Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Demazelen schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:22:
Hoi,

heb vandaag bij BOL.com mijn Xtreamer besteld.
Kan niet w8en tot maandag dus:(

Nog een vraag: kan hij ook om met AVCHD?? (MPEG4 HVC), neem aan van wel. Kan de AVCHD niet tussen de specs vinden 8)7 .

Meer ervaringen na a.s maandag.
Vanaf firmware 2.* word het wel ondersteund, alleen geen menu

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Feb:
Xtreamer 2.2 beta5 Release Notes (from 2.1.3)

New features
Blu-ray simple navigation.

Bugs fixed.
16. MKV+DTS out of sync.

:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:10
Crusader schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:16:
[...]

Datzelfde had ik bij m'n ouders. Oplossing: antenne aansluiten via een USB verlengkabel en antenne weghalen bij de Xtreamer. Zelfs een 1080p bestand werd draadloos moeiteloos afgespeeld. Ik stond versteld, had niet verwacht dat ie 1080p content wireless zou kunnen afspelen.
Alleen via Wireless N neem ik aan?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
kRiZzZiZ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:55:
[...]

Sinds kort heb ik ook wireless N, helaas krijg ik de Xtreamer niet boven de 40Mbit uit, ook niet nadat ik een USB-verlengkabeltje aan de antenne heb gemaakt. Hemelsbreed staat de Xtreamer hooguit vijf meter van het accesspoint af, helaas zitten er wel twee muren en een aluminium kozijn tussen. 8)7

Overigens valt me op dat de plug van de antenne erg warm wordt, warmer dan handwarm. :?

Ik ben nu zelfs aan het overwegen om 15 meter netwerkkabel te trekken zodat ik mijn eTrayz en Xtreamer niet naast elkaar hoef te zetten. (eTrayz bij de rest van de computers, Xtreamer bij de TV.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 09:32
Wireless blijft lastig hoor, ik kreeg het ook niet goed werkend in de slaapkamer, ook niet met verlengkabel.
Tenminste, gewoon te weinig bandbreedte voor 1080p.

Uiteindelijk maar van de kabel van de telefoonaansluiting een netwerkkabel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312158

pven schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:02:
[...]

Sinds kort heb ik ook wireless N, helaas krijg ik de Xtreamer niet boven de 40Mbit uit, ook niet nadat ik een USB-verlengkabeltje aan de antenne heb gemaakt. Hemelsbreed staat de Xtreamer hooguit vijf meter van het accesspoint af, helaas zitten er wel twee muren en een aluminium kozijn tussen. 8)7

Overigens valt me op dat de plug van de antenne erg warm wordt, warmer dan handwarm. :?

Ik ben nu zelfs aan het overwegen om 15 meter netwerkkabel te trekken zodat ik mijn eTrayz en Xtreamer niet naast elkaar hoef te zetten. (eTrayz bij de rest van de computers, Xtreamer bij de TV.)
Met deze waarden mag je in je handen knijpen!

Waarom zou je sneller willen?? Met 40 Mbit kun je alles streamen wat er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 312158 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Met deze waarden mag je in je handen knijpen!

Waarom zou je sneller willen?? Met 40 Mbit kun je alles streamen wat er is...
Als ik op 40Mbit stream vanaf mijn eTrayz naar mijn Xtreamer dan is het allemaal erg blokkerig en blijft het af-en-toe hangen. Voor zover mij bekend kan ik er verder weinig aan doen behalve er voor zorgen dat de snelheid omhoog gaat.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat is vreemd.
Ik heb geen e-trayz (gelukkig :P) maar ik stream vanaf mijn laptop. 1080p materiaal met een bitrate van 20 Mbit is het maximale wat ik kan afspelen.

De e-trayz is veels te vroeg ingezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 312158 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:25:
De e-trayz is veels te vroeg ingezet...
Tsjah, wie zegt dat het aan de eTrayz ligt en niet aan iets anders? ;)

Hmz, nu ik dat zeg: ik heb de eTrayz via ethernet (100Mbit) verbonden met een FritzBox (is alleen b/g), daar zit een Sitecom accesspoint achter zodat ik wireless N kan gebruiken. Zou dat er iets mee te maken hebben? De Xtreamer is dus met 40Mbit met het accesspoint verbonden, de eTrayz hangt aan 100Mbit ethernet.

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 08-02-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je de xtreamer niet met een kabel aansluiten tijdelijk? Dan kun je het toch uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 312158 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:48:
Kun je de xtreamer niet met een kabel aansluiten tijdelijk? Dan kun je het toch uitsluiten.
Dat is helaas onmogelijk, tenzij ik een kabel van 20 meter ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je tv even verplaatsen;) Misschien heb je nog een oude kleine tv ergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee dus, was het maar zo makkelijk. En die plasma naar boven tillen ben ik ook niet van plan. ;)

Maar goed: ik bedenk wel wat, desnoods haal ik een lange ethernetkabel om te kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

Tarin

Just plain weird.

pven schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:52:
Nee dus, was het maar zo makkelijk. En die plasma naar boven tillen ben ik ook niet van plan. ;)

Maar goed: ik bedenk wel wat, desnoods haal ik een lange ethernetkabel om te kijken wat het doet.
Ik heb na ons draadloze netwerk afgeschreven te hebben voor €50 zo'n powerline-systeempje aangeschaft via 1dayfly, dat werkt nog heel redelijk. Moet ik er wel bij zeggen dat het enige verkeer wat daarover gaat onze internetverbinding is - het zit nu zo in elkaar: [modem]---powerline---[switch]-utp-computer/xtreamer/laptop.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35

Crusader

Arc Nature

kRiZzZiZ schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:55:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik daar niet eens op gelet. Hun accesspoint is een adsl modem van Tele2. Specs van dat ding ken ik niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Tarin schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:10:
[...]

