Vol goede moed vertrok ik uit Amsterdam met trein van 9.30 naar Utrecht. Had van te voren kaarten besteld die per email werden toegestuurd als pdf bestand en je zelf moet printen, scheelt toch weer euries.
Teleurgesteld en met enige droefenis liep ik rond over de beursvloer, met weemoed terug denkend aan de dagen van wel eer. toen de beurs uit vier halen vol met computer koopjes bestond. De dozen soms tot 10 meter hoog stonden opgestapeld.
Toen de beurs nog HCC heten wat stond voor Hobby computer club. Terecht hebben ze die naam gewijzigd in HME want het is al jaren geen hobby meer maar een puur commercieel circus.
Bestond de beurs 2007 nog uit twee halen dit jaar uit slechts 1 hal wat mij doet denken aan de PC DUMP DAG van enkele jaren geleden. Er werden opvallend veel spullen verkocht die niets met computers te maken hadden, zo werd je dood gegooid met speelgoed helikopters, leuk wat moed ik er mee.
Stand houders klagen over de absurde bedragen die ze neer moeten leggen voor een stand, dit kan ook een van de redenen zijn waarom veel bedrijven afhaken. Er moet een behoorlijke omzet gedraaid worden eer ze gaan verdienen.
Opzoek naar spullen die ik nodig had.
Ik had op mijn lijstje staan.
De Acer Ferrari one 200 net book twijfelde al of deze te koop zou zijn.
2 Harde schijven van 2 TB.
SDHC adapter met kaartje.
Bluetooth muis.
Ben alleen geslaagd met de aankoop van de SD adapter met 8 GB mini sd kaartje.
Er weren wel 2 TB hardde schijven aangeboden bij een Duits bedrijf en ook nog eens veel duurder dan de €139,- waarvoor ik ze op het internet heb zien staan, Hoop gezeik als er onverhoopt een kapot gaat, dan kan je hemel en aarde gaan bewegen om aanspraak te kunnen maken op de garantie door mogelijke grijze import.
Het internet is een groot probleem aan het worden, niet alleen voor winkels onderling maar ook voor een computer beurzen. Dat is ook een van de grote molenstenen aan de nek van de HME.
MIJN BEZOEK: Ik vond het zonde van het Geld, Tijd en energie die ik in deze heb gestoken het was het niet waard.
Dit was voor mij tevens het laatste bezoek of de organisatie moet het roer omgooien minder aan zakken vullen denken maar eerder aan een levendige beurs vol met gezellige stands en minder aan mooie auto's en meiden.
Dit kunnen ze bereiken door de stand prijzen drastisch te verlagen waardoor het interessanter voor bedrijven word om deel te nemen, er zullen dan meer stands verhuurd worden waardoor het geheel weer zal op leven.
Maar dit zal nooit gebeuren daarvoor denken ze te commercieel.
Na 26 jaar zeg ik de beurs vaarwel.
Wens toch iedereen die er wel heen gaat een prettige dag toe.
[
Voor 4% gewijzigd door
LEX63 op 28-11-2009 04:45
]