[Win7] NFS share in de library

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb veel van mijn documenten (en videos en muziek) op mijn NAS (Synology DS106e) staan. Nu wil ik deze gesharede mappen ook in de bibliotheek van windows 7 krijgen.

Standaard gedeelde mappen (die niet zijn geindex-ed door windows 7 of vista geloof ik) kunnen niet toegevoegd worden aan de bibliotheek.

Nu kwam ik deze post tegen: http://sagehacks.wordpres...s-shares-under-windows-7/

Hier staat dat NFS shares wel toegevoegd zouden kunnen worden aan de bibliotheek. Is dit iemand gelukt? Ik kan mijn NFS share wel in windows mounten, maar als ik deze dan wil toevoegen aan de bibliotheek krijg ik nog steeds een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mad_Cow schreef op maandag 02 november 2009 @ 02:01:
Ik heb veel van mijn documenten (en videos en muziek) op mijn NAS (Synology DS106e) staan. Nu wil ik deze gesharede mappen ook in de bibliotheek van windows 7 krijgen.

Standaard gedeelde mappen (die niet zijn geindex-ed door windows 7 of vista geloof ik) kunnen niet toegevoegd worden aan de bibliotheek.

Nu kwam ik deze post tegen: http://sagehacks.wordpres...s-shares-under-windows-7/

Hier staat dat NFS shares wel toegevoegd zouden kunnen worden aan de bibliotheek. Is dit iemand gelukt? Ik kan mijn NFS share wel in windows mounten, maar als ik deze dan wil toevoegen aan de bibliotheek krijg ik nog steeds een foutmelding.
Welke foutmelding krijg je precies te zien?

Zie ook hier:

Hoe je NFS en andere Linux dingen moet instellen onder WIndows (7) staat hier beschreven:
Windows Services for UNIX 3.5 Fast Setup Guide

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 02-11-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
de NFS service werkt goed, en ook het mounten gaat goed, maar als ik de NFS locatie aan de bibliotheek wil toevoegen krijg ik de melding:
"Deze netwerklokatie kan niet worden opgenomen omdat deze niet is geindexeerd"

Maar ik had (bijv ik bij 'dagehacks') gezien dat dit juist wel zou moeten kunnen met NFS shares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Zou je mij het mounten en de opties kunnen uitleggen?

Ik kom er maar niet uit ...
Ik heb een nfs-share, maar de uitleg is wel wat beknopt op die link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
De NFS client in windows 7 staat standaard uit. Je kunt hem installeren via
* configuratie scherm > programma's en onderdelen > windows onderdelen in- of uitschakelen > Services voor NFS

* daarna kun je via het opdrachtsprompt (cmd) een NFS share mounten als Z-schijf via: "mount server:/folder z:"
* unmounten kan via het commando 'umount'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Of het bij een NFS share werkt weet ik niet, maar een samba share geeft dezelfde foutmelding, en kun je toch opnemen door hem eerst offline beschikbaar te maken, toe te voegen aan de bibliotheek en vervolgens offline beschikbaarheid weer uit te zetten. Je verliest echter wel wat zoek functionaliteit op die bibliotheek.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Voor documenten is dat niet zo'n probleem, maar ik heb een redelijke film/muziek en foto collectie die ik juist liever op mijn NAS had gelaten. In windows XP linkte ik de "Mijn documenten" lokatie gewoon direct naar mn NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Mad_Cow schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:27:
* configuratie scherm > programma's en onderdelen > windows onderdelen in- of uitschakelen > Services voor NFS

* daarna kun je via het opdrachtsprompt (cmd) een NFS share mounten als Z-schijf via: "mount server:/folder z:"
* unmounten kan via het commando 'umount'
Staat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Riel>mount rielity.net:/media/disk p:
Netwerkfout - 1222

Typ 'NET HELPMSG 1222' voor meer informatie.

C:\Users\Riel>

En de /etc/exports op de server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
criel@ubuntu:~$ cat /etc/exports
# /etc/exports: the access control list for filesystems which may be exported
#               to NFS clients.  See exports(5).
#
# Example for NFSv2 and NFSv3:
# /srv/homes       hostname1(rw,sync,no_subtree_check) hostname2(ro,sync,no_subtree_check)
#
# Example for NFSv4:
# /srv/nfs4        gss/krb5i(rw,sync,fsid=0,crossmnt,no_subtree_check)
# /srv/nfs4/homes  gss/krb5i(rw,sync,no_subtree_check)
#
/media/disk     (rw)

[ Voor 26% gewijzigd door RielN op 09-11-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik weet niet hoe je het aan de server zijde moet installeren, Ik heb een synology DS106e NAS, waar je gewoon een vinkje aan kunt zetten.