Ik heb na ons draadloze netwerk afgeschreven te hebben voor €50 zo'n powerline-systeempje aangeschaft via 1dayfly, dat werkt nog heel redelijk. Moet ik er wel bij zeggen dat het enige verkeer wat daarover gaat onze internetverbinding is - het zit nu zo in elkaar: [modem]---powerline---[switch]-utp-computer/xtreamer/laptop.
Ik heb het ook met poweline geprobeerd, ik kreeg 1080p er niet goed over gestreamd naar de Xtreamer.
Was de Siemens Gigaset Homeplug AV 200 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

De bandbreedte is inderdaad niet gegarandeerd (net als met wireless). Iets op de 5GHz-band zou mogelijk een oplossing zijn (totdat iedereen daar op gaat hangen), maar ik ben verder maar gewoon kabels aan gaan leggen, dat was in ons appartementje redelijk haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb nog wat meer getest. Als ik een bestandje van 1GB via wifi-N van eTrayz naar de Xtreamer kopieer, dan is dat er binnen 20 minuten. Het bestandje an sich is een aflevering van 40 minuten. In theorie zou je dan toch verwachten dat het via wifi-N te streamen moet zijn.

Kan het zijn dat ik op de Xtreamer en/of eTrayz nog iets in moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het streamen is via N vaak een probleem van de router / accespoint
Hier last met een Sitecom & wireless N
Ik heb mijn media op een Synology staan, bedraad kan ik 3 Xtreamers beeld laten produceren, en heb ik nergens last van
( 720p H264 & dvd iso's )
maar standalone op een laptop hapert en stottert het beeld zodra de scene's teveel actie bevatten ( explosie / veel beweging )
( zelfs als er geen ander netwerkverkeer is )
als ik dan "terugschakel" naar wireless G dan gaat het beter.

De handel op een "oude" Belkin Vision N1 aangesloten draaien de eerder genoemde Xtreamers alle 3, en geeft het wireless "normaal" beeld op de asus 1000H
hij komt weliswaar niet hoger dan 70 / 90 Mb, de 300 heb ik nog nooit behaald :)

( misschien kan pven een leenaccespoint proberen, ik denk dat de sitecom het probleem is nl. )

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 09-02-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ga ik naar kijken, dank. Ik heb naast het N-accesspoint nog het 'oude' b/g-netwerk van mijn fritz!box. Ik heb de eTrayz meteen aangesloten op het N-accesspoint en heb er eigenlijk niet aan gedacht om het nog via b/g te proberen. N is voor het gevoel natuurlijk beter, maar omdat ik niet op de 5GHz-band kan begin ik daar weer op terug te komen.

Vanavond meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272146

sweeper73 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:37:
Iemand die al de mogelijkheid draaiende heeft om een Magic Packet te versturen naar zijn server zodat deze wakker wordt via WoL zodra je de Xtreamer inschakelt?
Er is een topic over op het Xtreamer forum. Het is nog niet officieel geïmplementeerd, maar als tweaker zou er een workaround zijn. Eventueel kan je het topic nog eens kicken om de mensen van xtreamer wakker te schudden;
http://forum.xtreamer.net...21281fc66e13e48f&start=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

MikeWazowski

Look into my eye

Anoniem: 272146 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:03:
Er is een topic over op het Xtreamer forum. Het is nog niet officieel geïmplementeerd, maar als tweaker zou er een workaround zijn. Eventueel kan je het topic nog eens kicken om de mensen van xtreamer wakker te schudden;
http://forum.xtreamer.net...21281fc66e13e48f&start=30
Dat topic had ik inderdaad gevonden, daar stonden/werd verwezen naar meerdere mogelijkheden. Nou ben ik een absolute n00b wat betreft Linux, dus dacht ik er hier naar te vragen om wat meer te weten te komen. Ik ga het topic in ieder geval weer eens wakker schudden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:45:
Ga ik naar kijken, dank. Ik heb naast het N-accesspoint nog het 'oude' b/g-netwerk van mijn fritz!box. Ik heb de eTrayz meteen aangesloten op het N-accesspoint en heb er eigenlijk niet aan gedacht om het nog via b/g te proberen. N is voor het gevoel natuurlijk beter, maar omdat ik niet op de 5GHz-band kan begin ik daar weer op terug te komen.

Vanavond meer! :)
Weer iets interessants gevonden: als ik NIET via de optie eTrayz naar de eTrayz ga maar het via NET doe, dan gaat het wel redelijk (ongeveer om de minuut even hangen), alsl ik wel via de optie eTrayz ga dan is het om de paar seconden blokkerig. Dit alles heb ik op het b/g-netwerk getest.

