Faillissement Business Hardware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Update 15-2-2010: Inmiddels heeft de rechtbank het faillissement uitgesproken.

Dit topic is bestemd ter bespreking van de ontstane onduidelijke situatie bij Business Hardware en voor diegenen die substantieel iets kunnen bijdragen. Dit topic is mede ook opgezet om discussie in de shopreview te voorkomen, er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat het bedrijf failliet is, danwel gaat.

Aangezien de website van Business Hardware al een aantal dagen niet bereikbaar is en er ook via andere wegen slecht contact met de shop te krijgen is, heeft de crew van Tweakers.net de shop voorlopig op prijsloos geplaatst.

Update 28-10, 17:24u: De website is inmiddels weer online.

Tweakers.net wil hierbij uitdrukkelijk vermelden dat ons niets bekend is over een eventueel faillissement of surseance van betaling van Business Hardware.

Update 30-10, 9.59u: Er is contact geweest met Business Hardware.

De directeur van Business hardware verklaart tegenover Tweakers.net dat de huidige situatie gevolg is van een mislukte overname. De site is inmiddels weer online maar er is geen mogelijkheid om producten te bestellen. De afhandeling van de mislukte overname zorgt ervoor dat men verwacht over uiterlijk twee weken (vrijdag 13 november) de verkoopactiviteiten te hervatten.

Business Hardware geef tevens aan over twee weken weer met het leveren van bestelde producten te beginnen. Mocht je hier niet op willen wachten of meer vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Business hardware via het adres verkoop@businesshardware.nl. Men geeft aan dat geannuleerde bestellingen direct gecrediteerd zullen worden.

Op de vraag of er sprake zou kunnen zijn van een faillissement in de nabije toekomst, verzekert Business Hardware ons dat hier geen sprake van is.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 18:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
Hallo, ik zal hier even mijn situatie beschrijven.
Ik heb op 4 oktober een Archos Internet Tablet 32 GB besteld. Dit liep allemaal vlekkeloos. Heb netjes een betaalbevestiging ontvangen. De dag erna ontving ik een mailtje dat alle problemen rondom een 'verhuizing en storing van de internet service provider', waardoor het bedrijf telefonisch en via de mail onbereikbaar was geworden, verholpen waren. Op hetzelfde tijdstip kreeg ik bericht dat de verwachte aankomsttijd van het product van de (waarschijnlijk buitenlandse) leverancier zou zijn op 20 oktober 2009.

Daarna heb ik niets meer hiervan gehoord. Zoals we weten is onlangs de site eruit gegaan. Ik heb sinds 23 oktober 4 mailtjes verstuurd, en heb het bedrijf ook twee keer geprobeerd te bellen, maar heb geen contact gekregen. Zoals Tweakers al beschrijft, ziet het er niet uit als een mogelijk faillisement, ik geef de winkel ook nog wel even tijd om te leveren, voordat ik eventuele verdere stappen ga ondernemen. Wat ik gelezen heb in een aantal shopsurveys is dat de winkel meer als tussenpersoon optreed, en dat de leverancier rechtstreeks levert aan de consument (wat ook de lage prijzen zou verklaren). Ik hoop er dus ook op dat ik ergens deze dagen een pakketje thuis kan ontvangen, maar heb hier geen enkele zekerheid over omdat ik Business Hardware gewoon niet te pakken krijg.

Wat ik graag zou willen horen, is het verhaal van meer mensen die in een soortgelijke situatie zitten, compleet met alle informatie die ze over hun bestelling hebben. Mocht deze onbereikbaarheid nog lang duren, zouden we misschien onze krachten kunnen bundelen om zo samen tot een oplossing te komen.

