[Beurs] HCC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Wat verwacht je ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Is mijn 3de jaar. Ik koop der bijna niks alleen leuke koopjes rest nog wat gratis rotzooi enzo.
Ik ga dit jaar wel gewoon wat actiever rond kijken naar wat rotzooi :9
Heb er wel super veel zin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik gratis kaartjes krijg dan is het het overwegen waard om naar toe te gaan, anders niet. Vorig jaar stelde het echt weinig voor vond ik. Er waren wel wat leuke stands, maar daarvan vond ik het echt geen 20 euro waard. Hopelijk is de entree nu wat schappelijker, want 20 euro is gewoon veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:54
Haha ik ga er naartoe met me vriendin :D zaterdag en/of zondag :D.
Zijn er toevallig entreekosten aan verbonden??

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Ik las net €7,50 (excl admin kosten) voorverkoop
Aan de kassa €12,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Eskiya schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:02:
Ik las net €7,50 (excl admin kosten) voorverkoop
Aan de kassa €12,50
owkee en dat is per dag of over de 3 dagen(geloof dat het 3 dagen zijn).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De nuttige info: HME 2009 is op vr. 27, zat 28 en zo 29 november. Een kaartje kost 7,50, HCC-leden betalen 5 euro en een passe-partout voor 3 dagen kost je 15 euro.
Bron: http://www.hme2009.nl/tickets.html

Edit, en HCC leden hoeven geen kaartje te kopen, maar kunnen gratis, zie http://www.hcc.nl/eCache/DEF/100.html

De serviceskosten zijn 1 euro, dus een los dagkaartje kost 8,50. Gelukkig niet te duur dus, maar het was vorig jaar dan ook echt bedroevend.

Edit 2: dagkaartje aan de kassa zelf kost 12,50 (ik zie hierbij niets over extra kosten).

[ Voor 47% gewijzigd door schaduw op 04-11-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Martin0 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:03:
[...]

owkee en dat is per dag of over de 3 dagen(geloof dat het 3 dagen zijn).
Dat zal zeker per dag zijn. Maar het is dus al een stuk goedkoper geworden als vorig jaar. Misschien dat er nu wat meer mensen op afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
Ik ben van de partij met een collega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
schaduw schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:04:
De nuttige info: HME 2009 is op vr. 27, zat 28 en zo 29 november. Een kaartje kost 7,50, HCC-leden betalen 5 euro en een passe-partout voor 3 dagen kost je 15 euro.
Bron: http://www.hme2009.nl/tickets.html
dus als ik het goed begrijp kost het 15 euro voor 3 dagen

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jup, komen dan nog wel servicekosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
TERW_DAN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:07:
Jup, komen dan nog wel servicekosten bij.
ja owkee maar dat is normaal :P :9

Maar wat wordt er verwacht, ik weet niet echt wat ik moet verwachten, grote hal veel shopjes en veel games of wat Anybody help!!

[ Voor 25% gewijzigd door Martin0 op 04-11-2009 12:15 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als het net zo groots opgezet is als vorig jaar, dan heb je aan één dag wel genoeg om alles meerdere keren te zien hoor ;(. Op de conceptplattegrond lijkt het weer om 3 hallen te gaan, waarvan er eentje vrijwel leeg is.

(ps.: ik wil de (voor-)pret niet bederven, maar gewoon een nuttige tip geven).

[ Voor 14% gewijzigd door schaduw op 04-11-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
schaduw schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:19:
Als het net zo groots opgezet is als vorig jaar, dan heb je aan één dag wel genoeg om alles meerdere keren te zien hoor ;(. Op de conceptplattegrond lijkt het weer om 3 hallen te gaan, waarvan er eentje vrijwel leeg is.
owkee maar wat voor dingen kan ik verwachten, games of wat.. 7(8)7

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zie de website van de HME en evt. de impressie van 2008 op die website.

Hier ook nog een fotoverslag, deel 1 en deel 2.

[ Voor 60% gewijzigd door schaduw op 04-11-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
schaduw schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:21:
Zie de website van de HME en evt. de impressie van 2008 op die website.

Hier ook nog een fotoverslag, deel 1 en deel 2.
als ik op de website afga dan bekijk ik het eerst wel 1 dag en dan zie ik wel of ik nog een keer kom ooit :D

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

schaduw schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:19:

(ps.: ik wil de (voor-)pret niet bederven, maar gewoon een nuttige tip geven).
1 dag? Als je kruipt misschien :P
Ik was er vorig jaar, na anderhalf uur hadden we het eigenlijk wel gezien. Het is dat de MSI en Asusstand er stonden en ik meedeed aan de casemod compo, anders had ik het ook niet veel langer uitgehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik ga op vrijdag en zaterdag. Vrijdag via school en zaterdag via mijn HCC pas waarmee je 1 gratis kaart kan krijgen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja HCC dagen, vroegah waren ze leuk, tegenwoordig is er geen fluit meer aan. Vorige jaar had ik het na een uurtje al wel gezien.....
Dus nee, i'll pass :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
ach ja ik zie het allemaal wel, het is blijkbaar niet zo spannend als dat het eruitziet xD.
Kunnen we op tweakers niet een Beuzenkalender krijgen met beurzen uit bvb europa of alleen nederland of zo :D

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

TERW_DAN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:27:
[...]

1 dag? Als je kruipt misschien :P
Ik was er vorig jaar, na anderhalf uur hadden we het eigenlijk wel gezien. Het is dat de MSI en Asusstand er stonden en ik meedeed aan de casemod compo, anders had ik het ook niet veel langer uitgehouden :+
Ik ben er ook niet langer dan 2 uur geweest. Ik heb er 3x een rondje gelopen en was verbaasd dat dat alles was. Ik had het idee dat ik een hal gemist had oid. Volgens mij hebben de gamers zich wel kunnen vermaken, er stonden een hoop consoles en PC's voor ze game-klaar.

offtopic:
kunnen we elk topic met een post van jou niet voorzien van een NSFW-tag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Leden van PC-active kunnen trouwens gratis heen, zie www.pc-active.nl/hme

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atlas schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:34:
Tja HCC dagen, vroegah waren ze leuk, tegenwoordig is er geen fluit meer aan. Vorige jaar had ik het na een uurtje al wel gezien.....
Dus nee, i'll pass :)
Hier idem dito. Een speciale HCC Pricewatch hoeft ook niet bijgehouden te worden naar mijn mening, de prijzen zijn toch net zo hoog, zo niet duurder als met gewone webwinkels. En printer inkt heb ik niet nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Bestaat dit gedrocht nog? Ieder jaar is er wel weer een HCC topic te vinden (en meestal staan ze in SG, waarom in HSA eigenlijk?) en ieder jaar is het verhaal hetzelfde: HCC was vroegah leuk met de aanbiedingen en de zeldzame spulletjes. Tegenwoordig is het een grote hal met inktstands en GSM covers. Ik ben het eens met deze mening. De HCC (en de HCC beurs) zijn dinosauriërs en we kunnen best wel zonder ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
Goede herrinneringen aan de HCC, nu dus HME. Laatste keer dat ik geweest ben, was volgens mij 2004.

Aantal jaren geleden was dit voor mij het weekend op PC gebied, ik kwam thuis met een nieuwe 'killer' PC setup voor een zeer lage prijs, echter is dit in de laatste vijf jaar helemaal door Internet ingehaald. Wel altijd mooie tijden, je had weer een zeer snelle PC voor de aankomende 'kerst' games. Toen kwamen de 'Kerst' game ook echt eind november en begin december uit, nu begint het festijn al begin oktober. Destijds had Tweakers ook een speciale HCC Pricewatch. :) Wordt er eigenlijk nog steeds PC 'hardware' verkocht? Zal vast wel erg veel minder zijn, gezien je de standplaats kosten Vs. Internet concurrentie er niet meer uit haalt als ondernemer.

Ook waren er altijd leuke scoop's (techniek en games) te zien, is dat nog steeds zo? Of is dit tegenwoordig ook al op Internet te vinden? Wel leuk natuurlijk zaken in real life te zien.

Voor mijn gevoel is het tegenwoordig één commercieel ding.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 04-11-2009 12:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb vorig jaar niets nieuws gezien. Als je een beetje de techsites bijhoudt, eens rondneust op de sites van fabrikanten dan weet je eigenlijk alles al. Leuk om de moederbordjes en notebookjes eens in het echt te zien, maar dat was dan ook alles.

Vorig jaar ben ik voornamelijk gegaan omdat er wat mensen rondliepen die ik graag nog eens wilde spreken, dat maakte het nog een beetje leuk. Maar het is niet de moeite nog te gaan. Ik ben ook benieuwd hoe de bedrijven het gaan doen die er vorig jaar waren. Asus en MSI hadden een best grote stand, maar ik vraag me af of die er dit jaar nog eens zoveel geld in gaan pompen. Het is schreeuwend duur om een plek te huren (prijzen van 1000€/m² zijn redelijk normaal), dus kan me goed voorstellen dat bedrijven wegblijven, omdat het gewoonweg veel en veel te duur is en ze zich liever richten op wat kleinere events waar ze veel goedkoper dingen kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
TERW_DAN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:47:
Ik heb vorig jaar niets nieuws gezien. Als je een beetje de techsites bijhoudt, eens rondneust op de sites van fabrikanten dan weet je eigenlijk alles al. Leuk om de moederbordjes en notebookjes eens in het echt te zien, maar dat was dan ook alles.

