Toon posts:

PCI of AGP 4X compatible videokaart voor windows 7?

Pagina: 1
Acties:
  • 711 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videokaart liefst met TV OUT die compatible is met windows 7.
Mijn Windows 7 draait op een systeem met een SB51G moederbord.Heb alleen PCI of AGP 4x slot ter beschikking.
Ben al een tijdje op internet aan het kijken voor informatie, maar kan niet veel vinden.
Aangezien hier op het forum veel mensen te vinden zijn met geweldige veel kennis over videokaarten, hoop ik wat nuttige tips te kunnen krijgen over PCI/AGP 4x windows 7 compatible video kaarten.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
TV-Out functionaliteit zit op de meeste ati en nvidia kaarten wel. Verder zou ik proberen om een zo recent mogelijke AGP videokaart te vinden. (AGP 4x is dan wel een bottleneck maar AGP8x kaarten kunnen gewoon in 4x modus draaien).

Voor alle kaarten uit de HD3xxx serie is er nog netjes een windows 7 driver.

Ik kwam zelf na even kort zoeken uit op bijvoorbeeld deze videokaart: http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=AGP+kaarten

(Sapphire HD3650 (Light-Retail, TV-Out, DVI, VGA))

Maar dat is de aller eerste die ik vond, er zijn er nog veel meer die voldoen.

Je snapt natuurlijk wel dat een HD3650 in een systeem met slechts een AGP4x aansluiting redelijk gebottlenecked wordt door je andere hardware.

~ Mijn prog blog!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Heb je een complete Shuttle SB51G XPC?
Dan zit er een voeding in van maar 200W max......dat is niet zoveel.

Als je daar een HD3650 (75W bij vollast) aan hangt kan het zijn dat je voeding dat niet trekt. Trekt bij vollast 37,5% van het vermogen van je voeding.

Oorspronkelijk zou een Gf ti4400 zo'n beetje het zwaarste zijn waarvoor je pc berekent is, en die trekt z'n stroom uit het agp slot. (het max voor een agp slot ligt tussen de 40-45W).

Dan moet je de warmte ook nog eens kunnen afvoeren uit je kastje...geen makkelijke opgave.

Je moet dus goed in de gaten houden dat je de voeding niet overbelast en dat de boel niet te heet wordt.

Eerst uitzoeken wat je huidige stroomverbruik is...CPU, harddisks (daar kan een behoorlijk verschil in zitten) enz..
Dan kan je nog kijken wat je mogelijkheden zijn om extra te ventileren in je kast.
Wat zijn de huidige temps van CPU en in je kast.

Kortom.....meer gegevens,,,,en dan kan je eigenlijk pas een grafischekaart gaan kiezen.

Het lijkt nu op 'moeilijk doen' wat ik allemaal schrijf, maar je hebt geen standaard atx kastje waarmee je zomaar alle kanten op kan.

Even voor de andere Tweakers....dit is de shuttle SB51G,

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/reviews/images/xpcsb51g/caseopencd.jpg

foto: hothardware.com

[ Voor 0% gewijzigd door Klunssmurf op 02-11-2009 20:13 . Reden: bronvermelding ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 19:04
TS vraagt toch om een Windows 7 compatibele VGA kaart met TV-out? Dan heeft het toch geen zin om met allerlei snellere kaarten aan te komen zetten?

Waarschijnlijk is de enige bedoeling om Aero te draaien, dat kan prima op een eenvoudig AGP kaartje met TV-out zoals de pricewatch: Club3D 6200 AGP Passive of pricewatch: Sapphire X1650 PRO 512MB DDR2 AGP DVI TV

En dan hoef je je echt niet druk te maken om die 200 watt voeding, die red dat makkelijk!

Edit:
En als TS wil gamen zou de pricewatch: Club3D HD4670 AGP ook nog een optie zijn, maar dan is meer informatie over de rest van de configuratie welkom om te bekijken of de voeding dat nog aan kan.

[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 02-11-2009 20:03 ]

• Klunssmurf
  • Niet online
Zelfs een Ati 9600 met 256 MB kan Aero draaien...
Maar als die kaart dan continu vollast draait is dat niet echt zinnig?

Passieve koeling klinkt leuk, maar kijk nou eens naar die kast.
Hitte ontwikkeling moet je terdege rekening mee houden.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10-2025

JaccoW

Kijkt en Luistert

... Wat Klunssmurf en GH45T al zeggen. de HD4670 is de snelste AGP kaart die nog te krijgen is.
Maar als je puur Aero wilt draaien zijn de andere kaarten meer dan zat.

Het grote probleem met de HD4670 is dat je minimaal 30(?)ampere op de zespins of 2x4-pins lijn moet kunnen leveren.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Klunssmurf
  • Niet online
Er past zowieso alleen maar een single slot AGP kaart in...
Agp slot zit helemaal links, nauwelijks airflow.

