Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op het punt W7 te kopen, maar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over de taal-instellingen, ik wil namelijk als systeem-taal Engels, maar een naast familielid van mij wil Nederlands. Ik vroeg mij af of je dit kan veranderen bij de instalatie van Windows 7, aangezien Windows 7 cd's worden aangeboden in verschillende talen, bijvoorbeeld: "Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)" en "Microsoft Windows 7 Ultimate (UK OEM 64bit)". Betekend dit dat Windows 7 maar in een specifieke taal wordt verkocht?

Bij voorbaat dank.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Windows wordt (al jaren overigens) in een specifieke taal geleverd. Je zit dan dus vast aan de taal die je installeert. Met uitzondering van de ultimate versie.. daarmee kan je meerdere talen installeren,..en kan je eenvoudig overschakelen naar de gewenste taal.

Ik persoonlijk installeer altijd de engelse versie. Enerzijds omdat je niet vast zit aan de soms rare vertalingen, maar ook omdat service packs het eerst in het engels uitkomen. De NL service packs kunnen wel maanden later verschijnen.
Daarnaast is het engels in windows nou niet veel lastiger dan brugklas niveau.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 29-10-2009 19:10 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
job schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:06:
Windows wordt (al jaren overigens) in een specifieke taal geleverd. Je zit dan dus vast aan de taal die je installeert. Met uitzondering van de ultimate versie.. daarmee kan je meerdere talen installeren,..en kan je eenvoudig overschakelen naar de gewenste taal.

Ik persoonlijk installeer altijd de engelse versie. Enerzijds omdat je niet vast zit aan de soms rare vertalingen, maar ook omdat service packs het eerst in het engels uitkomen. De NL service packs kunnen wel maanden later verschijnen.
Daarnaast is het engels in windows nou niet veel lastiger dan brugklas niveau.
Dit is al sinds Windows Vista niet meer van toepassing aangezien de taal los is getrokken van het daadwerkelijke OS. Updates zijn dus taalonafhankelijk.

Officieel kun je inderdaad alleen op de Ultimate versie van taal wisselen, maar als je even zoekt in het [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 16 dan kun je daar wel een paar links vinden (heb ze zo niet bij de hand) waarmee je ook verschillende talen op andere versies kunt installeren...

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
TheVMaster schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:02:
Dit is al sinds Windows Vista niet meer van toepassing aangezien de taal los is getrokken van het daadwerkelijke OS. Updates zijn dus taalonafhankelijk.
Hij zegt ook 'Service Packs' en niet updates. Vista SP1 en SP2 waren voor de Nederlandse versie pas maanden later beschikbaar dan voor de Engelse versie. Of je dat belangrijk vind is een tweede...

Overigens, mocht je Ultimate kiezen, dan kun je pas een service pack installeren nadat deze uit is voor alle talen die je geinstalleerd hebt.

Om taal te wisselen zonder reboots zit je overigens wel vast aan de Ultimate editie. Die kan (zover ik gezien heb) per user-account een taal ingesteld hebben en kan ook taal switchen zonder reboot (je moet wel uitloggen).

EDIT:
De tool waar TheVMaster het over heeft vind je hier: http://www.froggie.sk/

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 29-10-2009 21:28 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
'Kay, dat was wat ik wilde weten

Verwijderd

Ik vroeg me opeens af, als Ultimate verschillende talen ondersteund, waarom is er dan een UK en een NL variant van?

En is de UK variant de standaard 'engelse versie van Windows' in Nederland? Of kan ik beter op zoek naar een US versie? Of een NL versie van Ultimate? Niet dat m'n toetsenbord straks opeens ponden in plaats van euro's uitpoept...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 09:05 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:21

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:02:
Ik vroeg me opeens af, als Ultimate verschillende talen ondersteund, waarom is er dan een UK en een NL variant van?
Omdat je pas als het geinstalleerd is online een andere taal kan binnehalen. Je kan bv een nederlandse installeren en na de installatie pas engels maken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:02:

En is de UK variant de standaard 'engelse versie van Windows' in Nederland? Of kan ik beter op zoek naar een US versie? Of een NL versie van Ultimate? Niet dat m'n toetsenbord straks opeens ponden in plaats van euro's uitpoept...
De standaard taal in die versies is NL of UK, maar via windows-update kan je extra talen installeren ;) Koop je dus Ultimate, dan maakt het dus vrij weinig uit welke versie je koopt omdat je extra talen achteraf kunt installeren. Maar ja, je woont in Nederland dus lijkt het mij vrij logisch dat je de NL versie aanschaft en eventuele languagepacks achteraf installeert ;) Je toetsenbord-instellingen staat daar in principe los van, die indeling kan je altijd veranderen met het toetsenbord-icoontje naast de systemtray.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
Let wel op dat je de taal waarin je je Ultimate versie koopt altijd de 'native' taal blijft. Je kan dus niet een Nederlandse Ultimate kopen, dan (na installatie natuurlijk) de engelse taal installeren en dan de NL taal weghalen. Je zit dus altijd vast aan de orriginele taal.

Ook zullen delen die niet vertaald worden (bijvoorbeeld wat je ziet voor je boot, veilige modus, etc) in dezelfde taal blijven, welk languagepack je ook gebruikt.

Het gevolg hiervan is vrij simpel. In dagelijks gebruik heb je geen probleem. Komt Microsoft echter met een taal afhankelijke update (een service pack bijvoorbeeld), dan moet je wachten tot die voor alle geinstalleerde talen beschikbaar is. Bij een service pack kan dat maanden duren. Geen probleem als je de engelse ultimate hebt en je 'moet' naar de nieuwe versie. Je gooit nederlands er tijdleijk af en voila, service pack is beschikbaar. Andersof gaat dat niet, want je komt niet van de nederlandse versie af.

Waar het dus uiteindelijk om gaat is: wil je engelse 'roots' voor je OS of nederlandse. Persoonlijk ben ik dus voor de engelse gegaan. Is er wat mis, dan wordt Googelen voor een oplossing een stuk makkelijker :D

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1