Toon posts:

DDR 5

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb geprobeerd en van alles over te vinden maar ik kom er niet uit! dus hulp gewenst!

ik vroeg me af of een videokaart die gebruik maakt van DDR5 op een moederbord past waar ddr2 800 geheugenbalkjes in moeten? of heeft dit er niks mee te maken en vandaar dat ik niks over kan vinden? en nog even snel een klein vraagje die waarschijnlijk niet gesteld mag worden ;) waar moet ik op letten om te zien of een videokaart op een moederbord past? hoe weet ik of de aansluiting op elkaar past zeg maar>? of past dit altijd?

Groeten H

Verwijderd

videokaarten gebruiken GDDR-5,
je moet zorgen dat je kast lang genoeg is voor de kaart en een pci-e 16x slot hebben

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56

Matis

Rubber Rocket

Het geheugen dat in je videokaart zit, heeft geen restricties mbt het geheugen dat in je moederbord zit. Je moet het als twee gescheiden systemen zien, die communiceren via de PCI-e bus.

Het één zal het ander niet bijten, mits de PCI-e-bus niet de bottleneck is. Het is natuurlijk overkill als je een 5870 in een moederbord van 5 jaar geleden zet ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Hoi capitalH,

Wat jij gelezen hebt over DDR 5 is GDDR5 denk ik. Dit is geheugen dat tegenwoordig meer en meer op de nieuwe grafische kaarten gebruikt word. Dit zit op je grafische kaart en heeft niets met je geheugenbalkjes op je moederbord te maken :)

Of dit gaat passen, omdat je DDR2 hebt ben ik er vrijwel zeker van dat je een PCI-E 16x slot hebt. De nieuwe grafische kaarten hebben allemaal deze aansluiting nodig. Als je het type van je moederbord kan geven kunnen we even voor je kijken of dit zo is.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet nog een nieuw moederbord uitzoeken maar ik zal even wat uitzoeken / opzoeken wat ik gedachten had! kom er zo op terug

bedankt voor de reacties, het is me nu zeker wat duidelijker geworden!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer ;)

Bijv:

MSI, P43-C51 [ 60,=] betere opties? zelfde prijs? mogen ook wel gegeven worden!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je nu een moederbord moet kopen kan je beter voor DDR3 gaan is meer future proof en is ook sneller

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:32:
Ben ik weer ;)

Bijv:

Is niks mis met die plank en ook een moderne videokaart gaat hier prima op passen. Hou je er alleen rekening mee dat je ook een Processor moet hebben die op dit moederbord past (socket 775).

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
ddr3 is sneller idd maar in praktijk merk je er geen ... van

Verwijderd

Topicstarter
ik wou gaan voor de E8400 [3ghz] en deze heeft idd een socket 775 wat ik al had uitgezocht.. maar begon door deze info te twijfelen maar goed nogmaals bedankt voor je reactie heb m'n beslissing genomen [zo goed als] tenzij iemand alsnog een beter idee voor me heeft??

oh ja mijn kast is deze: dus weet niet of dan gaat passen maar hier ga ik wel vanuit aangezien het niet een extreem kleine kast is [ ook niet gigantisch] ??

http://global.aopen.com/products_detail.aspx?Auno=720

Edit: Mhz ipv Ghz abernatuurlich!!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 09:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:32:
Ben ik weer ;)

Bijv:

Zoals gisteren ook in Moederbord heb aangegeven verwachten we dat je zelf op zoek gaat naar dit soort dingen en niet lukraak je vragen op het forum neerzet.
Dit topic gaat dan ook dicht, om dezelfde reden als je vorige slotjes.

We zien graag dat je zelf inzet toont voordat je een topic opent, enkel een mobo typenummer geven en vragen of er betere opties zijn is dat in elk geval niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.