Vorig jaar ben ik voornamelijk gegaan omdat er wat mensen rondliepen die ik graag nog eens wilde spreken, dat maakte het nog een beetje leuk. Maar het is niet de moeite nog te gaan. Ik ben ook benieuwd hoe de bedrijven het gaan doen die er vorig jaar waren. Asus en MSI hadden een best grote stand, maar ik vraag me af of die er dit jaar nog eens zoveel geld in gaan pompen. Het is schreeuwend duur om een plek te huren (prijzen van 1000€/m² zijn redelijk normaal), dus kan me goed voorstellen dat bedrijven wegblijven, omdat het gewoonweg veel en veel te duur is en ze zich liever richten op wat kleinere events waar ze veel goedkoper dingen kunnen regelen.
ja het is indeed begrijpelijk dat er bedrijven wegblijven, maar ik weet niet hoeveel bezoekers het trekt, want daar kunnen ze ook weer voordeel van hebben i.p.v. de kleinere events.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik werkte vroeger in mijn studententijd voor Norrod en wij stonden daar altijd met een stand.
100% pure verkoop, geen uitgebreide uitleg, geen offertes, 24/7 keihard dozen duwen.
Een ware verademing voor iedere verkoper en echte mega deals voor de koopjesjagers.
Nou heb ik nooit ene klap gevonden aan vooraankondigingen van spelletjes e.d. dus voor de rest heeft de beurs me nooit geboeit maar van wat ik hoor is het verkoopaspect ontzettend op de achtergrond komen te staan. Als iemand me hier kan vertellen dat er weer super gunstige koopjes zijn te halen en ik niet beter bij welke willekeurige webshop dan ook hoef te halen dan wil ik er wel weer een kijkje nemen.

Iemand een idee of er iets te halen valt voor de koopjesjagers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Vorig jaar voor de eerste keer maar gegaan. M'n school vindt het sinds 2005 niet meer belangrijk om er heen te gaan omdat het ''niets meer toevoegd''. Vandaar dat ik zelf met wat vrienden ga op de vrijdag net als vorig jaar.

De medion stand was dan ook alleen maar mooi omdat er een F1 wagen van Force india stond maar meer speciaals was er niet. De eerste hal was 1 grote leegte met een podium aan de voorzijde waar Guitar hero opgespeeld werd welke toendertijd net uit was.

Tijdens de beurs zelf wat kabeltjes , frutseltjes en wat hardware gekocht wat vrijwel even duur was dan gewoon de internet winkels. Dat is wellicht ook 1 van de redenen waarom veel mensen er afhaken.

Vorig jaar nog wel een enorme tux gekocht bij een linux stand :P

En natuurlijk even gevote op die knuffel kubus van TERW_dan bij de casemod stand. Ik heb je toen nog even gesproken omdat yannick die je ook goed kende, ook mee was.

Wat ook wel grappig was, was de stand waarbij een ''proffesionele'' gamester een heleboel mannetjes finaal afmaakte in een potje Quake 3 Arena (DM16). En natuurlijk de MSI stand waarbij een groep mensen minuten lang msi liepen te schreeuwen om daarna te hopen dat je met z'n 2 werdt gekozen, Om daarna tegen 2 proffesionele gamers een potje COD 4 te spelen... en als je won , won je iets van een dure gamecase.
Maar eerst natuurlijk voor l*l staan en je longen uit je lijf schreeuwen ;)

En terugkomend op de post van Philip J. Dijkstra, ik had vorig jaar het idee dat er bijna meer workshop stands waren dan daadwerkelijke verkoop plekken van hardware.

[ Voor 26% gewijzigd door Descriptor op 04-11-2009 13:31 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Nog nooit geweest maar ga denk ik wel even kijken.
Als ik toch niks beters te doen heb tenminsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Martin0 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:13:
[...]

ja het is indeed begrijpelijk dat er bedrijven wegblijven, maar ik weet niet hoeveel bezoekers het trekt, want daar kunnen ze ook weer voordeel van hebben i.p.v. de kleinere events.
De organisatie riep in het begin 100.000 bezoekers, uiteindelijk zijn er slechts 60.000 op komen dagen, zondagmiddag was uitzonderlijk rustig kan ik je zeggen.
Je kunt dan beter een paar events pakken waar misschien 30.000 mensen op afkomen, of op alternatieve manieren jezelf laten zien op zo'n event, zonder eigen stand die te duur is, dat levert misschien nog wel eens wat meer op met minder kosten.
Maar goed, dat zullen de marketingmensen van die bedrijven vast wel uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
TERW_DAN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:27:
[...]

De organisatie riep in het begin 100.000 bezoekers, uiteindelijk zijn er slechts 60.000 op komen dagen, zondagmiddag was uitzonderlijk rustig kan ik je zeggen.
Je kunt dan beter een paar events pakken waar misschien 30.000 mensen op afkomen, of op alternatieve manieren jezelf laten zien op zo'n event, zonder eigen stand die te duur is, dat levert misschien nog wel eens wat meer op met minder kosten.
Maar goed, dat zullen de marketingmensen van die bedrijven vast wel uitzoeken.
Ja ik denk wel dat die mensen het uitzoeken, maar ik ben eigenwijs want zien is geloven, dus ik ga 1 dag kijken miss zelfs maar 1 uur of zo maar dan kan ik oordelen, dus er komt nog een raport :D

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik was er vorig jaar ook maar het was echt niks nee, alleen maar heel veel xdozen waar op je kon spelen en wat ddr matten en zo, en natuurlijk de duitse R/C toys :S .

Misschien dat ik dit jaar weer ga als ik van school een kaartje krijg, anders ga ik er echt niet heen, viel me hard tegen, zeker de verhalen achteraf van Ediejo.

Het enige wat ik leuk vond is het casemod gedeelte van de HWI stand. (was om 10 uur binnen en 12 uur weer weg :+ en de rest van de dag vrij gehad :D )

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 06-11-2009 09:22 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
De gloriedagen van de HCC zijn al lang voorbij, je moet het ook niet meer vergelijken met die "goude ouwe tijd*" dat je er voor moeilijk verkrijgbare hardware of voor koopjes kon komen. De marges op hardware waren in die tijd zonder de concurrentie van webshops veel groter dus een fabrikant//winkel kon een partij tegen "dumpprijzen" verkopen en na aftrek van de standhuur en andere kosten er toch nog wat aan over houden. In die tijd stonden de hallen dan ook propvol en had men op de 1e verdieping zelfs ruimte gehuurd voor presentaties, workshops en lezingen.
Eind jaren 90 begon het koopjes aspect door internet al terug te lopen. Op dat moment zat de klad er al in want ik kan me herinneren dat men vroeger (begin jaren 90) op zondagmiddag altijd trots omriep dat er weer een bezoekersrecord was gebroken. Op een gegeven moment zijn ze daarmee gestopt.

Ik kan me ook herinneren dat je bij de gebruikersgroepen altijd rustig kon rondlopen en bijkomen van het marktgedeelte. Was altijd leuk om wat computernostalgie bij de GG's op te halen of wat truuks te leren. Zit er wel over te denken dit jaar weer eens te gaan kijken. Als het niets is ga ik lekker de stad in.

*CapTVK kan zich nog herinneren dat hij z'n eerste Creative soundblaster (XT-versie met CMS-chips die je zelf mocht inprikken) met boxjes kocht op de HCC in zo'n grote zwarte doos van Creative. :*)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Om nog maar een goede herinnering op te halen: op zondag vlak voor het einde van de beurs gingen verkopers altijd, letterlijk, dumpen. Ze gooiden het spul op het gangpad en je mocht het voor een paar cent (en soms voor niets) mee nemen. Ik heb daar aardig wat mooie spulletjes aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Met bladenactie-korting (codes HWI09 GC09) kom je op 5 euro + 1 euro servicekosten + transactiekosten (!).
Dus altijd nog goedkoper. Iemand relatiekaarten ofzo over? :9

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:07
TERW_DAN schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:47:
Ik heb vorig jaar niets nieuws gezien...........
Daar heb je volkomen gelijk in Danny!
Ik was er vorig jaar ook bij, samen met paar vrienden (waaronder yeseterror en descriptor).
En ik vondt er om eerlijk te zijn niet veel aan, in een uurtje was je uitgekeken.
Het meeste waren van die prulverkoopstands, en nog een paar redelijke verkoopstands, maar de rest waren allemaal prut kraampjes waar workshops en dergelijke werden gehouden.

Ik kan niet echt zeggen dat ik het informatieve gehalte hoog vond liggen, dan kon ik nog beter thuis op men stoel de hardware sites bezoeken, dan daarnaartoe gaan, en 20 euro betalen 8)7

Ook qua prijzen bij die winkels was gewoon bedroevend..
Eerst reclame lopen maken dat er ontzettende kortingen en dergelijke worden gegeven,
maar uiteindelijk betaalde je nog gewoon +/- 120% van de prijs op internet.

