Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo,

Omdat ik binnenkort ga afstuderen ben ik een beetje aan het rond kijken naar een sap trainee. Over bv Ictopus lees ik negatieve ervaringen.

Over het bedrijf Itrainee (http://www.itrainee.nl/) heb ik niks kunnen vinden op het Forum van Tweakers. En dat terwijl ze al 12 jaar bestaan!

Het concept bij Itrainee lijkt op ictopus..dus 3 maanden studeren (ik vermoed dat je dan een soort stagevergoeding krijgt) en vervolgens wordt je neergezet bij een klant.

Ik vraag me af of er medetweakers daar aan de slag zijn geweest en of ze er nog werken?
En welke ervaringen ze hier hebben, qua salaris,arbeidsvoorwaarden en met Itrainee zelf.

Ik hoop snel dat iemand mij hiermee kan helpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:37

sebasd

loopt op espresso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
Tnx had ik al gelezen, maar mijn vraag(zie onderwerp) gaat specifiek alleen over Itrainee ;)

offtopic: Hoe heet dat stripfiguurtje ook al weer in jouw avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 18:47
Azrou schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Tnx had ik al gelezen, maar mijn vraag(zie onderwerp) gaat specifiek alleen over Itrainee ;)

offtopic: Hoe heet dat stripfiguurtje ook al weer in jouw avatar.
Wally (van dilbert)

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 30-10-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252309

Hallo,

Ik heb ervaring met ITrainee, een fijn hecht clubje met een goede opzet in de training om je klaar te stomen voor SAP! Ze hebben nog steeds vraag naar mensen die ze geplaatst willen hebben bij hun klanten. Ik zou zeggen benader ze eens!

Mvg KP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
Anoniem: 252309 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:01:
Hallo,

Ik heb ervaring met ITrainee, een fijn hecht clubje met een goede opzet in de training om je klaar te stomen voor SAP! Ze hebben nog steeds vraag naar mensen die ze geplaatst willen hebben bij hun klanten. Ik zou zeggen benader ze eens!

Mvg KP
Hallo,

Bedankt voor je reactie, maar kan je me wat meer vertellen. Hoe zit het met arbeidsvoorwaarden en salaris etc?
Hoe ziet de opleidings-fase eruit? Hoelang heb je gewerkt bij Itrainee?

Ik hoop dat je hier antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Azrou schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:53:
Over het bedrijf Itrainee (http://www.itrainee.nl/) heb ik niks kunnen vinden op het Forum van Tweakers. En dat terwijl ze al 12 jaar bestaan!
ITrainee bestaat niet al 12 jaar, maar pas twee jaar. ITrainee heeft wel twaalf jaar ervaring, maar dat houdt in dat de twee heren die dit bedrijf runnen hiervoor werkzaam waren bij Ictopus en daar de overige tien jaar ervaring hadden opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
Koos Werkloos schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:28:
[...]

ITrainee bestaat niet al 12 jaar, maar pas twee jaar. ITrainee heeft wel twaalf jaar ervaring, maar dat houdt in dat de twee heren die dit bedrijf runnen hiervoor werkzaam waren bij Ictopus en daar de overige tien jaar ervaring hadden opgedaan.
Ow oke.
En heb jij ervaring met ITrainee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Azrou schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:12:
[...]

Ow oke.
En heb jij ervaring met ITrainee?
Nee, ik ben nooit in dienst geweest van ITrainee, wat ik wel weet is dat ITrainee "op bestelling" produceert (dit in tegenstelling tot Ictopus dat "op voorraad" produceert). ITrainee zal je dus pas in dienst nemen zodra een opdrachtgever jou via ITrainee wil inhuren. Dus eerst twee sollicitatiegesprekken bij ITrainee zelf zodat ze kunnen zien of ze jou aan een (potentiele) klant zouden willen voorstellen en in dienst nemen. Als ITrainee positief over je is, dan zullen ze een ITrainee-CV van je aanmaken en die versturen naar potentiele opdrachtgevers. Dat kan dus leiden tot een gesprek bij zo'n opdrachtgever (waar iemand van ITrainee bij aanwezig zal zijn) en wil de opdrachtgever jou hebben, dan zal je via ITrainee bij die opdrachtgever aan de slag gaan (en je begint dan eerst bij ITrainee met een SAP-opleiding). Na anderhalf jaar of zo verloopt dat contract bij ITrainee en zou je dus in dienst kunnen komen bij die opdrachtgever.

