Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik wil mensen graag helpen met hun computer problemen.
Ik ben van plan om een artikel in de buurt en bij het winkelcentrum op te hangen met daar in mijn verhaaltje om wat extra centjes te verdienen.

Mijn vraag is eigenlijk of dit er goed uit ziet :+
En als ik een nieuwe besturings systeem moet installeren, moet ik dan een officiele uit de winkel kopen?
Ik heb hier al een paar besturings systemen liggen die al geactiveerd zijn, kan ik die ook gebruiken? 8)7
Ik neem aan van niet... maar ik dacht ik vraag het maar even!

Zo ziet mijn artikel eruit:

PROBLEMEN MET UW COMPUTER?
Ik kan uw helpen!

Heeft u een probleem met u computer?
Of heeft u hulp nodig bij het installeren of vervangen van onderdelen, programma’s, of zelfs uw computer?

Dan kan ik u helpen met:

• Computers die na verloop van tijd traag zijn geworden
• Vast lopende computers
• Computers die niet meer opstarten
• Vreemde foutmeldingen
• Windows installaties
• En zelfs het samen stellen van een nieuwe pc

Dit zijn veel voorkomende problemen die bijna altijd opgelost kunnen worden.

Reparatie aan huis is mogelijk
Via telfonisch contact kunnen wij een datum en tijd afspreken.
U kunt ook mailen.
Binnen ijsselstein zijn er geen extra kosten aan verbonden!

Uw computer brengen is ook mogelijk
Via telfonisch contact kunnen wij een datum en tijd afspreken.
U kunt ook mailen.

Kosten
Is afhankelijk van het probleem en word vooraf met u besproken.
En is dus lekker goedkoop!!
Is het probleem niet opgelost? dan hoeft u ook niks te betalen!

Contact
Email: Computermaken@hotmail.com
Telefoonnummer: 06********

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:56:
Op een berg taalfouten na, waarvan de spellingcontrole niet alles zal oplossen, kun je zoiets doen.

:w Welkom op GoT.

Illegale software installeren lijkt me onverstandig. De klant zal zelf het origineel moeten of laten kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2009 07:21 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Illegale software niet doen. Je klanten zullen mensen zijn die geen verstand van zaken hebben. Daarom wil je niet elke x maanden langs moeten komen om een nieuwe hack te installeren zodat Windows update weer werkt.

Als IT'er krijg ik natuurlijk ook wel eens de vraag of ik even naar iemand PC wil kijken. De regels voor mij zijn simpel: je schaft of een legale Windows licentie aan of ik installeer Linux.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:56:
Hallo mede tweakers,

Ik wil mensen graag helpen met hun computer problemen.
Ik ben van plan om een artikel in de buurt en bij het winkelcentrum op te hangen met daar in mijn verhaaltje om wat extra centjes te verdienen.

En als ik een nieuwe besturings systeem moet installeren, moet ik dan een officiele uit de winkel kopen?
knip
Dat overleg je toch met de klant zelf :) .
En voor de rest ziet het er uit als betrouwbaar, enne goedkoop, maar afhankelijk van de problemen, dat klnikt een beetje tegenstrijdig, maar niet huichelachtig ofzo.
Als ik zelf niets van computers afwist zou ik contact opnemen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 07:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee hartelijk dank!

Ik zal nog even wat aan de tekst veranderen en het kopen van een besturings systeem aan de klant overlaten!

Groet,
Twizt

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 16:54
Ik wijs je ook even op een eerder topic:
Pc's fixen als bijbaantje
Hierdoor heb ik besloten om dit zelf op te zetten met een vriend van mij =), we zitten nog redelijk in opstartfase(donderdag komen onze foldertjes en visitekaartjes binnen), maar we hebben al wat verdient.

Waarom meld je trouwens in je advertentie je telefoonnummer niet, terwijl je m wel openbaar maakt in je uiteindelijke reclame? Laat me je de tip geven een nieuwe simkaart te kopen en deze in een oud mobieltje te stoppen, zo wordt je niet op je privénummer lastig gevallen :)
Mag ik trouwens vragen waar je werkgebied gaat komen? ik heb natuurlijk het liefst zo min mogelijk concurrentie in mijn omgeving, en als het er wel is wil ik het graag weten zodat deze concurrent een "ongelukje" kan krijgen,zodat ik er gezellig op de koffie kan >:) :P

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Op wat taalfouten na, ziet het wel goed uit. Tenminste je wilt de indruk wekken dat je geen professional bent :) (=duur)

Oja, let even op de incongruentie fouten, worden heel veel gemaakt ;)
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/380/

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gammro schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:37:...Mag ik trouwens vragen waar je werkgebied gaat komen? ik heb natuurlijk het liefst zo min mogelijk concurrentie in mijn omgeving, en als het er wel is wil ik het graag weten...
IJsselstein en omgeving? Staat in de TS.