Alleen het stukje van de casemods vond ik wel vet om te zien.
Ook is die knuffel kubus gezien van Danny, god wat heeft dat ding toch een foeilelijke kleur :P
Descriptor schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:24:
Vorig jaar voor de eerste keer maar gegaan......
Yeah en daar was ik bij :)
Was ook wel voor de laatste keer volgens mij :X
Toch Johannes :P

Nouja ik ga dus dit jaar maar NIET.
Ik zeg eerder dit:
CeBIT 2010, here we Come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 11:38
Weet nog niet of ik ga...
Zoiezo kon men vroeger wel van 'alles' vragen voor een spel / component oid.. men kon toch niets live bekijken op online.
Nu heeft 99% van de mensen die komen denk ik wel een smartphone oid waarmee internet kan worden geraadpleegd om te vergelijken .. :P

Pricewatch zal wel een behoorlijke piek krijgen die dagen :D

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wat jullie niet weten: In Amsterdam RAI is er Boekenfestijn. Lekker goedkoop boeken kopen. Ik ga vroeg naar HME, en dan ga ik meteen naar RAI rond 12 uur of zo.

Plan maar eens goed in. :)

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik ga de vrijdag heen met school (ICT). Voor de eerste klas is het verplicht (ik zit in 3e), maar het leek ons wel leuk. Ga meer voor de gezelligheid dan voor "koopjes", en wie weet kan ik ergens iets moois op de kop tikken. 2 jaar geleden op de Gameplay een P5K deluxe voor 70 euro gekocht bij een MyCom veiling, was toen 150 euro in de PW.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:26

Wildfire

Joy to the world!

Een jaar of vijf/zes geleden was de laatste keer dat het nog enigszins de moeite waard was om te gaan. Daarna is het razendsnel downhill gegaan. Wat ze vroeger op één dag aan bezoekers kregen halen ze met een beetje geluk pas verspreid over de drie dagen... zegt ook wel weer genoeg.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Wat wil je ook met today's internet winkels :)
Ik ging er 4 jaar terug ook heen voor een koopje, maar nu weet je dat daar zelfs een koopje waarschijnlijk duurder is dan internet ;)

gewoon nee.

• Dorest0rm
  • Laatst online: 19-09 12:44
4 jaar geleden was ik er voor het laatst.
Ga dit jaar ook met een groepje vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Gelukkig hoef ik niet veel betalen: nog effe gratis HCC pas toegang, reeds kruidvat-dagkaart gekocht, dus met weinig kosten naar binnen.
En omdat tegelijk ook Boekenfestijn is, die wel groot is en gratis toegang heeft, bespaart me nog meer op trein reiskosten.

Ik heb even plattegrond gekeken: http://www.hme2009.nl/ima...%20plattegrond%202009.pdf
Wat zie ik daar bij Shopping Hall?
ELF KEER START-EUROPE ???????????????
Zeker allemaal USB shit verkopers. Teveel kraampjes met zowat dezelfde USB zut op vorige HME, en nu vast weer???????? |:(
Vier keer Tradingport is ook veel.

Met amper 3 hallen is alles naar gevoel nog kleiner geworden. De Games deel van vorig jaar trekt tenminste nog wat aan, maar nu is gamesdeel ook al stuk kleiner geworden.
Dat wordt maar vluggertje door HME2009, en weer wegwezen naar Boekenfestijn, die heeft wel wat zut die ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die plattegrond belooft niet veel goeds inderdaad.
Ik ga er wel naar toe omdat ik vandaag m'n gratis kaartje heb gekregen (jeej).
Vorig jaar was het groot maar was er amper wat te doen, dit jaar is het kleiner, maar hopelijk zijn de leuke dingen gebleven. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Wat heeft de landmacht in vredesnaam te zoeken op en hcc beurs :S, ik zou eerst kaartjes van school kijgen,dat blijkt nu ineens voor eigen rekening te zijn, van wat ik er vorig jaar van gezien heb heb ik geen zin 12,50 te betalen hier voor.

Nou ja, we zien vrijdag wel wat mensen er van vonden en of het echt de moeite waard is.

Signature

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik ga er waarschijnlijk wel heen dit jaar.
Ben er een jaar of 5~6 voor het laast geweest. (weet nog dat Kingkong en Gun net uit waren)
Kijken of het nog wat is. ;)

What the BBQsaurusrex?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BGB4rn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
Nou ja, we zien vrijdag wel wat mensen er van vonden en of het echt de moeite waard is.
Ik schrijf wel een stukje op m'n tweakblog :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

iPims schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:59:
Ik ga er waarschijnlijk wel heen dit jaar.
Ben er een jaar of 5~6 voor het laast geweest. (weet nog dat Kingkong en Gun net uit waren)
Kijken of het nog wat is. ;)
Vijf of zes jaar geleden voor het laatst geweest? Dat was zo ongeveer rond de tijd dat de beurs nog nèt de moeite waard is. Daarna is het zeer snel bergafwaarts gegaan, het is nu nog maar amper 10% van wat het vroeger was.

Enige reden die ik kan bedenken om toch te gaan is als je in Utrecht zelf woont en een vrijkaartje hebt. Anders is er echt geen goede reden meer helaas...

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben er denk ik 14 jaar geleden voor het laatst geweest, wat iedereen zegt, de gloriedagen van dit soort beurzen. In ahoy ging ik ook bijna altijd.

Hele dag vrij, sochtends net na de file erheen.....samen met een maat van mij allebei opzoek naar een nieuwe pc...

Daar alle standjes langslopen prijzen opschrijven en dan uiteindelijk op basis van lokatie (en de laagste prijs natuurlijk) van het bedrijf (moest natuurlijk wel op redelijke afstand van mij zijn mocht ik onverhoopt terug moeten gaan)

Daarna alles kopen, cheques uitschrijven want een mobiel pinaparaat hadden de meeste nog niet.....
Alles om 17:00 in de auto stouwen...daarna nog wat over de 'bedrijvenstands' heen lopen en nog wat eten....je wilde eigenlijk maar een ding, zo snel mogelijk naar huis om alles in elkaar te zetten.......

Thuis aangekomen pc bouwen, vriend nog bellen ivm. een kabeltje dat er niet was en dan einde avond nieuwe pc rijker met een voodoo 3d kaart ;)

Burp

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BGB4rn schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:57:
Wat heeft de landmacht in vredesnaam te zoeken op en hcc beurs :S
Technisch personeel werven? De doelgroep loopt er rond.

Zelf voor het laatst in 2001 gegaan. Heel veel goedkope webshops waren er toen niet en het aanbod was ook mager. Altijd met mijn vader en soms wat vrienden van mij of van hem die ook een nieuwe computer wilden. Met z'n allen de beurs afstruinen en aan het eind van de dag met onderdelen voor 3 verschillende pc's weer naar huis O+

Zelfde geld ook voor de PC-dumpdagen in de RAI. Vanaf begin jaren '90 (weet niet precies wanneer ze zijn begonnen) als klein Gizzje bijna elke keer erheen. Allereerste cd-rom speler gekocht, allereerste onderdelen om zelf pc's te bouwen etc. Toch wat meer sfeer dan alles bij een webshop halen :)

Nu slaat het natuurlijk nergens meer op, zowel in Utrecht als Amsterdam..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Vriend van me gaat ook mee, en die wil nog wat spul voor zn pc kopen.
Zijn dat soort stands er nog wel? of is dat ook verdwenen? Zou wel jammer zijn, als al dat soort stands weg zijn. :'(

What the BBQsaurusrex?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

iPims schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:21:
Zijn dat soort stands er nog wel? of is dat ook verdwenen? Zou wel jammer zijn, als al dat soort stands weg zijn. :'(
Is tegenwoordig nog maar één hal die ook nog eens mager gevuld is. Geloof me, je kunt veel beter lekker rondsurfen en een goede webshop voor die spullen vinden, of anders gewoon de lokale computershop. De beurs zelf is iig het geld echt niet meer waard.

Echt jammer, vroeger kon je echt letterlijk de hele dag rondzwerven door de diverse hallen met verkoop. Tegenwoordig ben je in één uurtje al klaar. En volgens mij is een kwart van de stands inktnavul en andere troep, dus die vallen sowieso al af.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 26-11-2009 10:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

iPims schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:21:
tweakers.net/pricewatch :P
Meer te vinden en alles nog eens tientallen euro's goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddeddedd
  • Laatst online: 07-08 10:52
Het ziet er kleiner uit dan vroeger op de plattegrond... of ligt dat aan mij?

Ik ga morgen.
Iemand nog tips welke dingen je er wel en niet moet kopen?
(welke kraamjes zijn goedkoop? welke merken? welke soort hardware? etc.)

Zijn er nog andere boeidende dingen te beleven? wordt er bijvoorbeeld nog ergens gegooid met hardware?

Misschien ga ik wel naar de lezing van G Boudewijn, waarbij hij het keyboard uitlegt :D
Gaat er iemand mee domme vragen stellen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arens
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:38
Gewoon niet gaan is mijn mening.

