[BBG Aanschaf] Multimediasysteem - familie pc-editie nov.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 13.838 views

Onderwerpen

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe download/data opslag PC.
Zag ondanks in de benchmarks dat de intel core i5 sneller is met unzippen waar ik
mijn PC voornamelijk voor zal gebruiken. Gamen doe ik niet/nauwelijks.
Eigenlijk valt de intel net buiten me gewenste budget maar als dat echt velen maler sneller is dan wordt
dat toch me keus en spaar ik een dag verder ;)
Gelieve jullie advies/mening... ;)

Op dit moment heb ik de AMD versie geselecteerd, svp ook hier jullie gewaardeerde comments op geven.
Heb hier nog een 2Tb samsung liggen dus heb voor de F3 gekozen voor alleen mijn OS.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 137,-€ 137,-
1Antec Three Hundred€ 46,02€ 46,02
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,19€ 22,19
1Corsair CX400W€ 44,90€ 44,90
1Gigabyte GA-MA770T-UD3€ 69,-€ 69,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 89,10€ 89,10
1Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB€ 44,54€ 44,54
1Sony AD-7240S€ 18,33€ 18,33
Bekijk collectieTotaal€ 471,08

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:07:
Sja, elke 5,25" bay is ook gewoon ruimte voor een hardeschijf. Dus 5-1(voor de cd)+3=7 hardeschijven x 1,5TB = 10,5TB of 14 TB met 2TB schijven. Het nadeel is dat het best wat werk is hoor, je kast bekleden met foam. Ik heb zelf voor mijn CM690 ook zon kit gebruikt en voor de Rebel 9 waar de server in draait ook. Naast het werk is er nog het probleem dat je alleen de zijkanten en en kleine stukjes onder en boven kan gebruiken. Dit komt door alle fan ingangen en de mesh.(Al zou je voor de mesh nog wel schuim kunnen plaatsen, wat weer minder is voor je airflow. Dit heb ik wel gedaan bij de Sharkoon rebel 9). Hij zal dus nooit zo veel tegen kunnen houden als de volledig beklede Sileo.
Hmm, ja, dat is wel lastiger dan.. maar het is nog maar de vraag of ik moet bekleden dan! Gister op de lanparty van paar vrienden geweest (ff kijken, woow, echt, wat kunnen jongens serieus gamen, haha) maar goed, paar van hun hebben ook Coolermaster en eentje heeft de Coolermaster CM590, hij heeft niet echt wat gedaan aan het stiller maken van de kast en hij maakt niet eens lawaai, dus miss is het niet eens nodig om hem helemaal te bekleden :D maar bedankt voor de tip, wordt nu sowieso de cm690 || Advanced (A) van de rest moet ik nog maar rustig even kijken, adm of intel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, al zou je alleen de zijkanten doen, dat scheelt natuurlijk al een bak aan geluid. Sja, stil is subjectief, maar als jij stil vraagt, dan doen wij natuurlijk echt stil he. :9. Zit het zo in elkaar met de foam+fans en de onderdelen die ik heb geadviseerd en zet hem naast die CM590, dan zul je merken dat ie van jouw een stuk stiller zal zijn :)

Het ligt er trouwens een beetje aan wat je wil uit geven. Intel is duurder. Of anders gezegt, bij AMD krijg je meer waar voor je geld.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
SAYxRAWR schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Hmm, ja, dat is wel lastiger dan.. maar het is nog maar de vraag of ik moet bekleden dan! Gister op de lanparty van paar vrienden geweest (ff kijken, woow, echt, wat kunnen jongens serieus gamen, haha) maar goed, paar van hun hebben ook Coolermaster en eentje heeft de Coolermaster CM590, hij heeft niet echt wat gedaan aan het stiller maken van de kast en hij maakt niet eens lawaai, dus miss is het niet eens nodig om hem helemaal te bekleden :D maar bedankt voor de tip, wordt nu sowieso de cm690 || Advanced (A) van de rest moet ik nog maar rustig even kijken, adm of intel.. ;)
Ligt er maar net aan wat je stil vind. Ik heb hier een CM690 (de oude) en de fan in het zijpaneel maakt imo best wel lawaai. De opbouw van de CM690 is grotendeels hetzelfde (fyi, het zijpaneel is precies hetzelfde).