Ook zit ik eraan te denken om het bedrijf een 'echte' brief te sturen, met daar een vraag voor opheldering van de zaak, maar ik hoop eigenlijk eerst wat meer info te krijgen van mensen met een soortgelijke situatie. Laat vooral van je horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen moeite doen om opheldering over de situatie te vragen. Wat schiet JIJ ermee op? Jij wilt alleen maar je spullen geleverd zien! Als je een brief stuurt zou ik dus of de koop ontbinden en je geld terug vragen of het product eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Tja zit wel wat in inderdaad. Wat zou een redelijke periode daarvoor zijn? Adviseren je om die brief nu al te sturen, om tot bijvoorbeeld het einde van de week nog even af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt op 4 oktober besteld met de verwachting dat het product op voorraad was. De levertermijn werd doorgeschoven naar 20 oktober. We zijn inmiddels een week verder. Ik denk dat niemand verbaasd zal zijn als je nu actie onderneemt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
O sorry, was in de beginpost vergeten te vermelden dat de verwachte levertijd bij de bestelling 2-3 weken was. Vervolgens kreeg ik een berichtje dat die verwachte datum dus 20/10 was.

Update voor Tweakers crew: De site is inmiddels weer online;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ik heb het even in de startpost gezet :)

Alleen lijkt de bestelknop nog niet te werken? Een nieuwe account aanmaken is volgens mij ook onmogelijk, althans, ik zie nergens waar dat zou kunnen?

Kan iemand trouwens bevestigen dat je als particuliere consument gewoon kan bestellen bij Business Hardware? Op de site brengen ze het vooral als gericht op de zakelijke markt. In dat geval zouden ze sowieso niet in de PW en SR thuishoren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Orion84 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:31:
Ik heb het even in de startpost gezet :)

Alleen lijkt de bestelknop nog niet te werken? Een nieuwe account aanmaken is volgens mij ook onmogelijk, althans, ik zie nergens waar dat zou kunnen?

Kan iemand trouwens bevestigen dat je als particuliere consument gewoon kan bestellen bij Business Hardware? Op de site brengen ze het vooral als gericht op de zakelijke markt. In dat geval zouden ze sowieso niet in de PW en SR thuishoren.
Particulier bestellen is mogelijk. Laatst nog dit besteld:

1x Western digital My Book Studio Edition 1.5TB
Artikelnummer: WDH1Q15000E - Nieuw S19-00614 22-9-2009

U heeft gekozen voor online betaling via iDeal. Als de betaling afgerond is krijgt u hier binnen enkele minuten bericht van. Uw bestelling zal dan direct verder verwerkt worden.

Dit kun je aangeven als je een account maakt. Alleen kom ik nu ook niet op de site met mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
O dat is vreemd, ik kan wel gewoon inloggen. Particulier bestellen is inderdaad gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
tommygun_24 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:39:
O dat is vreemd, ik kan wel gewoon inloggen. Particulier bestellen is inderdaad gewoon mogelijk
Hier ook weer, zal net wel wat fout zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voor de gein eens op de site klikken op het keurmerk logo van Qshops. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Wist niet dat ze ook geurtjes leverdenXD Lijkt me dat dit een foutje is, ze WAREN in ieder geval wel degelijk lid. Dat andere keurmerk staat er wel gewoon netjes goed in. Ik weet wel dat dit de eerste en de laatste keer is bij deze rare winkel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 19:38
Ik heb een Kingpin 16:9 scherm besteld (CES-270) voor 203 euro. Direct betaald met ideal. Daarna gewacht, en gewacht. 30 september de aankoop. Eerst zeiden ze dat ze het scherm niet konden leveren omdat deze niet meer courant zou zijn. Importeurs Actebis en ETC gebeld (van Kingpin) EN Kingpin Nederland welke me vertelden dat ze nog volop de CES-270 leveren.Daarna was in een keer de prijs niet correct...en daarna lange onbereikbaarheid. Hieronder de mailing, begin onderaan :

-----------------------------------------------------------
Geachte heer Lesswood,

Helaas moet ik u mededelen dat de prijs van dit scherm berustte op een fout.
Wij kunnen dit artikel niet uitleveren en zijn daarom alsnog genoodzaakt om de bestelling te annuleren.
Als u uw bankgegevens doorgeeft zullen we het door u betaalde bedrag terugstorten.
Onze welgemeende excuses voor het verloop van de zaken. Ik begrijp uw teleurstelling in deze.

m.vr.gr.