Het heeft echt zijn glorie tijd wel gehad. Kom er net vandaan, 2 van de de 3 hallen maar voor 3/4 gevuld. De grote namen ontbreken echt. Computerland staat er nu alleen maar met spul van msi. Dat is het. Je moet er zeker heen gaan als je oude laptops op de kop wilt tikken stonden er wel meer als honderd. Oude compaq armada 3200 en nog veel meer. :'( . En een hoop duitsers met opzetborstels voor je tandenborstel en zaklampen 8)7 . Al met al een hoop zooi. Was om half 1 al opweg naar de mediamarkt...

Yorick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:01
Weet niet wat jij grote merken vind maar Asus en Logitech bijv. zijn in mijn ogen toch echt wel grote merken.
Maar het viel inderdaad tegen, de verkoophal kwam meer over als een zwarte beurs maar dan met voornamelijk computerspul.
Voor 6 euro kan je je niet echt een buil vallen en als je met wat vrienden of familie gaat kan je toch wel degelijk een leuke dag hebben.

Heb gelukkig een meeting gehad met Descriptor wat zeker lachen was en achteraf nog wat biertjes gedronken in de Stairway.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Volgens mij zijn deze topics ieder jaar hetzelfde, en staan er vooral dikke Duitsers met printerinkt, en pakken papier. En ook veel troep voor je telefoon.

Maarja dat is puur wat ik gehoord heb, ben er nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TERW_DAN's blog: HME 2009 - Waar gaat het nu eigenlijk om?
Waar gaat het nu eigenlijk om? Dat was de vraag die in me op kwam toen ik de hele beursvloer na iets van 30 minuten wel weer gezien had. Vroeger was de HCC voor de koopjesjagers, nu stelt dat gedeelte niets meer voor. Amper 1 hal gevuld met voornamelijk papier, inkt en heel veel helicopterstands. Ik heb niet minder dan 11 stands gezien die RC heli's verkocht.

Wat betreft de verkoopstands stelt het dus niets voor. Dan heb je nog de HCC gebruikersgroepen. Leuk voor mensen die er mee bezig zijn, maar het is weer hetzelfde als vorig jaar en de jaren daarvoor, ook voor mij geen reden om er naar toe te gaan.

Dan het HMEgedeelte. De HME verkeert volgens mij in een enorme identiteitscrisis, want het is niemand duidelijk wat het doel is van de beurs. Er zijn genoeg gamingstands te vinden, die voornamelijk Modern Warfare 2 of Guitar Hero laten zien op verschillende platforms. Daarnaast zijn er wat stands die hun producten laten zien in verschillende stands, waar vaak ook gegamed kan worden. Asus en Gigabyte hebben een gamingstand, net als de landmacht, nintendo, 12game en nog wat standjes. Leuk om eens wat consoles in het echt te bespelen, je hebt er plaats genoeg voor, want het is eigenlijk totaal niet druk.

Dit is leuk om een keer te zien als je al die producten nog niet kent, maar voor wie een beetje het nieuws in de gaten houdt is er niet echt heel veel nieuws te vinden. Het is leuk om een keer te zien, maar als je het vergelijkt met de CeBIT is het amper iets. MSI en Asus staan er met hele leuke stands, maar dat zijn eigenlijk ook de enige 2 grote bedrijven die hun producten willen laten zien, terwijl het er op de CeBIT bijvoorbeeld heel veel meer waren, waardoor je toch een stuk completer beeld krijgt. Het is leuk om de notebooks van de verschillende fabrikanten te zien, maar als je er zelf niet een nodig hebt, dan is dit ook van weinig meerwaarde. Zowel de Asus als de MSI stand zijn zeker de moeite waard, maar niet meer dan de paar krenten die je in een teleurstellende pap zult vinden.
Daarnaast staan er nog wat promostandjes van de landmacht, Nintendo en de Power Unlimited waar de laatste 2 het moeten hebben van ietwat schaarsgekleedde promobabes, maar nou niet echt een grote meerwaarde bieden voor de beursvloer.

Verder is er nog een stand met overclockers die bezig zijn met AMDsystemen. Het was leuk om weer even wat bekende gezichten te zien en de nieuwe systeempjes waarmee ze bezig waren.

Voor mensen die nog twijfelen om te gaan, doe het niet. Bespaar je de 12,50€ entree, de parkeerkosten en/of OVkosten en de tijd. Ik vond het de paar leuke dingen die er te zien waren niet waard eigenlijk om naar Utrecht af te reizen.
Het ging mij zelf om weer even wat bekende gezichten te zien en het was zeker gezellig bij Asus en vooral MSI, maar op dat na kan ik niet een reden bedenken om iemand echt aan te raden hier naar toe te gaan.

Het was overigens bijzonder rustig, waar er vorig jaar nog flink wat gedring was tussen de stands is dat nu amper het geval, ik gok dat er zeker een derde minder mensen waren op deze vrijdag dan op de vrijdag vorig jaar. In de ochtend was het behoorlijk druk, maar toen ik er was vanaf een uur of 13:00 werd het alsmaar rustiger. De tijden dat je om 17:00 uur nog door een overvolle zaal wegging was niet meer, het was erg rustig.

De HME weet duidelijk nog niet welke kant het op wil, en tot ze dat wel duidelijk hebben denk ik niet dat het nog de moeite waard is om naar toe te gaan. Dan wacht ik liever even op de CeBIT, die weliswaar duurder is en verder weg, maar waar ik over het algemeen meer interessante dingen zie dan op de HME.
Kort gezegd, voor de twijfelaars: Niet gaan, het is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Jammer dat ze niks met de kritiek van vorig jaar gedaan hebben, ik kan me zelfs nog een poll hier op tweakers herinneren die ging over de matigheid van die beurs.

Ik heb vandaag trouwens ook nog even die webcam bekeken die bij de overclock tent stond, daar was het om 2 uur nog een soort van druk te noemen maar om 4 uur was het er echt uitgestorven, ik had echt het idee dat de beurs dicht was ofzo.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Nou ja ze hebben wel iets gedaan ze hebben de rpijzen een stuk beter gemaakt.
8 euro 50 als je van tevoren besteld en zelf uitprint wat was het de vorige keer 20 euro plus 5 euro als je ook het game deel op wilde.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 23:28

wowi

BGB4rn schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:33:
Jammer dat ze niks met de kritiek van vorig jaar gedaan hebben, ik kan me zelfs nog een poll hier op tweakers herinneren die ging over de matigheid van die beurs.

Ik heb vandaag trouwens ook nog even die webcam bekeken die bij de overclock tent stond, daar was het om 2 uur nog een soort van druk te noemen maar om 4 uur was het er echt uitgestorven, ik had echt het idee dat de beurs dicht was ofzo.
Ja vroeger was de beurs nog wat, maar tegenwoordig weet ik ook niet meer wat ik er zoeken moet, de leuke rommel kraampjes zijn allemaal weg( want als toen de hallen niet vol waren kon je er voor weinig staan).
En nu willen ze allemaal de hoofdprijs vangen, en dat loont dus niet.
Nu veel gsm en inkt zooi. Dat was de laatste jaren zo dat ik geweest ben ( en het werd steeds slechter).
Voor jaren terug al commentaar erop gegeven op het vercommericaliseren van de beurs, maar geen mens in die HCC beweging die er ook maar iets aan doet. Back to basics, daar komen mensen voor.
En innovatieve dingen. Zorg voor een echte primeur op de beurs.... is dat zo moeilijk???
En ja webshops zijn nu echt wel goedkoper maar hoe komt dat? Toch mede door de waanzinnige kraamverhuur prijzen!!!
Zolang het huidige bestuur daar het voor het zeggen heeft gaat het heel hard bergafwaards. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

En de casemod wedstrijd, een van de weinigen, hebben zo ook maar even doodgemaakt :(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
TERW_DAN schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:50:
TERW_DAN's blog: HME 2009 - Waar gaat het nu eigenlijk om?

[...]

Kort gezegd, voor de twijfelaars: Niet gaan, het is de moeite niet waard.
* Dorest0rm doet eigenwijs en gaat morgen gewoon nog met een groepje vrienden(kaarten hebben we toch al),
Hopelijk is het HME gedeelte morgen dan een stukje leuker, en anders hoop ik dat het nog gezellig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Fanatix schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:35:
Weet niet wat jij grote merken vind maar Asus en Logitech bijv. zijn in mijn ogen toch echt wel grote merken.
Maar het viel inderdaad tegen, de verkoophal kwam meer over als een zwarte beurs maar dan met voornamelijk computerspul.
Voor 6 euro kan je je niet echt een buil vallen en als je met wat vrienden of familie gaat kan je toch wel degelijk een leuke dag hebben.

Heb gelukkig een meeting gehad met Descriptor wat zeker lachen was en achteraf nog wat biertjes gedronken in de Stairway.
Inderdaad, De biertjes die we met de rest van de tweakers na de hcc nog even bij de stairway deden was erg gezellig en leuk d:)b

Leuk om weer eens wat Tweakers/GoTters tegen te komen.