Anders moet je eens even kijken naar een simpele fancontroller. Gewoon zo'n eentje die je in een uitbreidingsslot doet, die zijn al voldoende en simpel genoeg.

De videokaart wil vaak ook nog wel eens een herrie maken, al is die Vapor-X wel (erg) stil volgens mij.
En daarnaast een Mugen 2, kost maar heel iets meer (~8 euro), maar die is een stuk stiller.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 26-02-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fan controller gaat niet helpen voor die in de zij deur. Die rammelt, die moet je er gewoon uit halen. Mugen 2 is overdreven, de hyper 212plus doet het erg goed
http://www.frostytech.com...cfm?articleid=2419&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bolletje92 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:17:

Ligt er maar net aan wat je stil vind. Ik heb hier een CM690 (de oude) en de fan in het zijpaneel maakt imo best wel lawaai. De opbouw van de CM690 is grotendeels hetzelfde (fyi, het zijpaneel is precies hetzelfde).

Anders moet je eens even kijken naar een simpele fancontroller. Gewoon zo'n eentje die je in een uitbreidingsslot doet, die zijn al voldoende en simpel genoeg.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:00:
Die fan controller gaat niet helpen voor die in de zij deur. Die rammelt, die moet je er gewoon uit halen. Mugen 2 is overdreven, de hyper 212plus doet het erg goed
Oké, dus de fan moet ik er gewoon uithalen en geen nieuwe in het zijpaneel zetten? of toch nog wel de hyper212plus ?

En Bolletje92, bij de CM690 (de oude) vind je dat je last van het geluid hebt dan/ stoort het je heel erg of valt dat nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:00:
Nee, maar ik bedoelde meer in het geheel. Ik vind de standaard CM-fans nou niet echt stil, dan is een simpele fancontroller een 'opluchting' :P
SAYxRAWR schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:57:
Oké, dus de fan moet ik er gewoon uithalen en geen nieuwe in het zijpaneel zetten? of toch nog wel de hyper212plus ?
Je kan hem uit het zijpaneel halen en op een andere plek in de behuizing plaatsen. Bovenaan bijvoorbeeld, of op de bodem.

En de Hyper212+ is een processorkoeler, geen fan.
En Bolletje92, bij de CM690 (de oude) vind je dat je last van het geluid hebt dan/ stoort het je heel erg of valt dat nog wel mee?
Hmm, ik zou hem zelf niet echt willen hebben zoals die nu is (hij staat nu bij m'n broertje). Het komt dan ook combinatie van factoren. Hij heeft er een AC 7 Pro in zitten; veel mensen vinden die stil maar ik vind hem weer luidruchtig. De irritatiefactor komt dan wat hoger te liggen. Hij stoort zich er echter niet heel erg aan volgens mij (hij vind het allang mooi dat hij spelletjes op redelijke instellingen kan spelen :+ )
Misschien komt het omdat ik weet wat er nog kan om dat ding stiller te maken, maarja: If it ain't broken, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:47
Ik heb nu op papier voor mezelf een systeem samengesteld. Het uiteindelijke buget heb ik nog niet helemaal vastliggen. Ik heb het volgende bedacht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master Real Power M620€ 72,65€ 72,65
1Intel Core i7 860€ 234,95€ 234,95
2Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 96,20€ 192,40
1MSI P55-GD65€ 127,-€ 127,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)€ 151,-€ 151,-
1Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart€ 16,90€ 16,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 922,75

Ik kom zelf op een totaal van 940,90 euro omdat ik bij Zercom en 4launch ga afhalen en zo verzendkosten uitspaar, verder is het dan ook makkelijker met garantie omdat ik maar 5 minuten hoef te rijden voor deze winkels.

