Sinds niet zo heel lang laat de aanjager van mijn auto (Opel Vectra 1994) het afweten. In het begin was het zo dat de aanjager maar heel eventjes niet deed en na 2 of 3 minuten rijden sprong ie alsnog aan. Vooral tijdens vochtig weer, met veel regen, gebeurde dit. Toen ging het een paar dagen goed maar vandaag deed ie het weer niet. Pas na 50 kilometer rijden sprong ie ineens weer aan.
Wat kan er kapot zijn:
1. De aanjager zelf
2. De draaischijf (aan/uit knoppie dus)
3. Een zekering
4. De bekabeling
Het eerste sluit ik uit aangezien ik net vandaag ben thuisgekomen en de aanjager ineens aansprong. Op standje 4 kun je een flinke haarbos föhnen voor dat ding. Bij de draaischijf heb ik wat contactspray gespoten, nu loopt die wat soepeler, maar vandaag toen ie dus weer aansprong kon ik em met de draaischijf weer instellen op de verschillende standen. Een kapotte zekering lijkt me ook stug, dan had ie het helemaal niet meer moeten doen. Dan blijft de bekabeling over, of er moet nog iets zijn dat ik over het hoofd zie. Ik ben niet zo'n autokenner, maar het is wel praktisch voordat ik er mee naar de garage ga dat ik een idee heb waar ik het moet zoeken.
Hieronder het exacte model uit 1994 (alleen deze foto is een andere auto):
Wat kan er kapot zijn:
1. De aanjager zelf
2. De draaischijf (aan/uit knoppie dus)
3. Een zekering
4. De bekabeling
Het eerste sluit ik uit aangezien ik net vandaag ben thuisgekomen en de aanjager ineens aansprong. Op standje 4 kun je een flinke haarbos föhnen voor dat ding. Bij de draaischijf heb ik wat contactspray gespoten, nu loopt die wat soepeler, maar vandaag toen ie dus weer aansprong kon ik em met de draaischijf weer instellen op de verschillende standen. Een kapotte zekering lijkt me ook stug, dan had ie het helemaal niet meer moeten doen. Dan blijft de bekabeling over, of er moet nog iets zijn dat ik over het hoofd zie. Ik ben niet zo'n autokenner, maar het is wel praktisch voordat ik er mee naar de garage ga dat ik een idee heb waar ik het moet zoeken.
Hieronder het exacte model uit 1994 (alleen deze foto is een andere auto):