Voor de rest, tsja de hcc. Ben vorig jaar ook geweest maar vondt het weer niet echt veel voorstellen. De enige hal die me nog echt aansprak was de 3de hal waar alle losse kraampjes stonden. Echter waren de prijzen die ze bij bepaalde kramen vraagden echt absurd hoog. En was echt veel niet ict gerelateerde troep te vinden (rc vliegtuigjes en autotjes etc.. ) zoals terw_dan al eerder zei.

Toch nog even wat kleine dingentjes kunnen halen zoals een ms tobo, headset, wat netwerk gereedschap en wat kabeltjes. Ik was ook nog opzoek naar nieuwe hardeschijven (ssd?) maar die ga ik niet bij de hcc halen.

Kortom, tijd om een keer naar een echte beurs als cebit te gaan.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:20
Vol goede moed vertrok ik uit Amsterdam met trein van 9.30 naar Utrecht. Had van te voren kaarten besteld die per email werden toegestuurd als pdf bestand en je zelf moet printen, scheelt toch weer euries.

Teleurgesteld en met enige droefenis liep ik rond over de beursvloer, met weemoed terug denkend aan de dagen van wel eer. toen de beurs uit vier halen vol met computer koopjes bestond. De dozen soms tot 10 meter hoog stonden opgestapeld.

Toen de beurs nog HCC heten wat stond voor Hobby computer club. Terecht hebben ze die naam gewijzigd in HME want het is al jaren geen hobby meer maar een puur commercieel circus.

Bestond de beurs 2007 nog uit twee halen dit jaar uit slechts 1 hal wat mij doet denken aan de PC DUMP DAG van enkele jaren geleden. Er werden opvallend veel spullen verkocht die niets met computers te maken hadden, zo werd je dood gegooid met speelgoed helikopters, leuk wat moed ik er mee.

Stand houders klagen over de absurde bedragen die ze neer moeten leggen voor een stand, dit kan ook een van de redenen zijn waarom veel bedrijven afhaken. Er moet een behoorlijke omzet gedraaid worden eer ze gaan verdienen.

Opzoek naar spullen die ik nodig had.

Ik had op mijn lijstje staan.

De Acer Ferrari one 200 net book twijfelde al of deze te koop zou zijn.
2 Harde schijven van 2 TB.
SDHC adapter met kaartje.
Bluetooth muis.

Ben alleen geslaagd met de aankoop van de SD adapter met 8 GB mini sd kaartje.
Er weren wel 2 TB hardde schijven aangeboden bij een Duits bedrijf en ook nog eens veel duurder dan de €139,- waarvoor ik ze op het internet heb zien staan, Hoop gezeik als er onverhoopt een kapot gaat, dan kan je hemel en aarde gaan bewegen om aanspraak te kunnen maken op de garantie door mogelijke grijze import.

Het internet is een groot probleem aan het worden, niet alleen voor winkels onderling maar ook voor een computer beurzen. Dat is ook een van de grote molenstenen aan de nek van de HME.

MIJN BEZOEK: Ik vond het zonde van het Geld, Tijd en energie die ik in deze heb gestoken het was het niet waard.

Dit was voor mij tevens het laatste bezoek of de organisatie moet het roer omgooien minder aan zakken vullen denken maar eerder aan een levendige beurs vol met gezellige stands en minder aan mooie auto's en meiden.

Dit kunnen ze bereiken door de stand prijzen drastisch te verlagen waardoor het interessanter voor bedrijven word om deel te nemen, er zullen dan meer stands verhuurd worden waardoor het geheel weer zal op leven.

Maar dit zal nooit gebeuren daarvoor denken ze te commercieel.

Na 26 jaar zeg ik de beurs vaarwel.

Wens toch iedereen die er wel heen gaat een prettige dag toe.

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 28-11-2009 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer.. ik mag morgen fijn een presentatie geven @ de beurs.

mijn presentatie gaat over veilig internet en ik mag helpen bij andere krampjes. dus word gezellig...

(ik sta bij de Compict tent) Ja het moet van school. bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dorest0rm schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:17:
[...]

* Dorest0rm doet eigenwijs en gaat morgen gewoon nog met een groepje vrienden(kaarten hebben we toch al),
Hopelijk is het HME gedeelte morgen dan een stukje leuker, en anders hoop ik dat het nog gezellig wordt.
Gezellig was het ook zeker, hb goed kunnen lachen met de mensen van MSI (die me allemaal als Belg zien nu ik voor Madshrimps ga schrijven :P). Dus het is zeker wel een leuke dag geweest, maar meer ondanks de beurs, en niet dankzij de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Yup, heb het al vaker geroepen, maar nu echt gemeend en vol overtuiging (200%): dit was het laatste jaar dat ik ging.Meer auto's zien staan dan monitoren, meer 'babes' dan aanbiedingen.

Helft duitsers uit een familie, zo leek het, en sommige monitoren zag ik circa 10% goedkoper dan op de pricewatch. Zocht nog wirelessrouter voor familie; wat ik zag was oud spul, zelfs WEP only voor 25 euro.... 8)7 Hoop spul dat op pricewatch zelfs niet zonder actuele prijs te vinden meer was.

Kocht bij akka b.v. (iets van amsterdam computer exchange, niet te vinden verder op PW) een Logitech G19 voor 89 euro, best goedkoop. Blijkt het echter dat de toetsindeling anders is dan er op staat () staan op 9 en 0 ipv 8 9 (zoals erop gedrukt). Vast weer uitgave voor kleine regio. Irritantstse is dat shift links klein is, da's met CoD:MW2 echt drama.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.9/798550001-798600000/798556501-798556600/798556600_5_LMOE.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.116.110/798550001-798600000/798557201-798557300/798557278_5_UKPz.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.121.27/798550001-798600000/798557301-798557400/798557354_5_-7Tg.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.76/798550001-798600000/798557901-798558000/798557948_5_u4MM.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.115.51/798550001-798600000/798558301-798558400/798558356_5_UHfn.jpegAfbeeldingslocatie: http://94.100.121.10/798550001-798600000/798558901-798559000/798558934_5_K7-c.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.210/798550001-798600000/798559401-798559500/798559485_5_uU4D.jpeg

[ Voor 34% gewijzigd door tweaktubbie op 27-11-2009 23:20 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Morgen ga ik wel heen, heb al treinkaartje, maar gelukkig gratis erin. Zal wat foto's maken en filmen.
Maar ervoor eerst Boekenfestijn in Amsterdam RAI. Die heeft wel wat en is gratis te benaderen.

Verder ga ik ivm probleem op mijn netbook even langs HCC groepen om te kijken of ze kunnen fixen.

Als HME2009 echt zo saai is dat je na 1 uur klaar bent, dan ga ik naar Mediamarkt in Utrecht en kijk daar wat rond.
Ik heb al kooplijst opgesteld met minimale / maximale prijs. Dus zo let ik op dat ik niet te veel geld uitgeef als ik wat koop.

Tot morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben gisteren geweest, is voor mij een soort gezellig dagje uit met vrienden. Eigenlijk is het een soort gewoonte geworden, want ik heb nog geen jaar overgeslagen, ga al sinds 1986. Ik had gehoopt dat het dit jaar beter zou zijn, gezien de lagere toegangsprijzen, maar helaas bleek dat niet te gelden voor de stands. Want nu stonden er nog minder dan de al erg minimale hoeveelheid van vorig jaar. Ook dit jaar weer veel modelvliegtuigjes, ledzaklampjes, scheerapparaten, printer inkt/papier en gsm accessoires. Nieuwe spullen koop ik er eigenlijk vrijwel niet, zoals gezegd is de prijs daarvan meestal duurder dan bij een webshop. Toch vind ik het altijd wel leuk om wat tweedehands spullen te kopen, die nieuw niet meer te koop is. Of gewoon om even te kijken welke prijs men nog durft te vragen voor antieke rommel. Wel grappig dat men nog 35 euro durfde te vragen voor 100MHz laptopjes met 4MB werkgeheugen en 1GB harddisk. Het gamers gedeelte vond ik ook erg minimaal, ben niet zo'n gamerstype, maar vond het altijd wel leuk om die promobabes te bekijken. Die heb ik trouwens dit jaar weinig gezien, geen bodypainting zoals vorig jaar, zelfs geen fraaie korte rokjes of broeken. Alleen maar lange broeken, daar vind ik niks aan. Nee, zelfs ik, een grote fan, begin nu wel erg sterk te twijfelen of het allemaal nog wel de moeite waard is. Het enige pluspunt van dit jaar vond ik dat je tegenwoordig niet meer voor een hele dag parkeren hoeft te betalen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Nou even gekeken. Drie hallen de eerste hal 8 was voornamelijk hcc groepen wel grappig dat ze nog bestaan maar waar ik ze vroeger wat vond toevoegen, fsim op 10 projectors, train sim, amiga's en c64, spectrum, cpm etc. Vond ik het deze keer weinig aan. Iets teveel hetzelfde en niets wat er uit sprong of aantrok. Dus in 5 min hadden we dat wel gezien. Nog 10 min rondlopen in H8 bij de rest van de stands en klaar. Stond nog iemand iets te vertellen over win 7 dat was wel even leuk alhoewel je het meeste al wist. Btw geen computer museum gezien deze keer, hoort er toch een beetje bij.