Verwijderd

Topicstarter
Gammro schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:37:
Ik wijs je ook even op een eerder topic:
Pc's fixen als bijbaantje
Hierdoor heb ik besloten om dit zelf op te zetten met een vriend van mij =), we zitten nog redelijk in opstartfase(donderdag komen onze foldertjes en visitekaartjes binnen), maar we hebben al wat verdient.

Waarom meld je trouwens in je advertentie je telefoonnummer niet, terwijl je m wel openbaar maakt in je uiteindelijke reclame? Laat me je de tip geven een nieuwe simkaart te kopen en deze in een oud mobieltje te stoppen, zo wordt je niet op je privénummer lastig gevallen :)
Mag ik trouwens vragen waar je werkgebied gaat komen? ik heb natuurlijk het liefst zo min mogelijk concurrentie in mijn omgeving, en als het er wel is wil ik het graag weten zodat deze concurrent een "ongelukje" kan krijgen,zodat ik er gezellig op de koffie kan >:) :P
Oke dankje, ik zal het topic even lezen :9
Ik woon zelf in IJsselstein, UT ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:37:
Okee hartelijk dank!

Ik zal nog even wat aan de tekst veranderen en het kopen van een besturings systeem aan de klant overlaten!

Groet,
Twizt
Ik wil je toch nog een keer waarschuwen. De reden dat mensen jou zullen bellen is omdat neefje x een illegale Windows heeft geïnstalleerd welke vervolgens niet meer up2date gehouden werd en alle virussen vrij spel hebben. Als jij je wilt onderscheiden van die mensen dan zou ik die mensen niet voor de keuze stellen. Als jij willekeurige digibeten de keuze geeft tussen een gratis Windows installatie, of 1 waarvoor ze x euro (geen idee hoeveel Windows kost) neer moeten tellen dan zal niemand hiervoor kiezen. Hoe hard je ook schreeuwt over de nadelen hiervan. Daarnaast zullen ze dan een aantal maanden daarna elke keer een melding op het scherm zien waar staat dat hun kopie niet gevalideerd kon worden. Dit lijkt me geen goede reclame voor jou.

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 16:54
Ja, daar had ik dus overheen gelezen, gelukkig voor jou concurreer je niet met mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:52:
[...]

Ik wil je toch nog een keer waarschuwen. De reden dat mensen jou zullen bellen is omdat neefje x een illegale Windows heeft geïnstalleerd welke vervolgens niet meer up2date gehouden werd en alle virussen vrij spel hebben. Als jij je wilt onderscheiden van die mensen dan zou ik die mensen niet voor de keuze stellen. Als jij willekeurige digibeten de keuze geeft tussen een gratis Windows installatie, of 1 waarvoor ze x euro (geen idee hoeveel Windows kost) neer moeten tellen dan zal niemand hiervoor kiezen. Hoe hard je ook schreeuwt over de nadelen hiervan. Daarnaast zullen ze dan een aantal maanden daarna elke keer een melding op het scherm zien waar staat dat hun kopie niet gevalideerd kon worden. Dit lijkt me geen goede reclame voor jou.
Vergeet wat ik vroeg
Ik heb hier al een paar besturings systemen liggen die al geactiveerd zijn, kan ik die ook gebruiken?
Ik zal ze zelf een windows versie uit de winkel laten kopen en dan installeer ik die.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:36:
[...]

Oke dankje, ik zal het topic even lezen :9
Ik woon zelf in IJsselstein, UT ;)
Binnen IJsselstein heb je 2 pc winkels, dus ik denk dat je redelijk kansloos bent.
Waar woont jou huis ergens in ijsselstein ?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Francis schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:18:
[...]
Waar woont jou huis ergens in ijsselstein ?
offtopic:
Ook kansloos <> Het huis waarin hij woont staat ergens in IJsselstein. Het is toch te hopen dat er geen folders met lullige teksten vol met fouten de deur uitgaan. Ik haak dan sowieso af.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:29:
[...]

offtopic:
Ook kansloos <> Het huis waarin hij woont staat ergens in IJsselstein. Het is toch te hopen dat er geen folders met lullige teksten vol met fouten de deur uitgaan. Ik haak dan sowieso af.
Klopt, er zijn idd al 2 computer winkels in ijsselstein.
Maar ik woon aan de ene kant van ijsselstein en de computer winkels liggen aan de andere kant van ijsselstein :9

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Guardian Angel schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:29:
offtopic:
offtopic:
Maar niemand weet waar zijn huis woont!

