8800gt overleden(?) na installatie zalman VF-1000LED

Pagina: 1
Acties:

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een sparkle 8800gt 512mb ( ja die duivelse videokaarten met een single slot cooler terwijl ze een dubbele slot cooler nodig hebben), die is al een goed anderhalf jaartje meegegaan.
De laatste tijd kampte ik met wat cooling problemen, als de fan speed op 100% stond werd hij zo'n 107 graden onder load.
Het stof had ik merendeel verwijdered uit de cooler en nieuwe koelpasta erop maar het mocht niet baten..

Dus toen ben ik overgestapt op een Zalman VF-1000 in de hoop dat die mjin coolings problemen op zou lossen.

Ik netjes mijn oude stock cooler eraf, zalman VF-1000 erop, ram heatsinks erop(8 stuks), ik ben heel voorzichtig geweest, er is nooit een statische spanning overgesprongen of iets dergeljiks.

Hij heeft ook altijd op stock snelheden gedraait.

Ik stopte daarna mijn kaart in m'n PC(PCI-e slot), 6 pin PEG molex(zo heten die toch hè :9 )in mn videokaart, fan van mn zalman in mobo gestopt.

dus ik zet mijn PC aan, de fan draait netjes.. alles lijkt te werken alleen mijn monitor geeft "No signal input" of iets in die trend.

En ja de beelscherm kabels zaten zowel goed in 't beeldscherm als op de videokaart ;)

verdere specs:

Asus P5b deluxe
E6600 @ 3,6ghz
4x 1024mb kingston PC6400
2x 750gb seagate barracude 7200.11
coolermaster realpower(ofzo) 600w

Ik denk dat mijn videokaart gewoon (spontaan?) is overleden, maar hulp is altijd welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door kaluro2 op 03-11-2009 09:27 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Heb ten eerste al de kaart in een ander systeem getest, voor het zelfde geld is de PCI-e slot dood.
Heb je trouwens wel ESD veilig gewerkt ? dwz dat je eerst even je handen aard voordat je aan de slag gaat om te voorkomen dat de kaart of een willekeurig ander stuk hardware beschadigt door een electrostatsche lading.

oh ja, de 6 pins molex heet PEG ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BGB4rn op 03-11-2009 09:24 ]

Signature

Verwijderd

Het heet geen molex, molex is voor 5,25 inch drives zoals dvd branders enzovoort.
maar het je een stroom kabel dat direct naar de videokaart loopt, of heb je een apdater dat twee molex naar pcie 6 pin verandert?

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:19:
Heb ten eerste al de kaart in een ander systeem getest, voor het zelfde geld is de PCI-e slot dood.
Heb je trouwens wel ESD veilig gewerkt ? dwz dat je eerst even je handen aard voordat je aan de slag gaat om te voorkomen dat de kaart of een willekeurig ander stuk hardware beschadigt door een electrostatsche lading.
Ja ik heb 1 van mijn handen geaard ja tijdens het werken.

ik ben momenteel niet in het bezit v an een ander mobo met PCIe slot helaas.
Maar nu je het zegt, mijn videokaart ging er wel stroef uit (en ja ik weet van dat 'hendeltje' dat je even moet 'duwen' voordat de kaart eruit kan); ik zal vanavond eens kijken of ik een ander pci-e slot kan bemachtigen ergens.

bedankt voor de snelle reactie trouwens!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:23:
Het heet geen molex, molex is voor 5,25 inch drives zoals dvd branders enzovoort.
maar het je een stroom kabel dat direct naar de videokaart loopt, of heb je een apdater dat twee molex naar pcie 6 pin verandert?
ja zo een stroomkabel is het, en het is een directe 6 pins, geen adapter erbij.

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6.jpg <-- die linker, komt rechtstreeks uit mijn voeding, dus niet eerst van 2x molex naar 1x pci-e 6 pins.

• BGB4rn

BGB4rn

Misschien kan je bij een willekeurige pc zaak bij je in de buurt vragen of ze daar even iets te leen hebben of eventjes je kaart willen testen.

