Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC instellen als een printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Graag wil ik op mijn 2e PC alle printopdrachten die vanuit pc1 opgestuurd worden, uitprinten.

weet iemand hoe ik mijn 2e pc kan instellen als printer die op eerste pc geïnstalleerd is.

MvG,
Edi

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

Hoi Edi,
Met een beetje zoeken was dat wel te vinden. Bijvoorbeeld: http://www.microsoft.com/...pert/honeycutt_july2.mspx

([google=share printer])

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk opgesteld heb. hieronder nog een keer:

Ik heb nu op mijn 1e pc printer HP deskjet 6840 geinstallieerd. nu wil ik mijn printer weg halen en een pc ipv printer neerzetten. alleen moet ik mijn 2e pc als die zelfde printer opgeven bij mijn eerste pc en vervolgens door 2e pc mijn printopdrachten uitprinten.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

hoezo omslachtig? Door een printer te sharen op PC2, kan je die toch opgeven op PC1 als standaard printer? Je moet dan alleen wel PC2 aanhebben daarvoor ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Printer delen (share)op pc2.
Printer koppelen als netwerk-printer op pc1.

Standaard windows functionaliteit, al heel lang.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het juist, ik mag nix instelleren op mijn PC 1. enige wat ik als oplossing gezien heb was om mijn 2e pc als die zelfde printer instellen en vervolgens via hem mijn printopdrachten uitvoeren.

namelijk is mijn uiteindelijke doel om op de 2e pc PDF creator opzetten en vervolgens via hem mijn printopdrachten digitaliseren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan doe je het toch anders? PDF creator op de PC waar je wilt printen, een share op die zelfde PC aanmaken waar de PC waar de printer aangangt bij kan, en de te printen documenten vanaf de share ophalen en printen via PC1

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Eagle schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:08:
Dan doe je het toch anders? PDF creator op de PC waar je wilt printen, een share op die zelfde PC aanmaken waar de PC waar de printer aangangt bij kan, en de te printen documenten vanaf de share ophalen en printen via PC1
De TS mag niets installeren op die PC. Hij kan het beste overleggen met systeembeheer als het werk is, of met de eigenaar van PC1 als het prive is. Niet allerlei omslachtige omwegen, gewoon uitleggen wat hij wil aan die persoon of afdeling.

@edison_nl: je zult de volgende keer veel duidelijker moeten zijn. Leg het probleem compleet uit, met specifieke informatie (werk, prive, jouw computer, etc etc).

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 27-10-2009 11:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Ik zie niet in hoe je wel een PDF printer mag installeren en niet een gedeelde printer van het netwerk.. gaat toch om dezelfde rechten?
Of bedoel je dat juist, hoe je PDF-jes kan genereren om door de tweede pc uit te laten printen? Anyway, gaat om nogal ranzige oplossingen. Waarom heb je geen rechten, en kan de beheerder niet gewoon jou gedeelde printer van pc2 even installeren?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een politieke spel binnen het bedrijf en daarom moet ik ze op een of ander manier omzeilen. ze gaan niet akkoord geen ene installaties op pc 1.
Zodra opdracht op een of ander manier op pc 2 komt hebben ze nix meer te zeggen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:14:
het gaat om een politieke spel binnen het bedrijf en daarom moet ik ze op een of ander manier omzeilen. ze gaan niet akkoord geen ene installaties op pc 1.
Zodra opdracht op een of ander manier op pc 2 komt hebben ze nix meer te zeggen.
Hulp vragen bij omzeilen beveiliging is not done here, zie ook de FAQ, dat is dan iets wat je zelf moet oplossen via systeembeheer :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zo groot is het ook niet. het is een wedenschap tussen mij en systeembeheerder en ik wil winnen :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:20:
Nou zo groot is het ook niet. het is een wedenschap tussen mij en systeembeheerder en ik wil winnen :)
Weddenschappen moet je zelf winnen, dit is dan valsspelen ;) .

Is dit trouwens niet een dubbel topic met Printjobs opslaan en daarna converteren naar een pdf, wat je eerder opende?

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 27-10-2009 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja kom op he, ik vraag naar hints :P

Verwijderd

Topicstarter
ja misschien, ik ben pas bij tweaker en ik weet niet hoe alles gaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:22:
Ja kom op he, ik vraag naar hints :P
Je kunt de printerdriver naar een EPS (postscript) file laten printen, het volledige Acrobat pakket kan dat naar pdf converteren.

Echter, je post dit in een hardware-forumdeel, terwijl je eigenlijk naar software kijkt. Waarom zeg je niet wat voor PC (paneel, merk, type), netwerktype, etc etc. Informatie, en veel, en specifiek :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een stand-alone paneel die verder geen netwerkverbinding heeft. zijn enige externe verbinding is met een printer en dat gaat ook met behulp van een netwerk kabel.

ik heb al pdf creator opgezet maar dat mag volgens onze wedenschap niet. dus moest ik hem weer verwijderen.

Daarom zat ik te denken om deze opdracht uit te voeren via een externe PC.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:43:
Het is een stand-alone paneel die verder geen netwerkverbinding heeft. zijn enige externe verbinding is met een printer en dat gaat ook met behulp van een netwerk kabel.
Dan is er dus een printerdriver, en kun je met de settings spelen om naar een bestand te printen?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet ik hem wel weer op een externe opslagruimte opslaan. want paneel zelf heeft heel weinig ruimte. en als ik een externe hardschijf aan aansluit krijg weer te maken met het feit dat ik een instalatie heb uitgevoerd.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat is de definite van installatie uitvoeren?

-Add printer dialoog?
-Hoe mag printen? Ergens op het netwerk een bestand opslaan is toegestaan? (File -> saves
\\PCmagalles\shareopen voor guest\\bestand

en op PCmagalles scan je die directy elke 10 seconden en print wat erin staat. (ook Word documenten kun je gewoon printen he?)

Als de beheerder stelt dat je niks mag installeren, maar vervolgens dat niet heeft dichtgetimmerd, dan veranderen de regels tijdens de weddenschap he? Hij moet die pc/panel neerzetten als in productie. Niet zeggen dat het later wordt dicht getimmerd, want dan kun je de gaten in zijn implementatie niet aantonen. Je gaat dit nu verliezen, want alles wat je doet zal de beheerder zeggen: dit is een installatie en dat mag je niet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Dus hij print naar een netwerkprinter nu?

Dan lijkt mij het vrij simpel, mik op de 2e pc linux met cups, stel cups in als hetzelfde type printer als dat dat panel verwacht (ipp printer oid)
Zorgen dat de ip's hetzelfde zijn en je printopdracht komt in cups terecht,

Dan dit erop gooien als printer:
http://www.physik.uni-wuerzburg.de/~vrbehr/cups-pdf/

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het beste is als ik de printjob(zodra hij opgetuurd wordt door pc1(die niet alles mag)) kan opvangen op een 2e systeem en vervolgens daar mijn opdrachten uitvoeren. want het gaat hierom automatische printjob die op een programma op PC1 ingesteld is.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:43:
Dus hij print naar een netwerkprinter nu?

Dan lijkt mij het vrij simpel, mik op de 2e pc linux met cups, stel cups in als hetzelfde type printer als dat dat panel verwacht (ipp printer oid)
Zorgen dat de ip's hetzelfde zijn en je printopdracht komt in cups terecht,

Dan dit erop gooien als printer:
http://www.physik.uni-wuerzburg.de/~vrbehr/cups-pdf/
ik ben totaal niet handig met linux heb je misschien een windows oplossing ;)
Pagina: 1