Hoe het zit met de arbeidsvoorwaarden van ITrainee kan ik je niet vertellen omdat ik dat niet weet.

Verder wil ik je er wel voor waarschuwen dat het momenteel moeilijk zal zijn om zo aan de slag te komen. Je bent immers onervaren, zonder SAP-certificering, maar wel vrij duur omdat er nog een derde partij tussen zit. Dit concept werkt eigenlijk alleen goed als er een groot tekort is aan sappers. Kijk maar naar Ictopus, jarenlang ging het ze voor de wind, maar nu met de crisis is dat hele SAP-traineeship van ze volledig in elkaar gedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
Koos Werkloos schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:02:
[...]

Nee, ik ben nooit in dienst geweest van ITrainee, wat ik wel weet is dat ITrainee "op bestelling" produceert (dit in tegenstelling tot Ictopus dat "op voorraad" produceert). ITrainee zal je dus pas in dienst nemen zodra een opdrachtgever jou via ITrainee wil inhuren. Dus eerst twee sollicitatiegesprekken bij ITrainee zelf zodat ze kunnen zien of ze jou aan een (potentiele) klant zouden willen voorstellen en in dienst nemen. Als ITrainee positief over je is, dan zullen ze een ITrainee-CV van je aanmaken en die versturen naar potentiele opdrachtgevers. Dat kan dus leiden tot een gesprek bij zo'n opdrachtgever (waar iemand van ITrainee bij aanwezig zal zijn) en wil de opdrachtgever jou hebben, dan zal je via ITrainee bij die opdrachtgever aan de slag gaan (en je begint dan eerst bij ITrainee met een SAP-opleiding). Na anderhalf jaar of zo verloopt dat contract bij ITrainee en zou je dus in dienst kunnen komen bij die opdrachtgever.

Hoe het zit met de arbeidsvoorwaarden van ITrainee kan ik je niet vertellen omdat ik dat niet weet.

Verder wil ik je er wel voor waarschuwen dat het momenteel moeilijk zal zijn om zo aan de slag te komen. Je bent immers onervaren, zonder SAP-certificering, maar wel vrij duur omdat er nog een derde partij tussen zit. Dit concept werkt eigenlijk alleen goed als er een groot tekort is aan sappers. Kijk maar naar Ictopus, jarenlang ging het ze voor de wind, maar nu met de crisis is dat hele SAP-traineeship van ze volledig in elkaar gedonderd.
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide informatie!
Ik hoop dat er iemand ons nog meer kan vertellen over Itrainee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
Om een update tegeven over deze werkgever. De contractuale voorwaarden zijn het zelfde als bij Ictopus. Daarnaast begin je ook met 600 euro bruto de eerste drie maanden. Dit komt door de investering die zij in jou doen doormiddel van de opleiding. De opleiding bestaat uit 3 maanden 2 x per week onderwijs, de andere 3 dagen zijn thuis studie. De opleiding is niet gecertificeerd.

Na deze driemaanden (intensieve?) opleiding wordt je gedetacheerd naar een opdrachtgever. Vanaf dit moment zal je salaris tussen de 2200-en 2600 bruo liggen waarvan het meerendeel bij 2200 zal beginnen.

Zelf ben ik benaderd door Noud en heb op locatie een test afgelegd en informatie gekregen over sap. Ik heb er niet voor gekozen om hier te gaan werken vanwege het start salaris. Op dit moment ben ik op projectbasis ergens anders werkzaam en lever ik er zoveel op in (nu 2600 bruto) dat ik de eerste maanden niet zou kunnen rondkomen. Daarnaast vind ik de investering in een niet gecertificeerde opleiding het niet waard.
Mocht ik direct vanuit mijn studie hieraan beginnen had ik het wellicht overwogen. (van beurs naar 600e is nog te doen)

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik vraag me af hoe werkgevers zomaar het minimumloon kunnen negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
ebia schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:46:
Ik vraag me af hoe werkgevers zomaar het minimumloon kunnen negeren?
De eerste periode wordt het gezien als een opleiding ipv werkgever als ik me niet vergis; Het gaat in dat opzicht zelfs zover dat je er subsidie voor kan krijgen (als ik me niet vergis).

