Toon posts:

Printjobs opslaan en daarna converteren naar een pdf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb hier een standalone paneel die na een bepaalde tijd printopdracht verstuurd naar een HP printer. Ik kan verder geen programma op het paneel installeren. :N :N

Graag wil ik deze printopdrachten digitaliseren en daarom ben ik opzoek naar een oplossing.
Heeft iemand enig idee hoe ik het beste kan uitoefenen. d:)b

Groeten,
Edison

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Is die printer fysiek aangesloten of wordt er naar een netwerkprinter geprint ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je een andere printer als default instellen? Zo ja, probeer dan eens http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
nou hij is via netwerkkabel aangesloten en ik kan verder geen defult printer instellen.

Ik zat te denken aan een printerserver van sitecom. ln-309 is dat misschien een idee?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:30

Tomatoman

Fulltime prutser

Om welke HP printer gaat het? En is die printer in Windows ingesteld als default printer?

Wat je zou kunnen proberen is in Windows de standaard printerinstellingen van de printer zodanig wijzigen dat hij naar een bestand print in plaats van naar de fysieke printer. Als bestandslocatie zou je dan een netwerklocatie kunnen kiezen. Het nadeel hiervan is dat die printbestanden alleen gebruikt kunnen worden om ze op de originele printer alsnog af te drukken (door de printbestanden te slepen naar de wachtrij van de besbetreffende printer).

Wat je ook zou kunnen proberen is bijvoorbeeld de eerder genoemde PDF Creator te gebruiken en die in Windows als default printer instellen. Je merkt dan vanzelf wel of het gaat werken. Nadeel is dat dit niet mogelijk is als je op de panel pc niets kan installeren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Geef eens even wat meer informatie over wat je exact wil en welke hardware je hebt. Ik kan hier eerlijk gezegd geen touw aan knopen en weet al helemaal niet waar het over gaat. Zo kunnen we je natuurlijk ook niet helpen ;)
Pagina: 1