Vanaf een HD2400 zou ik zeggen...heb je ook nog wat moderne features erop.

Of dit:

pricewatch: Asus AH3450/DI/512MD2(LP)

Weinig warmte ontwikkeling, single slot compact formaat, hdmi aansluiting.

[ Voor 63% gewijzigd door Klunssmurf op 02-11-2009 20:38 ]

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
GH45T schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:01:
TS vraagt toch om een Windows 7 compatibele VGA kaart met TV-out? Dan heeft het toch geen zin om met allerlei snellere kaarten aan te komen zetten?

Waarschijnlijk is de enige bedoeling om Aero te draaien, dat kan prima op een eenvoudig AGP kaartje met TV-out zoals de pricewatch: Club3D 6200 AGP Passive of pricewatch: Sapphire X1650 PRO 512MB DDR2 AGP DVI TV

En dan hoef je je echt niet druk te maken om die 200 watt voeding, die red dat makkelijk!

Edit:
En als TS wil gamen zou de pricewatch: Club3D HD4670 AGP ook nog een optie zijn, maar dan is meer informatie over de rest van de configuratie welkom om te bekijken of de voeding dat nog aan kan.
De 3650 was een van de goedkoopste kaarten die ik tegen kwam bij de eerste google search vandaar :). Is ook echt geen super snelle kaart. Verder weet ik van de HD3*** serie zeker dat er een full-blown Windows 7 driver voor is (dus met tv-out support). Vooor de 6200 is dat er volgens mij al lang niet meer (volgens mij is die al uit de standaard forceware package gehaald). Het zou dus kunnen dat je daar geen tv-out meer op kunt gebruiken onder W7 (de rest zal prima werken natuurlijk).

Vandaar de 3650.

Verder heeft Klunssmurf wel een valide punt, de 3650 kan wat meer eisen aan je voeding trekken, ik wist zelf niet dat dat type moederbord in shuttle's voor kwam.

De kaart die klunssmurf heeft bedacht later (3450) heeft geen TV-Out in die variant, dus dat is ook geen optie.

~ Mijn prog blog!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 19:04
Geforce 6200 zit meen ik nog support op hoor, ook voor Windows 7, zelfs 64 bit.

En verder, of een kaart echt verouderd is maakt niet uit voor puur en alleen Aero. Ik begrijp dat er meer met een VGA kaart kan worden gedaan dan Aero op 3D gebied, maar het is gewoon de vraag wat TS wil.

Vanaf een DX9 kaart kan Aero gedraaid worden en alles wat momenteel te koop is voldoet hier aan.

Dus koop gewoon een AGP kaartje met TV-out. Zolang het geen Geforce 5000 serie is komt het verder wel goed ;)

• Klunssmurf
  • Niet online
Een 6200 zou het gewoon moeten doen, al zijn het evt. microsoft drivers. (Voor een ATI 9600 geldt hetzelfde)

Reden waarom ik de 3450 opnoemde ondanks het ontbreken van ouderwetse TV-out, er zit een hdmi uitgang op. TS legt immers geen harde eis neer dat er TV-out op moet zitten.
Deze kaart is ook nog toekomst gericht door z'n full HD support, kan dus een tijdje mee.
Het is een leuke htpc kaart voor weinig geld...meer niet.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
De HD3650 heeft een TDP van 50W. Zou een beetje lullig zijn als hij dan opeens 75W onder load trekt. Als je een betaalbare HD4350 of HD4550 kunt vinden zou ik die aanraden. In de pricewatch kom ik ze niet tegen, daar lijken de HD3450 en de HD3650 me de beste opties.

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is gewoon een kwestie van je moeilijke probleem in drie stukken op te hakken:

1) wat zijn de eisen die Windows 7 (Aero) aan een videokaart stelt Directx 9 support en 128MB videogeheugen
2) welke AGP of PCI kaarten zijn er die daaraan voldoen?
3) welke daarvan passen fysiek (ruimte) en electrisch (beperkte voeding) in jouw kast passen?

Opeens wordt het probleem een stuk simpler en kun je gewoon hiermee aan de slag:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Verder gaat deze discussie vooral over gaming en uitgangen e.d. Aangezien je met geen woord repte over wat die kaart allemaal muv Windows 7 Aero moet kunnen is dat pure gokwerk.

Dit topic gaat dicht omdat je zelf te weinig inzet toont - misschien heb je van alles en nogwat opgezocht, maar je laat na te melden exact waar je gekeken hebt, op welke termen je zocht, wat je vond en wat onduidelijk was. Ook geef je noodzakelijke info (over wat je ermee wilt doen...) niet in je topicstart, en lijk je ook de guide die wij geschreven hebben niet bekeken te hebben. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.