Jasper van der XXXXX
Business Hardware.

Van: Lesswood
Verzonden: maandag 12 oktober 2009 12:13
Aan: Helpdesk
Onderwerp: Re: Business Hardware - Orderbevestiging B18-XXXX

Hi Jasper ,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek zou je nog iets van je laten horen omtrent de levering.
Kan je me al een statusupdate geven?

Mvg Lesswood

Verstuurd vanaf mijn iPhone 3G

Op 7 okt 2009 om 18:08 heeft Helpdesk <Helpdesk@businesshardware.nl> het volgende geschreven:\

Geachte heer Lesswood,

Het is geen onwil maar onze toeleverancier kan het echt niet meer leveren.
We kunnen eventueel een alternatief aanbieden of de bestelling annuleren.

Graag vernemen we wat u wenst.
Excuses voor de ongemakken.

Met vriendelijke groet,

Jasper van der XXXXX
Van:Lesswood]
Verzonden: woensdag 7 oktober 2009 13:44
Aan: Helpdesk
Onderwerp: Re: Business Hardware - Orderbevestiging B18-XXXXX

Beste Jasper,

Ik heb meerdere importeurs/webshops benadert over de leverbaarheid van de Kingpin CES-270 (16:9), en bij allen positieve reacties gekregen.
Ik wil dus niet afzien van onze koopovereenkomst. Artikel 3:35 uit het Burgerlijk Wetboek steunt mij hierin.
“Als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, kan de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit”

Jullie clausule in de algemene voorwaarden over het niet kunnen leveren van een product is alleen te rechtvaardigen wanneer directe concurrenten dat ook niet kunnen. Aangezien het product nog volop verkrijgbaar is, zal de toepassing van dit argument niet steekhoudend blijken.

Graag verneem ik verdere actie/communicatie van jullie zijde.

Met vriendelijke groet,

Lesswood

Verstuurd vanaf mijn iPhone 3G

Op 7 okt 2009 om 12:21 heeft Helpdesk <Helpdesk@businesshardware.nl> het volgende geschreven:\

Geachte heer Lesswood,

Tot onze spijt moeten we u mededelen dat onze leverancier het door u bestelde product niet meer kan leveren.
Daarom zijn wij genoodzaakt uw bestelling te annuleren.
Als u uw bankgegevens doorgeeft zullen we het door u betaalde bedrag terugstorten.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

m.vr.gr.

Jasper van der XXXXX
Business Hardware.

Van: Verkoop
Verzonden: woensdag 30 september 2009 17:00
Aan: Lesswood
Onderwerp: Business Hardware - Orderbevestiging B18-XXXXX

Geachte heer Lesswood,

U heeft een bestelling geplaatst bij Business Hardware onder ordernummer B18-XXXX.

U heeft gekozen voor online betaling via iDeal. Als de betaling afgerond is krijgt u hier binnen enkele minuten bericht van. Uw bestelling zal dan direct verder verwerkt worden.

Hieronder vindt u de samenstelling van uw bestelling:

OMSCHRIJVING
#
STUKSPRIJS
BEDRAG
Kingpin Screens Crown Electric Screen
Artikelnummer: KIN-CES270-16:9 - Nieuw
1x
€ 158,00
€ 158,00
Verzendkosten

€ 10,88
Subtotaal

€ 168,88
BTW 19%

€ 32,09
Totaalbedrag

€ 200,97

Met vriendelijke groeten,

Business Hardware.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik denk erover zodra ik niet snel uitsluitsel krijg om er een advocaat op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Hmmm dat is helemaal een lekkere situatie, wat een stomme smoezen zeg...... Heb jij nadien (datum?)nog (telefonisch?) contact met ze gehad? Ik ga ze zo nog even proberen te bereiken, heb gister ook weer een mail gestuurd, tot op heden nog niets op teruggehad.

