Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanjager Opel Vectra laat het soms afweten

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
Sinds niet zo heel lang laat de aanjager van mijn auto (Opel Vectra 1994) het afweten. In het begin was het zo dat de aanjager maar heel eventjes niet deed en na 2 of 3 minuten rijden sprong ie alsnog aan. Vooral tijdens vochtig weer, met veel regen, gebeurde dit. Toen ging het een paar dagen goed maar vandaag deed ie het weer niet. Pas na 50 kilometer rijden sprong ie ineens weer aan. :/ :?

Wat kan er kapot zijn:
1. De aanjager zelf
2. De draaischijf (aan/uit knoppie dus)
3. Een zekering
4. De bekabeling

Het eerste sluit ik uit aangezien ik net vandaag ben thuisgekomen en de aanjager ineens aansprong. Op standje 4 kun je een flinke haarbos föhnen voor dat ding. Bij de draaischijf heb ik wat contactspray gespoten, nu loopt die wat soepeler, maar vandaag toen ie dus weer aansprong kon ik em met de draaischijf weer instellen op de verschillende standen. Een kapotte zekering lijkt me ook stug, dan had ie het helemaal niet meer moeten doen. Dan blijft de bekabeling over, of er moet nog iets zijn dat ik over het hoofd zie. Ik ben niet zo'n autokenner, maar het is wel praktisch voordat ik er mee naar de garage ga dat ik een idee heb waar ik het moet zoeken.

Hieronder het exacte model uit 1994 (alleen deze foto is een andere auto):
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/auto.jpg

Mijn YouTube Channel

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Volgens mij werkt de standenselectie voor de verwarming in een auto met weerstanden (kachelweerstand), die gaan volgens mij nog wel eens kapot. Was laatst nog een topic over hierzo: Kachelweerstand Ford Fiesta (1997 Mk4)

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2009 23:06 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Doet de hoogste stand (in dit geval dus 4) het wel constant?

Zoja, dan zal idd de kachelweerstand brak zijn :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Snowwie
Nee, geen van de standen werken

Mijn YouTube Channel

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Dus als hij werkt, werken alle standen? Ik zeg óf een los contact óf de koolborsteltjes van de kachelmotor.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Bij mijn Clio 1 was achter de standen draaiknop de stekker verbrand, waardoor 'ie soms wel, soms geen contact maakte. Nieuwe stekker van de sloop en het was weer gefixt!
Ik zou het denk zoeken bij de stekker(s)...

• Snowwie
MadMan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 04:52:
Dus als hij werkt, werken alle standen? Ik zeg óf een los contact óf de koolborsteltjes van de kachelmotor.
Inderdaad, alle standen werken dan.

Mja, ik ben geen autodeskundige dus ik bel vanmiddag nog even met de garage om de auto (hopelijk) maandag langs te brengen. Het zal vast wel iets relatief eenvoudigs zijn, maar ik heb geen ervaring hiermee.

Mijn YouTube Channel

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:08
Snowwie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:48:
[...]

Inderdaad, alle standen werken dan.

Mja, ik ben geen autodeskundige dus ik bel vanmiddag nog even met de garage om de auto (hopelijk) maandag langs te brengen. Het zal vast wel iets relatief eenvoudigs zijn, maar ik heb geen ervaring hiermee.
:P Kijk uit dat die garage geen dikke factuur voor je uitschijft. Als het echt iets kleins is kun je je er beter zelf in verdiepen om het zelf op te lossen... :>

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Connector op de kachelmotor zelf even loshalen inspuiten met WD40 en daarna terugplaatsen. Kleine moeite en kan ook wel eens schelen.

*empty*

Pagina: 1