Ik ben geen gamer en ik zal niet gaan overklokken. Wel werk ik met VMWare, Matlab en ik wil met 3D reken pakketten aan de slag voor rekenen aan elektromagnetische velden en elektronica simulaties (Agilent Advanced Design System, Ansoft Maxwell EM, Ansoft HFSS, AWR Design Environment, CST Studio Suite, dat soort pakketten...). Tevens wil ik gaan programmeren (Visual C++, C#) en zal pakketten gebruiken die wel gebruik maken van multicore processors (de al genoemde software maar ook van National Instruments zoals Labview).

Dus ik koos voor een quad core met hypertreading, de i7. En flink wat geheugen (handig voor VMWare).
De grafische kaart een goede zoals ik begrijp maar niet uit de duurdere range (budget: 200 euro max voor de grafische kaart).

Van kasten heb ik geen kaas gegeten, ik heb gezien dat er van de CM690 al een verbeterde versie uit is. Wat het verschil is weet ik niet. Ook heb ik andere kasten bekeken zoals: Antec Performance One P183, Sharkoon Rebel 9 Economic, Cooler Master Elite 335 en de Antec Three Hundred. Maar daar kom ik niet echt uit wat nou de beste keuze is. Ondertussen teveel over gelezen en ik weet onderling de voor- en nadelen niet meer. Zou ik nog eens op een rij moeten gaan zetten.

Voeding heb ik van een ander afgekeken maar ik moet nog doorrekenen wat ik nou werkelijk nodig heb.

Wel zit ik nog te denken of ik nog 2x 1TB HD erbij doe om RAID5 te gaan draaien meteen. Om dat achteraf te gaan doen lijkt me weer onhandig, nu zijn de schijven nog leeg. Of misschien om de kosten te drukken 1x 1TB HD erbij en dan in RAID 1 draaien.

Ik ga zowiezo dual-screen werken maar als het goed is kan ik 2 schermen aan de HD5770 aansluiten. Het liefste wil ik nog een 3de scherm aansluiten. Misschien dat ik nog een 2de HD5770 erbij aanschaf maar dat wordt wel duur.

Wat vinden jullie van de opstelling en heb ik ergens betere keuzes kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Eagle666 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:07:

Wat vinden jullie van de opstelling en heb ik ergens betere keuzes kunnen maken?
Ik dacht zelf aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 57,-€ 57,-
1Corsair CX400W€ 44,90€ 44,90
1Intel Core i7 860€ 234,95€ 234,95
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 87,50€ 175,-
1MSI P55M-GD41€ 86,55€ 86,55
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,51€ 69,51
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 74,-€ 74,-
1Sony AD-7240S€ 18,33€ 18,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,24

Goedkopere voeding maar wel van betere kwaliteit maar iets minder overdreven.
Iets goedkoper geheugen 1600MHz geheugen heb je toch niks aan.
Goedkoper mobo voldoet volgens mij ook aan al jouw eisen.
Nieuwere HD genomen de F1 is oud en wil je zeker niet in RAID zetten.
Nieuwere DVD brander.
En als laatste minder overdreven videokaart. Ik zie namelijk niet dat je er op wil gamen en dan moet de HD5670 ook prima voldoen. Ondersteund nu drie beeldschermen, maar in de toekomst (driver update) kan die zelfs vier schermen aansturen (twee via Display Port) Overigens moet je bij drie schermen of meer wel een scherm met Display Port aansluiting hebben of een actief verloopje gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Leuk prijsje zo, kan ik mogelijk meteen een 2de HD erbij zetten voor RAID1.

Mijn keuze in geheugen was omdat de door mij gekozen mobo niet alle DDR3's slikt en van de 1600MHz versies werkten er blijkbaar meer dan van de 1333MHz versies. De mobo heb ik trouwens gekozen adhv een artikel in de PCM van december 2009. Daar deden ze een test tussen P55 mobo's voor de i5 en daar was de GD65 een mooie middenmoot. Deze was trouwens wel klaar voor snellere geheugens, geen idee of ik inderdaad verschil zal merken tussen 1333 en 1600. Maar ik zal deze mobo eens vergelijken.