[ Voor 19% gewijzigd door tommygun_24 op 29-10-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
Een of twee keer Jasper aan de telefoon gehad (rond 10 oktober). Was warrig, vertelde me dat ze problemen hadden met Actebis (importeur) over leveringen. Toen gesuggereerd dat ze ook bij ETC het scherm konden inkopen.

Bel nu dagelijks 145 keer. Wordt niet opgenomen. Mailtjes worden ook niet op gereageerd. Met Qshops gemailt, ze zijn geen lid meer van hun keurmerk, ook al voeren ze het nog wel op hun site.

Heb uitreksel gemaakt van Kamer van Koophandel. Ik wil gewoon helemaal geen namen zien. Ook al geeft je alleen de initialen. Geen NAW gegevens, klaar. Hoop dat er hier geen sprake van is voor ze.

BTW Wie goed zoekt op hyves, linkedin kan ze alletwee vinden.

Ze zijn online met de site, maar accepteren geen orders meer. Hoop voor ze dat ze mensen gewoon hun producten aan het uitleveren zijn om weer een frisse start te kunnen maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 16:08 . Reden: NAW gegevens verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
lesswood, volgens mij zitten we in hetzelfde schuitje, of liever ellende. Heb jij enig iedee wat voor stappen we (in de toekomst) zouden kunnen ondernemen om ofwel het geld terug te krijgen, of de producten geleverd te krijgen?

Waar ik op hoop in mijn geval is dat de bestelling gewoon is doorgekomen, en die in behandeling is bij die importeur/leverancier, wat zou betenen dat ik onaangekondigd een pakketje thuis kan verwachten, maar die kans lijkt me klein aangezien ik op geen enkele manier info daarover kan krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
In gebreke stellen is de volgende stap.
Daarna beslag op alle rekeningen en huis, daarna deurwaarder
Eventueel ook nog een civiele zaak aanspannen voor gederfde rente....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Zojuist dit mailtje binnen gekregen: Ik ga waarschijnlijk eieren voor mijn geld kiezen en het bedrag terug laten storten op mijn rekening.
Geachte klant,

Zoals u wellicht is opgevallen liggen de verkoopactiviteiten van Business Hardware tijdelijk stil.

Business Hardware is per 1 september overgenomen door een partij dat actief is in Detachering en Automatisering.

Tijdens de integratie zin er een aantal problemen ontstaan. Hierdoor zijn we slecht in staat de leveringen goed uit te voeren.

Het kan nog ongeveer 2 weken duren voordat dit op orde is.

U heeft nog een bestelling lopen. We kunnen het volgende voor u doen.

- U wacht op de levering
- U annuleert de bestelling. We zullen dan het betaalde bedrag aan u crediteren.

Graag vernemen wij wat u wenst.

Onze welgemeende excuses voor de ongemakken.

Met vriendelijke groet,
*knip* Nogmaals: geen NAW gegevens!
En als je al complete e-mails quote, doe dat dan op een nette manier, zonder al die dubbele whitespace.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 30-10-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Dat is lekker, mijn Western Digital Mybook 1.5GB is er zojuist mee opgehouden. Uiteraard besteld bij Business Hardware. Waarom heb ik toch in vredesnaam besloten om het daar te bestellen?!

In ieder geval, mijn harde schijf welke slechts 6 weken oud is is defect. RMA is vast niet mogelijk gezien ze momenteel niet in bedrijf zijn o.i.d.

