• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 21:36
Hallo,

Ik heb onlangs een 2e videokaart aangeschaft (pci) om een 3e monitor aan te schaffen.
Nu krijg ik hem alleen niet werkend

scherm 1 (dvi uitgang Nvidia 9800gt)
scherm 2 (dvi uitgang Nvidia 9800gt)
scherm 3 (vga uitgang NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/ 64 pro)

Ik heb verder een Asus P5Q moederbord
processor intel e8400
videokaart nvidia 9800gt en NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/ 64 pro
450 watt voeding
2gb kingston ram geheugen

Ik weet dat het kan aangezien ik het hier net even werkend heb gehad. Als ik eerst alle drivers weg gooi. Vervolgens de computer opstart en de drivers van de pci videokaart installeer dan heb ik beeld op beeldscherm 1 en op beeldscherm 3

Dus ze kunnen beide tegelijkertijd draaien. Alleen als ik de pc dan opnieuw opstart
dan doen beeldscherm 1 en 2 het niet. Alleen beeldscherm 3 werkt dan nog.

Als ik dan de drivers van de 9800gt erbij installeer en de pc opnieuw opstart dan krijg ik een bsod. Als na de bsod de computer weer opstart zijn alle drivers verdwenen en doet beeldscherm 1 het alleen maar meer op de standaard vga drivers van windows.

Het rare is ook dat bij beeldscherm adapters beide videokaarten wel vermeld staan alleen 1 altijd niet werkt.

Ik ben dus eingelijks op zoek naar een driver van Nvidia wat beide kaarten ondersteund of in iedergeval samenwerkt. Want ze kunnen naast elkaar draaien. Want ik heb beeld gehad op beeldscherm 1 en 3 tegelijkertijd (dual view dus geen cloon)

hierbij de verschillende bsod die optreden

http://www.rubenlubben.nl/IMAGE_005.jpg
http://www.rubenlubben.nl/IMAGE_006.jpg

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Probeer eens de laatste Forceware drivers van Guru3d.

• rxr1991
heb ik gedaan. Dan doet alleen de 9800gt het de pci kaart laat hij dan links liggen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is dan ook een beetje het probleem met het combineren van twee verschillende kaarten van dezelfde fabrikant welke niet samen in één driver package zetten.
Werkt vaak beter door een recenter kaartje te pakken welke dus ook in het driverpack zit, of iets van een andere fabrikant te pakken en hopen dat je geen conflicten krijgt. Vroeger zo nVidia en S3 naast elkaar gedraaid.

Wil trouwens de RivaTNT2 driver van Windows niets met het kaartje beginnen? Welke Windows praten we trouwens over?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm... is dit niet gewoon een driver probleem waarbij je nVidia + nVidia combineert van verschillende generaties ?? Je probeert nu dezelfde driver files 2 maal te installeren op dezelfde plek ;)

Dit is net zoiets als een ATI Radeon 8500 met een 1900 proberen te combineren : Dat gaat niet !! 1900 met 5870 gaat ook niet bijvoorbeeld.

Koop een cheap 8400 ofzo die PCI is dan is je probleem opgelost :)

/EDIT : Te laat :'( Speciaal dit topic opgezocht + ingelogd en dan is het dubbel :'(

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 28-10-2009 22:32 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

dit is nu precies waar je eyefinity voor hebt

• Ultraman
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:42:
dit is nu precies waar je eyefinity voor hebt
En daar heeft de TS wat aan nu hij al een 9800GT en RivaTNT2 heeft?
Argument van: koop een nieuwe kaart.

Tja zo kan ik het ook... :Z

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• rxr1991
Hmmm oke,

Beetje jammer, ik zocht een goedkope oplossing maar dat werkt dus helaas niet. Wat ik eigenlijks wel raar vind is dat ik beide kaarten wel al tegelijkertijd aan de gang heb gehad. Als ik de computer opstart zonder drivers (dus dat hij standaard op de vga modus draait) dan is scherm 1 mijn primaire scherm (de 9800gt) als ik dan alle nieuwe hardware gevonden meldingen negeer en ik installeer handmatig de driver van de Riva TNT2 dan doet scherm 1 het nog (van de 9800gt) en scherm 3 (van de Riva TNT20 als ik dan de pc opnieuw opstart helaas niet meer. Ze kunnen dus blijkbaar wel tegelijkertijd draaien.

