Toon posts:

I7 en I5

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al benchmarks opgezocht en heel wat informatie over de i5 en de i7 processor. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. PC wordt voornamelijk gebruikt voor gaming.
Ik zit te twijfelen tussen 2 systemen.
Namelijk een:
I7 920 OC op 3,4 ghz (met scythe mugen 2 natuurlijk)
Coolermaster 850 watt voeding
6 gb DDR3 OZC
XFX ATI HD5870
(Dit systeem staat te koop bij jovoco voor € 1199.)

En een I5 systeem die themask heeft samengesteld in een BBG.

Met welk systeem ga ik meer fps halen? Het i5 systeem met dezelfde videokaart of toch de i7?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

De i7 beduidelijk meer. Het is ook de High end proc.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 11:28
Ik zou wel voor een P55 i7 gaan, tenzij je meer gaat overclocken dan 3,4Ghz. De turbo mode gaat gewoon standaard al behoorlijk veel verder dan de i5's.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Okeee dank je!! Verder dan 3,4 gaat ie toch niet. Zal dan wel even kijken naar de P55 i7. Is het systeem verder wel bang for buck?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hmm, even een correctie, de i5 is toch echt een stuk sneller in games dan de i7 920. De i5 heeft geen hyperthreading (=nadelig voor games, dus geen HT hebben is goed) en heeft een turbo mode (=goed voor games, soort ingebouwde overklok). De i7 waar EvilWhiteDragon op doelt is niet de 920 (X58) maar de 860 (P55), die is wat goedkoper dan de 920 maar wel hoger geklockt en heeft ook turbo. Die is in games (door zijn hyperthreading) alsnog niet sneller dan de i5 (wel sneller dan de 920 dus).

De 920 heeft alleen meer OC-potentieel. En het X58 platform heeft meer PCI-e lanes, dus als je met dit systeem over enkele jaren crossfire wilt gaan draaien met high-end videokaarten is dat voordelig maar anders heb je er niks aan ;)

offtopic:
O, je had zelf al dat P55 opgemerkt, daar had ik zelf eerst overheen gelezen dus ik denk ik licht het even toe :)

[ Voor 32% gewijzigd door bwerg op 03-11-2009 11:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Om eerlijk te zijn verwacht ik dat je tegenwoordig (met de huidige games enzo) redelijk dezelfde fps haalt op resoluties t/m 1680x1050.. daarboven wellicht een paar fps meer met een i7 maar het ligt er ook maar net aan welke cpu's het precies om gaat, en wat voor scherm+reso je gebruikt.

Een HD5870 is zo krachtig op het moment, daar zal een i5 echt geen bottleneck voor worden..

edit: dat dus

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.