Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een pas afgestudeerde technisch bedrijfskundige. Bij het zoeken naar een baan kwam ik een SAP traineeship van ITrainee (itrainee.nl) tegen. Toen ik verder zocht naar andere traineeships heb ik Ictopus gevonden. Op Tweakers.net staat een topic waarin de ervaringen met dit bedrijf worden beschreven. Dit heeft mij doen besluiten om het traineeship daar niet te volgen. Van Itrainee vind ik weinig tot geen bevindingen.

Graag krijg ik antwoord op de volgende vragen:

1. Zijn er mensen die ervaring hebben met Itrainee? Zo ja, wat vinden jullie ervan?
2. Zijn traineeships bij bedrijven als Atos Orgin, Capgemini, Logica en Ordina interessant(er)? Iemand beveelde dit namelijk aan in het topic over de tevredenheid van Ictopus

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Omdat dit tegen omgekeerde werving gaat, alvast een waarschuwing: alleen ervaringen, geen werving, discussie van het forum aftrekken, etc. Laten we eens zien hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:22
Ik heb drie jaar geleden een SAP Masterclass gevolgd bij LogicaCMG en die is me op zich wel goed bevallen. Ik denk dat je grote probleem momenteel is dat er bijna nergens nog zulke masterclasses gehouden worden ivm recessie. Er zijn volgens mij ook nergens vacatures voor junior consultants.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik heb 2 jaar geleden bij oridna begonnen met een sAP masterclass.
Goed bevallen, alleen door de economische omstandigheden doen ze het niet meer.
De vraag bij bedrijven naar trainees/juniors is 0.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb op dit moment een afspraak staan met Itrainee en hoop verder op een gesprek met Accenture. Accenture heb ik vanmorgen telefonisch gesproken, waarbij mij verteld werd dat er wellicht mogelijkheden zijn.

Sabelhout, jij spreekt over consultants. Geldt hetzelfde voor programmeurs? Want die kant wil ik op - richting industriele bedrijven. Dit vanwege het feit dat ik raakvlakken wil hebben met mijn afgeronde opleiding technische bedrijfskunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Wat versta jij onder een programmeur? Iemand die kan ABAP'en? Dat vind ik ook een consultant namelijk.

Als je bij Accenture zou kunnen beginnen, zou ik die kans met beide handen aangrijpen. Itrainee heb ik namelijk nog nooit van gehoord (hoeft niks te betekenen), maar ik vraag me af wat voor hun de catch is? Waarom zouden ze jou binnen een paar maanden opleiden tot SAP Professional voor een ander bedrijf dat waarschijnlijk niet om junior SAP'ers zit te springen?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder programmeur versta ik iemand die zich bezig houdt met de technische kant van het hele SAP gebeuren. Dus meer programmeren dan praten praten met de klant. Wel moet ik erbij zeggen dat ik helemaal nieuw ben in het SAP wereldje, waardoor ik dingen misschien verkeerd verwoord. Mijn excuses daarvoor als dat het geval is ;)

Ik heb telefonisch contact gehad met Accenture. Daarbij werd mij verteld dat ik mijn C.V. mag sturen - wat natuurlijk nog helemaal niks betekent. Itrainee leidt mensen gericht op voor een bedrijf. Een klant (lees bedrijf die een vaste SAP'er wil) legt de vraag hiervoor bij Itrainee. Vervolgens gaat Itrainee nieuwe mensen zoeken en opleiden. Het traject is als volgt:

- 3 maanden basiscursus
- 9 tot 12 maanden verdieping bij het desbetreffende bedrijf
- Vaste baan (Na zo'n jaar tot anderhalf jaar neemt het bedrijf, indien ze tevreden is, je over).

Op tweakers las ik - in andere topics - dat je het beste voor bedrijven als Accenture kan gaan. Hier zit namelijk niemand tussen. Maar indien het bij grote i(c)t bedrijven niet lukt, lijkt Itrainee toch een interssant optie voor mij denk ik. Wel ben ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben :) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Er valt aan SAP niet veel te programmeren, behalve maatwerkuitbreidingen. Juist dan zul je met de klant moeten praten om te achterhalen wat er precies gemaakt moet worden, plus dat je dan ook de functionele kant van SAP moet kennen om te bepalen welke user-exit je in wil gaat zetten.

.....

Pagina: 1