• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Heey :) .
Ik wil graag een upgrade voor mijn pc uitvoeren, en het lijkt mij verstandig om mijn gpu te upgraden.
Ik was van plan mijn Favo game: CoH en Cod4 gewoon op wat meer frames spelen, nu CoH op laagste settings 30 frames ofzo |:( Dit mag wel wat beter van mij!
Binnekort koop ik mij een ps3, omdat dit gewoon veel makelijker allemaal is.
En ik houd meer van consol gamen...

Hier wat dingetjes:
• Prijs: rond de 80 euro
• Prestaties: beter dan die van een 8600 gt/gs, dit is voor een upgrade.
• Beeldkwaliteit: DVI uitgang, maarja dat lijkt mij een standaard... Ook speel ik op een 1440x900 scherm, maar binnekort een Full-HD scherm, niet dat de kaart full-HD weergeven maar alleen goed films kijken :)
• Geluid: niet van toepassing.
• Hitte en/of ruimte: Maakt niet veel uit, hitte ook niet.
• Stroomverbruik: Niet veel meer dan deze van een 8600 GS/GT
• Overclockmogelijkheden: Ja graaag, hoeft niet per sé, maar kan fijn zijn.
• Compatibility: Mijn moederbord is een G31M-GS, ik wil gewoon upgraden.
• SLI/Crossfire: niet van toepassing, niet mogelijk op mijn mobo.

Specs:
MOBO:
AsrockG31M-GS.
CPU:
E4500 @ 2,7 ghz.
DDR2:
1 x 2 gb swissbit pc2-5300u 555
1 x 1 gb swissbit pc2-5300u 555.

(Dualchannel)
SPU:
350 watt degelijk merk.

Temps voor cpu: 20 idle 35 stressed.
Voor de rest is alles rond de 30 graden.
Mijn werkgeheugen is ook msischien wat weinig toch ? :(
Bedankt :*)

Ik heb de Let op gelezen, alleen ik kom er echt niet uit, een HD 4870 ofiets in die richting?

[ Voor 19% gewijzigd door alaintje op 27-10-2009 16:54 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 20:04

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

lees dit eerst eens :) **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Verder vraag ik mij af welke games je er op wil gaan spelen en op weke resolutie.

[ Voor 31% gewijzigd door BGB4rn op 27-10-2009 16:47 ]

Signature

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Een HD4870 is wellicht wat te zwaar gegrepen voor jouw voeding. Misschien een 4850 als je inderdaad een A-merk voeding hebt. Al zal die nog op zijn limiet lopen.

http://specs.tweak.to/16567

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:25

M2M

medicijnman

en dan, wat is een degelijk merk voeding? A.k.a. wat voor een voeding heb je in je pc hangen?

en draait bij jouw je geheugen wel in dual channel? Eventueel die ene gigabyte er uit gooien en er nog een reepje van 2 GB bij stoppen.

Daarnaast, kijk in de PW (price watch) en zet een filter in op ati's uit de 4xxx reeks en neem degene die het dichts bij de 80 euro in de buurt komt.

-_-

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kijk eens naar de 4770

• alaintje
Er zijn wel 20 kaarten rond de 80 eurie, van de 4xxx serie, ik zal eens even wat keuzes maken..!
Zoiets dus: pricewatch: XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC

[ Voor 43% gewijzigd door alaintje op 27-10-2009 16:52 ]

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 20:21
Mischien is een ATI Radeon 4770 iets voor jou
pricewatch: Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E
Snelle kaart met lage verbruik

[ Voor 65% gewijzigd door encryped op 27-10-2009 16:51 ]

• runner76
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01 16:59
Hoi Alain,

Zet er een 8800GT in, neemt maar 1 zes pins aansluiting in beslag, 112 streming processors, single slot koeling (of je moet iets speciaals aanschaffen) en die koop je voor heel weinig (onder de zeventig euro moet makkelijk lukken).

Iets zwaarder een 8800GTS G92. Zelfde verhaal, alleen iets krachtiger en onzuiniger.

Groet,

Wouter

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt je eisen al redelijk duidelijk weggezet. Wat let je om nu via de pricewatch te zoeken welke kaarten daaraan voldoen en aansluitend de benchmarks op te zoeken?

edit:
Modbreak:En ook hier is dit advies weer bindend. We proberen hier op GoT de user zelfstandiger te maken in het maken van zijn keuzes; daar help je dus niet aan mee door uit de heup wat kaarten in het topic te smijten.

[ Voor 41% gewijzigd door Edmin op 27-10-2009 16:53 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met wat Ed_L zegt ^^
Ik heb de Let op gelezen, alleen ik kom er echt niet uit, een HD 4870 ofiets in die richting?
Je komt er niet uit. Waar kom je exact niet uit dan?

