[Win7] Custom app in XP mode starten, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Als je in Virtual XP iets installeert krijg je een snelkoppeling in je startmenu om de app rechtstreeks in Win7 te openen, en dat ziet er ongeveer zo uit:

%SystemRoot%\system32\rundll32.exe %SystemRoot%\system32\VMCPropertyHandler.dll,LaunchVMSal "Windows XP Mode" "||b14hbla5" "Programmanaam"

Heeft iemand al geleerd of uitgevonden hoe je een custom programma (zonder installer) in de VM kan zetten en zo'n snelkoppeling in Windows 7 kan maken?

Heb al gegoogled maar alle resultaten worden gekaapt door lame artikels zonder inhoud over XPM.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een shortcut in je `all users' programs menu zetten, dan zou de shortcut vanzelf in je windows 7 start menu moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Zo simpel, en dat zeggen ze er niet eens even bij? ;) Bedankt!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
hehe ik moet zeggen dat ik ook wel verbaasd was dat het zo simpel was, maar volgens mij staat het nergens gedocumenteerd....nouja misschien als je in de help gaat graven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:13:
hehe ik moet zeggen dat ik ook wel verbaasd was dat het zo simpel was, maar volgens mij staat het nergens gedocumenteerd....nouja misschien als je in de help gaat graven...
Help? :) Oa hier staat vermeld hoe het met de iconen en all users werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Fijn artikel, thx voor linkje. :)

-update-

Hoe stom ben ik dat ik niet op het idee kwam om die vervelende netwerk shares gewoon op schijfletters te mappen! |:( Dat maakt de XPM apps een stuk 'geïntegreerder'.

[ Voor 78% gewijzigd door Sando op 30-10-2009 00:24 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1