Toon posts:

RPG oblivion elders scrolls achtige game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een game als oblivion elder scrolls 4.
Het gaat mij vooral om de openheid van het spel. je kunt overal
naar toe lopen waar en waneer jij maar wilt. Ook qwa bos en grotten enzo vind ik erg belangrijk dat het er in zit Ik zou graag dus een game willen spelen die er op zijn mist als oblivion er uit ziet qwa mensen, monsters,
dieren en openheid in het landschap en hack en slash.

Zelf heb ik alleen oblivion the elder scroll 4 als rpg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fable: The Lost Chronicles niks, als het voor PC is tenminste.
En anders heb je Fable 1 en 2 op de xbox 360, welke voor de PS3 geschikt zijn weet ik niet.
Vermeld dus even je platform waar je de game op wil kunnen spelen.
Heb je trouwens zelf ook wel gezocht? Bijvoorbeeld door te [google=Oblivion Elder Scrolls 4 look a like]?

[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens na op zoek gaan, wat filpjes bekjken en of er eventueel een demo van is.
thnx voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Elder Scrolls 3: Morrowind is ook nog goed te doen (met de extended graphics). En in een meer futuristische setting is er natuurlijk Fallout 3 van dezelfde makers. Verder hebben Risen en Two Worlds eenzelfde soort open wereld.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je voor open wereld en mogelikjheden gaat.

Dan blijft eigenlikj alleen elder scrolls 3 morrowind over.

Heerlijk groot en uitgebreid.
Naar mijn idee ook leuker en beter als oblivion.

De gfx zullen wat minder zijn maar het spel opzich beter.
Als ik me niet vergis zijn er nog zat mods endergelijke online te vinden ook.
En met de extended gfx nog nieteens zo slecht ook om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik maar voor morrowind ga want deze heeft toch echt meer open wereld.
Ik heb verder wat rond gekeken en er komt ook nog mischien
een nieuw deel van oblivion uit aleen dat zal nog wel erg lang duren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:13

Willybubba

Nut up or shut up.

Fallout 3 al bekeken? Alleen de setting is anders, geen fantasy, maar het is van de makers van de Elder Scrolls serie.
Verder is Dragon Age ook net uit, kijk eens in dat topic, misschien is dat wat voor jou :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
idd, fallout 3 en dragon age zijn meer van toepassing dan dat brakke fable, want dat heeft echt geen reet met oblivion te maken

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fable 1 is niet slecht maar Fable 2 is een drama imo
Fallout zou ik zeker aanraden deze game is niet voor niets game of year 2008 geworden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 09:06
Fable 2 is echt bagger, maar Fallout 3 vind ik een echte aanrader. Verder als je ook online wilt, Guild Wars is een echte aanrader dan, die heeft ook een hele grote wereld, en veel quests. Assasins creed vind ik ook een aanrader, heeft ook een redelijk grote wereld, alleen een iets andere setting, en een ander soort level systeem, maar het is zeker een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 10:13

Willybubba

Nut up or shut up.

Assassin's Creed is dan weer totaal geen RPG.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Willybubba schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:44:
Je roleplayed een assassin, er zit een verhaallijn in.
Je kan betere wapens bemachtigen.
Je kan meer skills bemachtigen.
Je vordert steeds verder in het verhaal naarmate je quests complete.
Er is een levende wereld en je kan doen en laten wat je wilt.
het is een echt rollenspel, waarin je in het oude (griekenland? ik weet niet precies) zit, als een assassin zijnde die alles opnieuw moet opbouwen.

Dat is toch redelijk RPG.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
kaluro2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:51:
[...]

Je roleplayed een assassin, er zit een verhaallijn in.
Je kan betere wapens bemachtigen.
Je kan meer skills bemachtigen.
Je vordert steeds verder in het verhaal naarmate je quests complete.
Er is een levende wereld en je kan doen en laten wat je wilt.
het is een echt rollenspel, waarin je in het oude (griekenland? ik weet niet precies) zit, als een assassin zijnde die alles opnieuw moet opbouwen.