Ik heb er zelf ook gesolliciteerd, 2 gesprekken gehad met beide eigenaren(?). Na het tweede gesprek zou ik terug worden gebeld omdat ze met elkaar moesten overleggen. Nooit meer iets van gehoord. Zelf ook geen zin meer gehad om erachteraan te gaan aangezien ik vlak daarna een ander (beter) aanbod gekregen heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
Red Nalie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:13:
[...]

De eerste periode wordt het gezien als een opleiding ipv werkgever als ik me niet vergis;
Je vergist je niet. :) Bij Ictopus (en dan zal het bij ITrainee ook zo zijn), begin je met een studieovereenkomst. In die periode volg je de opleiding en krijg je een vergoeding betaald; je heb gedurende die periode GEEN dienstverband (staat ook zo in de studieovereenkomst) en dus is het minimumloon niet van toepassing.
Het gaat in dat opzicht zelfs zover dat je er subsidie voor kan krijgen (als ik me niet vergis).
Dat weet ik niet, dus of je je nu wel of niet vergist kan ik je niet vertellen.
Ik heb er zelf ook gesolliciteerd, 2 gesprekken gehad met beide eigenaren(?).
Noud en Fred zijn inderdaad de twee eigenaren van ITrainee.
Na het tweede gesprek zou ik terug worden gebeld omdat ze met elkaar moesten overleggen. Nooit meer iets van gehoord. Zelf ook geen zin meer gehad om erachteraan te gaan aangezien ik vlak daarna een ander (beter) aanbod gekregen heb :).
Blijkbaar waren ze niet in je geinteresseerd. En waarom jou dan opbellen? Maken ze alleen maar telefoonkosten. Geloof me, als ze echt in je geinteresseerd waren, dan zou je regelmatig door Noud gebeld worden met "daar kunnen we je gaan voorstellen, is een heel mooi bedrijf dat precies bij je past", krijg je een mail met de vacatureomschrijving waarin de naam van het bedrijf is vervangen door "Deze organisatie" (google op zinsdelen van de vacatureomschrijving en je weet zo wat "Deze organisaties" is) om dan weer later te horen van "sorry, is daar toch niks geworden, ze hebben liever iemand met ervaring, maar we kunnen je wel voorstellen bij een ander bedrijf", waarop bovenstaande zich weer herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Koos Werkloos schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:13:
[...]

Je vergist je niet. :) Bij Ictopus (en dan zal het bij ITrainee ook zo zijn), begin je met een studieovereenkomst. In die periode volg je de opleiding en krijg je een vergoeding betaald; je heb gedurende die periode GEEN dienstverband (staat ook zo in de studieovereenkomst) en dus is het minimumloon niet van toepassing.
IANAL, maar volgens mij is dit juridisch toch niet in de haak. Er blijft sprake van een werknemer <> werkgever relatie, een gezagsverhouding en dus een dienstverband. Het is immers de bedoeling dat je na die periode ook daadwerkelijk bij hun in dienst raakt (want daarvoor is ook hier neem ik aan zo'n amortisatie van toepassing, net als bij Ictopus). Wat als je ziek raakt of een ongeluk krijgt tijdens die periode? Denk je dan dat ze dan hun werkgeversplichten kunnen ontlopen? Een beetje advocaat veegt hier zo zijn billen mee af lijkt me.
[...]
Blijkbaar waren ze niet in je geinteresseerd. En waarom jou dan opbellen? Maken ze alleen maar telefoonkosten.
Als sollicitant maak je evengoed kosten om daar op gesprek te komen is het niet. Als men de toezegging doet terug te zullen bellen is het wel zo netjes als ze dat ook daadwerkelijk doen, ook al hebben ze minder goed nieuws.

• Koos Werkloos
Heeft iemand onlangs nog ervaring met ITrainee opgedaan, als sollicitant of als werknemer?
Pagina: 1