Signature

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kabels van de stroom goed gecontroleerd, en indien mogelijk een andere geprobeerd? Misschien is bij het ombouwen de stroomkabel wat los komen te zitten in je PSU ofzo.

[edit] alleen als je een modulaire voeding hebt dus.

[ Voor 14% gewijzigd door twiFight op 03-11-2009 09:29 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Als de stroomkabels niet goed zitten gaat een kaart meestal piepen en zo, ik denk dat er iets mis is met of de kaart zelf of het mobo

Signature

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
twiFight schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:28:
kabels van de stroom goed gecontroleerd, en indien mogelijk een andere geprobeerd? Misschien is bij het ombouwen de stroomkabel wat los komen te zitten in je PSU ofzo.

[edit] alleen als je een modulaire voeding hebt dus.
Heb ik al gekeken, als de stroomkabel er niet inzat kreeg ik een constante piep van mijn mobo/videokaart, als de kabel er wel in zat kreeg ik geen piep.

• BGB4rn

BGB4rn

Heb je toevallig niet een andere PCIe kaart liggen om je moederbord te testen op een werkend PCIe slot.

Zou dit topic trouwens niet beter in VB gepast hebben ?

[ Voor 26% gewijzigd door BGB4rn op 03-11-2009 10:21 ]

Signature

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:40:
Heb je toevallig niet een andere PCIe kaart liggen om je moederbord te testen op een werkend PCIe slot.
Helaas.. Mijn ouders hebben nog een antiek AGP videokaart/moederbord en daarnaast heb alleen ik nog een PC staan. Dus ik zal vanavond wel even langs een computerwinkel gaan, of die mij verder kunnen helpen.

Bedankt voor de reacties iedereen! _/-\o_

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Je hebt niet toevallig 2 DVI aansluitingen, en nu de verkeerde gepakt waardoor je geen beeld krijgt?

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:52:
Je hebt niet toevallig 2 DVI aansluitingen, en nu de verkeerde gepakt waardoor je geen beeld krijgt?
Ik heb beide aansluitingen geprobeerd helaas.

• BGB4rn

BGB4rn

Mocht je kaart kapot zijn en er geen garantie meer op zit is dit Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten misschien een topic waar je even moet kijken, daar schijnt het mogelijk te zijn om een kaart te repareren door middel van hem in de oven te bakken zodat alle contacten weer aan elkaar zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door BGB4rn op 03-11-2009 10:51 ]

Signature

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:51:
Mocht je kaart kapot zijn en er geen garantie meer op zit is dit Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten misschien een topic waar je even moet kijken, daar schijnt het mogelijk te zijn om een kaart te repareren door middel van hem in de oven te bakken zodat alle contacten weer aan elkaar zitten.
Dus misschien dat de oude cooler alles nog een beetje "op zijn plek" hield en door de matige kracht uitgeoefend op de kaart tijdens het deinstalleren en installeren van een andere cooler zouden er wat verbindingen "gescheurd' kunnen zijn, dat dat het zetje was dat hij "nodig had" om te breken?

En dat als ik hem een paar minuten in de oven doe, hij weer zou moeten werken doordat de verbindingen weer 'samenvoegen' ?

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 16:52

Pathogen

Shoop Da Whoop

kaluro2 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:19:
[...]

Dus misschien dat de oude cooler alles nog een beetje "op zijn plek" hield en door de matige kracht uitgeoefend op de kaart tijdens het deinstalleren en installeren van een andere cooler zouden er wat verbindingen "gescheurd' kunnen zijn, dat dat het zetje was dat hij "nodig had" om te breken?

En dat als ik hem een paar minuten in de oven doe, hij weer zou moeten werken doordat de verbindingen weer 'samenvoegen' ?
Voordat je dergelijke stappen onderneemt zou ik je willen aanraden in ieder geval:
- een andere videokaart te testen in je PCI-E slot
- je huidige videokaart te testen in een andere PC

Het bakken is redelijk onschuldig, maar indien niet goed aangepakt uiteraard niet geheel zonder risico.

