Toon posts:

Audio set-up met Sony STR-DE485E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal,

Omdat mijn home cinema setje van ongeveer 8 jaar oud toch wel heel vervelende kuren begon te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Op mijn home cinema set gebruikte ik eigenlijk enkel de Aux mogelijkheid om fijn muziek te luisteren... de laptopspeakers op mn Macbook Pro zijn niet heel geweldig.

Doordat mijn prioriteit bij muziek ligt ben ik niet voor een nieuwe home cinema set gegaan, maar bij een reciever terecht gekomen. Via marktplaats heb ik de STR-DE485E samen met twee kleine sony speakertjes en een center speaker gekocht voor een klein bedrag. Inmiddels staat het aangesloten en komt er (fijn) geluid uit. Maar ik wil graag jullie advies over welke speaker ik er bij zou moeten kopen. Ik mis met name een beetje bas, ik ben geen house liefhebber, maar ook bij mijn jazz is een beetje bas heel welkom.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie zou ik jullie advies willen hebben.

Welke set up is handig?
Moet ik nog twee van die kleine 'cinema set achtige' speakertjes kopen, of gewone 'stereotorenboxen'?
Watvoor subwoofer is handig, en dan; actief of passief?
Is er een andere manier dan de jack --> tulp kabel om de laptop aan de reciever te knopen?

N00b vragen; ik ben muziekliefhebber maar geen techneut helaas. Graag jullie input! ;)

Alvast heel erg bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
De macbook kan volgens mij qua geluid samenwerken met een airport (extreme?), wel wat duurder dan een kabeltje, maar dan ben je wel draadloos.

Wat betreft de speakers, zoals iedereen hier (terecht) wordt verteld, neem een cd mee naar de winkel en ga luisteren. Met fatsoenlijke speakers is een sub niet nodig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg doorgaans alleen maar de zenuwen van zo'n verkoper in de winkel. Zou je me op z'n minst kunnen adviseren hoeveel watt de boxen in een dergelijke setup zouden moeten zijn? Of andere zaken waar ik op zou moeten letten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 11:55 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:54:
Ik krijg doorgaans alleen maar de zenuwen van zo'n verkoper in de winkel. Zou je me op z'n minst kunnen adviseren hoeveel watt de boxen in een dergelijke setup zouden moeten zijn? Of andere zaken waar ik op zou moeten letten?
wattage zegt echt geen drol. Het gaat om een persoonlijke voorkeur voor geluid.
Hier kom je alleen achter door te luisteren.
Tevens is het handig om een budget op te geven voordat iemand iets als de B&W nautilus roept.
Dan kunnen eventueel medetweakers zeggen wat zij voor dat budget hebben.

Maar nogmaals wat ik thuis heb staan en mooi vind, hoeft niet voor jouw te gelden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 17:51

MBV

hoeveel watt boeit eigenlijk totaal niet bij een kleine ruimte. als je nerveus wordt van de verkoper, neem dan iemand mee die dat niet wordt. Ga naar een hifi-zaak met luisterruimtes, en zoek een paar speakers uit in jouw prijsrange om in die ruimte te luisteren. Verkoper moet wegwezen, en jij kan in alle rust de verschillende speakers vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ja sorry, budget had ik er inderdaad even bij moeten zetten. Op zich hoopte ik met 100 euro klaar te kunnen zijn. Daarom zat ik ook meer naar een tweedehands setje te kijken. Daarom is de test mogelijkheid minder makkelijk aanwezig.

Voor onder de 100 euro zie je daar nogal vaak flinke dingen voorbij komen. Is het bij speakers eigenlijk zo; size does matter? :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:08:
Hmmm, ja sorry, budget had ik er inderdaad even bij moeten zetten. Op zich hoopte ik met 100 euro klaar te kunnen zijn. Daarom zat ik ook meer naar een tweedehands setje te kijken. Daarom is de test mogelijkheid minder makkelijk aanwezig.

Voor onder de 100 euro zie je daar nogal vaak flinke dingen voorbij komen. Is het bij speakers eigenlijk zo; size does matter? :)
Size matters ja. Voor de klank. Daarom klinken (meestal dan) vloerstaanders beter dan boekenplank modellen.
Maar een kwalitatief goede kleine speaker klinkt vele male beter dan een budget goedkope speaker die toevallig (veel) groter is.

Maar voor een budget van €100,- zou ik niet zo moeilijk doen eigenlijk. Dit is namelijk niet veel.
Kijk gewoon wat je bevalt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 17:51

MBV

ik zou zoeken naar vloerstaande speakers van een groot merk (kijk op de site van een audiofielen-winkel welke merken ze voeren ;)) en kijken of ze minder dan 20 jaar oud zijn. Dan heb je een aardige kans dat je goed geluid hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 16:03 ]

Pagina: 1