Het was er gezellig druk voor een zaterdag maar waar het vroeger door de mensen ploegen was was er nu ruimte genoeg om alle kanten op te wandelen en te kijken, gelukkig niet zo leeg dat het verlaten leek. Alhoewel op sommige plekken het wel heel erg rustig leek.

Volgende hal was iets met games, die vond ik wel rustig niet te, maar best rustig.
Grappig maar niet veel aan, beetje landmacht, een paar babes, wat kraampjes met multiplayer stand en dat was het wel ook 15 min.

De laatste hal was kraampjes, veel turkse handleaars viel me op, weinig nederlanderse, gelukkig wel met computerspullen. Was al bang voor alleen maar onzin spul. Daarnaast veel helicopters, lege dvds en print suply. 20 min later ook dat gezien.
weinig echt leuke aanbieding, kwam ik vroeger nog wel eens met tassen folders, boeken, software en hardware thuis. Nu had ik die behoefte helemaal. Klein uurtje dus alles gehad en kan zeggen dat ik het weer een jaar heb geprobeerd. Voor 7.50 vond ik het wel te doen en de prijs reeel beetje pc dumpdag prijs, maar geen 12.50.

HME zou best levensvatbaar kunnen zijn maar makkelijk zullen ze het niet krijgen daarvoor bieden ze nu nog te weing leuks. Het publiek wil veel meer dan dit, kijk eens naar wat ze 10 jaar geleden boden dat was tenminste iets waar je naar uit kijk. Veel kramen, veel afwisseling en veel stunters, lage prijzen en dus veel publiek. Nu moet je vaak eerst duits leren spreken voor je naar de HME kunt. :+

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
De "koopjes hal" was inderdaad erg leeg, en ontzettend saai, het leek alsof ik gewoon weer over de zwarte markt heenliep met al die meuk.
Ik dacht nog dat ik wat lampjes kon regelen voor me kast, maar dat helaas niet, bij de Zalman stand hadden ze het wel, maar die waren van die saaie blokjes met 3 kleine leds die waarschijnlijk na 2 uur al ophouden.

De ESL was wel even leuk om te kijken, en de cooler master loterij heb ik bijna gewonnen(zat er een nummer naast :().

Jammer dat de Graka @ Masters of Overclocking er telkens mee kapte, had het graag zien werken.(stiekem heeft dit me toch wel even aan het twijfelen gezet om me CPU te overclocken :p)

Voor de rest was het wel jammer dat er geen potjes MW2 gespeeld konden worden, * Dorest0rm geeft steam de schuld.

Leukste was dan toch wel bij de Landmacht, waar ik en vrienden gevraagd werden om een simulatie te doen waar we naar een school moesten, ik werd doodleuk als leider uitgekozen, en we merkten echt een verschil met dit en een FPS, zo waren we allemaal doodleuk aan het kijken of je een trappetje op kon terwijl er zo een taliban achter ons stond.

Dit is het laatste jaar, tenzij ze het verbeteren wat er dit jaar was.

[ Voor 21% gewijzigd door Dorest0rm op 28-11-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

HME2009 achter de rug geweest:

Indruk:
- genoeg 2de hands meuk, veel laptops en lcd schermen, maar als je beter oplet, vind je zelfs leuke dingen in bakjes
- belachelijk veel standjes met Turken... helikopters, helikopters, helikopters.... je loopt even en zie je weer helikoper... 8 stands naar schatting. Dat is veel te veel.
- deze turkse standjes zijn ook niet goedkoop met prijzen
- op gebied van nieuw hardware te weinig keuze. En kan duur zijn dan de bedoeling. Erg jammer.
- gamedeel is belachelijk klein, kan niet zoveel verveelde jongeren verwerken. Of hebben ze toevallig geld in babes gestopt op jongens te vermaken?
- HCC deel is beetje .... monotoon. Wel veel workshops, maar dat is ook alles. Mis de modelspoorbaan.
- minder showstands imho, weinig vernieuwend beeld.
Als ze volgend jaar weer willen doen... moeten ze maar eens serieus nadenken. Dit kan gewoon niet. Het krimpt letterlijk meer in en straks hebben Turken en Duitsers heel marktplaats veroverd. Dan kun je net zo goed Speelgoed / USB paradijs van maken...

Desondanks heb ik 270 Euro aan 2dehands spul kunnen kopen, en wat nieuwe spul die ik moet hebben. Toch wel tevreden. Ik heb wel paar gelukkige mensen gezien: een militaire computertje voor 5 Euro (was eerst 100 euro) gescoord omdat die niet verkocht is, en het werkt ook nog (zat erbij hoe Ubuntu geladen wordt!) dus da's leuk om te zien dat ie goed loopt.
En helaas ook mensen die toch suffe helikopers kopen. De turken kunnen toch nog paar mensen brainstormen met hun meerdere stands...

Heb aardig foto's gemaakt. Zal ze eens uploaden en kunnen jullie zien wat er gaande is.

Update: http://mrdummy.net/gallery/thumbnails.php?album=194
En mijn loot zie je achteraan. Snap je waarom er paar leuke spullen liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 28-11-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
vandaag maar even een kijkje genomen,

We waren met een groepje en das natuurlijk altijd gezellig.

Ons doel was voornamelijk wat spullen scoren in de "koopjeshal" en hoewel het inderdaad vrij minimaal was en het voor nieuwe hardware niet de moeite waard is, heb ik toch een paar leuke tweedehands lcd monitoren op de kop kunnen tikken en ik heb voor 30 euro een 2u server met 2x amd opteron processors meegenomen die bij thuiskomst nog bleek te werken ook :D

Ik ga morgen toch weer, voornamelijk omdat ik voor vrienden nog een paar monitoren en een tweedehands laptopje ga zoeken en omdat ik toch in de buurt woon en het maar 2,90 is met de trein dus voor dat geld hoef ik het niet te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door michel2506 op 28-11-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb wel interesse in een ACryan PlayonHD apparaatje. Op hun site staat dat ze een speciale HME aanbieding hebben. Maar helaas werkt de link niet :( Weten jullie bezoekers wat de aanbieding is?

http://playonhd.spaces.li...54A6850F2AFC553!388.entry

edit: ik zie hier de stand van ACryan, maar niet de aanbieding. De spanning loopt op :P
http://mrdummy.net/galler...age.php?album=194&pos=118

[ Voor 22% gewijzigd door schaduw op 29-11-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddeddedd
  • Laatst online: 07-08 10:52
Het was inderdaad klein. Met een paar vrienden rondgelopen. We waren snel uitgekeken :O . Ik heb ze overtuigd om nog 1 keer langs de dikke Duitsers en hun kraamjes te lopen.

Mijn schrale aankopen van dit jaar:

-5m utp-kabel € 3,-
-kaartlezer inbouw(niet nuttig, maar staat zo leuk) € 3,-
-philips wireless beeldtelefoon, die alleen met KPN internet plus bellen werkt € 5,-
Aan dat laatste ding heb ik dus niks, maar misschien voor de onderdelen. En je kan er foto's mee maken en draadloze netwerken mee zoeken :9

Terwijl ik daar rondliep, tussen kraampjes met dingen die ergens anders goedkoper waren en standjes waar presentaties werden gegeven die ik ook als tutorial op internet kon vinden of mezelf kon aanleren, bedacht ik me: de HCC als "club" en de HME is eigenlijk meer wat voor de generatie van mijn ouders. Ik heb nooit iets gedaan met die gebruikersgroepen en het lukt de beurs gewoon niet om met de tijd mee te gaan. lidmaatschap heb ik al opgezegd, dus misschien volgend jaar eens kijken of CEbit wat is. of weet iemand nog een andere beurs of evenement dat wel de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
MrDummy schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:21:
HME2009 achter de rug geweest:

Indruk:
- genoeg 2de hands meuk, veel laptops en lcd schermen, maar als je beter oplet, vind je zelfs leuke dingen in bakjes
- belachelijk veel standjes met Turken... helikopters, helikopters, helikopters.... je loopt even en zie je weer helikoper... 8 stands naar schatting. Dat is veel te veel.
- deze turkse standjes zijn ook niet goedkoop met prijzen
- op gebied van nieuw hardware te weinig keuze. En kan duur zijn dan de bedoeling. Erg jammer.
- gamedeel is belachelijk klein, kan niet zoveel verveelde jongeren verwerken. Of hebben ze toevallig geld in babes gestopt op jongens te vermaken?
- HCC deel is beetje .... monotoon. Wel veel workshops, maar dat is ook alles. Mis de modelspoorbaan.
- minder showstands imho, weinig vernieuwend beeld.
Als ze volgend jaar weer willen doen... moeten ze maar eens serieus nadenken. Dit kan gewoon niet. Het krimpt letterlijk meer in en straks hebben Turken en Duitsers heel marktplaats veroverd. Dan kun je net zo goed Speelgoed / USB paradijs van maken...

