Nadat ik nu ongeveer een half jaar geleden
dit systeem heb gekocht, heb ik toen wat onderdelen achterwege gelaten, omdat ik niet teveel geld in één keer wilde besteden.
Nu is het echter tijd voor een upgrade. Ik weet al ongeveer wat ik wil, maar heb nog wel een aantal vraagjes
Ten eerste de setup, wat er nog bij moet
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB | € 86,56 | € 86,56 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 79,45 | € 79,45 |
| 1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition) | € 133,30 | € 133,30 |
| 1 | Scythe Mugen 2 | € 29,16 | € 29,16 |
| 1 | Sony NEC Optiarc AD-5240S Zwart | € 19,- | € 19,- |
| Importeren | Totaal | € 347,47 |
Windows spreekt voor zich (ik heb het eerst gedaan met windows 7 rc, maar die loopt ook een keertje af...dus ja), de dvd-brander ook (die ik nog had kan niet branden kwam ik achter

).
Wat betreft de SSD, ik wilde graag een keer wat experimenteren met een SSD, en wilde graag een wat snellere boot en kortere opstarttijd van programma's, maar het moest niet te duur worden...deze lijkt me daarvoor het geschikst.
Ik wilde ook wel graag een graka. Ik ben niet iemand die heel veel games speelt en ook vaak niet de nieuwste. Ik wil echter wel een graka, zodat ik wel een beetje fatsoenlijk een spel kan spelen en die daarnaast ook nog even meekan. Deze leek me daarvoor het geschikt, mee eens?
Maar goed de vragen waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de koeler. Ik heb nog nooit overgeklokt, maar aangezien ik een black-edition heb wilde ik dit wel graag een keer doen. Ik wil dit echter niet doen met de stock-koeler, ik hoorde dat deze koeler goed is. Ik wil echter alleen tot een veilige hoogte overklokken.
Dus vroeg ik me af of deze koeler niet een beetje overkill is en wat evt. alternatief i?
Overklokken door middel van een multiplier verhoging kan toch weinig gevaar met zich meebrengen als de temperatuur maar niet te hoog wordt, of zit ik hier fout?
Daarnaast heb ik de beruchte amd x3 720 (met de vierde core unlock)

, is het uitproberen of mijne dit ook kan veilig of kan ik dit beter niet proberen (weet iemand dat?)
Alvast dank als iemand hier even naar wil kijken
p.s. vroeg me ook af of mijn Corsair 450W voeding dit + de vorige configuratie (+ overklokken) gaat dragen, maar misschien kan ik dat beter in het 'Welke voeding heb ik nodig" topic vragen