Geschikte schroefjes voor casemod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Ik ben bezig met een casemod van MDF en bezig met het afronden. Ik stuit nu echter op een probleempje. Ik kan de juiste schroefjes niet vinden voor de voeding en harde schijven.

Het probleem is als volgt: het MDF is dik en mijn schroefjes zijn dus te kort om door het schroefgat mijn harde schijven of voeding te bereiken. Ik heb dus langere schroefjes nodig, maar ik kan de specificaties van de schroefjes niet vinden (de dikte wel natuurlijk, maar het schroefdraad niet). Ik heb wel schroefjes die erin passen, maar daarvan is het schroefdraad niet goed en deze trek je er daardoor heel makkelijk uit.

Als iemand de gegevens van deze schroefjes weet, dan hoor ik die graag. Een linkje naar een webshop zou nog fijner zijn. Ik heb dus enkel langere schroefjes nodig. En ik ben me ervan bewust dat je moet uitkijken bij hardeschijven met de lengte van schroefjes ivm interne onderdelen, dus als ze te lang zijn, zaag ik ze bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Die schroefjes hebben Engelse maten, maar dat had je waarschijnlijk zelf al door. Het gaat om zogenaamde #6-32 bouten, nummer 6, 32 gangen per inch. Meer specificaties heb je waarschijnlijk niet nodig :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Oftewel gewoon een disk meenemen naar een degelijke ijzerwarenhandel, en daar wat schroefjes uit het rek passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

99% kans dat ze de juiste schroefjes niet hebben bij een ijzerwarenhandel. zelfs daar hebben ze meestal alleen maar metrisch. :/ (iig waar ik tot nu toe geprobeerd heb wel) uiteindelijk maar online besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
AlexanderB schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:21:
99% kans dat ze de juiste schroefjes niet hebben bij een ijzerwarenhandel. zelfs daar hebben ze meestal alleen maar metrisch. :/ (iig waar ik tot nu toe geprobeerd heb wel) uiteindelijk maar online besteld...
Precies, dat dacht ik ook al. Waar heb je ze besteld?

Waar staat nummer 6 voor?

[ Voor 20% gewijzigd door danielkraak op 02-11-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Volgens mij moeten er M4 schroefjes in.

Kijk eens bij een ijzerwinkel (Kroon, de Koning ofzo bijv)

#6-32 lijkt het inderdaad.

Deze misschien wat? Die is wel aardig lang
http://cgi.ebay.com/S-S-6...em58840839f5#ht_500wt_956

Of deze, nog langer:

http://cgi.ebay.com/25pc-...m588393212d#ht_976wt_1154

Of deze:
http://cgi.ebay.com/6-32-...em4144834dbb#ht_686wt_939 Dan zou je de kop nog kunnen laten verzinken in het hout

[ Voor 92% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
de meeste schroefjes passen er wel in hoor :+

ik gebruik voor lange eindjes meestal iets anders, wat er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
natasdiamon schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:41:
de meeste schroefjes passen er wel in hoor :+

ik gebruik voor lange eindjes meestal iets anders, wat er ligt.
Maar als je niks hebt liggen wat erin past, dan kun je beter gelijk het goede kopen. ;)

Ik ben nu in ieder geval al een heel eind. Het moet alleen wel uit Amerika of Engeland komen, maar dat maakt niet zoveel uit.

Edit: het is trouwens niet echt handig om er ander soort schroefjes in te schroeven. Voor je het weet is je schroefdraad kapot.

[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 02-11-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook nieuwe schroefdraad trekken in de huidige schroefdraad? Dan ben je meteen verlost van de engelse schroefdraad en past iedere metrische schroefdraad er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone M3 schroefjes van de Gamma werken ook. Kosten geen reet en ze zijn goed zat.
Is in verschillende lengtes te krijgen, dus afhankelijk van de dikte van je mdf zal de lengte vast wel te krijgen zijn.

Voor een 3,5" disk en normale ATX voeding werkt dit gewoon!

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Brr dat meen je toch niet, M3 boutjes in Engels schroefdraad gaan draaien :X

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:07:
Gewone M3 schroefjes van de Gamma werken ook. Kosten geen reet en ze zijn goed zat.
Is in verschillende lengtes te krijgen, dus afhankelijk van de dikte van je mdf zal de lengte vast wel te krijgen zijn.

Voor een 3,5" disk en normale ATX voeding werkt dit gewoon!
8)7 Een schroef nagel je toch ook niet in de muur, ook al "werkt dat gewoon",... daarvoor heb je een schroevendraaier,...

on topic: Je hebt maar 2 opties, of je vindt de juiste schroefjes, of je boort nieuwe (metrische) schroefdraad over de huidige schroefdraad. Dat is erg eenvoudig, en het materiaal is in iedere doe-het-zelf zaak te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.familie-jordaan.nl/goudentips/goudentips/pagina_tappen.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 14:28 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb nog een setje m3 liggen. binnen tap dan

[ Voor 21% gewijzigd door wâldpyk op 03-11-2009 19:51 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
M3 werkte voor mij perfect, en jha gewoon in dat engelse gat draaien. Moet je alleen nit te vaak doen want dan word het gewoon een glad gat zonder schroefdraad dus.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:08:
M3 werkte voor mij perfect, en jha gewoon in dat engelse gat draaien. Moet je alleen nit te vaak doen want dan word het gewoon een glad gat zonder schroefdraad dus.
je bedoeld ik forceer gewoon het gat (sommige mensen noemen dat prutsen :P )

mja, wil je het mooie oplossen zal je indd de juiste schroeven moeten gebruiken

alles past natuurlijk met geweld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

daarbij is die #6-32 ook +/- 3.5mm, geen 3mm, dus je trekt de toppen van het schroefdraad kapot...
koop gewoon de juiste schroeven, zo duur zijn ze niet. (desnoods bij dealextreme, of je gaat bij de lokale computerzaak vragen voor n handje schroeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Deze maar besteld. Mooi kleurtje en lang zat. Ik ben benieuwd hoe ze staan bij het wit dat in de binnenkant van mijn case komt.

@hierboven: ik vraag me af of veel computerzaken schroeven van die lengte hebben. Op dealextreme zie ik ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nee, oke, niet die lengte. wel de gewone lengte voor cases, dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
AlexanderB schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:53:
nee, oke, niet die lengte. wel de gewone lengte voor cases, dat wel..
Ja, ik heb van Dealextreme ook al schroefjes vandaan. Altijd handig!

In ieder geval bedankt voor het helpen. Zodra alles af is, post ik ergens nog een paar plaatjes.

[ Voor 18% gewijzigd door danielkraak op 04-11-2009 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:12:
[...]

je bedoeld ik forceer gewoon het gat (sommige mensen noemen dat prutsen :P )

mja, wil je het mooie oplossen zal je indd de juiste schroeven moeten gebruiken

alles past natuurlijk met geweld
Ik hoefde niets te forceren, draaide er zonder problemen in. Heb t niet bij een hdd gedaan maar bij een dvd speler. Als ik het had moeten forceren had ik het ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

een dvdspeler heeft dan ook m3 schroefjes.. de rest van een pckast heeft #6-32 schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Die afstandbusjes voor je moederbord hebben ook wel eens #6-32 die draai je dan in je harddisk, waarna er een gewone schroef inpast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

als je nog interesse hebt in een zooitje #6-32 afstandsbusjes met m3 draad aan de binnenkant? ik hoef ze niet, ik wil ook #6-32 aan de kant van het moederbord... (alle schroeven in mn pc graag standaard houden)
Pagina: 1