• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 19:40
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een upgrade uit te voeren naar een SLI Configuratie.
Nu had ik hier een paar vragen over.

Is SLI (veel) beter dan 1 kaart ?
- Gaan mijn performance er veel beter op vooruit ?

Ik neem aan dat ik alle 4 VGA poorten kan gebruiken ?
- Ik gebruik nu 2 schermen en wil over naar 3 schermen.
- Kan ik ook games zoals COD4 en andere games over alle 3 de beeldschermen spelen ? Vertraagd dit ook heel erg ?

Als ik over zou gaan naar een SLI Configuratie zou ik een nieuw moederbord moeten kopen.
Nu ben ik zelf niet echt een pro met moederborden. Ik vraag me dus daar ook wat over af :

Welk moederbord raden jullie mij aan ? Prijs mag rond de 200 euro liggen voor het moederbord.
Ik heb nu DDR 2 Geheugen is het aan te raden over te gaan naar DDR 3 ? en maakt dit mijn systeem sneller ?
Hoeveel DDR geheugen zou ik dan nemen ?

Dit is mijn config op dit moment :

Mobo : Gigabyte EP45-DS3
Processor : Intel Core 2 Duo 8400
Geheugen : OCZ 1066 4 gig
GPU : XFX GTX 260 Black Edition

Gaat iets van deze config misschien een Bottleneck zijn ?

Alvast bedankt

Groetjes Take

Mocht dit topic verkeerd staan dan mijn verontschuldiging hiervoor ;)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is SLI (veel) beter dan 1 kaart ?
Ligt er dus aan welke kaart je hebt. (ja ik zie die GTX260 staan )

Je hebt sowieso een nieuw moederbord nodig, maar ik zou dan eens kijken naar een i5. Veel van die P55 moederborden ondersteunen al SLI en dan heb je gelijk een quad core. Je kan niet 3 schermen tegelijk aansturen met SLI volgens mij. Wel 2.

[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 03-11-2009 20:49 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bolletje92 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:48:
Je hebt sowieso een nieuw moederbord nodig. Je kan niet 3 schermen tegelijk aansturen met SLI volgens mij. Wel 2.
En dat ook alleen maar in Vista of W7, in XP kan je maar 1 scherm gebruiken.

Volgens mij hoef je geen nieuw mobo te kopen als de volgende hack werkt: nieuws: Hack maakt sli mogelijk op alle moederborden

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Take
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:49:
[...]

En dat ook alleen maar in Vista of W7, in XP kan je maar 1 scherm gebruiken.

Volgens mij hoef je geen nieuw mobo te kopen als de volgende hack werkt: nieuws: Hack maakt sli mogelijk op alle moederborden
Ik gebruik nu XP en heb 2 beeldschermen werken maar vraag me dus echt heel erg af of 3 met SLI mogelijk zouden zijn.

Ik ga zelf liever een nieuw moederbord kopen omdat ik deze later wil gaan gebruiken voor een ander setje

Gr

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

* Wiethoofd is zeer tevreden met z'n Striker II Formula 8)

Met SLI kun je in XP maar 1 scherm gebruiken, vista en W7 2 schermen als je ze beide aansluit op je bovenste grafische kaart. Schakel je SLI uit kun je 4 schermen aansluiten en gebruiken.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wil je per se bij NVIDIA blijven? Want die nieuwe HD5xxx ondersteunen volgens mij wel 3 beeldschermen tegelijk.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bolletje92 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:03:
Wil je per se bij NVIDIA blijven? Want die nieuwe HD5xxx ondersteunen volgens mij wel 3 beeldschermen tegelijk.
nieuws: ATI Eyefinity kan zes beeldschermen aansturen met één videokaart :Y)

• Take
Nouja ik wil ook wel een overgang maken naar ATI :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan kan je iig je mobo upgrade uitsparen en een leuke videokaart van kopen

• Take
ja dat is dan zeker mogelijk. maar welke videokaart raden jullie mij dan aan ? en is een voeding upgrade dan nodig ? Heb nu een OCZ 600 Watt

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je GTX260 nu zonder nukken werkt lijkt me ene upgrade naar zo'n 5870 geen probleem, je kunt het voor de zekerheid navragen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

voedingsupgrade is niet nodig ;)
HD 5870 kost 300 euro
HD 5850 kost 200 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Brilsmurfffje op 03-11-2009 21:20 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
brilsmurfffje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:19:
voedingsupgrade is niet nodig ;)
HD 5870 kost 300 euro
HD 5850 kost 200 euro
ja, krijg jij ze maar eens voor dat geld, de kaarten zijn amper leverbaar en waar wel kosten ze 250 en 350 +

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

over 2 weken is de levertijd beter, geduld is een schone zaak

• Take
Hebben jullie ook nog een bepaald merk wat erg goed is. ik heb nu zelf XFX geen problemen mee.
Verder zie ik nu bij de 5870 Kaarten 2 DVI poorten en dan HDMI en nog 1 dat zou betekenen dat ik 2 beelschermen met DVI kan aansluiten en 1 via HDMI ? ( ik heb zelf liever 3 dezelfde beelschermen )

Verder wou ik nog vragen is DDR3 een goede upgrade of misschien toch overbodig ?

Groetjes Take

[ Voor 33% gewijzigd door Take op 03-11-2009 23:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum...

- Overige Hardware is voor computerhardwareonderwerpen die niet in andere subfora besproken worden. Waar denk je dat Videokaarten & Beeldschermen voor is :?
- we verwachten waar dan ook op GoT dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent. Daar hoort zeker bij dat je opzoekt wat er op GoT al eerder over een onderwerp geschreven is. Als je dat gedaan had, had je het juiste subforum gelijk al gevonden. En deze guide:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? - zie daarbij vooral het laatste kopje mbt SLI/Crossfire
- zoek sowieso je terminalogie uit. SLI en Crossfire zijn technieken om met meerdere kaarten één scherm aan te sturen. Jij wilt gewoon meerdere kaarten om verschillende schermen aan te sturen. Dat heeft niets met SLI of Crossfire te maken (zoals je elders op GoT zou kunnen lezen of gewoon op de relevante Wikipedia pagina's)

Aangezien het niet de bedoeling is dat we het wiel steeds opnieuw gaan uitvinden gaat dit topic dicht. Ik verplaats daarbij naar VB aangezien dit soort vragen daar horen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.