Allen, ik vroeg me af of het mogelijk is een conditional statement uit te voeren in een htaccess bestand. Ik wil namelijk dat mijn eigen IP een andere DirectoryIndex toegewezen krijgt. Is iemand die hier wat van weet? Ik kom er namelijk niet uit.
Welkom op GoT 
Wat heb je zelf al gevonden? Nog niks? Waar heb je dan opgezocht? Heb je al wat geprobeerd? Zo ja, wast dan allemaal? Hier op GoT gaan we er vanuit dat je eerst zelf het 1 en ander hebt geprobeerd en uitgezocht en dat je dat ook aangeeft in je post. Zo zien wij dat je er zelf mee bezig bent geweest en je voorkomt advies over zaken die je zelf al hebt geprobeerd en die niet werken.
Wat heb je zelf al gevonden? Nog niks? Waar heb je dan opgezocht? Heb je al wat geprobeerd? Zo ja, wast dan allemaal? Hier op GoT gaan we er vanuit dat je eerst zelf het 1 en ander hebt geprobeerd en uitgezocht en dat je dat ook aangeeft in je post. Zo zien wij dat je er zelf mee bezig bent geweest en je voorkomt advies over zaken die je zelf al hebt geprobeerd en die niet werken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb gezocht op van alles maar uiteindelijk kwam de zoekterrm 'conditional DirectoryIndex ip htaccess' het meest in de buurt.
Ik vond daar het volgende:
SetEnvIf Remote_Addr ^127\.0\.0\.0$ owner
<IfDefine owner>
DirectoryIndex index.html
</IfDefine>
<IfDefine !owner>
DirectoryIndex index.php
</IfDefine>
Dit is precies wat ik zoek alleen het probleem is even als ik bovenstaande in mijn htaccess bestand zet, ik een foutmelding krijg. De fout lijkt te zitten in de <IfDefine owner> maar ik heb te weinig ervaring met htaccess om goed te bepalen of dit inderdaad op een goed spoor zit en om te kunnen bepalen waarom het niet werkt.
Ik vond daar het volgende:
SetEnvIf Remote_Addr ^127\.0\.0\.0$ owner
<IfDefine owner>
DirectoryIndex index.html
</IfDefine>
<IfDefine !owner>
DirectoryIndex index.php
</IfDefine>
Dit is precies wat ik zoek alleen het probleem is even als ik bovenstaande in mijn htaccess bestand zet, ik een foutmelding krijg. De fout lijkt te zitten in de <IfDefine owner> maar ik heb te weinig ervaring met htaccess om goed te bepalen of dit inderdaad op een goed spoor zit en om te kunnen bepalen waarom het niet werkt.
Configuratie van Apache en htaccess vragen passen beter in Serversoftware en Windows Servers
PRG -> WSS
PRG -> WSS
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Al iets verder gekomen maar nog uit uit de problemen.
in ale code heb ik mijn ip even weggehaald en er xx\.xx\.xx\.xx van gemaakt.
dit werkt deels, alle stylesheets enz werken alleen niet terwijl ze dit wel zouden moeten doen.
De volgende oplossing leek mij dan logisch maar gaf geen enkel resultaat, ik kreeg gewoon _index.html:
Ik ben verder gaan zoeken en vond onderstaande oplossing, hier krijg ik alleen een error van de server op terug:
in ale code heb ik mijn ip even weggehaald en er xx\.xx\.xx\.xx van gemaakt.
code:
1
2
3
4
| DirectoryIndex _index.html
RewriteEngine on
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^xx\.xx\.xx\.xx$
RewriteRule .* index2.php |
dit werkt deels, alle stylesheets enz werken alleen niet terwijl ze dit wel zouden moeten doen.
De volgende oplossing leek mij dan logisch maar gaf geen enkel resultaat, ik kreeg gewoon _index.html:
code:
1
2
3
4
| DirectoryIndex _index.html
RewriteEngine on
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^xx\.xx\.xx\.xxx$
DirectoryIndex index2.php |
Ik ben verder gaan zoeken en vond onderstaande oplossing, hier krijg ik alleen een error van de server op terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| RewriteEngine on
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^xx\.xx\.xx\.xxx$
RewriteCond -d
RewriteRule (.*)/$ $1/index2.php
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !xx\.xx\.xx\.xxx$
RewriteRule (.*)/index.html$ $1/index.php |
Ik denk dat de fout zit in dat de rewriterule een dir eindigend op / verwacht terwijl je request altijd een bestand vraagt.
Je bent niet duidelijk genoeg met wat je wilt en je geeft niet aan hoe de foutmelding luidt, maar als ik goed begrijp dat je toch altijd naar index2.php wilt moet je misschien wat simpeler denken:
Je bent niet duidelijk genoeg met wat je wilt en je geeft niet aan hoe de foutmelding luidt, maar als ik goed begrijp dat je toch altijd naar index2.php wilt moet je misschien wat simpeler denken:
code:
1
2
3
4
| RewriteEngine On
RewriteCond %{REMOTE_ADDR} ^xx.xx.xx.xx$
RewriteRule ^(.*)$ http://www.den403.nl/index2.php [QSA,L] |
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Pagina: 1