Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben hier een wat oudere server staan met Windows Server 2003. Over 2 weken zou deze definitief uitgezet worden, maar tot die tijd is hij nog wel nodig!!

De laatste tijd gaf de server steeds meer problemen, in de meeste gevallen was een reboort daarvan de oplossing. Vandaag heeft de server weer een reboot gehad, waana bij het starten van Windows de melding verscheen:
"At least one service or driver failed during the system startup. Use Event Viewer to examine the event log for details."

Hierna heb ik gewoon kunnen inloggen, maar geen enkele machine kon de server bereiken en andersom kon de server ook geen enkele andere machine bereiken. Ook niet wanneer deze via een cross-cable direct aangesloten werd aan de server.

Ik heb de netwerkaansluiting getest met een andere machine en die kreeg zonder problemen verbinding. Voor de zekerheid heb ik ook nog even de server op een andere switch aangesloten, maar dat had geen ander effect.

Aangezien de server over 2 weken toch uit gaat, leek het mij een snelle oplossing om er een andere netwerkkaart in te stoppen en daarmee verbinding te maken met het netwerk. Nadat deze was geinstalleerd, (er was dus nog niets geconfigureerd) kon de server via deze kaart geen IP-adres krijgen. Hij bleef staan op
"Acquiring network address" en daarna op "Limited or No Connectivity".

Ook de orginele kaart nog ingesteld op DHCP en deze bleek ook hetzelfde te doen.

Kortom, ik krijg geen netwerkverbinding en naar mijn idee zit het ergens in windows. Uiteraard heb ik nog in de Event Viewer gekeken, maar ik heb daar geen directe oorzaak van mijn probleem kunnen vinden. De services heb ik nog nagelopen en gekeken of er services op automatic stonden die niet gestart waren.

Daarnaast heb ik in dit topic gelezen dat het aan de Network Location Awareness service kan liggen. Ook die heb ik nog eens gestart, maar ook dat leverde niets op.

Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
Als je op de extra netwerkkaart je IP statisch instelt? Is er dan ook geen netwerk verkeer?

[ Voor 8% gewijzigd door Brainstorm op 26-10-2009 14:09 ]

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Wat geven een ipconfig /all en een ping naar localhost voor resultaat?
- Draaien je "server" en "browser" services?
- Wat voor error(s) staan er in je eventlog?

"At least one service or driver failed during the system startup. Use Event Viewer to examine the event log for details." Komt meestal niet voor niets in beeld ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brainstorm schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:09:
Als je op de extra netwerkkaart je IP statisch instelt? Is er dan ook geen netwerk verkeer?
Zojuist even geprobeerd, maar ook dan kan ik niets pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:15:
- Wat geven een ipconfig /all en een ping naar localhost voor resultaat?
- Draaien je "server" en "browser" services?
- Wat voor error(s) staan er in je eventlog?

"At least one service or driver failed during the system startup. Use Event Viewer to examine the event log for details." Komt meestal niet voor niets in beeld ;)
Een ping naar localhost werkt gewoon, ook kan ik de http interface via mn browser bereiken (http://localhost) en zoals ik al zei ben ik de services nagelopen en heb ik in de eventviewer niet iets kunnen vinden wat duidt op het probleem...

Is er misschien een event code waar ik naar kan zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, toch maar nog eens goed in de event log gaan kijken. Zoals sh4d0wman ook al zei, het staat er niet voor niets...

Ik heb de volgende melding kunnen vinden

code:
1
2
3
4
5
The IPSec driver has entered Block mode. IPSec will discard all inbound and
outbound TCP/IP network traffic that is not permitted by boot-time IPSec
Policy exemptions. User Action: To restore full unsecured TCP/IP
connectivity, disable the IPSec services, and then restart the computer.
For detailed troubleshooting information, review the events in the Security

Het heeft waarschijnlijk dus te maken met IPSec, de service heb ik op disabled gezet. Eens kijken of dat wil helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! De workaround had ik al toegepast en bleek inderdaad te werken. Heb gelijk de resolution toegepast en nu zijn er geen problemen meer!!
Pagina: 1