kan geen partitie maken?

Pagina: 1
Acties:

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 16:56
Hallo,

Weet iemand misschien waarom ik geen partitie aan kan maken op mij hp laptop? Ik heb windows 7 proffesional) en gebruik het programma Paragon Partition magic 9.0 (10.0 werkt ook niet).

Ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://jvmmaster.nl/plaatje.png

Mijn schijfbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://jvmmaster.nl/plaatje2.png

Hoe kan ik nou toch een extra partitie aanmaken?

Alvast bedankt

-

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens je plaatje van schijfbeheer is je hele harde schijf al opgedeelt in partities. Dus er is waarschijnlijk gewoon geen ruimte om een nieuwe partitie te maken.
Als je dus een extra partitie wilt maken zul je eerst een van je huidige partities moeten verkleinen of weghalen.

• xenor
jerbro schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:34:
Volgens je plaatje van schijfbeheer is je hele harde schijf al opgedeelt in partities. Dus er is waarschijnlijk gewoon geen ruimte om een nieuwe partitie te maken.
Als je dus een extra partitie wilt maken zul je eerst een van je huidige partities moeten verkleinen of weghalen.
Ik kan ook niet resizen ik krijg dan de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://jvmmaster.nl/plaatje3.png

-

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Gebruik je RAID?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-02 22:18
Levert dat linkje in het waarschuwingsschempje in de onderste screenshot niet wat nuttige info op? En was er niet een limiet aan het aantal primaire partities? Misschien helpt de OM FAQ je wel.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

/dubbelpost.

[ Voor 93% gewijzigd door leuk_he op 26-10-2009 16:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Lijkt mij sterk, het is een laptop.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

ShitHappens schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:51:
En was er niet een limiet aan het aantal primaire partities?
De limiet was volgens mij 4 primaire partities, en als je 1 primaire partitie opoffert, dan kunnen er nog onbeperkt extended partities bijkomen.
Maar op dit moment heeft hij nog maar 3 partities, dus hij kan er gerust nog eentje bij maken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je 2e "RAW" partitie (tenzij er een een OS op staat dat windows niet herkend) kun je verwijderen. dan kun je een andere uitbreiden of er een extended partitie voor in de plaats maken.

Gezien het feit dat Paragon Partition magic 9.0 het invalid vind zuo ik niet die gebruiken daarvoor. Met computer beheer zou mijn eerste keuze zijn in hjouw geval.

PS, formateren met het OS dat je erop wilt zetten is over het algemeen het meest betrouwbaar...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• xenor
leuk_he schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:55:
je 2e "RAW" partitie (tenzij er een een OS op staat dat windows niet herkend) kun je verwijderen. dan kun je een andere uitbreiden of er een extended partitie voor in de plaats maken.

Gezien het feit dat Paragon Partition magic 9.0 het invalid vind zuo ik niet die gebruiken daarvoor. Met computer beheer zou mijn eerste keuze zijn in hjouw geval.

PS, formateren met het OS dat je erop wilt zetten is over het algemeen het meest betrouwbaar...
Bedoel je dat ik (E:/) eraf moet gooien? Zou het dan wel mogelijk zijn om C:/ te resizen en dus een nieuwe partitie aan te maken. Wat is die e:/ eigenlijk voor partitie?

-

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
xenor schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:04:
[...]

Bedoel je dat ik (E:/) eraf moet gooien? Zou het dan wel mogelijk zijn om C:/ te resizen en dus een nieuwe partitie aan te maken. Wat is die e:/ eigenlijk voor partitie?
E:/ is je dvd-rom, die moet je er niet af gooien. ;)
Hij bedoelt waarschijnlijk de 2de partitie van je C:/ schijf, die van 1,00GB.

[ Voor 10% gewijzigd door AE86 op 26-10-2009 16:08 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Paragon Partition Manager 9.0 is niet compatible met Windows 7. Daar heb je 10.0 voor nodig. Daarom werkt waarschijnlijk de redistribute free space wizard ook niet.

Bron

[ Voor 31% gewijzigd door E-Vix op 26-10-2009 16:15 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

xenor schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:04:
[...]

E is je dvd rom. Je hebt een grote ongebruikte raw partie zonder drive letter. Als je die niet kent (geen linux experiment ofzo) kun je die weggooien.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 26-10-2009 16:18 ]

• xenor
leuk_he schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:18:
[...]

E is je dvd rom. Je hebt een grote ongebruikte raw partie zonder drive letter. Als je die niet kent (geen linux experiment ofzo) kun je die weggooien.
E:/ is inderdaad mijn dvdrom. Maar hoezo heb ik een grote ongebruikte raw partitie zonder driver letter? Ik zie alleen C:/ en D;/ staat en dat zijn gewoon mijn partities (C = windows, D = hp recovery)

Ik wil gewoon c kleiner maken en daarvan een partitie maken. Dat moet toch gewoon kunnen? Ik heb trouwens paragon partiton magic 10 ook gebruikt maar geeft precies dezelfde melding..

-

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hij is slecht 1 GB. verkeerd gekeken. Maar die kun je wel weghalen.

C:\ kun pas kleiner maken als je alle bestanden naar voren schuift. Wellicht helpt defraggen. maar als er bestanden achteraan de schijf terecht zijn gekomen gaat resizen/schrink niet altijd lukken.

http://www.vistarewired.c...artition-in-windows-vista

Pagina: 1