Wat moet ik in vredesnaam doen?! Op de harde schijf staan enorm veel belangrijke bestanden.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Wat dacht je van contact opnemen met ze, zoals ook al in de startpost staat? Ze zijn niet van de aardbodem verdwenen, of failliet ofzo. Ze zijn alleen een tijdje slecht bereikbaar geweest. En hoe vervelend, storend en onhandig dat ook moge zijn, is dat nog geen reden om hier zo paniekerig te doen :)

Je zit ook nog ruimschoots binnen de garantietermijn, zelfs ruim binnen de 6 maanden waarin je als consument behoorlijk sterke wettelijke bescherming geniet. Dus het lijkt me niet dat je al te veel moeite zou moeten hebben om dit geregeld te krijgen, zodra Business Hardware weer in staat is om dergelijke zaken op te pakken en af te handelen. Hoe dan ook: neem contact met ze op en mocht dat allemaal niets uithalen, dan kan je het altijd nog via Wester Digital zelf proberen, maar de shop is echt je eerste aanspreekpunt.

offtopic:
Sowieso is het natuurlijk niet de fout van de shop dat er belangrijke bestanden op staan en je er schijnbaar geen backup van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Een backup maken van 1.5TB is vrij lastig, dunkt mij. Maar goed, het meest belangrijke is wel gebackupt. Probleem is alleen dat naar mijn idee de harde schijf het gewoon prima doet, maar bijvoorbeeld de voeding of iets anders defect is. De bestanden zijn dus zeker niet verloren.

Reden dat ik overigens paniekerig reageer, ze nemen de telefoon niet op. Meerdere geprobeerd te bereiken en ik dacht dat bovenstaand bericht een goede verklaring er voor is.

Maar goed, ik hou vol, en anders probeer ik wel bij hun tussenleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, er gaat een belletje rinkelen:
Recht op datarecovery bij defecte WD NAS?

Bottomline, je bent zelf verantwoordelijk voor het maken van backups. Ook al is het vervelend om 1.5 Tb te backuppen, daar heeft de fabrikant terecht lak aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Zoals in de startpost staat worden klanten met vragen verzocht contact op te nemen via verkoop@businesshardware.nl dus wellicht dat je dat eens kan proberen. Ik kan me voorstellen dat als ze bezig zijn met allerlei rompslomp af te handelen, dat ze geen tijd hebben om steeds de telefoon te beantwoorden, maar wel af en toe tijd inruimen om e-mail te behandelen.

offtopic:
Als je daadwerkelijk 1,5TB aan belangrijke data (dus niet je verzameling mp3'tjes) hebt, dan moet een tweede 1,5TB schijf geen onoverkomelijke investering zijn denk ik zo. Sowieso, als die schijf verder nog in orde is, dan kan je het in het uiterste geval nog zelf oplossen door de schijf uit de behuizing te halen en in een andere behuizing of in je PC te hangen (let op evt. verval van garantie). Maargoed, laten we die technische kant van het verhaal hier verder maar met rust laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 30-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
Heb ook het bericht gehad dat ze geld willen terugstorten. Ik wacht maar op terugstorting van het bedrag en neem dan snel afscheid van deze partij en doe nooit meer handel met ze.

Ik denk dat er nog iets anders aan de hand is. Het businessmodel van Business Hardware is niet al te geliefd in de retail. Wat ze eigenlijk doen is pas inkopen als de bestelling geplaatst is, en op basis van de inkoopsprijs een marge erop doen. Hiermee houden ze overige kosten laag (zoals opslag etc.). Fabrikanten, en importeurs zijn hier niet blij mee omdat dit prijserosie in de hand werkt voor andere handelaren. Ergo, de marges gaan verder omlaag, en de verkoopkanalen slinken af tot dozenschuivers die het doen voor minimale marges. Om te zorgen dat die markt niet teveel prijserosie ondervindt, zorgen importeurs/fabrikanten ervoor dat retailers die te ver onder de 'aanbevolen' verkoopprijs zitten, dat zij slecht geleverd worden. Hiermee kan kunstmatig een hogere prijs in stand gehouden worden, omdat er een beeld gecreeeerd wordt dat dozenschuivers slecht leveren en niet betrouwbaar zijn. Ik ben benieuwd wat de NMA van zoiets zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik krijg vandaag (nadat ik via qshops een kalcht heb ingediend 2 weken geleden) een mail dat het pakket niet afgeleverd kon worden:
De levering kan volgens de transporteur niet worden afgeleverd.