Kan iemand dat verklaren dan?

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Heb je al geprobeerd om 2 schermen aan te sluiten op 1 kaart (9800gt)en de 3e scherm op je 2e kaart.(9800gt), dan heb je de 3e kaart niet nodig.

Heb niet goed gelezen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Bullus op 29-10-2009 01:26 ]

|2600k|Asus 290|

• nero355

nero355

Zonder drivers zal vast het een en ander werken, maar mag ik vragen waarvoor je deze setup wou gebruiken ? Er is namelijk ook het een en ander mogelijk met alleen 2 videokaarten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• rxr1991
http://www.rubenlubben.nl/IMAGE_007.jpg

dat is de opstelling. Ik wil ze dus als individuele schermen gebruiken en geen clonen als je daar tenminste op doelde.

• nero355

nero355

Ehm... dat beantwoordt mijn vraag niet echt, maar goed ik zal het effe uitleggen :P

Met behulp van deze software kan je met 2 videokaarten 1 groot beeld krijgen door 2 videokaarten te gebruiken : http://www.kegetys.net/SoftTH/ :)

1 Kaart doet het beeld in het midden en de andere de monitoren links en rechts !! Wordt voor race en vliegsimulatoren gebruikt vooral en werkt goed, maar is effe knoeien met instellen ervan.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Krijg je de boel niet draaiend met de standaard windows/microsoft drivers?
dus voor de 9800gt en de tnt2?

Kan je in het bios nog voorkeur geven wat je primaire videokaart is bij het opstarten?

En ook niet onbelangrijk, welk O.S. gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door Klunssmurf op 30-10-2009 16:42 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:27
Volgens mij is het nodig om te weten welk OS je gebruikt. Het is bij Windows 7 volgens mij, door vernieuwingen in het drivermodel, mogelijk om verschillende videokaartdrivers op hetzelfde moment te gebruiken.

Ik kan hier even geen exacte bron voor vinden, maar het kwam ook ter sprake bij de werking van Lucid Hydra. (die chip waarmee je videokaarten van verschillende merken kunt combineren in een soort SLI achtige opstelling)

Hier is een topic van Tom's Hardware over een vergelijkbaar probleem:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-264249_15_0.html

[ Voor 13% gewijzigd door doeternietoe op 30-10-2009 16:51 ]

• nero355

nero355

doeternietoe schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:48:
Volgens mij is het nodig om te weten welk OS je gebruikt. Het is bij Windows 7 volgens mij, door vernieuwingen in het drivermodel, mogelijk om verschillende videokaartdrivers op hetzelfde moment te gebruiken.

Ik kan hier even geen exacte bron voor vinden, maar het kwam ook ter sprake bij de werking van Lucid Hydra. (die chip waarmee je videokaarten van verschillende merken kunt combineren in een soort SLI achtige opstelling)
Dan nog : Dat zou niet helpen als je DEZELFDE BESTANDEN 2 maal op je PC moet hebben alleen dan zijn het 2 verschillende versies ;)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:27
nero355 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

Dan nog : Dat zou niet helpen als je DEZELFDE BESTANDEN 2 maal op je PC moet hebben alleen dan zijn het 2 verschillende versies ;)
Als ik het goed begrijp zeg dat je, nu de driver voor beide kaarten bestaat uit Nvidia Forceware, je deze niet twee maal kunt installeren. Misschien heb je gelijk, maar het zou lonen om het in Windows 7 eens te proberen. Afgezien daarvan biedt Windows 7 misschien ook nog op andere manieren een oplossing. Waarom zou je niet voor je 9800gt de Nvidia driver kunnen gebruiken en voor die oude kaart de standaard Windows VGA driver? Je wilt met die kaart toch niet gamen.

