[XP] 'Acquiring network address', wél verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Topicstarter
Ik heb dit probleem al een hele tijd in Windows XP SP2 (Engels): als ik mijn wireless- of LAN-verbinding inschakel blijft de netwerkstatus hangen op 'Acquiring network address' totdat ik op F5 duw in het scherm Network Connections. Vreemd genoeg heb ik vóórdat ik dit doe gewoon verbinding, echter blijft het icoontje rechtsonderin me melden dat ie de DHCP-sequence nog niet heeft afgerond.

Ik ben dit probleem nog nooit ergens anders tegengekomen, en erop zoeken levert alleen problemen op met mensen die daadwerkelijk geen IP-adres krijgen. Het lijkt alsof de interface het 'signaal' niet doorkrijgt, want met ipconfig is gewoon te zien dat de verbinding op een gegeven moment een IP-adres toegewezen krijgt.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf de IP, gateway en dns zelf invullen bij je nertwerk configuratie.
Dan neemt hij altijd die en gaat helemaal niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:23:
Ik zou zelf de IP, gateway en dns zelf invullen bij je nertwerk configuratie.
Dan neemt hij altijd die en gaat helemaal niet zoeken.
Ik zit op zo'n 4 verschillende netwerken die automatisch gedetecteerd moeten worden.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde "probleem" al enige maanden...
Moet wel zeggen dat het wel op een met nLite uitgekleedde XP Pro SP2 is (wel volledig gepatcht), misschien dat daardoor iets niet 100% werkt.
Verder gebruik ik AVG antivirus, Abyss Webserver en DynDNS updater.

Ik heb in het begin een paar dagen gezocht naar een oplossing, maar die nergens gevonden.

Ik heb de "netwerkkaart" (USB-to-Network converter EM1010) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, apart nog eens het TCP-IP protocol opnieuw geïnstalleerd, nieuwste driver voor de kaart geïnstalleerd, en het geprobeerd met verschillende versies van de drivers (oudere en de nieuwste). Echter geen resultaat :| .

Ben dus benieuwd of iemand idd het probleem en een oplossing kent.

Wat voor netwerkkaart gebruik jij? En heb je een volledig gepatcht systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al geprobeerd de betreffende verbinding in Network Connections te verwijderen en opnieuw aan (te laten) maken ? Eventueel zou je kunnen proberen 'Register this connection in DNS' (of iets dergelijks) uit te zetten bij de TCP/IP eigenschappen | Advanced | DNS ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Dit 'probleem' heb ik ook op verschillende PC's met een statisch ingesteld IP Adres. Het lijkt mij gewoon een bugje in XP, daar ik dit 'probleem' al jaren heb. Ik stoor mij er niet aan ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:33:
Wat voor netwerkkaart gebruik jij?
Wireless: Intel PRO/Wireless 2915ABG Network Connection (module, het is een laptop btw)
LAN: Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC (onboard)
En heb je een volledig gepatcht systeem?
Compleet geüpdatet, niets gestript, en ik heb ook geen netwerkrelevante dingen draaien :)
SKiLLa schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:39:
Al geprobeerd de betreffende verbinding in Network Connections te verwijderen en opnieuw aan (te laten) maken?
De verbinding kan ik niet verwijderen, het device wel - geen verbetering.
Eventueel zou je kunnen proberen 'Register this connection in DNS' (of iets dergelijks) uit te zetten bij de TCP/IP eigenschappen | Advanced | DNS ...
Bedankt, maar ook dit hielp niet. :)
Jassy schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:44:
Dit 'probleem' heb ik ook op verschillende PC's met een statisch ingesteld IP Adres. Het lijkt mij gewoon een bugje in XP, daar ik dit 'probleem' al jaren heb. Ik stoor mij er niet aan ;)
In dit geval gaat het om een laptop die op veel verschillende netwerken moet waarbij ik geen statisch IP-adres kán aannemen (omdat ik niet de enige ben op dat netwerk).

