Toon posts:

Zelf samengestelde pc checkup

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze pc samengesteld:

Kast: MS-Tech LC-402 - Midtowermodel - ATX - geen voeding - Zwart - USB/Audio

Moederbord: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - Moederbord - micro ATX - 785G - Socket AM3 UDMA133, Serial ATA-300 (RAID)
Asrock M3A785GXH/128M - Moederbord - ATX - AMD 785G - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit
Gigabyte GA-MA785GT-UD3H - Moederbord - ATX - 785G - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - FireWire -

Processor: AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box

Videokaart: Gigabyte GV R487D5-1GD - Grafische adapter - Radeon HD 4870 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele

Geheugen: OCZ Platinum AMD Edition - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL7 - 1.65

Harde schijf: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer:

Voeding: 520 W Coolermaster

DVDRW: Samsung SH-S223B - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart

Fan 1: Achter in kast
Zalman ZM-F1GL - Ventilatorhuis - 80 mm

Fan 2: Voor in kast
Zalman ZM-F3GL - Ventilatorhuis - 120 mm

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium - Licentie en media - 1 PC - oorspronkelijke fabrikant - DVD - 64-bit - Nederlands

Hier nog eens het lijstje maar dan met prijzen:
http://www.azerty.nl/wink...D=1&product%5B235982%5D=1
Hier komt nog een 520W Coolermaster voeding bij, maar die heb ik al.

De pc zal vooral gebruikt worden om te gamen, ik wil dan graag de nieuwe games kunnen spelen zonder lag, het hoeft niet perse op de hoogste resolutie, maar ook voor video-editing en photoshopping.
Ik heb nu een 17" callisto 171 scherm maar ga deze waarschijnlijk ook een keer vervangen,
Een prijs van rond de 700 euro (zoals hij nu is) bevalt me wel.
Volgens mij zou het system zo wel passen, maar mocht er nog iets ontbreken of verandert moeten worden dan hoor ik het graag.
Voor het geheugen heb ik gekozen voor de AMD edition, er was ook een Duel Channel Kit maar die was 1.9 V en aangezien bij mijn moederbord stond 1.5V leek mij de AMD dan beter te passen (maar hier weet ik niet zo veel van dus ik kan er best naast liggen)

Nou weet ik niet precies waar ik de fans moet aansluiten, op mijn moederbord of voeding?
en heb ik dan een fan-controller nodig of is dat alleen voor modding?

Danku :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 00:12 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:16:
Nou weet ik niet precies waar ik de fans moet aansluiten, op mijn moederbord of voeding?
en heb ik dan een fan-controller nodig of is dat alleen voor modding?
Deze kan je gewoon op het moederbord aansluiten, een fancontroller heb je niet nodig, tenzij je zelf de fanspeeds hardwarematig aan wil passen.

Ik zie overigens dat je een mATX moederbordje hebt gekozen maar wel gewoon een ATX kast. Heeft dat moederbord nog een speciale reden? Ik zou anders voor een ATX bordje gaan, dat geeft je wat meer ruimte op het moederbord en vaak wat meer features. Maar als dit je verder weinig uitmaakt en dit bordje is goedkoper (?) dan kan je natuurlijk ook prima deze nemen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 29-10-2009 23:25 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor dit soort vragen is dit topic aangemaakt :) (om het een beetje centraal te houden), al wordt komend weekend de BBG geupdate.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 29-10-2009 23:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
kingrichard47 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Deze kan je gewoon op het moederbord aansluiten, een fancontroller heb je niet nodig, tenzij je zelf de fanspeeds hardwarematig aan wil passen.

Ik zie overigens dat je een mATX moederbordje hebt gekozen maar wel gewoon een ATX kast. Heeft dat moederbord nog een speciale reden? Ik zou anders voor een ATX bordje gaan, dat geeft je wat meer ruimte op het moederbord en vaak wat meer features :)
Het moederbord heb ik eigenlijk afgekeken van een vooraf samengestelde pc, omdat er veel keus was en ik toch niet echt specifieke eisen of een voorkeur voor een bepaalt soort moederbord heb. Behalve dat het mijn andere componenten niet hindert in snelheid, maar ik zal eens kijken want het zal wel wat makkelijker zijn als er meer ruimte is ja.

Verwijderd

Topicstarter
Kingrichard47 bedankt voor je reactie,
Heb nog wat gezocht en ben nu op dit moederbord gekomen:
http://www.azerty.nl/8-11...derbo.html?tab=tech_specs
In een review las ik dat het een FULL ATX model is maar qua afmetingen 30.5 cm x 22.4 cm verschilt het niet van andere ATX moederbords. Op Azerty staat ook dat het gewoon ATX is. of is ATX standaard al full ATX omdat het niet micro is?

Edit:
sorry Bwerg heb je bericht nu pas gezien omdat ik een hele tijd aan het rondkijken was op andere sites, ik had dat topic nog niet gezien en zal daar nu posten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 23:57 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In de review die je hebt gelezen bedoelen ze inderdaad gewoon ATX, dit komt ook overeen met de afmetingen.

Nu heb je in dit geval een Asrock bordje uitgekozen, wat toch een beetje wordt gezien als B-merk. Als je niet voor een budget pc'tje gaat zou ik toch eerder voor een Gigabyte/Asus/MSI etc. gaan. Ik moet wel bekennen dat ik me niet echt verdiept heb in het AM3 platform dus dit zou best een kwalitatief prima bordje kunnen zijn, misschien zijn er ergens wat userreviews te vinden? Als ik zo even bij Azerty in die prijsklasse/chipset kijk dan komt de Gigabyte GA-MA785GT-UD3H bij mij naar voren, lijkt me een mooi bordje. Mocht je nu of in de toekomst wat willen overklokken dan zit je hiermee ook prima :)

Verwijderd

Topicstarter
kingrichard47 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:56:
In de review die je hebt gelezen bedoelen ze inderdaad gewoon ATX, dit komt ook overeen met de afmetingen.

Nu heb je in dit geval een Asrock bordje uitgekozen, wat toch een beetje wordt gezien als B-merk. Als je niet voor een budget pc'tje gaat zou ik toch eerder voor een Gigabyte/Asus/MSI etc. gaan. Ik moet wel bekennen dat ik me niet echt verdiept heb in het AM3 platform dus dit zou best een kwalitatief prima bordje kunnen zijn, misschien zijn er ergens wat userreviews te vinden? Als ik zo even bij Azerty in die prijsklasse/chipset kijk dan komt de Gigabyte GA-MA785GT-UD3H bij mij naar voren, lijkt me een mooi bordje. Mocht je nu of in de toekomst wat willen overklokken dan zit je hiermee ook prima :)
Ok ik denk dat je gelijk hebt en zal je raad opvolgen. Heel erg bedankt _/-\o_

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.