Accelero Twin Turbo: fans draaien niet

Pagina: 1
Acties:

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 22:49
De fan van mijn GF9600GT ECS Group draaide niet meer.
Daar kwam ik dus achter toen me pc zichzelf uit veiligheid maar afsloot.
Een bekende van mij heeft dit probleem ook al 2x gehad en de kaart moeten opsturen; daar had ik weinig zin in.
Dus ik dacht slim te zijn en de Accelrro Twin Turbo te kopen. Op aanraden van Hi-Q Aken trouwens.
Dat apparaat gemonteerd, en eerst eens aangesloten op de aansluiting van de video card zelf.
Resultaat, geen werkende fans.
Nu kreeg ik er ook een splittertje bij, zodat ik de fans rechtstreeks op de Power supply aan kon sluiten.
Gedaan en helaas geen draaiende fans.

Dus maar wat gaan googlen enzo, en nu lees ik dat die fans pas boven de 70 graden gan draaien; nou dus niet.
Benchmark op autoloop laten draaien, kaart 85 graden laten worden en nog steeds geen werkende fans.

Toen ben ik maar eens met Rivatuner en Everest gaan kijken wat er aan de hand was, ik kwam tot de conclusie dat het fan speed percentage bij verhoging van de kaart temperatuur wel omhoog ging.
Dus ik denk dat hij softwarematig wel denkt te draaien.

Naja anyway ik ben een beetje door mijn ideeen heen, dus wat hulp hoe ik die fans aan de praat kan krijgen is zeer welkom ! ;)

Voorlopig dus maar weer mijn geleende passief gekoelde 9500GT erin gedaan waarmee de pc 100% goed werkt !

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 14:17
Lees dit eens na?
Misschien kom je wel een zinnig antwoord tegen, wie weet?
En met speedfan als je hem op het mobo kan pluggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Spaiker op 31-10-2009 20:38 ]

• Raketje
Helaas kan ik hem niet op mijn mobo pluggen, had al gekeken of ik het stekkertje op een chassis fan kon pluggen. Helaas werkt dat bij mijn asus P5B niet :(
Zat er al aan te denken om het stekkertje van mijn systeem fan (die wel gewoon werkt) maar te monteren op de twin turbo, maar geen idee of dat wel kan dus dat laat ik maar even fijn ...
Ik had dat voorgaande topic ook gelezen, maar dat heeft me helaas niet verder geholpen, met google kom ik er ook al niet uit, ben zelfs al zo gek geweest om de batterij maar van het mobo te halen (ergens via google gelezen).
Naja ik hoop dat iemand nog wat tips heeft en anders ga ik maar wat schroefgaatjes in het koelblok boren en zo een dikke chassis fan erop monteren ;-)
Of anders misschien toch maar een passief gekoeld kaartje ophalen ...

edit: wacht trouwens nog steeds op reply van ECS op mijn ingevulde error report ...

[ Voor 5% gewijzigd door Raketje op 02-11-2009 13:01 . Reden: toevoeging ]

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Als ie niet werkt nadat je hem rechtstreeks op de psu hebt aangesloten klopt er iets niet...

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40

GreyGhost

Het is een spook

jastas schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:44:
Als ie niet werkt nadat je hem rechtstreeks op de psu hebt aangesloten klopt er iets niet...
Dit klopt inderdaad, ik heb dezelfde fan en als ik hem rechtstreeks op de PSU aansluit draait hij continue op maximale snelheid (en zeker niet stil).

For I am grey, between the darkness and the light

• Spaiker
En een andere fan proberen? Of met een voltmeter meten of je kaart/voeding wel iets geeft.

• Raketje
Ik heb zojuist leuk lopen knutselen, een een dikke chasis fan op een oud usb ding geschroeft (die je normaal achter in je kast hangt).
Ik moet wel bekennen dat die fan maar de helft van het koelblok beslaat, maar de idle temperatuur van de kaart is nog maar 35 graden ! :)
Heb de benchmark ook al 20 minuten laten lopen en de temperatuur niet boven de 44 graden gezien :)
Die chasis fan heb ik trouwens ook gewoon direct aan de PSU gehangen en hij is nog redelijk stil ook !
Naja probleem dus opgelost, afgezien van het feit dat het een beetje lelijke oplossing is :P

Zijn er misschien leuk fans om zo achterin je kast te hangen ???? , aangezien ik de andere pci sloten toch nergens voor gebruik is aan ruimte geen gebrek..
Zoiets als dit zou er leuk zijn , maar dan wat groter en wat de luscht erop blaast.

Edit: Het spreekt voor zich dat ik HiQ Aken nog ff ga pesten met hoe, wat een waarom ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raketje op 03-11-2009 13:16 . Reden: toevoeging ]

• Spaiker
Eigenlijk haal je zo niets uit je ATT he, vervang gewoon je fans door betere?

• Raketje
Achja dat koelblok van de twin turbo is wel lekker groot en ik heb al die heatsinks al geplakt, dus ik houd hem maar gewoon erop. Met die chasis fan erboven heb ik toch 20 graden temperatuurvermindering gekregen t.o.v. de standaard fan /het koelblok dat erop zat, daar ben ik wel blij mee.
Dus 20 euro uitgegeven en een fan uit een oude pc gesloopt om me kaartje weer op temperatuur te krijgen ;)
Pagina: 1