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag!

Stel dat dan windows opnieuw geinstalleerd moet worden, en de klant heeft een licentie sticker op de pc...
dan kan ik toch wel gewoon de ''gekopierde'' (niet de geactiveerde) cd/dvd gebruiken voor een installatie ?
Want windows is dan wel legaal, omdat ik hun huidige licentie gebruik.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Klopt, maar dan moet je wel installeren met een OEM-CD, in het geval van Windows XP in ieder geval. Hoe dat bij Vista en 7 zit weet ik niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, dacht bij vista en 7 ook OEM.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
De meeste mensen die 'niks' van pc's snappen hebben meestal wel een legale Windows... vaak bij hun Packard Bell of Acer of enz meegeleverd. Daar hoef je je denk ik geen zorgen om te maken.

Wat ik wel zou doen is de 'no cure no pay' weglaten. Niet elk probleem laat zich makkelijk verhelpen, of binnen het beoogde budget wat je klant in gedachte had... Stel nou dat je een virusje probeert te verwijderen maar je vernacheld daarna de pc en het ding boot niet meer? Je zei eerst tegen je klant: virus verwijderen kost 20 euro. Maar nu komt Windows installeren erbij: totaal 50 euro. Het kan zomaar zijn dat je klant dat niet wil/kan/leuk zal vinden. Weggaan en zeggen okay 'no cure no pay' gaat niet werken, want je hebt immers wel die pc om zeep geholpen, die klant verwacht dat je hem ook weer heel maakt.

Als ik dit soort werk zou doen zou ik mijn klanten uitleggen dat niet alles fool-proof is, en dat het ene probleem soms een ander kan aanwakkeren. 9 van de 10 bedrijven in deze sector hanteren een uurtarief en dat is niet voor niets!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:32:
[...]

Klopt, er zijn idd al 2 computer winkels in ijsselstein.
Maar ik woon aan de ene kant van ijsselstein en de computer winkels liggen aan de andere kant van ijsselstein :9
zijn heel veel 'computer reparatiebedrijven' in IJsselstein/Nieuwegien. niet allemaal met een fysieke winkel, maar ze zijn wel onderdeel van je directe concurrentie ;)

En trouwens misschien kun je nog een leuke deal sluiten met De Wit ofzo, dat je daar de onderdelen (windows licentie) vandaan haalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 03-11-2009 00:48 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
ebia schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:24:
De meeste mensen die 'niks' van pc's snappen hebben meestal wel een legale Windows... vaak bij hun Packard Bell of Acer of enz meegeleverd. Daar hoef je je denk ik geen zorgen om te maken.

Wat ik wel zou doen is de 'no cure no pay' weglaten. Niet elk probleem laat zich makkelijk verhelpen, of binnen het beoogde budget wat je klant in gedachte had... Stel nou dat je een virusje probeert te verwijderen maar je vernacheld daarna de pc en het ding boot niet meer? Je zei eerst tegen je klant: virus verwijderen kost 20 euro. Maar nu komt Windows installeren erbij: totaal 50 euro. Het kan zomaar zijn dat je klant dat niet wil/kan/leuk zal vinden. Weggaan en zeggen okay 'no cure no pay' gaat niet werken, want je hebt immers wel die pc om zeep geholpen, die klant verwacht dat je hem ook weer heel maakt.

Als ik dit soort werk zou doen zou ik mijn klanten uitleggen dat niet alles fool-proof is, en dat het ene probleem soms een ander kan aanwakkeren. 9 van de 10 bedrijven in deze sector hanteren een uurtarief en dat is niet voor niets!
Okee bedankt voor de reactie.
Ik ben nog niet zo ver geweest de 'flyers' op te hangen, maar ga dat volgende week doen.
Sport_Life schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:47:
[...]

zijn heel veel 'computer reparatiebedrijven' in IJsselstein/Nieuwegien. niet allemaal met een fysieke winkel, maar ze zijn wel onderdeel van je directe concurrentie ;)

En trouwens misschien kun je nog een leuke deal sluiten met De Wit ofzo, dat je daar de onderdelen (windows licentie) vandaan haalt.
Dat kan, maar ik ken een ander ICT bedrijf (geen winkel) in ijsselstein waar ik stage ga lopen en een deal mee ga sluiten.
Bedankt voor de tip iig!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 20:57 ]

Pagina: 1