Er zal contact met u worden opgenomen op het genoemde telefoonnummer voor de levering.
Grappig, ik heb nooit een tracking code gehad.

Als ze morgen geen contact opnemen ga ik er echt langs, ik ben het spuugzat.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Nog steeds mn geld niet terug, na tig-telefoontjes en mails niks meer van contact gehad. WAARDELOOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommygun_24 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:52:
Nog steeds mn geld niet terug, na tig-telefoontjes en mails niks meer van contact gehad. WAARDELOOS
:?

tommygun_24 in "Situatie Business Hardware"

Twee weken staat daar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gistermiddag belde de TNT en vanochtend stond mijn mobo op de stoep.
Erg raar, maar op zich is het nu wel goed afgehandeld.

Wat betreft levertijd en communicatie eechter een die vette min voor deze tent.

Zij hadden als inc btw prijs de ex btw prijs van azerty (ergo 19% verschil) , maar die 19% die ik bespaar is dit geklooi niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Ik neem aan dat dat niet gaat over het terugstorten van het geld maar over het leveren....... anders kan ik net zo goed wachten totdat ze wél leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa gezien het feit dat ik vanochtend spullen kreeg zou ik er wat meer fiducie in hebben als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommygun_24 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:54:

Ik neem aan dat dat niet gaat over het terugstorten van het geld maar over het leveren....... anders kan ik net zo goed wachten totdat ze wél leveren....
Van één bestelling is het geld binnen de wettelijke termijn van dertig dagen teruggestort, bij de andere twee heeft 4AllClients deze termijn ruim overschreden.
Helaas kan ik de website van BH niet bereiken om te zien wat in hun AV staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

8.2 Overschrijding van een afleveringstermijn geeft de Koper niet het recht tot enige schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst. Indien de aflevering meer dan dertig (30) dagen, gerekend vanaf het moment van de vooraf overeengekomen afleverdatum, duurt, dan mag de Overeenkomst ontbonden worden zonder dat er recht op enige schadevergoeding ontstaat. Deze bepaling geldt alleen voor zover de vertraging niet is te wijten aan overmacht als bedoeld in artikel 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
Tot op heden nog geen geld teruggezien. Zou direct geretourneerd worden toch? Wacht nu al sinds vrijdag op een terugboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
Maar heb ook niets van een bevestiging gehad ofzo dat ze het zouden annuleren, vraag me af of het dan ook wel doorgekomen is. Telefonisch krijg ik nog steeds geen contact. Naja zou wat zijn, als ze straks met een pakketje aan de deur staan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals. Kijk even naar je post van 29 oktober. Daar spreken ze van activiteiten die 2 weken stil liggen. Ik neem aan dat ook de administratie (voor zover een aparte medewerker) stil ligt. Wacht gewoon rustig af en verwacht niets voor 12 november (geen product en geen geld). Als je meer wilt weten dan moet je denk ik even een e-mail sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesswood
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:56:
Nogmaals. Kijk even naar je post van 29 oktober. Daar spreken ze van activiteiten die 2 weken stil liggen. Ik neem aan dat ook de administratie (voor zover een aparte medewerker) stil ligt. Wacht gewoon rustig af en verwacht niets voor 12 november (geen product en geen geld). Als je meer wilt weten dan moet je denk ik even een e-mail sturen!
Wat ik niet begrijp en vertrouw :
- ze vragen me een rekening nummer op te geven. Ik vind dit hoogst merkwaardig aangezien elke betaling te koppelen is aan een bestellingnummer.Zoals vermeld in je bevestigingemail.
- het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat ze honderden bestellingen open hebben staan. Binnen een middag zouden ze alle geannuleerde bestellingen moeten kunnen terugstorten
- ze zijn met zijn tweeen. En ik snap niet dat de telefoon niet opgenomen wordt. Ze kunnen het niet druk hebben.
- ze zeggen dat het minstens twee weken duurt voordat het geld teruggestort wordt. Why? Waarom niet meteen ?????