Desondanks heb ik 270 Euro aan 2dehands spul kunnen kopen, en wat nieuwe spul die ik moet hebben. Toch wel tevreden. Ik heb wel paar gelukkige mensen gezien: een militaire computertje voor 5 Euro (was eerst 100 euro) gescoord omdat die niet verkocht is, en het werkt ook nog (zat erbij hoe Ubuntu geladen wordt!) dus da's leuk om te zien dat ie goed loopt.
En helaas ook mensen die toch suffe helikopers kopen. De turken kunnen toch nog paar mensen brainstormen met hun meerdere stands...

Heb aardig foto's gemaakt. Zal ze eens uploaden en kunnen jullie zien wat er gaande is.

Update: http://mrdummy.net/gallery/thumbnails.php?album=194
En mijn loot zie je achteraan. Snap je waarom er paar leuke spullen liggen.
Die 100x 16X 4,7GB DVD+R van Verbatim heb je wel erg duur gekocht, die koop je voor € 28,00 (exclusief verzenden), van Platinum zelfs voor € 16,95 exclusief verzenden). De rest van het spul is leuk, als je het nodig hebt, of om te 'knutselen'.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ben gisteren ook geweest met drie vrienden. Ik was nog nooit eerder op de HCC of HME geweest dus had geen idee wat ik er van moet verwachten. Heb zelf niet zo veel gekocht alleen een steelseries QcK muispad voor 8 euro(1 euro goedkoper dan in de PW) :D
Verder heb ik nog een MW2 poster + MW2 kubus weten te scoren.
De koopjeshal viel inderdaad erg tegen, veel RC, usb en printer troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Was er ook nog nooit geweest, moet zeggen dat ik hem wel zeer vondt tegenvallen, saaie hallen en die koopjeshal sloeg ook nergens op, ik wil geen helikopters kopen...

Ik zag bij de ACC een Recom voeding liggen voor 30 euro, pricewatch geeft 60 aan.
Zat wel te twijfelen, ouch :(

Same voor de 120MM Sharkoon Silent Eagle met LEDjes, die was maar 11 eurotjes :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Gnermo op 29-11-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
ammerlijke ontwikkeling.

Het ergste vind ik dat ze er niets van leren en gewoon op de oude voet verder gaan.

Het gevolg volgend jaar weer minder stands, nog minder aanbod. Niet alleen het publiek is teleurgesteld ook de standhouders die voor hun stand heel veel euries neer moeten leggen voor die drie dagen en maar hopen dat ze de kosten terug kunnen verdienen.

Vrees voor nog meer Duitse stands met agressieve opdringerigere verkopers die . speelgoed helikopters en andere rotzooi verkopen wat totaal niets met computers te maken heeft.

Als de organisatie het roer niet omgooit en er voor zorgt dat er meer stands en levendigheid komt vrees ik dat de volgende keer wel eens de laatste kan zijn.

Mensen laten de zo vaak als mogelijk de PC DUMPDAG in Amsterdam bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Jumpman schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:16:
[...]
Die 100x 16X 4,7GB DVD+R van Verbatim heb je wel erg duur gekocht, die koop je voor € 28,00 (exclusief verzenden), van Platinum zelfs voor € 16,95 exclusief verzenden). De rest van het spul is leuk, als je het nodig hebt, of om te 'knutselen'.
Mja, je hebt deels gelijk in. Maar de schade is gelukkig niet zo groot. Ik vind wel flauw dat turken verderop ze voor 35 euro per 50-spindel verkopen, en 30 is de goedkoopste voor merk Verbatim bij "andere" turk.
Met iets minder dan 30 per spindel kan ik nog wel mee doen, want in mijn woonplaats bij Office Centre kost het meer. Zegt dus genoeg dat HME2009 nauwelijks is aan het stunten.

Zal wel later meer uitkijken. Platinums koop ik niet meer, ik wil goede schijven hebben en Verbatims doen prima.
Monitoren werken prima, dat is belangrijkste. De twee BT scanners werken nog, alleen beiden willen nog niet pairen (pincode toch nodig?) en ik moet nog uitzoeken hoe ik ze kan instellen want op barcodes scannen krijg ik nog niet veel doorheen. De andere scanner blijkt een ontvangststation nodig te hebben. De 49 Euro usb brander was al ter plekke gecontroleerd. :)

PC Dumpdag is dus voortaan enige plek om wat te kopen!

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 30-11-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Helaas moet ik alle het bovenstaande onderschrijven. Wel een leuke dag gehad, echter het computer onderdelen aanbod vielw (zoals verwacht) tegen. Veel speelgoed en andere meuk, in een niet eens volle hal.Uitkijken wat je koopt, want niet alles is zo goed als ze zeggen...

Verder wat ik wel positief vond veel ruimte voor de hcc groepen en mooie tands, dat is in het verleden wel eens anders geweest. Waarom ze nu er wel meer aandacht aangeven, geen idee. Verder was de prijs een stuk beter als daarvoor, maar dat mag ook wel met het schrale aanbod.

Maar dit bevestigd al wat ik wist, de hcc dagen zijn dood, ze weten het alleen zelf nog niet....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, was het dit weekend HME?
Ik woon op een steenworp afstand van de Jaarbeurs en ben zelfs dit weekend nog 2 keer door de Jaarbeurstraverse heengelopen. DAT verklaart waarom ik een paar verdwaalde nerds met dozen zag sjouwen.

Verder concludeer ik, dat het een grote flop is geworden. De Club van Sinterklaas had ook een "event" in de Jaarbeurs en daar was veel meer animo voor.... Ik heb meer 6-jarige zwarte pietjes gezien dan bezoekers van de HME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:41:
O, was het dit weekend HME?
Ik woon op een steenworp afstand van de Jaarbeurs en ben zelfs dit weekend nog 2 keer door de Jaarbeurstraverse heengelopen. DAT verklaart waarom ik een paar verdwaalde nerds met dozen zag sjouwen.

Verder concludeer ik, dat het een grote flop is geworden. De Club van Sinterklaas had ook een "event" in de Jaarbeurs en daar was veel meer animo voor.... Ik heb meer 6-jarige zwarte pietjes gezien dan bezoekers van de HME.
vroeger stond er een 4-dikke rij totaan het centraal station, maar tegenwoordig allang niet meer...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

Okee, velen zullen zeggen: waar heb je 't over....
Dit is een poging om te laten zien dat er nog wel alternatieven bestaan voor de verloren glorie van de HCC dagen en gebruikersgroepen.

Ik zit momenteel op mn werk, sla de Active topics open, en zie 't topic over de HCC dagen. Ik denk, effe kijken wanneer die zijn en wat er gepland staat...
;)
Te laat dus ;)

Maar goed, de algemene reactie die ik lees is dat we het allemaal erg jammer vinden dat de HCC dagen zoals tot een jaar of 3 geleden niet meer bestaan.
Mee eens.

Helaas is ook de HCC zelf 'ingestort', en met het 'vergaan' van de HCC ook enkele gebruikersgroepen: ik hoorde onlangs dat de Sinclair gebruikersgroep waar ik actief bij aangesloten was, zn kasgeld in heeft moeten leveren (de reden weet ik zo niet meer).
De Sinclair gebruikersgroep had begreep ik erg veel geld in kas, en was een van de rijkere gebruikersgroepen begreep ik.

Zo draaien ze dus de mogelijkheden van groepen enthousiaste gebruikers de nek om...

Gelukkig... nam een Sinclair-gebruiker uit Boxmeer een maand of wat geleden het initiatief om zelfstandig weer gebruikersdagen te organiseren.
Vorige maand ben ik dus naar Boxmeer geweest om met een handvol mede-fanatiekelingen weer een dagje achter de retro-machines door te brengen (uiteraard had ik zelf ook een stapel hardware meegenomen).
Heb helaas geen foto's gemaakt.

Die heb ik dan wel van de Bonami spelcomputerdag van enkele maanden geleden.
Zeker niet weggelegd voor alle Tweakers, maar om een indruk te krijgen hoe gezellig het kan zijn, moet je hier even klikken.

Dus wat ik bedoel te zeggen: is er als Tweakers zelf niets te organiseren?
En dank denk ik echt niet meteen in termen van het afhuren van een Jaarbeurs-hal, maar gewoon een leuke zaal ergens centraal in het land, waar we vooraf bepalen wat kan en mag (je moet op juridische aspecten letten).
Bijvoorbeeld:
- Tweakers nemen 'zolderopruiming' meuk mee
- Devven
- Modden
- Bier zuipen (misschien niet zo verstandig als je met de auto komt)

Maar is daar meer animo voor?
Er zijn onder ons toch genoeg regel-neven?

En indien de reacties hierop positief zijn: tijd voor een speciaal topic om 't gestalte te geven?

edit:

De Tweakers dag(en) 2010?

[ Voor 11% gewijzigd door ByteDelight op 30-11-2009 09:36 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik denk niet dat het helpt, maar dump anders alle (positieve en) negative ervaringen in hun enquete: http://survey.hub.nl/index.php?sid=99256&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen mag vinden van de HME beurs wat hij of zij wil, maar ik wil toch even reageren op datgene wat je telkens hoort, namelijk dat er geen leuke aanbiedingen meer op beurzen te vinden zijn.