Gaat vooruit, maar is nog steeds niet goed genoeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Zou het dan niet aan de eTRAYz ipv de Xtreamer liggen? De snelheden daarvan zijn nou (nog) niet echt fantastisch. Als bij mij het kopieren van een 12 Gb MKV via een Gb-netwerk 17 minuten duurt en van Pc2Pc dat in enkele minuten gebeurt, zou ik zeggen dat de eTRAYz nog een probleem heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik op dezelfde manier vanaf de eTrayz naar de Xtreamer kopieer, dan is de snelheid wel ruim voldoende. Een aflevering van 40 minuten wordt in 20 minuten gekopieerd. Het lijkt bijna alsof bij zijn buffer niet ver genoeg vult en daardoor wat hapert. :?

Ah: firmware 2.2 is uit: http://forum.xtreamer.net...c.php?f=5&t=12039&start=0 :)

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 09-02-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
pven schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:09:
Als ik op dezelfde manier vanaf de eTrayz naar de Xtreamer kopieer, dan is de snelheid wel ruim voldoende. Een aflevering van 40 minuten wordt in 20 minuten gekopieerd. Het lijkt bijna alsof bij zijn buffer niet ver genoeg vult en daardoor wat hapert. :?
Reset hem eens en flash hem met de emergency firmware, wellicht helpt dat.
Al paar keer gelezen dat die methode soms dingen 'oplost'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb net, tegen mijn gewoonte in, de firmware meteen naar 2.2 bijgewerkt. Het lijkt alsof het schokkerige nu verdwenen is! Uiteraard heb ik pas een paar minuten getest, maar het werkt nu al beter dan dat het deed. Overigens ben ik weer terug geschakeld naar het N-netwerk, maar die paar Mbit verschil zou niet uit mogen maken.

* pven gaat nog even verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Firmware 2.2 erop geprobeert te zetten maar zo te zien gaat dat fout.
Ik heb zoals beschreven de firmware op een usb stick gezet en daarvan geupdate.

Nu staat hij al zeker 15 minuten te knipperen met een rood lampje en de xtreamer start niet door naar het menu. Ik durf niet goed nu de stroom eraf te halen en er weer op te zetten.

Wat kan ik doen ??

Edit: de gok gewaagd en de xtreamer opnieuw gestart, de oude 2.1.3 fw stond er nog op.
Ben nu de emergency fw aan updaten, dit lukt wel zo te zien.

Moet ik ns de emergency fw nog de normale fw eroverheen gooien, of is het nadat de emergency fw erop gezet is goed zo ?

[ Voor 27% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 09-02-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

JohnnyBravo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:53:
Om nog meer teleurstellingen te voorkomen kan ik vast zeggen dat de wireless verbinding lang niet optimaal werkt. Ik heb hem sinds vorige week en kan 'onmogelijk' een kabel trekken voor m'n xtreamer, dus ook met wireless antenne besteld. Zonder driver haalde deze een dramatische 40 kb\s, met driver een 200 kb\s over FTP. Zelf downloaden doet de xtreamer nog langzamer zelfs. Youtube filmpjes en internet radio streams bufferen en dat terwijl m'n modem en xtreamer in 1 ruimte staan op pakweg 4-5 meter...
Rock on! Met de 2.2 firmwareupdate (nog altijd dus zonder USB verlengkabel) haal ik de snelheden die je mag verwachten (xx mb\s, heb alleen nog een paar mp3tjes geprobeerd, maar aanzienlijk veel sneller dan de 200 kb\s waar ik eerst mee zat). Opvallend: de 2.2 firmware kon niet draadloos connecten op channel 11, maar kreeg wel een IP op channel 1.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:53:
Firmware 2.2 erop geprobeert te zetten maar zo te zien gaat dat fout.
Ik heb zoals beschreven de firmware op een usb stick gezet en daarvan geupdate.

Nu staat hij al zeker 15 minuten te knipperen met een rood lampje en de xtreamer start niet door naar het menu. Ik durf niet goed nu de stroom eraf te halen en er weer op te zetten.

Wat kan ik doen ??

Edit: de gok gewaagd en de xtreamer opnieuw gestart, de oude 2.1.3 fw stond er nog op.
Ben nu de emergency fw aan updaten, dit lukt wel zo te zien.

Moet ik ns de emergency fw nog de normale fw eroverheen gooien, of is het nadat de emergency fw erop gezet is goed zo ?
Nij de laatste firmware update heb ik ook 20+ minuten moeten wachten voordat hij door ging. Heb geduld.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20
Tukk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Nij de laatste firmware update heb ik ook 20+ minuten moeten wachten voordat hij door ging. Heb geduld.
Idem. hier hetzelfde. Walt me echt opvalt is de performance met wireles.. Ik moest voor deze update de xtraemer altijd in 720p draaien omdat hij het anders niet trok maar nu werkt het gewoon vloeiend op 1080p :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:34:
Ik heb net, tegen mijn gewoonte in, de firmware meteen naar 2.2 bijgewerkt. Het lijkt alsof het schokkerige nu verdwenen is! Uiteraard heb ik pas een paar minuten getest, maar het werkt nu al beter dan dat het deed. Overigens ben ik weer terug geschakeld naar het N-netwerk, maar die paar Mbit verschil zou niet uit mogen maken.

* pven gaat nog even verder testen :)
Het lijkt alsof de Xtreamer de wifi-instellingen niet goed onthoudt, ik heb deze avond al een paar keer de instellingen opnieuw in moeten stellen. Tevens wordt de eTrayz soms niet gevonden en als hij wel wordt gevonden duurt het erg lang voordat een bestand af gaat spelen (> 1 minuut). :/

De update verliep overigens prima, binnen een paar minuten was het gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-07 06:24
Update hier ook gedraaid maar wil ff iets opzoeken op het forum en kan ineens niet meer inloggen !
Ook als ik mijn wachtwoord opvraag, komt de melding dat mijn account niet bestaat.