Ik ga inderdaad niet gamen maar dacht dat een goede GPU ook wel van pas kon zijn bij de 3D rekenpakketten maar eerlijk gezegd kan ik niets vinden dat stelt dat de GPU er ook goed voor ingezet wordt (naast de CPU). Verder wilde ik klaar zijn voor de komende jaren. Echter als deze voor mij voldoet dan wil ik er wel voor gaan, scheelt de helft van het geld. Ik heb nu wel even wat reviews zitten kijken en blijkbaar was de prijs een minpunt bij de HD5670 omdat je voor niet veel meer geld een stuk betere kaart kunt krijgen. Maar dan zou ik weer niet weten welke... handig al die reviews (door de bomen het bos...). Iemand adviseerde me trouwens ook nog de GTS250 maar die zal dan misschien ook wel overkill zijn voor mij.

Ik heb al lang niet meer naar pc hardware gekeken (afgezien van afgelopen dagen) en ik kon al niets vinden over dual-head kaarten. Dus op de huidige videokaarten kun je tegenwoordig zowiezo meer dan 1 scherm aansluiten? Ik heb een hoop 17" Dell schermen liggen met zowel DVI als VGA aansluiting die ik er op aan ga sluiten. Ik zal dus voor scherm 3 dan een verloopstekker moeten halen.

