Toon posts:

[Advies] Nieuwe Pc Samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee Guys, na de reality ben ik toch eindelijk erachter gekomen dat ik een nieuwe pc nodig heb. Hij is zo fantastisch kut geworden en heeft al 2 jaar zijn beste tijd gehad. En ik heb het ding nog maar 1,5 jaar.

Anyway ik zal eerst even precies zeggen wat ik op dit moment heb.
Specifications:
-AMD Athlon64 X2 4000+
-Asus M2A-VM/HDMI
-Nvidea GeForce 8500GT 512MB
-Samsung 160Gb 7200Rpm SATA II
-Samsung 500Gb 5400Rpm SATA II
-Acer AL1916Was
-Voeding 350 Watt ATX
-CoolerMaster Centurion Black
-4x Crucial 1GB DDR2 667Mhz
-Windows XP 32 bit (ondersteund dus niet 4gig ja)9

Nou mij plan was dus om sws te gaan switchen naar windows 7. De kast vind ik prima en heeft genoeg ruimte voor alles en schijfruimte heb ik ook wel genoeg.
Ik heb dus op het internet gezocht en shadoN heeft me even geholpen en we kwamen op het volgende uit.

Specifications:
-AMD Phenom IIX4
-GEIL 4GIG DRR3-1333
-Asus Crosshair III Formula // Asus M4A79XTD EVO
-Coolermaster Realpower voeding 620Watt
-Club 3D HD 4850 1Gb CDDR3 PCI-E (2x)

Op het moment heb ik zo'n 500-600 euro te besteden en daarvoor zou ik graag een goeie processor, voeding, moederbord, geheugen en koeling voor willen. Opzich zou dit realiseerbaar moeten zijn.

Het beste van het beste hoef ik niet, het hoeft allemaal niet te duur, maar ook niet te cheap. Ik wil een pc waarmee ik super kan photoshoppen. Ik doe geen videobewerking, dus bijv een i7 hoef ik niet, ik heb gewoon een goeie processor nodig voor photoshop en waarmee ik css op 100+fps kan draaien. Moederborden heb ik geen verstand van, dus dat boeit me niet, maar het lijkt me dat die dingen niet super duur hoeven te zijn.

De videokaarten moeten chill zijn voor 2 schermen, me huidige scherm houd ik en er komt een 26" bij voor extra photoshop ruimte en dergelijke. Nu heb ik altijd gedacht/gemerkt dat een goeie processor, werkgeheugen en harde schijven belangrijker is voor goeie prestaties in photoshop dan een videokaart, dus die dingen hebben mijn voorkeur.

Mijn plan is verder om in de loop van het jaar uit te breiden naar al deze dingen, dus vandaar dat ik eerst een chille basis wil. Daarbij heb ik wel een vraag. Hoe zit het met de DDR2 en DDR3 geheugen. Ik heb namelijk al 4 gig DDR2 en ik vind het zonde om dat allemaal weg te doen. Het liefst wil ik gewoon wat erbij, omdat windows 7 64bit tot en met 16 gig ondersteund en dat super chill zou zijn met de AMD processor. Alleen kan dit?

Ik hoor het graag van jullie, tips aanbevelingen, vragen stel ze! Jullie weten ongeveer wat ik wil, dus deel je kennis en ervaringen!

xxx

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12 03:04
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,28€ 136,28
1Cooler Master Real Power M620€ 73,90€ 73,90
1Gigabyte GV-R485MC-1GI€ 119,-€ 119,-
1MSI 790FX-GD70€ 139,-€ 139,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 107,-€ 107,-
1Scythe Katana 3€ 19,70€ 19,70
ImporterenTotaal€ 594,88

Ik vond dit wel een hele knappe samenstelling :) Is dan wel op het maximale van je budget, maar als je een andere cpu met stock cooler en mobo neemt dan heb je daar al snel 30 tot 80 euro vanaf. Passief gekoelde HD4850, dus lekker stil... goede airflow is dan wel gewenst in de kast, anders warmt je videokaart de cpu op :)

Zo kan het ook, heb je nog een leuk systeem maar toch een flink stukje goedkoper :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 630€ 97,93€ 97,93
1Cooler Master Real Power M620€ 73,90€ 73,90
1Gigabyte GV-R485MC-1GI€ 119,-€ 119,-
1MSI 790GX-G65€ 104,-€ 104,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 107,-€ 107,-
1Scythe Katana 3€ 19,70€ 19,70
ImporterenTotaal€ 521,53

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.