Toon posts:

OCZ Intel Extreme Edition, op AMD3 moederboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem besteld. Maar toen kwam ik er achter dat ik dit werkgeheugen heb gekocht OCZ Intel Extreme Edition Triple Channel. En zag na aankoop pas Intel in de naam staan.

Heeft iemand enig idee of deze reepjes compatibel zijn met een AMD moederboard (ASUS M4A78T-E) ik doe hier een AMD Phenom II X4 965 processor op.

Ik kon het zelf op internet en hier op Tweakers niet vinden.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 19:58 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Asus moederborden zijn redelijk kieskeurig af en toe, maar in theorie kan het. Je koopt namelijk 3 reepjes. Triple Channel is niet beschikbaar dus je zou 2 moeten gebruiken in Dual Channel tenzij je geen Dual Channel wilt (is niet logisch).

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:02:
Asus moederborden zijn redelijk kieskeurig af en toe, maar in theorie kan het. Je koopt namelijk 3 reepjes. Triple Channel is niet beschikbaar dus je zou 2 moeten gebruiken in Dual Channel tenzij je geen Dual Channel wilt (is niet logisch).
Oké, dus eigenlijk is het een miskoop omdat ik maar 2GB van de gekocht 3GB kan gaan gebruiken?

• Saturnus
  • Niet online
Je kan wel 3GB gaan gebruiken maar dan beschik je (correct me if I'm wrong) niet over Dual Channel.
Als het kan zou ik het even omruilen voor 2x 2GB.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:05:
[...]

Oké, dus eigenlijk is het een miskoop omdat ik maar 2GB van de gekocht 3GB kan gaan gebruiken?
Je zou 1 reepje bij kunnen kopen van hetzelfde type of een soort gelijk model/type maar wel hetzelfde merk om verdere problemen te voorkomen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het is nog niet geleverd. Dus ik ga wel even contact met ze opnemen.

Wat is trouwens het nadeel als ik niet beschik over Dual Channel? Wordt er dan niet optimaal gebruik gemaakt van het geheugen ofzo?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:09:
Oké, het is nog niet geleverd. Dus ik ga wel even contact met ze opnemen.

Wat is trouwens het nadeel als ik niet beschik over Dual Channel? Wordt er dan niet optimaal gebruik gemaakt van het geheugen ofzo?
Het geheugen bandbreedte wordt theoretisch verdubbelt bij dual channel opstelling

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga eerst wel proberen of het werkt. Heb ik problemen dan ga ik er gewoon mee terug.

Bedankt voor jullie reacties!

• Saturnus
  • Niet online
Meer info: PMG FAQ
Pagina: 1