Wil ik registreren: IE8 zie je geen submit button en in firefox kan ik de velden niet vullen.
Makkelijk om zo het aantal forumgebruikers te beperken :/

Ben nl. op zoek naar de instellingen voor bijv. FlashFXP
Wil eens zien hoe snel hij nu alles via wifi over pompt :)

[ Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 09-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
Ondanks de op het eerste gezicht geslaagde firmware update, toch negatieve geruchten over de Xtreamer (en andere Realtek players):

RealTek players unfit for HD Audio!
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22875
Xtreamer denies / censors truth on HD Audio RTK?
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22884
What Xtreamer thinks about HD Audio problem. Topic closed. No discusion=
http://www.mpcclub.com/fo...php?p=178264&postcount=20

En nu maar wachten op commentaar van Xtreamer zelf :/

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 27-07 06:24
Ik kom er net achter dat je in 2.2 maar max 2x vooruit kunt spoelen.
Voor de update was dit nogmax 16x, dus nu schiet het niet echt meer op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35
24 .MKV in 1080P begint te hikken vanaf de HDD met 2.2

Mooi klote :(
Alle settings al geprobeerd in xtreamer menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Floris-K schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:27:
Ik kom er net achter dat je in 2.2 maar max 2x vooruit kunt spoelen.
Voor de update was dit nogmax 16x, dus nu schiet het niet echt meer op :/
Kan hier met de update gewoon 16x vooruit spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Tukk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:30:
[...]

Ik heb de firmware update gewoon van mijn externe hd gedaan. Zeker geen 20 min wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Alles nog maar een keer gedowngraded, en weer upgraded met resetten alles tussendoor
Nu pakt hij de MKV's wel...

maar zodra ik de Xtreamer uitzet komt er een heel eng raar KLIK geluid uit, denk dat het me harddisk is :/
net alsof er een veer ergens vanaf klapt?
Is ineens uit het niets gekomen?

Western digital 500GB Scorpio BlUE 5400RPM 2.5' SATA
:'( Terug sturen? Is net 2 weken oud?

[ Voor 50% gewijzigd door Soullancer op 10-02-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
StormingSoul schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:47:
Alles nog maar een keer gedowngraded, en weer upgraded met resetten alles tussendoor
Nu pakt hij de MKV's wel...

maar zodra ik de Xtreamer uitzet komt er een heel eng raar KLIK geluid uit, denk dat het me harddisk is :/
net alsof er een veer ergens vanaf klapt?
Is ineens uit het niets gekomen?

Western digital 500GB Scorpio BlUE 5400RPM 2.5' SATA
:'( Terug sturen? Is net 2 weken oud?
Als je het kunt zou ik eerst de hd testen in een 2,5" usb case om te kijken of je het ook krijgt als hij gewoon aan een pc hangt. Kan zijn dat de xtreamer de hd iets te hard uitzet ( te snel ? kan dat? ).

offtopic:
Hebben ze deze firmware wel getest ??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:16:
Ondanks de op het eerste gezicht geslaagde firmware update, toch negatieve geruchten over de Xtreamer (en andere Realtek players):

RealTek players unfit for HD Audio!
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22875
Xtreamer denies / censors truth on HD Audio RTK?
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22884
What Xtreamer thinks about HD Audio problem. Topic closed. No discusion=
http://www.mpcclub.com/fo...php?p=178264&postcount=20

En nu maar wachten op commentaar van Xtreamer zelf :/
De soap gaat maar verder. Persoonlijk heb ik niets aan HD audio, tegen de tijd dat ik dat wil gebruiken koop ik wel een andere player. Maar wederom bewijst Xtreamer van een andere planeet te komen als het gaat om communicatie met klanten. En wederom wijzen ze naar de boodschapper en steken ze de hand niet in eigen boezem.

Gister wel firmware 2.2 geinstalleerd - vooralsnog werkt deze goed. Vooral de optie om een DVD folder automatisch af te spelen is erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Webgnome schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:20:
[...]
offtopic:
Als het goed is een weekje ;). Ik ga hem vanavond uitproberen (indien tijd, anders morgen, of overmorgen, of ooit). Voor ons werkt de xtreamer momenteel prima (een sd-tv hebben helpt ;)), alleen die originele DVD's die niet goed herkend worden, maar we hopen dat dat hiermee opgelost wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Tarin op 10-02-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

By the way, ik heb nog nooit de vervangende fan ontvangen die alle 1e batch gebruikers mochten aanvragen.
Heb natuurlijk de mail destijds wel gestuurd. Iemand de fan wel gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Yep: ik heb die fan lang geleden al gekregen. Helaas maakte die meer lawaai dan de originele (die ik bijna niet hoor) dus die heb ik maar weer aan de kant gegooid.

Bij het demonteren van de fan is het pinnetje van de case afgebroken en nu sluit de Xtreamer niet goed meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 18:42

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het is allemaal moeilijk volgen, die mediaplayers.
iemand zou eens een overzicht moeten maken van de Pro's/Contra's. Dingen die users melden die niet of wel werken. Dingen die ondersteunt worden ect.

