[XP+7]Geen internet op Win7 machine, wel op XP machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb deze week een PC voor iemand opnieuw geïnstalleerd met een legale Windows 7. Ik heb deze machine (Acer Aspire 1641 geloof ik) thuis getest en alles werkte prima, ik stak slechts mijn netwerkkabel erin en alles ging perfect. Bij de klant thuis, echter, wilde het internet het onder geen beding doen, terwijl een XP machine met dezelfde kabel wèl gewoon internet had.

Voor zover ik begrepen heb is de PC direct verbonden met het modem(verhaal was nogal vaag) en hebben ze internet van Chello. De XP machine die gewoon internet heeft krijgt een IP toegewezen van 62.163.xx.xxx, geen intern netwerkadres dus. In ipconfig /all ziet alles er gewoon normaal uit.

Wanneer ik echter de Win7 machine aansluit krijg ik het internet onder geen beding werkend, ten eerste krijgt de PC een 169.xxx.xxx.xxx adres toegewezen, er gaat dus iets fout. Maar wat er nou fout gaan, daar kom ik niet uit. Alle instellingen staan gewoon zoals ze staan na installatie, maar zelfs wanneer ik de gegevens uit de ipconfig van de XP machine handmatig invoer op de Win7 machine, werkt het nog niet...

Ik heb echt geen idee wat er mis kan zijn? Zou het mogelijk zijn dat Chello nog steeds maar 1 MAC adres per abonnee toelaat op het netwerk? Dat is toch al jarenlang niet meer het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:29
Er moet een router tussen geplaatst worden. De router maakt verbinding met internet en routeert het internet naar een lokaal netwerk. Dan krijg je in je lokale netwerk een reeks in 192.168.x.x en daarmee kan je meerdere computers aansluiten.

Op het IP-adres wat jij beschrijft kan je niet meerdere computers aansluiten. Dat is een publiek adres waar je er, vermoed ik, maar 1 van hebt. Deze moet je delen en dat kan je doen met een router.

Een andere oplossing is om de PC die verbinding heeft (de XP computer) te voorzien van een 2e netwerkkaart en de Windows 7 machine aan te sluiten op de XP computer. Dan is de XP computer als het ware een router. In Windows XP kan je een internetverbinding namelijk delen.

Mijn fout |:(

Het zou kunnen zijn met Chello dat die inderdaad werkt met maar een enkel MAC-adres. Ik meen dat dat voorheen wel altijd zo was. Ik heb zelf geen ervaring met Chello, maar heb het wel vaker gelezen.

Een lelijke oplossing is om de netwerkkaart in de Windows 7 PC te hangen en te kijken of het dan werkt. Dit is een goede manier om even te testen.

Een mooiere oplossing is om of het MAC-adres van de Windows 7 PC aan te passen naar het MAC-adres van de XP computer. Of om bij Chello te vragen of een ander MAC-adres geaccepteerd mag/kan worden.

[ Voor 84% gewijzigd door sander85 op 28-10-2009 19:23 . Reden: Onjuist gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als er iemand is die kan bevestigen dat er bij Chello maar 1 MAC adres per abonee aangesloten mag zijn, dan zou ik daar blij mee zijn, dan hoef ik alleen maar het MAC adres te spoofen en dan ben ik klaar...

[ Voor 70% gewijzigd door Sefyu op 28-10-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Bij Ziggo was het zo dat Internet niet werkt wanneer je de Kabel overswapt, als je de Modem echter eventjes van het stroom afhaalt en pas daarna de kabels terug steekt in zowel het modem als de PC zou het ook kunnen werken.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

JunkieXP schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:35:
Bij Ziggo was het zo dat Internet niet werkt wanneer je de Kabel overswapt, als je de Modem echter eventjes van het stroom afhaalt en pas daarna de kabels terug steekt in zowel het modem als de PC zou het ook kunnen werken.
Aanvullend:

Het zwarte motorola surfboard modem, wat je bij Ziggo krijgt, kan maar (voglens de klantenservice) 1 MAC adres kennen. Heb daar zelf ook altijd ruzie mee. Wat je kunt doen is inderdaad stroom eraf, voor seconde of 30, stroom erin, en kijken wat er gebeurd. Trek in die 30 seconden ook de netwerkkabel naar je PC maar los.

Je kunt ook, om te testen, een router tussen modem en computers hangen. Als je daar mac-adress clone aanzet, van de XP machine, en het werkt, dan weet je wat er aan de hand is;) Met je Windows 7 installatie lijkt me niet zoveel mis.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 22:09
Bij Chello mag je inderdaad maar 1 MAC adres gebruiken.

Een simpele oplossing is de modem voor 5 minuten van het stroom afsluiten. Hierna de modem weer aanzetten en na ongeveer 1 á 2 minuten kun je de pc aan doen of de netwerkkabel aansluiten.

Als je hem maar 30 seconden of korter van het stroomnet afhaalt is mijn ervaring dat het nog steeds niet goed werkt.

:)

[ Voor 19% gewijzigd door Rayzilt op 28-10-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ah, bedankt voor de info. Ik denk dat het wat handiger is om gewoon even het MAC adres te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

64 bit windows 7? Is je netwerk driver goed terecht gekomen? herkend hij dezelfde entwerk interface? --> zoek nog eens de realtek driver.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1