(Windows 7) Probleem Wireless Netwerk Verbinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324251

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die mij met 't volgende probleem kan helpen.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop aangeschaft waarop Windows 7 staat geinstalleerd.

Het probleem:

Probleem met 't benaderen van gedeelde mappen van andere computer(s).

Mijn laptop ziet de gedeelde bestanden van m'n (Desktop PC) wel, maar ik geraak niet in deze bestanden en mappen. Zodra ik op een gedeelde map klik krijg ik de volgende message: (Geen toegang tot \\PC_van.. U hebt geen toegang tot \\PC_van.. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen).

Het vreemde is dat ik op mijn (Desktop PC) volledige rechten heb ingesteld @ de machtigingen van de gedeelde mappen. Hoe kan 't dan zijn dat ik niet in de gedeelde mappen geraak?? Andersom werkt het namelijk wel. Ik geraak wel in de gedeelde mappen van mijn nieuwe laptop via de desktop pc!

Besturingssysteem laptop (Windows 7)
Besturingsysteem desktop-pc (Windows Vista)

Ik hoop dat iemand mij het probleem kan helpen oplossen.

Alvast bedankt,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Welke gebruiker heb je die volledige rechten gegeven?
Als je gebruiker "iedereen" of "everyone" in het lijstje zet, en deze alleen lezen geeft moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Friedchicken schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:48:
Welke gebruiker heb je die volledige rechten gegeven?
Als je gebruiker "iedereen" of "everyone" in het lijstje zet, en deze alleen lezen geeft moet het werken.
Friedchicken,

Ik heb beide gebruikers (administrator en "iedereen") de volledige rechten (machtigingen) gegeven. Ook heb ik het geprobeerd met "alleen lezen" maar ook dat werkte niet.

Ook staan beide computers, de desktop en laptop allebei in de zelfde werkgroep namelijk gewoon standaard, (workgroup). Alles staat dus netjes ingesteld, dus 't zou moeten werken :?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 324251 op 31-10-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-02 14:58
Heb je toevallig met het installeren of configureren van Windows 7 aangegeven aan een Homegroup deel te nemen? Dit is het nieuwe systeem van windows 7 om onderling bestanden te delen. Staat dit aan, kan je Vista PC je Win7 PC niet benaderen. Uitzetten kan: netwerkcentrum> Thuisgroep en opties weergeven>Thuisgroep verwijderen.

Als dat niet het geval is, kijk eens naar dit topic. Heb eenzelfde probleem met mogelijke oplossing. [Windows 7] file sharing en benaderen - vraagt wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NielsStevens schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:40:
Heb je toevallig met het installeren of configureren van Windows 7 aangegeven aan een Homegroup deel te nemen? Dit is het nieuwe systeem van windows 7 om onderling bestanden te delen. Staat dit aan, kan je Vista PC je Win7 PC niet benaderen. Uitzetten kan: netwerkcentrum> Thuisgroep en opties weergeven>Thuisgroep verwijderen.

Als dat niet het geval is, kijk eens naar dit topic. Heb eenzelfde probleem met mogelijke oplossing. [Windows 7] file sharing en benaderen - vraagt wachtwoord
Niels allereerst bedankt voor je reactie :)

Ik heb het netwerk al verwijderd uit de thuisgroep. Dit heeft het probleem niet opgelost. Ook heb ik zoals ze in het andere topic aangeven een nieuwe standaard gebruiker aangemaakt maar ook hier krijg ik de zelfde melding als onder mijn administrator account namelijk: (Geen toegang tot \\PC_van.. U hebt geen toegang tot \\PC_van.. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen). Ik ben radeloos!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 13:07
"Iedereen" betekent "alle geautoriseerde gebruikers".

In de doelcomputer moet dus een gebruiker bestaan met exact dezelfde login en wachtwoord.

Je kan ook het "guest" account aanzetten (en volgens mij moet je dan ook nog een policy aanpassen, al kan ik die zo niet vinden), maar dat is minder veilig als die computers ook op internet zitten.

(edit: dit lijkt me meer een Windows probleem, dan netwerken).

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 03-11-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_H_G_ schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:42:
"Iedereen" betekent "alle geautoriseerde gebruikers".

In de doelcomputer moet dus een gebruiker bestaan met exact dezelfde login en wachtwoord.

Je kan ook het "guest" account aanzetten (en volgens mij moet je dan ook nog een policy aanpassen, al kan ik die zo niet vinden), maar dat is minder veilig als die computers ook op internet zitten.

(edit: dit lijkt me meer een Windows probleem, dan netwerken).
Ik snap wel wat je bedoeld maar dit werkt allemaal niet. Het probleem zit 'm ergens anders in, ik vraag me alleen af waar in :? Nouja, mocht iemand nog suggesties hebben ofzo, lama komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag me af of ik de enigste ben die te maken heeft met dit probleem? Niemand anders computers met windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357811

Ik heb hetzelfde probleem: heb je al een oplossing?

Groet, Mayanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 357811 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:22:
Ik heb hetzelfde probleem: heb je al een oplossing?

Groet, Mayanda
Dit is zo'n algemeen probleem dat je beter zelf een (uitgebreide) topic kunt aanmaken, met vermelding van je hardware, wat je al geprobeerd hebt etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterLoo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2020
Nieuw topic voor vrijwel exact hetzelfde probleem?

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe laptop aangeschaft waarop Windows 7 Starter staat geïnstalleerd.

Het probleem:

Probleem met 't benaderen van gedeelde mappen van andere computer(s).

Mijn laptop ziet de gedeelde bestanden van m'n (Desktop PC) wel, maar ik geraak niet in deze bestanden en mappen. Zodra ik op een gedeelde map klik krijg ik de volgende message: (Geen toegang tot \\PC_van.. U hebt geen toegang tot \\PC_van.. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen).

Het vreemde is dat ik op mijn (Desktop PC) volledige rechten heb ingesteld @ de machtigingen van de gedeelde mappen. Hoe kan 't dan zijn dat ik niet in de gedeelde mappen geraak?? Andersom werkt het namelijk wel. Ik geraak wel in de gedeelde mappen van mijn nieuwe laptop via de desktop pc!

Besturingssysteem laptop (Windows 7 starter)
Besturingsysteem desktop-pc (Windows XP)

Ik hoop dat iemand mij het probleem kan helpen oplossen. Uiteraard heb ik alle bovenstaande tips ook al geprobeerd.

Alvast bedankt,

Mayanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357811

Opgelost: in Windows 7 > rechtsklik Netwerk > Netwerkverbinding maken...
Kies stationsletter, vul in \\het ip-adres van de andere computer\C

Het eigen ip-adres van de andere computer zoek je aldaar op (Uitvoeren:cmd > invullen: ipconfig > enter > eerste adres dat je tegenkomt (zoiets als 192.168.xxx.xx).

Let op: je verbinding onder Netwerk, de geziene computernaam, werkt nog steeds niet, maar onder Computer is hij als ip-adres toegevoegd en gaat daar wel open!!!

Succes,

Mayanda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan heb je een netbios probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 14:29
Zowel onder het stukje "delen" als "beveiliging" van de gedeelde bestanden moet je zorgen dat de betreffende user (of "iedereen") er toegang voor heeft.

Zorg ook dat je alle inhoud meeneemt door "Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object" aan te vinken.

Dit heeft het bij mij opgelost
Pagina: 1