Hoe zit het met Mac user? Sommige players ondersteunen Bonjour (xtreamer niet?), kan je dan gewoon via je apple netwerk films bekijken? (Heb gigalan thuis).
Als een player HFS+ ondersteunt, kan hij dan gewoon Apple Hardisks lezen/schrijven? (Kan de xtreamer dat?) Ik vind er geen user informatie over, niemand lijkt het te testen of te weten.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Webgnome schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:20:
[...]

Als je het kunt zou ik eerst de hd testen in een 2,5" usb case om te kijken of je het ook krijgt als hij gewoon aan een pc hangt. Kan zijn dat de xtreamer de hd iets te hard uitzet ( te snel ? kan dat? ).

offtopic:
Hem heb al in de pc gehangen via sata intern... maar daar hoor ik geen tik als de pc uitgaat oid :/

Overigens komt de hardeschijf ook maar moeilijk in en uit de Xtreamer. Als ik hem eruit wil halen klikt gewoon de hele zijkant van de case los die ik dan weer vast moet klikken aan de bovenkant van de Xtreamer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:51:
Het is allemaal moeilijk volgen, die mediaplayers.
iemand zou eens een overzicht moeten maken van de Pro's/Contra's. Dingen die users melden die niet of wel werken. Dingen die ondersteunt worden ect.
Wat houdt je tegen? :+
Hoe zit het met Mac user? Sommige players ondersteunen Bonjour (xtreamer niet?), kan je dan gewoon via je apple netwerk films bekijken? (Heb gigalan thuis).
Als een player HFS+ ondersteunt, kan hij dan gewoon Apple Hardisks lezen/schrijven? (Kan de xtreamer dat?) Ik vind er geen user informatie over, niemand lijkt het te testen of te weten.
Ik mag toch aannemen dat Mac NFS en Samba ondersteunt. Of vindt Apple dat niet bijdragen aan de user experience >:) Bonjour is een service discovery protocol.

Als je NFS en Samba hebt draaien komen die automatisch tevoorschijn op je Xtreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Samba is op zich geen probleem op Mac.

Maar het zou leuk zijn als hij HFS+ hd's leest.
Dan moet je niet herformateren naar NTFS.

Ivm vergelijkingen. Is er niemand die al zo iets gedaan heeft?
Ik heb wel al eens een vergelijkingstabel gezien, die wa redelijk uitgebreid maar heb de url niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je kan toch zelf vrij snel een vergelijking opstellen. Wat ook helpt is de populairste topics hier op GoT even doorlopen. Het is grof gezegd een Sigma of een Realtek chip met verschillende generaties hiervan en er zijn verschillende bedrijven die met dezelfde SDK werken.

Schrijf op wat jij aan functies wilt en zoek hetgeen er het beste bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296814

Bij mij valt het beeld weg (samsung LE40A856) bij het afspelen van 1080i bij firmware 2.2.
Terug naar 2.1.3 heeft het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:24

SeatRider

Hips don't lie

En bij mij werkt de audio delay ophef workaround niet meer in 2.2. Dus ook terug naar 2.1.3.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Laatst online: 10:27
Iemand een idee hoe die Custom RSS uit firmware 2.2 werkt? kan ik bijvoorbeeld ook Uitzending Gemist streams toevoegen?

• TF
  • Laatst online: 11:43

TF

bla bla

cnsmr schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:35:
Iemand een idee hoe die Custom RSS uit firmware 2.2 werkt? kan ik bijvoorbeeld ook Uitzending Gemist streams toevoegen?
Dat zou ik nou ook geweldig vinden.

Ik zie echter nog geen reden voor mij om naar 2.2 te gaan.

• FreshMaker
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:25:
Samba is op zich geen probleem op Mac.

Maar het zou leuk zijn als hij HFS+ hd's leest.
Dan moet je niet herformateren naar NTFS.
Ik had laatst het probleem van indeling en externe schijven op de mac / windows7 pc's

Dacht 'handig' te zijn, en formatteer de schijf naar exfat -> niet leesbaar op de xtreamer !
kostte me daarna dus 2 uur ... schijf op andere locatie naar een W7 PC en van daaruit de schijf formatteren naar NTFS, en weer terug zetten op die schijf.

Blijkt de mac weer geen NTFS te ondersteunen ( out of the box )

Heb de eigenaar gezegd dat hij de bestanden OOK via het netwerk kon benaderen :P als hij aangesloten was op de Xtreamer
( probleem opgelost / iig verschoven van mijn bordje af )

• Frank-NL
  • Niet online
Dames en heren, de Xtreamer Pro:

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn263/glendower1/mini-DSC_1372.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn263/glendower1/mini-DSC_1364.jpg

Specs: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1225668

Tsja... een merge tussen een NAS en een mediaplayer. Ook weer met de Realtek chipset en toch met HD audio :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Frank-NL schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:09:
Tsja... een merge tussen een NAS en een mediaplayer. Ook weer met de Realtek chipset en toch met HD audio :)
De geruchten gaan dat die Realtek HD Audio helemaal niet aankan. En dat ze er dus ten onrechte mee adverteren. De geloofwaardigheid van Xtreamer heeft het bij mij een beetje afgedaan.

Ik baseer mij op http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22884

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 11-02-2010 10:23 ]

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
De Xtreamer Pro... laat ze eerst nou maar eens zorgen dat de Xtreamer Normal soepel werkt (oa de wifi zonder DCHP errorts).