Als je NET HELPMSG 1222 intikt in cmd dan krijg je de melding 'Netwerk is niet aanwezig of niet gestart' helpt dat je verder?

Zorg verder dat je in dezelfde workgroup zit (als dat bij ubuntu kan)
probeer de NFS share eens te mounten via ipnummer i.p.v. naam
waarschijnlijk heb je dit al gevonden, maar: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=310168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28

MrDry

Desperados!

Ik zit met een soort gelijk probleem. Windows 7 laat zich niet aanmelden bij een Samba domain dus zijn de netwerkshares niet de indexeren.

Ik vond dit tooltje. Nog niet getest maar het ziet er veel belovend uit!

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Mad_Cow schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:07:
Ik weet niet hoe je het aan de server zijde moet installeren, Ik heb een synology DS106e NAS, waar je gewoon een vinkje aan kunt zetten.

Als je NET HELPMSG 1222 intikt in cmd dan krijg je de melding 'Netwerk is niet aanwezig of niet gestart' helpt dat je verder?

Zorg verder dat je in dezelfde workgroup zit (als dat bij ubuntu kan)
probeer de NFS share eens te mounten via ipnummer i.p.v. naam
waarschijnlijk heb je dit al gevonden, maar: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=310168
Tried.
'Het netwerk is niet aanwezig of is niet gestart'

:/

ook:
Start -> All Programs -> Windows Services for unix -> Services for Unix Administration

Die zijn er niet. Terwijl dit in Win7 wel in de software is geinstalleerd. De downloadable services for unix 3.5 zijn niet geschikt voor win7.

[ Voor 15% gewijzigd door RielN op 14-11-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 16:41
Ben een tijd terug ook bezig geweest om Windows 7 een NFS client te laten zijn van mijn NAS.
Ben toen niet ver gekomen. Ik kon er toen niet zo veel informatie over vinden. Ik dacht dat dat veroorzaakt werd omdat Windows 7 nog niet officieel uit was.

Net nog even gezocht, of er mensen zijn die het wel werkend hebben gekregen. Op de volgende link valt te lezen dat de NFS client alleen beschikbaar is in Windows Ultimate en Enterprise. Andere versies van Windows hebben (standaard) deze optie niet. Geen idee of dat er bij te 'proppen' valt.

http://www.networkedmedia...1511&pid=289533#pid289533

Services for Unix 3.5 kunnen volgens mij niet meer toegepast worden in Windows 7

[ Voor 6% gewijzigd door emakaay op 25-11-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mad_Cow schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:27:
Ik heb die optie niet. Was Windows 7 Professional x64 EN niet duur genoeg daarvoor of kijk ik niet goed genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 25-11-2009 21:57 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrDry schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:13:
Ik zit met een soort gelijk probleem. Windows 7 laat zich niet aanmelden bij een Samba domain dus zijn de netwerkshares niet indexeren.
Waar komt die onzin vandaan dat je Win7 of Vista niet op een Samba doos kan laten inloggen?
Het enige wat een aanpassing vereist is de NTLMv2 requirement en de 128bits signing, en dat kun je via Registry/Local Group Policy aanpassen waarna je je Windows NT6.x machientje gewoon in een NT4 domain kan hangen (want dat is een Samba doosje).

heeft niks te maken met het indexeren en in de media library kunnen zetten, want dat is (imho) de onhandige manier die men bij MS heeft verkozen.

Een share die op een server staat die Windows (desktop) Search 4.0 heeft geinstalleerd kun je namelijk wel opnemen, want dan wordt de indexering door de WDS 4.0 overgenomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

alt-92 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:29:
[...]

Waar komt die onzin vandaan dat je Win7 of Vista niet op een Samba doos kan laten inloggen?
Dat komt van Ubuntu 9.10 die gereleased is met een buggy samba die bruut oncompatibel was met Windows 7. Ik heb daarom ook een dikke maand moeten huilen voordat ze de bug hadden opgelost met smb 3.4.3 geloof ik.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1