Beste Tweakers,
Mijn oude game pc trekt het niet meer en het is tijd voor een nieuwe. De spelen die ik speel zijn vooral Lock-on Modern Air Combat, Black Shark (aanrader), Operation Flashpoint 2 en Assasine Creed 2. En dat doe ik op een 22 inch beeldscherm.
De pc die ik samengesteld is eigenlijk boven de budget die ik ervoor heb uitgetrokken, maar ik zal die extra euro's wel kunnen ophoesten. Jullie weten hoe het is, als je een nieuw pc samenstelt dan ga je al gauw boven je budget.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 127,90 | € 127,90 |
1 | Asus M4A79XTD EVO | € 88,49 | € 88,49 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 14,51 | € 14,51 |
1 | GeIL Value Dual Channel GV34GB1600C8DC | € 100,65 | € 100,65 |
1 | OCZ Fatal1ty 550W | € 53,- | € 53,- |
1 | Thermaltake Soprano VB1000BNS Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | XFX HD4890 1024MB DDR5 PCI-E | € 148,- | € 148,- |
Importeren | Totaal | € 607,45 |
Moederbord+Proccesor: Ik denk dat dit wel een goede keuze is. Een goede moederbord met veel overclock functies die een noob als ik zal helpen om mijn eerste proccesor te overclocken. De AMD 955 BE is ook een goede proccesor met veel overclock capaciteiten, tenminste dat ik heb gelezen.
Geheugen: Het geheugen is DDR3-1600. Ik kon het betreffende geheugen niet vinden via tweakers, maar je kunt het
hier bekijken bij alternate. Het is van het type Black Dragon van Geil. Ik vond het wel leuk eruit zien

. Maar de timing is denk ik ook wel goed genoeg om mee te gamen. Of kan ik beter een ander geheugen kiezen?
Voeding: Het is een oude voeding, maar ik vind deze leuk uitzien en is best goedkoop. Maar ik twijfel eraan of de voeding goed genoeg is voor de bovenstaande PC. Zal de voeding ook trekken als ik later eventueel een crossfire opstelling wil gebruiken?
Videokaart: Tja, ik heb gekozen voor de ATI 4890, maar ik twijfel tussen de 4890 en de 5770. De benchmarks die ik gelezen heb laten zien dat de 4890 significant beter is, maar het voordeel van de 5770 is dat het DX 11 ondersteunt. Daarnaast is de 5770 twee tientjes goedkoper. Ik kom hier echt niet uit.
Processor koeling: Weer twee opties namelijk de Cooler Master Hyper TX3 en de Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM. Als ik kijk naar de specificaties is de Cooler Master beter dan de Arctic en is tevens 5 euro goedkoper. Maar ik merk dat meer mensen de Arctic-Cooling gebruiken. Is daar een speciaal reden voor? Zowel qua geluidsproductie als luchtverplaatsing scoort de Cooler Master beter.
Harddisk: Ik heb er al een thuis