• BGB4rn

BGB4rn

Ik heb zelf geen ervaring met de oven truc, maar je moet wel heel je kaart uit elkaar halen en zeker geen magnetron gebruiken ;)

Voor de rest als je geen garantie meer hebt en alleen een kapotte kaart kan er niks verloren gaan :) dus het proberen kan geen kwaad.

Signature

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:28:
Ik heb zelf geen ervaring met de oven truc, maar je moet wel heel je kaart uit elkaar halen en zeker geen magnetron gebruiken ;)

Voor de rest als je geen garantie meer hebt en alleen een kapotte kaart kan er niks verloren gaan :) dus het proberen kan geen kwaad.
daar zit ook wel weer wat in ja :)
Bedankt voor je input!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
Kleine update:

Hij is in een test computer gestopt, en de videokaart werkt!~

Dus waar zou het dan aan kunnen liggen?
Mijn moederbord piept eenmalig, zoals het hoort, start ook gewoon verder naar mijn weten (kan het niet checken).

PCIe slot die kapot is?
- dit zou ik met een andere PCIe kaart moeten checken

DVI kabel die kapot is?
- andere DVI kabel

PEG kabel die niet meer lekker is?
- hoe wil ik dit checken? hij piept als de PEG er niet in zit, maar als hij er wel in zit doet hij het gewoon.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
kaluro2 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:11:
Kleine update:

PEG kabel die niet meer lekker is?
- hoe wil ik dit checken? hij piept als de PEG er niet in zit, maar als hij er wel in zit doet hij het gewoon.
Multimeter erin steken kijken of er er '' juice '' uitkomt ?

• BGB4rn

BGB4rn

Als je PEG kabel niet goed krijg je die irritante piep, je zou kunnen proberen een molex verloopje te gebruiken maar ik denk dat je moederbord niet meer is.

DVI kabel zou ook een mogelijkheid zijn maar ik verwacht het niet, probeer ergens een andere pcie kaart te lenen oid. om te checken dat je mobo kapot is.

Signature

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Weet je echt 100% zeker dat het niet de stroomtoevoer van je molexje is? ik haat die dingen persoonlijk, sommige krijg je echt met geen mogelijkheid echt goed vast, en dan kan het zomaar zijn dat er slechte of geen verbinding is. en misschien je pci-e slot even schoonmaken? pak een kwastje / penseel en probeer het schoon te maken?

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
thijszor schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:01:
Weet je echt 100% zeker dat het niet de stroomtoevoer van je molexje is? ik haat die dingen persoonlijk, sommige krijg je echt met geen mogelijkheid echt goed vast, en dan kan het zomaar zijn dat er slechte of geen verbinding is. en misschien je pci-e slot even schoonmaken? pak een kwastje / penseel en probeer het schoon te maken?
schoonmaken is een goeie! mijn kast draait al 2 jaar en is al gedurende lange tijd niet schoongemaakt, kan zomaar zijn dat er stof in is gekomen toen ik mijn kaart eruit haalde. zal het vanavond eens proberen!

en de stroomtoevoer moet ik ook even kijken.. ik ga in ieder geval alles na voordat ik het mobo afschrijf :)

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
Update:

Even PCI-e slot schoongemaakt, kaart erin.. eerste keer ging de PC aan en toen spontaan weer uit (ligt toch aan het moederbord dan?) en daarna nog een keer opgestart, geen beeld.. toen het andere DVI slot gepakt en nu geeft hij beeld.

Volgens mij werkt alles weer!

even afkloppen...

EDIT:

Update: na een half uur gamen ( de gpu temp is rond de ~50-60 graden ) "Flashed" mijn scherm soms half rood, een rode waas erdoorheen, een halve seconde ofzo en dan is het weer weg.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb de geheugen ramsinks (die blauwe dingetjes) nagekeken maar ze zitten nog allemaal goed.

[ Voor 34% gewijzigd door kaluro2 op 03-11-2009 18:32 ]

Pagina: 1