Dat is toch redelijk RPG.
Zo kan je een RTS ook een shooter noemen 'want er wordt in geschoten' :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Mute schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:53:
[...]
Zo kan je een RTS ook een shooter noemen 'want er wordt in geschoten' :?
Een rollenspel, is een spel waarin jij de rol van een fictief karakter aanneemt en langzaam maar zeker je vaardigheden verbeterd, dat gebeurd in Assassins creed, dat er geen leveling systeem is betekend niet dat het geen rollenspel is ,dat is het enige dat ontbreekt.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
In elk spel speel je een rol, dus elk spel is volgens jou een rollenspel. Heel fijn voor je. Maar ieder ander persoon snapt wat er bedoeld wordt met 'Assassin's Creed is geen echte RPG'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Assassin's Creed zou je hoogstens een 'Action-RPG' mogen noemen.
Het is hoe dan ook niet het soort spel waar de TS naar zoekt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:26
Het ia al een paar keer gezegd, maar Fallout 3 is toch echt een aanrader. Uiteraard wat meer futuristisch, maar ook weer niet zo erg dat het mij stoorde.
The Witcher is ook een goede game, die er zeker wel wat van weg heeft. Gothic 2 is een optie (zelf wel een keer gezien, maar niet gespeeld).
Je zou nog naar de (old-school) game Arx Fatalis kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwish
  • Laatst online: 08-11-2023
Risen, Two worlds

Hoewel ik moet zeggen dat deze niet van hetzelfde caliber zijn als Elder scrolls 3: Morrowind(!) of het mindere Elder scrolls 4: Oblivion. Maar ze lijken er wel op.

En ja voor een andere setting maar ook veel vrijheid is Fallout 3 natuurlijk ook een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Laatst online: 26-10 09:06
Willybubba schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:44:
Het was ook maar een suggestie voor een game met veel vrijheid en een redelijk grote/open wereld. En zit ook een soort level/advancement systeem in, dus ik dacht dat het misschien wel wat was, als vervanging voor oblivion. Er staat niet dat het een rpg moest zijn. En hij wou een spel met hack en slash er in, en dat zit er genoeg in assasins creed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Masterlans schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:08:
Het ia al een paar keer gezegd, maar Fallout 3 is toch echt een aanrader. Uiteraard wat meer futuristisch, maar ook weer niet zo erg dat het mij stoorde.
The Witcher is ook een goede game, die er zeker wel wat van weg heeft. Gothic 2 is een optie (zelf wel een keer gezien, maar niet gespeeld).
Je zou nog naar de (old-school) game Arx Fatalis kunnen kijken.
De witcher is inderdaad een aanrader, je moet je even door het battlesysteem heen werken, maar als dat lukt zul je merken dat een bijzonder vermakelijke game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 08:19

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb Risen vorige week uitgespeeld, mooi spel. Ik ben nu met gothic 3 bezig, level 38. Met de laatste community patch 1.73 is het een mooi spel, en kom eigenlijk geen bugs meer tegen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Sacred 2 - Fallen Angel is een aanrader. Het is een hack & slash rpg, beetje a la diablo. Open spelwereld, diverse landschappen (veel meer dan in oblivion), diverse soorten vijanden (ook zogenoemde boss vijanden), mounts, ontiegelijk veel questen, unieke items en ook een in-game concert van blind guardian (is een quest aan verbonden)
Weliswaar creëer je niet je eigen character, maar kies je 1 van de 6 unieke characters met elk hun eigen vaardigheden. Sindskort heeft Sacred 2 ook een uitbreiding, genaamd Ice & Blood, waarbij er 1 nieuwe character erbij komt; de Dragon Mage.
Hier op GoT is er een thread over. \[PC/X360/PS3] Sacred 2

The Witcher is wel een goede spel, maar het is niet zo open als waar de TS naar op zoek is en het is vrij lineair. Als je op zoekt bent naar een open wereld en vrijheid, dan is the witcher geen goede keus.
Risen is ook een goede keus en TES III: Morrowind (naar mijn mening beter dan oblivion)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mja, als we dan toch een lijstje met goede RPG's mogen maken zouden Divine Divinity, Beyond Divinity en het onlangs uitgekomen Divine Divinity II: Ego Draconis van het Belgische Larian Studios hier niet in mogen ontbreken.

Ik heb zelf behoorlijk wat ervaring met Divine Divinity en Beyond Divinity. Qua verhaallijn, quests e.d. goed voor uren speelplezier :)

Qua graphics trouwens niet echt te vergelijken met een Elder Scrolls, maar meer met zoiets als Icewind Dale of Baldur's Gate trouwens.

Overigens is Divine Divinity nu voor een schappelijk bedrag te vinden op GOG.com, Beyond Divinity komt er binnenkort aan. Divine Divinity II ligt nu in de winkel.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1