Mijn vrees wordt steeds groter dat er inmiddels failissement wordt aangevraagd. Ik wil uitsluitsel ! Heeft er uberhaupt al iemand geld teruggezien ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat het geen zin heeft om je extra zorgen te gaan maken mbt de termijn. Wat voor verschil maakt het als je weet dat ze een faillissement aanvragen? Je krijgt er echt je geld niet mee terug! Ik zou gewoon rustig afwachten. Imo kun j echt niet meer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
lesswood schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:47:
[...]

Wat ik niet begrijp en vertrouw :
- ze vragen me een rekening nummer op te geven. Ik vind dit hoogst merkwaardig aangezien elke betaling te koppelen is aan een bestellingnummer.Zoals vermeld in je bevestigingemail.
Wellicht heb je het geld liever op een andere rekening terug? Stel dat die oude rekening bij de DSB was, om maar iets te noemen. Helemaal niet zo gek dus.
- het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat ze honderden bestellingen open hebben staan. Binnen een middag zouden ze alle geannuleerde bestellingen moeten kunnen terugstorten
- ze zijn met zijn tweeen. En ik snap niet dat de telefoon niet opgenomen wordt. Ze kunnen het niet druk hebben.
De nasleep van een misgelopen overname kan best een boel tijd vergen van die twee eigenaars? Heb jij daar zicht op? Je doet nogal wat aannames voor iemand die niet weet wat er precies aan de hand is en wat er moet gebeuren binnen dat bedrijf.
- ze zeggen dat het minstens twee weken duurt voordat het geld teruggestort wordt. Why? Waarom niet meteen ?????

Mijn vrees wordt steeds groter dat er inmiddels failissement wordt aangevraagd. Ik wil uitsluitsel ! Heeft er uberhaupt al iemand geld teruggezien ???
Geld terug weet ik niet, maar Boudewijn melde recent dat hij ondertussen wel zijn bestelling ontvangen heeft, dus schijnbaar zijn ze nog niet van de aardbodem verdwenen. Zoals mig29 ook al aangeeft: door hier paniekerig te doen is je geld er echt niet sneller. Laat staan dat het een nuttige toevoeging is aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Even een update ter verduidelijking; ik heb inderdaad alles ontvangen en alles likt ook prima in orde te zijn.
De geleverde hardware wordt morgen trouwens getest, ik heb daar nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker bedrijf is dit.
Ik heb ook een flinke poos in de clinch gelegen met dit bedrijf.
Ik heb contact gehad met de diverse keurmerken die het bedrijf op de site vermeldt had staan. 3 stuks!.
Na het overhandigen van mijn dossier omtrent alle zaken die er gespeeld zijn tussen ons hebben ook 2 van de keurmerken besloten hun handen van business hardware af te trekken, en heeft business hardware de logo's ook noodgedwongen van de site moeten verwijderen.
Ik mag helaas inhoudelijk niets zeggen over mijn zaak, omdat dit geheel bij mij advocaat ligt.
Deze heeft afgelopen week de formele papieren verzonden naar BH en de rechtbank.
Ik hoop jullie z.s.m. een reactie te kunnen geven over het verloop, maar wij in persona kan ik vertellen dat ik er niet vanuit ga dat dit bedrijf nog lang bestaat.
Geld terug weet ik niet, maar Boudewijn melde recent dat hij ondertussen wel zijn bestelling ontvangen heeft, dus schijnbaar zijn ze nog niet van de aardbodem verdwenen. Zoals mig29 ook al aangeeft: door hier paniekerig te doen is je geld er echt niet sneller. Laat staan dat het een nuttige toevoeging is aan dit topic.
Dit is omdat het bedrijf niet zelf de orders verzend. Alle bestellingen worden doorgestuurd naar buitenlandse leveranciers, die de spullen vervolgens verzenden naar de klanten. Bestellingen naar leveranciers die nog wel zaken doen met BH verzenden het dus nog gewoon direct. De 2 voornaamste leveranciers die ze hadden in Duitsland hebben wegens betaalproblemen de levering gestaakt. Van een overname is ook helemaal geen sprake, hiervoor kun je ook contact opnemen met de KVK.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat van die buitenlandse distri's lijkt te kloppen, ik kreeg mijn spullen van "Bell" uit de UK.

