Toon posts:

Nieuwe Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe computer maar wil nu ook definitief producten gaan aanschaffen. Mijn huidige computer is al weer erg gedateerd (nog een AGP-videokaart) en wil daarom alles nieuw aanschaffen. Mijn maximale budget is ongeveer 2000 euro.

Op het moment heb ik al een Acer X233H (23 inch beeldscherm) en wil er een tweede naast kopen, hoe gaat dit precies als ik kies voor 2 videokaarten, is dit allemaal mogelijk? En kun je als je 2 beeldschermen hebt aangesloten wel gewoon games spelen op 1 scherm?

Ik heb al gekeken bij de Best Buy Guide van deze maand en van september en ook bij adviezen van hardware.info.Voor de behuizing twijfel ik tussen de Enermax Uber Chakra 5001 en de Lian Li Armorsuit PC-P60 uit de Best Buy Guide van deze maand. Zijn er nog nadelen aan deze behuizingen?

Ik heb op internet verschillende benchmarks gezien van processors en de Intel Core i7 920 leek mij een mooie keuze voor 240 euro. Nu moet daar ook nog een moederbord bij, en daar heb ik totaal geen verstand van, wat is hierbij een goed moederbord (met goede prijs/kwaliteit verhouding)?

Verder is (zijn) voor gaming natuurlijk de videokaart(en) belangrijk, in benchmarks viel de nVidea GeForce GTX 295 op. Voor rond de 400 euro stond deze kaart in de bovenste regionen. Kan ik gewoon deze gaan kopen of kan ik beter voor een (twee) andere gaan? (suggesties)? En het verschil bij videokaarten van verschillende merken is toch alleen de extra games en al dat soort gedoe?

Naar geheugen, koeling en harde schijven heb ik nog niet gekeken maar ik weet wel dat ik goed snel geheugen wil hebben, de koeling moet ik nog naar kijken en de harde schijven: ik wil ook een SSD schijf waar ik Windows op ga draaien (dit is toch veel sneller?). Wat is daar een goede keuze voor? Verder wil ik de harde schijf uit de best buy guide voor downloads etc. Op het geheugen en de koeling kom ik in een latere post (als ik het goed heb bekeken allemaal) terug.

Verder heb ik al een voeding (OCZ 600 watt), moet ik deze vervangen of is dit nog wel genoeg voor dit systeem? Welke zouden jullie mij dan aanraden? En een printer, CD-ROM-speler en DVD-speler hoeft ook allemaal niet meer gekocht te worden.

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit soort vragen kun je beter in de BBG-aanschaftopics vragen, daar zijn ze voor en dan blijft het een beetje centraal :)

En inhoudelijk: als je geen moeite hebt met wachttijden (van een week of twee) neem dan vooral geen GTX295 maar een HD5800-kaart. Als je per sè het beste van het beste wilt neem je twee HD5850's, dat is echt veel sneller dan een GTX295. (of zelfs 2xHD5870 maar ik vind de 5850 veel meer waar voor je geld) Daarnaast kun je ook een i7 860 nemen (met 1156-moederbord), dat is wat sneller dan een 920 als je niet gaat overklokken, en is ook wat goedkoper. Heeft wel als nadeel dat 1156-moederborden maar twee pci-e2.0 x8 sloten heeft (in plaats van 2 x16 sloten van 1336-moederborden) maar met de huidige videokaarten maakt dat niet uit. Met toekomstige misschien wel (denk daarbij aan high-end van minstens twee jaar verder).

Als die voeding al ouder is is een nieuwe misschien wel een goed idee, 600W is opzich niet weinig maar voor twee graka's misschien wel. (niet alleen qua vermogen maar ook qua aansluitingen)

Voor SSD's, geheugen en koelers kan je met gerust hart die uit de BBG's pakken, mocht je nog vragen hebben over die onderdelen kan je dat dus in de aanschaftopics doen :)

[ Voor 77% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 17:54 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.