• cnsmr
  • Laatst online: 10:27
cnsmr schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:35:
Ik heb inmiddels een interessant topic gevonden, met een SDK voor Custom RSS en voorbeeld scripts. Straks maar eens even mee spelen :)

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 14:16
Ik heb een vraag over het verschil tussen interne en externe HDD.
Ik zou graag een 500Gb schijf ter beschiking hebben aan/in de Xtreamer, maar ik weet nog niet goed of het dus intern of extern wordt.

Ik heb zelf al volgend lijstje samengesteld, zie ik iets (functioneels) over het hoofd?

Intern
+ snelheid audio/video weergave
+ prijs (intern is goedkoper dan externe 2,5" HDD)
- temperatuur -> fan ingeschakeld

Extern
+ geen fan nodig
+ snelheid storage (aan PC hangen en overkopiëren)

? Kan je een extern verbonden HDD ook delen op het netwerk
? Kan je op een extern verbonden HDD ook downloaden van usenet

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Een extern verbonden HDD (of USB-stick) is ook te benaderen vanaf het netwerk: je krijgt als je naar je xtreamer gaat met Explorer per drive/apparaat een mapje (hda, sda).

Usenet weet ik niks van.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 11-02-2010 11:33 ]

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Xtreamer Pro - lijkt me leuk gephotoshopped?

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Cafe Del Mar schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:29:
? Kan je een extern verbonden HDD ook delen op het netwerk
? Kan je op een extern verbonden HDD ook downloaden van usenet
Ja je kan volgens mij een extern verbonden HDD delen over het netwerk.
En je kan je usenet downloads daarop opslaan...
Als je de Xtreamer benadert in winexplorer zie je je interne harde schijf als \sda1 staan en een eventuele usb disk als \sda2 (of zoiets).

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Hoi Streamers,

nu een aantal dagen in bezit van deze Xtreamer.
Aangesloten via USB drive en via het netwerk (Win7).
Heb de fan direct uitgezet gezien ik geen harde schijf in mijn Xtreamer heb.

Hij doet wat ie moet doen, films op HD afspelen zonder haperen.

Streamen via het netwerk gaf bij Win7 nog wat problemen. Ik moest een password aanmaken om de Workgroup in mijn Xtreamer te kunnen zien. Maar het loopt nu en ik kan met gemak kijken.

Heb nu versie 2.0.2 (deze werkt prima), vind het alleen jammer dat ik steeds zelf de Subs moet aanzetten!

- Nu is er al frimware versie 2.2, is dit de moeite om deze te upgraden?
- Hebben er veel mensen problemen mee, en wat is dan de nieuwste 'stabiele' versie?
- Is er verschil in de upgrape als je dit doet via een Usb stickje of een Usb harde schijf?

Is het mogelijk (en hoe) om je radiozenders, aan NL zenders aan te passen en om NL tv (UZG en NOS) te kijken op je Xtreamer?

Groet,

Demazelen

[ Voor 7% gewijzigd door Demazelen op 11-02-2010 13:36 ]

• Luck_bee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 16:51
Ik zou dit wel serieus nemen! Ik heb een MVIX-PVR gekocht vorig jaar, prachtig ding. Maar na een paar maanden werden de updates schaarser. En nu laten ze zelfs helemaal niks meer van zich horen op de forums en geen updates.

Zie http://www.mvix.net/forum/forum_topics.asp?FID=31

Aangezien de makers van MVIX dezelfde zijn als die van de Xtreamer (als ik het goed begrepen heb) zou ik me zorgen over maken .

Geloof ook dat de "eigenaar" van MVIX hier geregistreerd is onder de naam leppam. Ik heb hem hierover proberen te contacteren, maar dit is niet gelukt. Lijkt een beetje op de praktijken die ze erop na houden op de Xtreamer forums zelf, gewoon hun kop in het zand steken!

Hoop voor jullie dat het allemaal blijft lopen die updates, maar ben gewaarschuwd!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Cafe Del Mar schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:29:

Intern
+ prijs (intern is goedkoper dan externe 2,5" HDD)
Waarom zou je extern niet voor 3.5inch gaan? Dan kan de prijs voor extern juist veel gunstiger zijn.

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-07 13:16
Als de pro ook maae een Gigabit ethernet heeft, dan wordt het wel interessanter.

en default al een bit torrent en usenet client.

Ps wat extra geheugen kan echt geen kwaat.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 14:16
nietorigineel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:40:
[...]

Waarom zou je extern niet voor 3.5inch gaan? Dan kan de prijs voor extern juist veel gunstiger zijn.
je hebt zeker een punt, maar toch:

- 3,5" extern is een heel gedoe met kabels en voedingen
- niet praktisch om los te koppelen, idee zou zijn om de USB-schijf vol te steken aan mijn pc en nadien aan de xtreamer te hangen
- meer hitte
- groter

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Wat is de ervaring met NZB downloads op dit ding eigenlijk?

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Chadi schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:05:
Wat is de ervaring met NZB downloads op dit ding eigenlijk?
Of je gebruikt de search? dit is echt al tientallen keer ten sprake gekomen.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57

RedFox

Heb je een OV ofzo?

cnsmr schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:01:
[...]