• rxr1991
Ik gebruik windows xp maar ik ik zou binnen kort eens windows 7 proberen. Maar wat ik mij afvraag is er g een driver package van nvidia die alles ondersteund (wel inefficent maar wel handig voor mij)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit probleem zit in het driver model van oa Windows Vista, deze staat niet toe twee verschillende VGA kaart drivers te laden. Windows XP en ook Windows 7 zouden dit zonder probleem moeten kunnen. Werkt het nietonder XP dan zou het toch nog aan de drivers zelf kunnen liggen, maar zoals iemand opmerkt dat je tweemaal dezelfde bestanden zou installeren is onzin. ;) Dezelfde bestanden worden gewoon gebruikt voor beide kaarten. Alleen is in deze het probleem dat beide kaarten niet het zelfde driver pack gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 12:39
Misschien helpen de modded drivers van NGOHQ je. Ik geloof dat daar alle oudere modellen ook worden ondersteund:
http://www.ngohq.com/home...d=10&go=giveme&dwn_id=509

Zo niet, dan http://www.laptopvideo2go.com/, daar worden sowieso alle oudere kaarten door nieuwere driver packs ondersteund.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• rxr1991
Oke, het is onmogelijk omdat voor elkaar te krijgen. Maar goed het is geen ramp. Nu heb ik nog wel een vraag. Ik kan dit kaartje voor een paar euro kopen

S3 Trio 64V2 DX 86C775

Zou dat gaan werken met de drivers (omdat het dit keer geen oude nvidia is dus ook geen driver conflicten) of zeggen geven jullie dat ook weinig kans?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

die moet het wel gewoon doen ja :) aangezien t geen nvidia is, geen driver conflict, dus opgelost :)

meer dan n euro of 2 zou ik trouwens niet betalen voor zo'n kaart, maar als daarmee je probleem gefixed is, is het wel heel mooi :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een S3 Trio :?

Hou dan rekening met een paar dingen:

1) oudere PCI kaarten (muv Matroxjes) moeten in BIOS als Primary staan om te kunnen werken. Dat beinvloedt overigens alleen waar je POST-berichten getoond worden, wat in BIOS Primary staat en wat in Windows primair is staat los van elkaar.
2) hoeveelheid videogeheugen bepaalt welke resoluties je kunt draaien. Zo kun je met 4MB (iirc max waar je een Trio64V2 mee kunt vinden) net 1156x864 draaien in 32b modus, maar 1280x1024 heeft in 32b modus 5MB nodig (reken maar na, 1280x1024x32 bits is exact 5MB). Als je kaart in 24b modus wil draaien kun je het net wel met 4MB doen, maar hogere resoluties kun je ook in 24b modus vergeten. Je wilt dus eigenlijk minimaal 8MB hebben om veilig te zijn en dat gaat zeker niet op een Trio64V2 te vinden zijn :o
3) sowieso zijn budget-kaarten van meer dan 10 jaar geleden niet gemaakt voor hogere resoluties dan 800x600 of hooguit 1024x768. De analoge filters erop zijn vaak flink brak, waardoor je op hogere resoluties fors last gaat krijgen van shadowing en andere analoge artefacten.

Al met al: afrader :o

Beter idee is om een 8MB Matrox Millennium II PCI te vinden, dat hoeft niet meer te kosten, hoeft niet per se als primary te draaien en heeft (voor z'n leeftijd) zeer deugdelijke analoge filters, dus heb je kans op goed beeld. Een G400/G450 PCI is nog veel beter - op de analoge VGA uitgangen zijn ze nog steeds onovertroffen, en er zijn daadwerkelijk XP drivers voor (ipv puur de default VGA/VESA drivers van XP te moeten gebruiken)

Edit:
Andere goede optie - een 3dfx Voodoo3 PCI. Goede (community-built) drivers en geen problemen met primary of te weinig videogeheugen (16MB is standaard)