In de hoogtij dagen van de HCC Dagen waren er nog geen webshops of stonden deze nog in de kinderschoenen. Normale computerwinkels hadden weinig concurrentie van elkaar en dus werden er relatief hoge marges gemaakt op hard- en software. Tijdens een beurs als de HCC konden shops gaan stunten en producten ver onder winkelprijs verkopen en nog altijd geld verdienen. Shop blij, consument blij. En dus was het dringen voor de vele shops die op de HCC zij aan zij stonden.

Tegenwoordig is dat wel anders. Met de vele online shops is er een bikkerharde concurrentiestrijd gaande. Prijsvergelijkers - zoals de onze - dwingen shops min of meer om tegen bodemprijzen te leveren. De goedkoopste shops in de prijsvergelijkers nemen vaak genoegen met een marge van 3% en soms nóg minder. Ofwel: op een product van 200 euro, wordt maar 6 euro 'verdiend'.

Terug naar de beurs: mensen verwachten aanbiedingen. Concreet: prijzen lager dan online. Dat betekent dat je als winkel nóg lagere marges moet gaat gebruiken en dus defacto producten bijna voor de inkoopprijs moet doorverkopen. Zelfs met omzetten van tien- of honderdduizenden euro's, is de winst peanuts. Als je bedenkt wat deelnemen aan een beurs kost - niet alleen de stand, maar ook de voorraad, de verzekering, het transport, je personeel met weekendtarief, catering, parkeerkosten voor je personeel, etc. etc. - dan kun je op twee vingers uittellen dat het voor computerwinkels anno 2009 simpelweg niet meer interessant is om op een beurs te staan. Geen wonder dat de bekende namen het laten afweten en dat de bedrijven die er staan, vaak juist met andere spullen dan populaire hardware staan.

Laat gezegd zijn dat ik het net zo jammer vind als jullie. Maar de tijd dat je op een beurs nieuwe hardware voor bodemprijzen kunt kopen is echt voorbij. En dat kun je de HME organisatie niet kwalijk nemen. Maar je zult begrijpen dat zijn met man en macht proberen het show-gedeelte belangrijker te maken dan de koopjeshal.

Moeten we het erg vinden? Eigenlijk niet. Juist dankzij online shops en prijsvergelijkers is het tegenwoordig 365 dagen per jaar HCC Dagen. En je hoeft er niet eens de deur voor uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar je zult begrijpen dat zijn met man en macht proberen het show-gedeelte belangrijker te maken dan de koopjeshal.
Als ze dat dan ook deden. Dat stelde namelijk ook weinig voor, nog minder dan vorig jaar. Ik ben ook wel benieuwd wat de opkomst geweest is in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
WTT ben het deels met je eens.

Al zullen we daar de producten voor de zelfde prijs kunnen kopen als in de web winkels, dan nog besparen wij op de verzendkosten die de laatste jaren tot belachelijk proporties is gestegen.

Lekker alles bij elkaar en kopen maar.

Nogmaals het legt zeker ook aan het beleid van de Organisatie zelf, die bedrijven wegjaag of afhoud door belachelijke hoge stand huur te vragen voor die drie dagen. Velen zullen deze kosten niet terug verdiend hebben en hopen op een promotie werking.

In Duitsland schijnen enkele maal paar jaar grote computer beurzen georganiseerd te worden misschien ga ik daar wel eens heen.

HCC HME stelt dus niets meer voor een aflopende zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Correctie, de HME heeft nog nooit iets voorgesteld imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik denk dat ze moeten stoppen met duurdere Utrechtse beursvloer en uitwijken naar b.v. Houten. Een gratis parkeergelegenheid, en heeft ruime hallen. Alleen trein is niet voor de deur, maar goed...

Goedkopere beursplaatsen bestaan, waarom altijd Utrecht? Die is zelf te groot voor zo'n kleine beurs. Er is al geklaagd om hoge standplaats prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 00:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik vond het ook maar wat tegenvallen tegenover de HCC dagen vroeger.
Daar kon je echt over de mensen lopen ! En nu op de zaterdag was het nog vrij rustig.
Heb in de koopjeshal een ThinClient gekocht voor een appel en een ei.. Hij werkt ook nog :)

Heeft er trouwens ook iemand zo'n Philips beeldtelefoon gekocht voor 5,- ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op de HMEsite valt te lezen dat er 53000 mensen zijn gekomen. Weliswaar 1000 meer als vorig jaar, maar nog steeds best mager imho (en ik vraag me af hoeveel van die 53000 mensen er langer dan anderhalf uur zijn geweest).|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben afgelopen weekend ook geweest. Kan me alleen maar aansluiten bij de wat negatieve, danwel teleurgestelde reacties.

Weinig stands en dan ook nog veel die dezelfde soorten prullaria aanboden.
Verder geen echte aanbiedingen gezien of het aangedurfd om 'dure' hardware te kopen, gezien de louche uitziende verkopers en rekening houdende met eventueel garantie.
Een vriend van me had een aantal kleine producten gekocht, welke niet correct waren. Slim als hij was, had hij de dozen nog op de beurs opengemaakt zodat hij ze niet veel later nog kon omruilen.

Ik heb me nog wel even vermaakt op het gamegedeelte van de beurs met een 2-player potje Blazing Star op zo'n oude arcadekast. Daarnaast stond er nog een een bescheiden collectie retrogames welke altijd het bekijken waard zijn. :)

Dat overclocken zag er wel interessant uit met dat koelvloeistof.

Ook wel leuk om te zien hoe dat dametje bij de Sapphire booth iedereen inmaakte met Unreal Tournament (3?). Weet niet of ze een professionele gamer was ofzo. Stond wel een naam bij, maar die is me ontglipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

TERW_DAN schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:20:
Op de HMEsite valt te lezen dat er 53000 mensen zijn gekomen. Weliswaar 1000 meer als vorig jaar, maar nog steeds best mager imho (en ik vraag me af hoeveel van die 53000 mensen er langer dan anderhalf uur zijn geweest).|
Toen ik vrij laat naar de beurs ben gegaan (was eerst naar Boekenfestijn gegaan in Amsterdam RAI) kan ik nog zien dat veel mensen niks of weinig hebben gekocht (hooguit plastic tasje). Ikzelf loop wel 1 van de weinigen rond met volle steekwagen.... maar dat komt omdat ik meer 2de hands koop. Ik heb ze nodig voor paar dingen.
Alleen thinclient is toevallig vergeten of over hoofd gezien. Heb wel exacte zelfde model via Marktplaats moeten kopen, maar gelukkig is 1 model genoeg.
Ik moet wel zeggen dat koopjeshal vrij druk is, maar dat komt meestal doordat het kleinere hal is. Dan zijn mensen meer dicht op elkaar.

Het is voor mij dus deels goed en deels slecht gegaan. Grootste irritatie zijn teveel stands met helikopters. Ze verkopen zelfs speelgoedpoppen. Ze denken zeker aan arme kleintjes die mee lopen naar beurs... maar dat is 99% zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb dit jaar voor het eerst de HME/HCC van de andere kant mee gemaakt. Normaal gesproken ging ik er heen als bezoeker. Dit jaar dus als vertegenwoordiger van MSI. Vond het erg leuk om verschillende tweakers ontmoet te hebben en een tijdje met iedereen te babbelen. :)

Vroeger ging ik er ook heen voor de leuke koopjes, maar dat is in de afgelopen jaren echt een stuk minder geworden. En ook dit jaar vond ik de markt een beetje tegenvallen. De tijd dat grote namen als Mycom, Norrod, Funprice, Computerland etc echt eigen grote stands hadden is voorbij. Daarom hadden we op de MSI stand een salespoint ingericht waar Computerland bereid was om tegen erg lage prijzen spullen te verkopen. En dat liep best wel goed eigenlijk. Zeker voor herhaling vatbaar dus. :7

Op de booth hadden we verder steeds twee leden van de door ons gesponsorde gamingclan FnaticMSI die het tegen bezoekers opnamen in CS:S. Dat liep ook erg goed. En de kers op de taart was natuurlijk dat ons team de finale van de Counterstrike: Source EPS Benelux Season 3 won. *O*

Wat betreft de algehele sfeer had ik het idee dat de organisatie niet echt weet welke kant ze op moeten gaan met de beurs. Het was van alles wat en er zat niet echt een lijn in. Hopelijk nemen ze alle kritieken ter harte en doen ze er wat mee.

Overigens hebben we ook erg veel pics geschoten. Als je bij de MSI booth hebt rondgehangen, dan heb je kans dat je er op te vinden bent: http://www.flickr.com/photos/msieurope/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 17:31
Misschien dat ik het topic beetje bump maar weet iemand wat voor laptops dit waren?

Afbeeldingslocatie: http://www.hme2009.nl/images/stories/hal7/30.jpg

http://www.hme2009.nl/images/stories/hal7/30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
zo te zien is het acer maar ik kan het mis hebben

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Volgens mij waren dat inderdaad allemaal Acers.
Pagina: 1 2 Laatste