Toon posts:

Oude videokaart vervangen voor een nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te kopen maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb deze al gezien: pricewatch: Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Maar ik weet niet of dat de beste oplossing voor mij is. Ik heb nu een voeding van 300 watt maar die wordt vervangen door een voeding van 620 watt. Ik heb een budget van €150, dus een beetje krap...

Ik vroeg me af of Sapphire hd 4870 de beste optie voor mij is? Of kent iemand een betere videokaart dan dat?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 01:20 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Sja hangt er vanaf welk systeem je hebt en wat je er juist mee wilt aanvangen ...

Heb deze kaart zelf, Sapphire 4870 1GB zwarte variant, werkt als een speer bij alle games die ik speel.
Heb je al rond de 120 euro dacht ik op het moment, 6 maand terug kostte hij nog 230€.

Of eventueel voor de latere HD5XXX series gaan zoals de HD5750 bv, zit ongeveer rond dezelfde prijs alleen nog niet echt vlot leverbaar, heb een order moeten aanpassen vorige week omdat na bestelling de melding kwam dat ze er niet aan konden geraken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:35
Gezien de processor die je hebt is een 620Watt voeding imho overbodig. 420 of 460Watt is meer dan voldoende. Qua videokaart zou dan voor een HD4850 gaan. En daarna sparen om je hele systeem up te graden, socket 939 is al aardig oud.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Ik denk een mooie koop is een 420 watt voeding voor rond de 40-50 euro en dan een 4770 of 4850 van 80 euro. Blijf je binnen budget, en doe je een mooie upgrade. Dan kun je later gaan sparen voor een upgrade naar bijvoorbeeld naar AM3. Dat kan ook al voor rond de 150 euro voor een nieuw moederbord en quadcore processor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie snelle reacties! Ben er nu naar aan het kijken;) Een misverstand: ik heb in totaal €300...waarvan €150 aan de videokaart besteed mag worden. De rest kan aan de voeding besteed worden;')

Verwijderd

Dan moet je absoluut voor een 4870 gaan, of wellicht een 5770, afhankelijk van hoe snel je hem wilt hebben! Als je niet verlegen bent om 1 a 2 weken te wachten, dan is de 5770 absoluut de beste keus.

Verwijderd

Topicstarter
En zou een Cooler Master Silent Pro M 600W....een 5770 kunnen dragen? of toch een Cooler Master Real Power M520? (in verband met me processor)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 19:30 ]

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat voor chipset zit eigenlijk op dat moederbord?
Je moet namelijk wel even goed in de gaten houden welke PCI-E revisie het is.

Ik citeer ff een stukje uit de FAQ:

Sinds enige tijd zijn er PCIe 2.0 kaarten op de markt. PCIe 2.0 belooft hogere bandbreedtes voor de PCIe bus (al wordt de bandbreedte van 1.x nog lang niet volledig benut in de meeste gevallen). Helaas zijn PCIe 2.0 kaarten niet compatibel met alle PCIe 1.0a moederborden. Met name moederborden met een Via chipset en PCIe 1.0a sloten kunnen niet overweg met PCIe 2.0 kaarten. Andere PCIe 1.0a chipsets kunnen in de regel wel met PCIe 2.0 kaarten overweg. PCIe 1.1 kaarten en borden zijn universeel en kunnen alles. Een lijst met PCIe versies van moederbordchipsets kun je hier vinden. PCIe versie van videokaarten zou als het goed is in de specs van de fabrikant moeten staan. Staat het daar niet, kijk dan bij de site van de GPU-bakker, of in een goede review van de kaart of chip.

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:43:

Maar ik weet niet of dat de beste oplossing voor mij is. Ik heb nu een voeding van 300 watt maar die wordt vervangen door een voeding van 620 watt. Ik heb een budget van €150, dus een beetje krap...
Een voeding van 300/620 Watt of hoeveel watt dan ook zegt net zoveel over een auto met 4 wielen.
Overigens is je CPU ook niet meer de nieuwste zou misschien dus eerder gaan kijken naar bijvoorbeeld een HD4770 kan misschien ook nog werken met de huidige voeding. (moet je alleen wel wat meer erover vertellen) ;)

@hieronder :') :p

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Pas op de plaats

TS: Welkom op GoT! :W
Aanschaftopics zijn zeker wel toegestaan op GoT, maar dan verwachten we wat meer inzet en uitgebreidere info. Je geeft nu niet duidelijk aan wat voor systeem je hebt (een Everst rapport is nou niet echt makkelijk voor de lezer), wat je wil gaan doen met die graka en wat je zelf al gedaan hebt om tot een antwoord e komen. Die zaken moeten weldegelijk in je eerste bericht! Ook op de vraag of voeding X systeem Y wel trekt kun je makkelijk zelf vooronderzoek doen.

Eerst bevenstaande zaken tackelen, daarna weer verder in dit topic.
Modbreak:Dit bindend advies wordt u aangeboden door Ed_L

Verwijderd

Topicstarter
ik ben voor de 4890 gegaan :) bedankt voor al jullie reacties ;)

Verwijderd

goede keus, amd is nu weer een stap dichter bij de toekomst en wanneer het falliet gaat en iedereen weer een goede paar honderd euro moet neerleggen voor een budget cpu of gpu hoef jij je niet schuldig toe voelen
Pagina: 1