Je hebt al mooi onder elkaar gezet waar de kaart aan moet voldoen. Zoek eens een aantal kaarten op die binnen de beoogde prijsklasse zitten en verder voldoen aan de eisen zoals DVI en stroomverbruik. Op die laatste zul je er al snel achterkomen dat een HD4870 of GeForce 9800 een stuk meer verbruikt dat een GeForce 8600 en die dan ook af valt mits je je voeding niet ook wenst te vervangen.
Van modellen die overblijven, o.a. de HD4670, 4770, GeForce 250GT, ga eens kijken hoe die presteren t.o.v. elkaar.
Dan kun je voor jezelf afwegen welke kaart leuk voor je is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• alaintje
Bedankt :) .
Mijn voeding is wel degelijk. Hij is voor industrie pc's eigenlijk had ik eens op een site gelezen, en wordt normaal niet particulier verkocht 8)7 .
Maar kijk als je je prijs-limiet op 80 zet, zie je die kaart van 81,99 misschien niet.. Dat vind ik best hatelijk.
En anders moet je hem weer op 120 zetten... Maar ik ga waarschijnlijk voor de HD4770.
Deze is al beter dan de 8600, en zoveel game ik niet meer op mijn pc.
Heb het altijd al met minder gedaan :) , dus dit is altijd wel beter !
Bedankt voor het beetj advies!
Ik zit trouwens ook te denken aan een 4850... is toch weer ietsjes beter voor 10 euro meer.

[ Voor 7% gewijzigd door alaintje op 27-10-2009 17:07 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Kan best zijn dat die voeding redelijk is...voor minder zware hardware. Maar een ATI 4770 op een 350 watt voeding is toch echt riskant.

http://specs.tweak.to/16567

• alaintje
Dan als het niet lukt, koop ik wel een andere voeding erbij :P

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:03
alaintje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:05:
Bedankt :) .
Mijn voeding is wel degelijk. Hij is voor industrie pc's eigenlijk had ik eens op een site gelezen, en wordt normaal niet particulier verkocht 8)7 .
Maar kijk als je je prijs-limiet op 80 zet, zie je die kaart van 81,99 misschien niet.. Dat vind ik best hatelijk.
En anders moet je hem weer op 120 zetten... Maar ik ga waarschijnlijk voor de HD4770.
Deze is al beter dan de 8600, en zoveel game ik niet meer op mijn pc.
Heb het altijd al met minder gedaan :) , dus dit is altijd wel beter !
Bedankt voor het beetj advies!
Ik zit trouwens ook te denken aan een 4850... is toch weer ietsjes beter voor 10 euro meer.
En toch is het belangrijk om het merk te weten, aangezien dat wel bepaald of die voeding die 350Watt wel/niet kan leveren. Een industrievoeding van Sweex van 350Watt is natuurlijk niet geweldig, zelfs al is ie voor de 'industrie' (al zie ik het verschil niet, voedingen van echte gamers zijn waarschijnlijk zwaarder).
skelleniels schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:09:
Kan best zijn dat die voeding redelijk is...voor minder zware hardware. Maar een ATI 4770 op een 350 watt voeding is toch echt riskant.
Afbeeldingslocatie: http://xbitlabs.com/images/video/radeon-hd4770/other/rhd4770_power.png
Een HD4770 gebruikt onder load 50Watt, een A-merk voeding kan dat echt wel aan ;).

[ Voor 16% gewijzigd door AlexV op 27-10-2009 17:17 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
HD4850 zou ik niet doen. Sowieso niet met die voeding, maar ook omdat deze in verhouding erg veel stroom gebruikt voor de performance die hij biedt. Dat zorgt ook weer voor meer hitte in je kast. Daardoor moet ook je koeler weer harder werken, dus meer lawaai.

De HD4770 zit erg dicht tegen de HD4850 aan, met veel minder stroomverbruik. Mocht je toch een stapje hoger willen, kijk dan eens naar de HD5750. Deze is wel een stukje duurder, maar biedt iets meer performance dan een HD4850 met veel minder stroomverbruik. Ook krijg je dan features als DX11 ondersteuning erbij omdat het een kaart uit de nieuwste serie van ATi is.

specs

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:25

M2M

medicijnman

goede voeding of niet, de TS kan de kaart die hij kiest in ieder geval proberen op de huidige voeding. Werkt het naar behoren, dan is er niets aan de hand. Merk je echter dat je pc niet meer opstart, onstabiel is, uitvalt, vaag begint te doen ofzo, dan kun je denken aan de voeding.

Houd er wel rekening mee dat het verstandig is meer euro's uit te geven aan een goede voeding, dan aan een dikke videokaart. Van een fatsoenlijke voeding heb je veel langer profijt, aangezien die in veel gevallen mee kan naar een volgend systeem en redelijk waarde vast is (ten opzichte van videokaarten die halveren per half jaar ongeveer.... 8)7 )

-_-

Pagina: 1