Edit:
Ik heb even een mooie review zitten lezen en loop nu wel warm voor de HD5670. Mijn vriendin zit achter een i7 920 pc en laat daar blijkbaar een HD4650 in zitten en daar heb ik al eens een nieuwe game getest en dat vond ik al schitterend om te zien. De HD5670 geeft weer flink betere scores dan de HD4650. Dan zal het voor mijn gebruik zeker wel voldoende zijn. Wel was de review over een 1GB kaart. Maakt het nog veel uit de HD5670 512MB of de HD5670 1GB? Zelfs al zou ik zelf wel wat games doen dan kan ik met deze kaart ook nog genoeg uit de voeten. Ik hoef niet perse alle instellingen op vol hebben staan in de games. Maar goed als ik al 1 game ooit speel erop zal het al veel zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle666 op 06-03-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eagle666 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:42:
Leuk prijsje zo, kan ik mogelijk meteen een 2de HD erbij zetten voor RAID1.
Je weet dat RAID-1 geen back-up is he. ;) Kapot mobo of voeding die ontploft kan data weg zijn.
Mijn keuze in geheugen was omdat de door mij gekozen mobo niet alle DDR3's slikt en van de 1600MHz versies werkten er blijkbaar meer dan van de 1333MHz versies. De mobo heb ik trouwens gekozen adhv een artikel in de PCM van december 2009. Daar deden ze een test tussen P55 mobo's voor de i5 en daar was de GD65 een mooie middenmoot.
De GD65 is idd een leuk mobo als je ook CrossFire wil draaien, maar dat lijkt mij voor jouw niet echt van toepassing dus zijn kleine broertje moet ook prima voldoen als je het mij vraagt. :)
Deze was trouwens wel klaar voor snellere geheugens, geen idee of ik inderdaad verschil zal merken tussen 1333 en 1600. Maar ik zal deze mobo eens vergelijken.
Verschil tussen 1333 of 1600MHz geheugen zal je nooit merken, CPU komt namelijk ook niet geheugen bandbreedte te kort dus er zal amper winst zijn en al helemaal geen merkbare.
Ik ga inderdaad niet gamen maar dacht dat een goede GPU ook wel van pas kon zijn bij de 3D rekenpakketten maar eerlijk gezegd kan ik niets vinden dat stelt dat de GPU er ook goed voor ingezet wordt (naast de CPU).
Dat valt eigenlijk altijd heel erg tegen helaas.
Verder wilde ik klaar zijn voor de komende jaren. Echter als deze voor mij voldoet dan wil ik er wel voor gaan, scheelt de helft van het geld. Ik heb nu wel even wat reviews zitten kijken en blijkbaar was de prijs een minpunt bij de HD5670 omdat je voor niet veel meer geld een stuk betere kaart kunt krijgen. Maar dan zou ik weer niet weten welke... handig al die reviews (door de bomen het bos...).
HD5750 is de volgende in het rijdtje maar misschien al weer wat overdreven.
Iemand adviseerde me trouwens ook nog de GTS250 maar die zal dan misschien ook wel overkill zijn voor mij.
Slechte advies, GTS250 is niet meer dan een 9800GTX+ die niet meer is dan een overgeklokte 8800GT, dus eigenlijk al een videokaart uit 2007 zo uit mijn hoofd met een paar kleine niet noemenswaardige veranderingen. Of te wel achterhaalde kaart uit het jaar nul ;)
Ik heb al lang niet meer naar pc hardware gekeken (afgezien van afgelopen dagen) en ik kon al niets vinden over dual-head kaarten. Dus op de huidige videokaarten kun je tegenwoordig zowiezo meer dan 1 scherm aansluiten?
Elke videokaart kan sowieso twee schermen aansturen.
Ik heb een hoop 17" Dell schermen liggen met zowel DVI als VGA aansluiting die ik er op aan ga sluiten. Ik zal dus voor scherm 3 dan een verloopstekker moeten halen.
Ja twee keer DVI kun je er gewoon op aansluiten en voor het derde scherm moet een actief verloopje van Display Port naar VGA en als je geluk hebt werkt DisplayPort naar VGA ook nog, maar dat ligt aan de schermen en vooral aan de resoluties daarvan.
Maakt het nog veel uit de HD5670 512MB of de HD5670 1GB?
Een HD5670 met 1GB geeft maar weinig voordeel. Je hebt namelijk vooral wat aan meer Vram als je de instellingen op het hoogst zet op een hoge resolutie, maar dat kan de videokaart sowieso niet aan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Bedankt voor de uitleg maar nog wat vraagjes:
  1. RAID1 geen backup? Dat is juist waarvoor ik het wilde (of zelfs RAID5). Valt 1 schijf uit kan ik de boel nog herstellen door een nieuwe te plaatsen. Wat adviseer je dan voor backup, een NAS? Als we het gaan hebben over ontploffende voedingen (wat heb jij meegemaakt?) dan zal dat bij de NAS ook data verlies kunnen veroorzaken lijkt mij, dan is het einde zoek. Een NAS is verder wel weer een extra investering waar ik na de nieuwe pc geen cent meer voor heb (een maand ofzo niet :P) en ik zou niet weten wat ik dan weer moet hebben... (zijn de meningen over verdeelt, weet ik te weinig vanaf, je hebt weer hele goeie en slechte)
  2. De P55M-GD41 is wel een mini-ATX terwijl ik wat ruimte om mijn componenten heen wel prettig vond, tevens vind ik niet echt reviews van dat bord. Bestaat de P55-GD41 (ATX versie, en ik weet het UTFS maar ik duik nou m'n nest in...)?
  3. De HD5770 heeft 2 fysieke DVI aansluitingen op de achterkant, de HD5670 maar 1, dus ik neem aan dat ik een kabeltje nodig heb van 1 DVI naar 2 DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eagle666 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 02:43:
Bedankt voor de uitleg maar nog wat vraagjes:

[list=1]
• RAID1 geen backup?
Nee beslist niet.
Paar voorbeelden:
Brand, roet, blussen, data weg.
Inbraak, PC weg, data weg.
Voeding ontploft, zorgt voor een piekspanning, data weg.
Moederbord gaat dood of zeg eens 5 jaar, dan moet je dus als het tegenzit precies zo'n mobo vinden.
En zo zijn er nog wel een paar te verzinnen.

