Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik ben op het gebied van software vrij goed bij, maar hardware is voor mij nog een hele uitdaging, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een HP Pavilion m9060.nl desktop computer. Niks mis mee, maar ik merk dat hij zo nu en dan wat trager begint te worden, zeker met de nieuwere software als Photshop CS4. Mijn vraag is vrij concreet en (ik denk voor de techneuten onder ons) ook vrij simpel.

Heeft het zin om een nieuwe, snellere processor in te bouwen en er een paar gig extra intern geheugen bij te plakken? Zoja, wat raden jullie mij dan voor processor aan?

De huidige specs:

Base processor
Core 2 Duo E4500 (C) DC 2.2 GHz

*800 MHz front side bus
*Socket 775

Chipset

Intel 945G

Motherboard

*Manufacturer: Asus
*Motherboard Name: P5LP-LE
*HP/Compaq motherboard name: Leonite2-GL8E

Verder draait de PC op Windows 7 64 bit.

Ik heb wel op google en in dit forum gezocht, maar kom er niet helemaal uit. Kunnen jullie mij helpen en vertellen wat de (on)mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeemvereisten, hoeveel geheugen heb je ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik kan dat moederbord niet vinden op de site van ASUS, maar soortgelijke mobo's wel (verscheidene P5L-mobo's met dezelfde chipset als dat jij hebt). Ik heb er een paar bekeken en de nieuwste/snelste CPU's die erop passen zijn de E6000-CPU's. Dat is een beetje een shabby upgrade als je het mij vraagt, dan ga je iets in performance vooruit en heb je over een tijdje weer hetzelfde probleem (of eigenlijk meteen al). Als je huidige pc echt te sloom is zou ik een goedkoop AM2+/AM3-moederbord nemen en een prijstechnisch verantwoorde athlon II (erg goedkoop, zelfs de quadcores, en veel sneller dan E6000 bijvoorbeeld).

Als je een windows OEM-licentie hebt is dat wel weer vervelend, vervangen van mobo=vervangen van licentie... Maar goed. Dat zijn de opties een beetje qua CPU. Voor het geheugen is het wel handig om te weten wat je al hebt en hoeveel DIMM-sloten je nog vrij hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
bwerg schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:27:
Ik kan dat moederbord niet vinden op de site van ASUS, maar soortgelijke mobo's wel (verscheidene P5L-mobo's met dezelfde chipset als dat jij hebt). Ik heb er een paar bekeken en de nieuwste/snelste CPU's die erop passen zijn de E6000-CPU's. Dat is een beetje een shabby upgrade als je het mij vraagt, dan ga je iets in performance vooruit en heb je over een tijdje weer hetzelfde probleem (of eigenlijk meteen al). Als je huidige pc echt te sloom is zou ik een goedkoop AM2+/AM3-moederbord nemen en een prijstechnisch verantwoorde athlon II (erg goedkoop, zelfs de quadcores, en veel sneller dan E6000 bijvoorbeeld).

Als je een windows OEM-licentie hebt is dat wel weer vervelend, vervangen van mobo=vervangen van licentie... Maar goed. Dat zijn de opties een beetje qua CPU. Voor het geheugen is het wel handig om te weten wat je al hebt en hoeveel DIMM-sloten je nog vrij hebt.
Mobo vervangen = even bellen om je licentie te laten activeren (als hij niet over internet wil activeren).
Verder ben ik het wel met je eens dat de topicstarter beter geld kan stoppen in een nieuw setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Moet je niet zeggen dat het voor een upgrade was maar dat het vorige mobo kapot was, anders krijg je echt een keiharde nee ;) (althans, dat kreeg ik een poosje geleden met mijn XP OEM). Ze hebben de laatste tijd hun regeltjes wat aangescherpt bij MS.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb wel op google en in dit forum gezocht, maar kom er niet helemaal uit. Kunnen jullie mij helpen en vertellen wat de (on)mogelijkheden zijn?
Misschien eens handig om aan te geven exact waar je gezocht/gekeken hebt en wat je daar dan las waar je niet uit kwam :o

Er staat in de PMG FAQ een stuk over hoe je kunt achterhalen welke CPUs er op je mobo kunnen. Er staat natuurlijk niet per moederbord in wat erop kan (ondoenlijk), maar waar je naar moet kijken en wat je dan kunt opzoeken - zie vooral het stuk "richtlijnen". Heb je dat gelezen? Waar liep je vast?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 05:09
Ik had photoshop 6 lopen op een amd 64 4200+ met 9800gt 512 grafische kaart en 3G geheugen 5300 (667mhz)
Vervolgens CS4 (volledige versie, dus niet alleen elements) erop gezet en dat liep toch niet helemaal lekker. m.n. OpenGL 2.0 liep niet goed.

Vaak wordt met systeemvereisten de ondergrens aangegeven, met betere onderdelen/specs loopt het gewoon makkelijker

ik heb een upgrade gedaan naar amd phenom II x3 720, maar da's wel een heel grote upgrade :+
het is niet gezegd dat jij hetzelfde moet doen, maar ik zou wel hoger gaan zitten dan de systeemvereisten wat betreft geheugen :)

[ Voor 24% gewijzigd door lotje1 op 04-11-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien TS niet meer reageert en zelf geen inzet gedaan heeft gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.