• tommygun_24
Wonder boven wonder, gisterochtend kreeg ik een pakketje thuisgestuurd met daarin de bestelling, deze kwam uit Eindhoven, geen buitenlandse leverancier voor mij dus. In iedergeval, ik ben blij, en wens de rest nog veel sterkte met de pogingen om jullie geld/producten geleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ze zijn nu overgenomen door 'halcon' en niet meer zelfstandig bereikbaar.
Dat is er dus aan de hand, heeft iedereen zijn spullen nou nog gekregen? (of zijn geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mail ontvangen dat ik kon annuleren als ik wou maar geen reply erop gekregen. Sinds een paar dagen wordt er vermeld op de site dat ze overgenomen zijn door Halcon Holding maar als je daar naar toe belt dan krijg je iemand aan de lijn die zegt dat het niet klopt en dat er rechtszaken lopen en kreeg ik het mobiel nr van Dhr. *knip* om nader informatie in te lichten...

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 25-11-2009 19:45 . Reden: Persoonsgegevens geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen oude topics kicken, maar hier heb ik enkele maanden terug, ergens in de tweede week van september een bestelling geplaatst, betaald, de bestelling is door BH geannuleerd en het geld dat terug zou komen is nooit terug gestort.
Het heeft even een tijd stil gelegen, maar gezien het toch om een 250 euro gaat lijkt een update me weer eens handig. Op e-mail komt echter geen reactie en de (oude) telefoonnummers zijn afgesloten.
Heeft iemand nog contactgegevens of zijn er nog mensen die vorderingen open hebben staan? Ik zie dat het bij anderen wel goed gegaan is dus dan kunnen we deze ook afwikkelen. Eind goed, al goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

KvK inschrijving al bekeken voor een telnr?

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Hoi, weten jullie misschien of deze winkel nu failliet is of niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

croontje schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:54:
Hoi, weten jullie misschien of deze winkel nu failliet is of niet :s
Helaas wel.....

http://www.channelweb.nl/...source=rss&utm_medium=rss

Volgens de KVK-site: Telefoonnummer curator: 0102660188

[ Voor 14% gewijzigd door Ossenaar op 15-02-2010 17:54 ]

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jeetje, dat heeft nog best lang geduurd. Is zo'n periode normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En inmiddels staat het ook op de FP: nieuws: Webwinkel Businesshardware.nl failliet verklaard

Gebeld met de curator. Er is geen zicht in eventuele (preferente) schuldeisers danwel de boedel. Al zal dat bij een webwinkel minimaal zijn. Weinig kans dus om mijn geld via de curator terug te zien.

Voor schuldeisers het adres van de curator om een vordering in te dienen:

Wessel, Tiedeman & Sassen
T.a.v. R. Le Grande
Postbus 80504
2508GM Den Haag

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 15:16 . Reden: Adres curator toegevoegd ]

Pagina: 1