Als er belangrijk spul op komt te staan dan liever back-up op een andere locatie/online.
Als daar geen geld of mogelijkheid voor is kan het bijvoorbeeld op een server die in hetzelfde gebouw staat met bijvoorbeeld een UPS eraan en anders kan ook altijd een externe HD nog, is allemaal beter dan RAID-1.
Bestaat de P55-GD41
Nee maar wel één van deze mobo's
De HD5770 heeft 2 fysieke DVI aansluitingen op de achterkant, de HD5670 maar 1, dus ik neem aan dat ik een kabeltje nodig heb van 1 DVI naar 2 DVI?
HDMI naar DVI lijkt mij makkelijker. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Ah HDMI naar DVI, wist niet dat dat ook kon. Zoals ik al zei, ik zit er niet meer in. Dus voor 3 schermen: 1x DVI, 1x HDMI > DVI en 1x displayport > DVI. Got it!

De moederborden zal ik eens bekijken en een keuze maken.

Wat backup betreft, belangrijk is een zeer groot woord. Ik heb een verzameling muziek, documenten (pdf's) en software. Dat zou ik graag ergens willen neerzetten en als de HD stuk gaat niet verliezen dus dacht ik aan RAID1 of 5. Veel mensen gebruiken daar een NAS voor wat vaak ook een RAID systeem is want ook die kan stuk, of een zelfgebouwde serverbak.

Maar als ik het geod begrijp bedoel jij dat ik op de pc die ik zelf veel gebruik niet als opslag moet gebruiken en dan dus een NAS of een serverbak. Dat van brand, diefstal etc gaat wel erg ver, tis gewoon voor thuisgebruik. Wel wil ik ook nog een plek voor administratie van freelance werk. Dat zou ik niet graag ergens online willen parkeren dus dan maar een server ofzo in huis. En uiteraard gaat dat alles ook als hardcopy in mappen in de kast. Een UPS zal ik ook niet zo snel neerzetten, hoeveel mensen hebben dat prive thuis staan (met een pc/server die dan ook automatisch afsluit enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom geen externe HDD?
Is iets veiliger dan intern, omdat die het gewoon blijft doen als je voeding ontploft e.d. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eagle666 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:07:
Van kasten heb ik geen kaas gegeten, ik heb gezien dat er van de CM690 al een verbeterde versie uit is. Wat het verschil is weet ik niet. Ook heb ik andere kasten bekeken zoals: Antec Performance One P183, Sharkoon Rebel 9 Economic, Cooler Master Elite 335 en de Antec Three Hundred. Maar daar kom ik niet echt uit wat nou de beste keuze is. Ondertussen teveel over gelezen en ik weet onderling de voor- en nadelen niet meer. Zou ik nog eens op een rij moeten gaan zetten.
Sowieso de CM690 II nemen als je een CM690 wil. Daar hebben ze de eigenaardige/slechte dingen van de CM690 in gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Ghost Dog schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:19:
Waarom geen externe HDD?
Is iets veiliger dan intern, omdat die het gewoon blijft doen als je voeding ontploft e.d. :)
Ik gebruik op dit moment externe HD's maar die lopen kwa aantal de spui gaten uit en ik vind het handig als het via het netwerk op meerdere pc's toegangkelijk is. Maar misschien is dat een luxe probleem. Maar komt het zo vaak voor bij mensen dat er brand uit breekt, de voedingen exploderen en de mobo's defect raken waarbij de HD's data verliezen (???) ? Na 14 jaar eigen pc's te hebben heb ik dat nog niet meegemaakt, alleen een keer een defecte HD gehad wat enorm balen was maar dat was in het begin, lang geleden...

Ik zal eens verder op tweakers kijken naar de mogelijkheden van backups en wat men ervoor gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle666 op 07-03-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hoe groot is het totale volume aan externe HDD's dan?
Zou je die niet kunnen vervangen door 1 of een paar van 1.5/2TB, scheelt een hoop in aantal dan.