Ik heb inmiddels een interessant topic gevonden, met een SDK voor Custom RSS en voorbeeld scripts. Straks maar eens even mee spelen :)
Volgens die thread zou het met een USB stick ook moeten werken, maar dat lukt mij niet. Heb er dus maar even een vraag over gesteld op hun forum.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Firmware bijgewerkt naar 2.2. Originele DVD's doen het nog steeds niet allemaal: ik ben er inmiddels achter dat regiovrije DVD's wel werken, maar regio-2-DVD's niet. Zit er ergens een regio-lock in de Xtreamer-firmware (of misschien m'n Samsung SE-S224Q)?

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 12-02-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Na de firmware update naar 2.2 werken mijn TV-out settings niet goed meer:

HDMI AUTO --> Beeld "danst" op en neer en schakelt om twee seconde uit
HDMI PAL --> Wordt niet ondersteund
HDMI 1080i 50hz en 60hz --> werkt wel
HDMI 1080p 50hz en 60hz --> zelfde probleem als HDMI AUTO

Met de vorige firmware werkte het wel allemaal op HDMI AUTO en 1080p.
TV is een Samsung LE40M86BD

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

S1W schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:19:

Net een xtreamer besteld :)
Kan je downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

multipasser schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Net een xtreamer besteld :)
Kan je downgraden?
Zou het niet weten; maar ik ga er vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

S1W schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:19:

Yep, ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
The-Force schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:27:
[...]

Reset hem eens en flash hem met de emergency firmware, wellicht helpt dat.
Al paar keer gelezen dat die methode soms dingen 'oplost'
Dit heb ik nu gedaan (eerst emergency naar 2.1, daarna gewone update naar 2.2). Het lijkt er idd op dat afspelen via wifi vanaf de eTrayz nu wat beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hebben jullie de update naar 2.2 gebruikt ?

of de emergency firmware ?

Gezien de "vele" aanpassingen en toevoegingen in de firmware is het verstandiger om de emergency te gebruiken ( clean install - alle settings eruit )
Hier werken beide xtreamers nagenoeg feilloos op HDMI & analoog uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

FreshMaker schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Hebben jullie de update naar 2.2 gebruikt ?

of de emergency firmware ?

Gezien de "vele" aanpassingen en toevoegingen in de firmware is het verstandiger om de emergency te gebruiken ( clean install - alle settings eruit )
Hier werken beide xtreamers nagenoeg feilloos op HDMI & analoog uit
Moest niet nodig zijn !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 05:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Is hier iemand die misschien weet hoe ik mijn probleem kan verhelpen ?

Ik heb de xtreamer aan een router hangen, de dlink dir-825.
Aan diezelfde router hangt ook een nas de qnap-ts219p.

De snelheid tussen de xtreamer-router-pc is prima, maaarrrrrrr na een dag (of 5 dagen) dan zakt die snelheid helemaal in tot nagenoeg niks, en de xtreamer kan niet meer streamen vanaf de nas.

Reboot ik de router dan is de snelheid weer prima, en dat kan dan 1 of meer dagen aanhouden waarna de snelheid weer helemaal inzakt.

Ik heb al een paar firmware updates geprobeert maar iedere keer is het hetzelfde liedje na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beetje domme vraag misschien, maar is de webremote echt alleen een kopie van de remote, met als enige voordeel dat je ook uit het zicht van de IR kan bedienen?

Ik had gehoopt op browsen in de muzieklijst, en nieuwe muziek selecteren om af te spelen, zonder dat de tv aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
nietes schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:21:
[...]

Moest niet nodig zijn !!!!!!
En waarom dan niet ?

er zijn settings bijgekomen, en de update kan conflicten veroorzaken.
Om dat te voorkomen, of zelfs uit te sluiten kan een clean install beter uitpakken dan een upgrade over een oude install.

@nietorigineel :
De webremote is hetzelfde, alleen aanzetten van de xtreamer werkt (helaas) niet.
verder beweegt de cursor net zoals hij doet als je het met de IR remote doet

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 12-02-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Naar het schijnt gaat de webremote wel meer mogelijkheden krijgen, maar een eta voor die features is helaas nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hoe is de iphone/ipod remote? Werkt hij goed?
Ik gebruik nu airmouse en apple remote voor itunes, op de iphone en dat werkt zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:55:
Hoe is de iphone/ipod remote? Werkt hij goed?
Ik gebruik nu airmouse en apple remote voor itunes, op de iphone en dat werkt zalig!
Dat is dezelfde webremote als eerder besproken, niet een losse app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:42:
Firmware bijgewerkt naar 2.2. Originele DVD's doen het nog steeds niet allemaal: ik ben er inmiddels achter dat regiovrije DVD's wel werken, maar regio-2-DVD's niet. Zit er ergens een regio-lock in de Xtreamer-firmware (of misschien m'n Samsung SE-S224Q)?
Alles werkt inmiddels :). Het was inderdaad de regio-lock, de externe brander had nog niets ingesteld staan. Even het ding aan de pc gehangen, via devmgmt.msc -> properties -> region code de regio aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 12:19

HellBeast

Oh My GoT!

*weg* Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 15-02-2010 09:45 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Laatst online: 12-12-2024
Sinds mijn upgrade naar 2.2 vind ik dat het geluid minder goed is. Het lijkt wel minder "surround" of zoiets. Moeilijk te omschrijven. En als ik het hier goed begrepen heb, is het niet mogelijk om terug te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Krivas schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:44:
Sinds mijn upgrade naar 2.2 vind ik dat het geluid minder goed is. Het lijkt wel minder "surround" of zoiets.
Dat heb ik ook! Ik heb het idee dat ik naar gewoon stereo-geluid zit te luisteren, terwijl zowel Xtreamer als receiver aangeven dat het minstens 5.1 zou moeten zijn. :?