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 10-11-2009 11:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 09:41
[b][message=32838203,noline]Werkt het nietonder XP dan zou het toch nog aan de drivers zelf kunnen liggen, maar zoals iemand opmerkt dat je tweemaal dezelfde bestanden zou installeren is onzin. ;) Dezelfde bestanden worden gewoon gebruikt voor beide kaarten. Alleen is in deze het probleem dat beide kaarten niet het zelfde driver pack gebruiken.
Ik wil een mod niet snel tegenspreken, maar je gaat wel erg kort door de bocht hierin. Dat bestanden van verschillende drivers dezelfde naam hebben kan heel goed, maar net zoals bij een boek; je moet de inhoud niet inschatten op de buitenkant... dat het bestand dezelfde naam prima, maar de gegevens die erin staan kunnen compleet anders zijn. Zo zou een oude tnt2 absoluut niet om kunnen gaan met de 'instructies' die je vind in de huidige drivers en visa versa. Dit zou bijvoorbeeld een bsod kunnen verklaren, de kaart krijgt instructies waarmee het niet om kan gaan en de boel slaat vast.

• rxr1991
Oke, ik snap je. Dank je wel voor de uitgebreide uitleg.

zou dit dan een goede optie zijn?

http://link.marktplaats.nl/294063052

Omdat ik er zelf niet zo veel verstand van heb vraag ik het liever dan dat ik weer met een nutteloos kaartje thuis zit.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MicGlou schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:59:
[...]
Ik wil een mod niet snel tegenspreken, maar je gaat wel erg kort door de bocht hierin. Dat bestanden van verschillende drivers dezelfde naam hebben kan heel goed, maar net zoals bij een boek; je moet de inhoud niet inschatten op de buitenkant... dat het bestand dezelfde naam prima, maar de gegevens die erin staan kunnen compleet anders zijn. Zo zou een oude tnt2 absoluut niet om kunnen gaan met de 'instructies' die je vind in de huidige drivers en visa versa. Dit zou bijvoorbeeld een bsod kunnen verklaren, de kaart krijgt instructies waarmee het niet om kan gaan en de boel slaat vast.
Sorry ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Dat de beide VGA kaarten bij TS niet samen functioneren ligt aan Windows Vista. Windows Vista staat niet toe twee verschillende drivers te installeren. Dat is in de zin van een mix Nvidia en ATi, maar ook wanneer in dit geval de generaties van beide kaarten te ver uit elkaar liggen en daarvoor niet dezelfde Nvidia driver meer gebruikt kan worden. Wanneer je twee kaarten neemt welke wel binnen dezelfde driver vallen is er niets aan de hand, dan installeer je gewoon dezelfde driver voor beide kaarten. Anders zou Sli of CrossFire ook niet kunnen functioneren onder Windows Vista.

Windows XP of Windows 7 daar in tegen hebben hier geen problemen mee, hier kun je in beide gevallen wel een tweede VGA driver installeren al dan niet van hetzelfde merk.

P.s. Je mag gerust tegen een modje in gaan hoor, moderators zijn ook niet al wetend en maken ook fouten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 10-11-2009 12:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rxr1991
Nou het ligt niet aan windows vista. Ik draai namelijk xp. Maar zou deze videokaart http://link.marktplaats.nl/294063052 wel geschikt zijn onder windows xp met mijn nvidia 9800gt?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Probeer anders een Geforce 6xxx erbij te vinden, dan zitten de drivers voor beide kaarten gewoon in hetzelfde package. Draait bij mij (Geforce 6200 en Geforce 7800 geloof ik) al jaren super op XP, en sinds kort ook op 7 (al heb ik daar wel een paar issues mee, maar het werkt wel).

Roomba E5 te koop

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 16:30
Is een matrox triplehead to go geen oplossing?

[ Voor 2% gewijzigd door MonkeySee89 op 10-11-2009 13:00 . Reden: edit: Typo ]

• rxr1991
@RiCkii1989
Ik zocht een goedkope oplossing. Het 3e beeldscherm kon ik goedkoop op de kop tikken destijds en ik wou hem ook graag aangesloten hebben. Ik ben niet van plan enkele 100'den euro's uit te geven om het aangestuurd te krijgen. Daarom leek me dat een goede optie een 2e pci kaart.

Dus mocht ik voor z'n kaart gaan dan zit ik 99% goed

http://www.azerty.nl/8-11...geforce-6200-grafisc.html

of zou dit een goede optie zijn. usb to vga adapter

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1024

[ Voor 26% gewijzigd door rxr1991 op 10-11-2009 15:08 ]

Pagina: 1