Een voeding die kapot gaat kan vrijwel alles in de pc in zijn ondergang meenemen :'(, dus ik zou echt sowieso iets buiten je pc gebruiken als back-up, 2 externe HDD's (1 on-site, en een off-site, die je elke zoveel tijd omwisselt) of een NAS. Uiteindelijk blijft de vraag natuurlijk nog steeds:
Hoeveel is de data je waard, en hoe veilig wil je het hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
Duidelijk, ik zal eerst eens beginnen met de nieuwe pc en kijk daarna of ik wel/niet een NAS ga nemen. Het is meer dan alleen "hoeveel is het waard" bij mij, tis ook hobby en interesse dat mij drijft en hoeveel wil ik daar aan besteden ;). Een NAS zou ik ook gaan gebruiken om mee te downloaden en die gebruikt dan meteen minder stroom dan een vaste pc en dat is meteen mooi meegenomen. Verdient hij zichzelf langzaam terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediciussiraw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-02-2022
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen omdat mijn huidige pc zo verouderd is dat het zelfs vast loopt bij simpele foto editing in psp en alles gaat vaak traag.

Ik ga er vooral algemene dingen mee doen zoals films kijken, internetten, foto's bewerken etc.
Ik ben ook van plan om in de toekomst(rond de zomer) er op te kunnen gamen, alleen is mijn huidige budget daar niet genoeg voor :'(

Ook wou ik graag weten of ik 2 schermen tegelijkertijd kan laten draaien met mijn setup?
bijv. door mijn tv te verbinden met een HDMI kabel en de pc scherm met een DVI KABEL. Op beide schermen moet hetzelfde beeld komen. Kan dit :? .

Dit is mijn samenstelling en mijn budget is 700,-
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,14€ 136,14
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 70,60€ 70,60
1LG W2253V-PF€ 161,72€ 161,72
1Lian Li PC-V351(Zwart)€ 82,80€ 82,80
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 50,85€ 50,85
1Samsung SH-S223L€ 17,49€ 17,49
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,51€ 43,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,06

Wat vinden jullie hiervan? alle suggesties en tips zijn welkom!

EDIT:
ik heb nu nog niet zo zeer een videokaart nodig voor om te gamen(druk met school) en kan die dus later er wel bij kopen. Mijn budget van 700,- is dus wat ik totaal aan een pc nu bereid ben uit te geven exclusief een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,14€ 136,14
1Antec Three Hundred€ 44,58€ 44,58
1Asus M4A78LT-M LE€ 48,60€ 48,60
1be quiet! L7 430W€ 42,60€ 42,60
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1LG W2343T€ 146,-€ 146,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,51€ 43,51
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 129,90€ 129,90
1Sony AD-7240S€ 18,86€ 18,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,09

Met goeie videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediciussiraw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-02-2022
thnx voor je reactie, maar dit beantwoord nog niet mijn vraag over 2 schermen tegelijkertijd laten draaien.
Die antec 300 vind ik maar een lelijke kast en heb dus voor die lian li gekozen en wat was er miss met die LG scherm die ik had gekozen?

ik heb nu nog niet zo zeer een videokaart nodig (druk met school) en kan die dus later er wel bij kopen. Mijn budget van 700,- is dus wat ik totaal aan een pc nu wil uitgeven exclusief een videokaart, had ik er misschien bij moeten melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De laatste is groter (23" ipv 22") voor minder geld.

Even googlen leert dat het vrijwel zeker wel kan, 785G met twee monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ghost Dog schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:11:
Even googlen leert dat het vrijwel zeker wel kan, 785G met twee monitoren.
Maar zo uit mijn hoofd alleen één keer analoog en één keer digitaal en als je wil clonen moeten de resoluties gelijk zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-The_Mask- schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Maar zo uit mijn hoofd alleen één keer analoog en één keer digitaal en als je wil clonen moeten de resoluties gelijk zijn.
Klopt volgens mij inderdaad.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.