Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een huis gekocht en wil de rente graag maandelijks aftrekken. Nu heb ik het voorlopige terugaaf 2009 programma gedownload en begrijp een aantal dingen niet. Moet ik dit net zo invullen als mijn jaarlijkse opgave en krijg ik dan het bedrag verdeeld over november en december terug? En moet ik mijn jaarsalaris invullen? Ik weet namelijk nog niet precies wat dat wordt aangezien er een aantal variabele delen inzitten die ik in december krijg, is dit gewoon een reeele schatting maken?

Vragen die ik vast ook bij de belastingtelefoon en/of site kwijt kan, maar daar heb ik niet al te beste ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:11

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Maakt allemaal niet zoveel uit, het heet niet voor niets "voorlopig" :) Hoe nauwkeuriger jij de gegevens invult, hoe beter het klopt en hoe minder er volgend jaar verrekend moet worden.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is natuurlijk waar.

En hoe zit het met de betaling? Is dit automatisch per maand als ik een voorlopige aangifte 2009 invul? En loopt dit ook automatisch door in 2010 of moet ik daarvoor in januari een nieuwe voorlopige aangifte voor 2010 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugosha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11-2019
Als jouw verzoek voor 1 December is verwerkt, mits het om een nieuwe verzoek gaat, dan zal het automatisch worden meegenomen naar de berekening van de voorlopige aanslag voor 2010.

De betaling zal zeer waarschijnlijk in 1 keer gebeuren omdat ze het niet nog bepaald in maandelijkse termijnen over 2009 kunnen uitbetalen. Volgens mij als er nog 2 maanden overzijn in het jaar wordt het bedrag in 1 keer uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb deze nieuwe vragen afgesplitst van Voorlopige teruggaaf. Een 4 jaar oud topic mag rusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Voorlopige teruggaaf loopt altijd door in het nieuwe jaar, mits je daar bezwaar tegen aanschrijft.
Verder heeft het voor 2009 weinig nut nu nog een voorlopige teruggaaf in te vullen, doe dit lekker per 1 januari 2010 en voer de gegevens van 2009 gewoon in op je aangifte over 2009. Dit levert niet extra voordeel op, maar het scheelt je wel een extra formulier ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

KatirZan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:53:
Voorlopige teruggaaf loopt altijd door in het nieuwe jaar, tenzij je daar bezwaar tegen aanschrijft.
Neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
KatirZan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:53:
Voorlopige teruggaaf loopt altijd door in het nieuwe jaar, mits je daar bezwaar tegen aanschrijft.
Verder heeft het voor 2009 weinig nut nu nog een voorlopige teruggaaf in te vullen, doe dit lekker per 1 januari 2010 en voer de gegevens van 2009 gewoon in op je aangifte over 2009. Dit levert niet extra voordeel op, maar het scheelt je wel een extra formulier ;)
VT loopt inderdaad door, je krijgt een brief, ben je er niet eens mee of is je jaarsalaris veranderd, dan kun je het VT 2010 progje gebruiken. Je hoeft geen bezwaar te maken.

VT 2009 -> niet doen. Vul gewoon in februari 2010 je aangifte over 2009 in met je aftrekposten (hypotheekrenteaftrek).

VT progje heet nu -> 'Verzoek of wijziging voorlopige aanslag'

(Over aftrekposten gesproken: er is niks meer, alleen de hypotheekrenteaftrek. Over een inkomen van bruto 70.000 gaat bijna 33.000 naar de belasting.)

[ Voor 3% gewijzigd door Dazsur op 03-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb ook dit jaar een huis gekocht en alleen de rente opgegeven voor mijn voorlopige teruggave. Alle extra kosten die je ook van belasting kan terugkrijgen (hypotheekkosten en dergelijke) doe ik wel met de definitieve aanslag. Ik hoop namelijk dat de voorlopige teruggave dan automagisch goed gaat de komende jaren.
Pagina: 1