Ander vraagje: 720p vanaf eTrayz naar Xtreamer via wifi gaat prima, als ik echter 1080p doe dan gaat het weer blokkerig en stroperig. Is 36Mbit voor 1080p te weinig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

pven schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:51:
[...]

Ander vraagje: 720p vanaf eTrayz naar Xtreamer via wifi gaat prima, als ik echter 1080p doe dan gaat het weer blokkerig en stroperig. Is 36Mbit voor 1080p te weinig? :?
Die 36 Mbit is nog eens half-duplex ook en de netto bandbreedte is aanzienlijk minder. Denk dat het inderdaad niet genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
[...]

Dat heb ik ook! Ik heb het idee dat ik naar gewoon stereo-geluid zit te luisteren, terwijl zowel Xtreamer als receiver aangeven dat het minstens 5.1 zou moeten zijn. :?

35Mbit is idd een beetje weinig voor 1080p. FYI: Ik heb 1080p nooit lekker aan de praat gekregen via WIFI. Direct na upgrade naar nieuwe versie van de firmware werkte het eventjes maar nu is het weer huilen met 1080p materiaal..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de antwoorden! :)

Dan ga ik daar verder geen tijd meer aan besteden en probeer ik altijd 720p te dowloaden. Indien het echt niet anders kan, zal ik 1080p op de schijf van de Xtreamer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
[...]

Hmm... dus ik ben niet de enige. Goed, dan ga ik terug naar de vorige firmware. Blijft de vraag staan of dat dat kan.... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Krivas schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:18:
[...]

Hmm... dus ik ben niet de enige. Goed, dan ga ik terug naar de vorige firmware. Blijft de vraag staan of dat dat kan.... Iemand?
Is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
[...]

Wel raar dat ik er niet meer klachten over lees?? Zou er iets fout gegaan zijn met de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Krivas schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:01:
[...]

Wel raar dat ik er niet meer klachten over lees?? Zou er iets fout gegaan zijn met de upgrade?
Ik kan het niet meer testen helaas, heb m'n Xtreamer verkocht en ben voor de PH C-200 gegaan.
Wat een verademing... succes met de Xtreamer mensen en ook bedankt voor jullie bijdragen in de afgelopen tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
Nu heb ik gisteren ook nog gemerkt dat het helemaal fout gaat met de ondertitels. Die verspringen ineens wel een half uur lijkt het?? Klopt helemaal niets van....

Ik begin toch wat twijfels bij dit product te krijgen. Of .mkv +DTS werkt niet goed, of het geluid 5.1 werkt niet goed en de ondertitels werken niet... keuze uit een paar kwade. Hopelijk is het met versie V3.0 allemaal ineens opgelost.

Kan iemand me vertellen wat eigenlijk de emergency-software is? Niet noodzakelijk te installeren lijkt me? Alleen als er iets fout is gegaan?? Van het Xtreamer-forum word ik niet veel wijzer. Zeer onduidelijk daar allemaal. En de zoekopdracht werkt niet bij mij?

[ Voor 32% gewijzigd door Krivas op 17-02-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Krivas schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:37:
Nu heb ik gisteren ook nog gemerkt dat het helemaal fout gaat met de ondertitels. Die verspringen ineens wel een half uur lijkt het?? Klopt helemaal niets van....

Ik begin toch wat twijfels bij dit product te krijgen. Of .mkv +DTS werkt niet goed, of het geluid 5.1 werkt niet goed en de ondertitels werken niet... keuze uit een paar kwade. Hopelijk is het met versie V3.0 allemaal ineens opgelost.

Kan iemand me vertellen wat eigenlijk de emergency-software is? Niet noodzakelijk te installeren lijkt me? Alleen als er iets fout is gegaan?? Van het Xtreamer-forum word ik niet veel wijzer. Zeer onduidelijk daar allemaal. En de zoekopdracht werkt niet bij mij?
Heb je op de website zelf gekeken? xtreamer.net? staat een heel onderwerp over firmware releases en ook hoe je terug kan :) :*)

http://xtreamer.net/downloads/xtreamer/firmware/ver-2-2.aspx

• FreshMaker
  • Niet online
Krivas schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:37:

Kan iemand me vertellen wat eigenlijk de emergency-software is? Niet noodzakelijk te installeren lijkt me? Alleen als er iets fout is gegaan?? Van het Xtreamer-forum word ik niet veel wijzer. Zeer onduidelijk daar allemaal.
De emergency kan je zien als "clean install"
De Xtreamer wordt dan schoongeveegd, en alle bestanden worden in de originele staat teruggezet
Al je config instellingen zijn er dan uit.

Als je zoveel problemen hebt, kan het raadzaam zijn om die te gebruiken een keer
( updaten van 1.0 naar 2.2 laat veel oude dingen staan, en kan zelfs conflicten veroorzaken )

Ik gebruik eigenlijk altijd de emergency, just to be sure, zeg maar

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dus ligt het aan de mensen die gewoon upgraden naar 2.2 en geen totale clean install doen, dat ze problemen ondervinden met FW 2.2?

Of scheelt er echt iets met FW 2.2?

Ik krijg morgen mijn Xtreamer aan en wil wel weten welke ik best run. FW 2.1?

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.