de C schijf. Dit duurt nog +/- 3uur. Ik heb dan mijn belangrijke bestanden terug en kan dan vervolgens D formatteren en vervolgens de DATA weer op D zetten.

Als dit natuurlijk sneller kan met een andere methode, dan doe ik dat liever.

Het heeft in ieder geval te maken met het feit dat ik de primary partition (C) had verwijderd. Ik denk dat er toen iets mis is gegaan met de tables/structuur.