[ Voor 55% gewijzigd door JeRa op 23-05-2007 10:48 ]

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de dhcp server opnieuw opstart blijf je dit probleem behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
Ik heb dat ook wel eens in mijn PC met Windows XP MCE 2005.
Ik heb een Sitecom WL-115v2 54mb wireless pci kaartje.

Op zich geen groot probleem, want het internet werkt gewoon goed.
Het is niet altijd, maar soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:47:
en als je de dhcp server opnieuw opstart blijf je dit probleem behouden?
Ik heb dit probleem overal, ongeacht de DHCP server software. :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
heb je je drivers voor je wireless kaart al geupdate ik had ook erge verbindings problemen en door de driver update zijn ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
N0MAD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:51:
heb je je drivers voor je wireless kaart al geupdate ik had ook erge verbindings problemen en door de driver update zijn ze weg.
Als ik de door de leverancier aangeleverde driver gebruik heb ik het probleem; gebruik ik de door de Windows Update geleverde (nieuwere) driver dan heb ik het ook nog steeds. Bovendien heb ik hetzelfde probleem met de LAN-verbinding, dus het lijkt me een Windows-bug. :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
ok maar je krijgt de laatste intel drivers voor je wireless kaart niet via windows update dus ik zou toch ff kijken welke versie driver je op je laptop hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
Van wat? M'n BIOS? Geüpdatet :) M'n DVD-schrijver? Geüpdatet :) M'n Realtek verbinding? Geen (nieuwere) firmware kunnen vinden. Idem voor wireless.
N0MAD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:58:
ok maar je krijgt de laatste intel drivers voor je wireless kaart niet via windows update dus ik zou toch ff kijken welke versie driver je op je laptop hebt staan
Ehm, jawel, die krijg ik gewoon via Windows Update binnen.

[ Voor 29% gewijzigd door JeRa op 23-05-2007 11:02 ]

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een wireless usb stick op elk netwerk waar ik mee wil connecten, inclusief mijn thuisnetwerk. Mijn moeder heeft hetzelfde probleem met haar onboard, maar die is niet buiten dit netwerk getest.
Internet werkt terwijl XP aangeeft dat de DHCP nog een IP-adres moet toewijzen en daar blijft het bij. Statisch of Dynamisch IP, bij beide bestaat dit probleem, maar ik leef er al weken omheen, net als Jassy.
Ik blijf meelezen of iemand een oplossing bedacht heeft :)

edit
Nee, serversided DHCP. of heb je keuzes uit meerdere DHCP services in Windows XP? :P Technisch wat ik zeg: ik heb meerdere accesspoints gebruikt (met DHCP aan) waarbij elke keer dit probleem in stand blijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JeRa schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:48:
[...]

Ik heb dit probleem overal, ongeacht de DHCP server software. :)
DHCP client bedoelt ie ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
spone schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:05:
[...]

DHCP client bedoelt ie ;)
Als ik de DHCP client service herstart is er ook geen verbetering. :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
maar je hebt dus driver versie 9.0.4.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
N0MAD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:15:
maar je hebt dus driver versie 9.0.4.33
Ja, zojuist voor de zekerheid nogmaals geïnstalleerd vanaf intel.com. Dezelfde versie die werd geleverd door Windows Update.

[ Voor 11% gewijzigd door JeRa op 23-05-2007 11:16 ]

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
ok dan weet ik het ook niet srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 16:53
Jaren geleden kreeg ik die melding omdat een dhcp server verkeerd was geconfigureerd. Veiligheidshalve was het aantal uit te delen adressen beperkt tot het hoogst noodzakelijke en toen er een aantal pc's bijkwamen was er voor hun geen adres meer. De dhcp server bleef vervolgens netjes wachten tot het adres van een van de bestaande pc's vrij zou komen. En al die tijd bleef de nieuwe pc wachten tot-ie een eigen network address had geverheracquired. De ip range van de dhcp server aanpassen verhielp het probleem.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Topicstarter
Kalief schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:42:
Jaren geleden kreeg ik die melding omdat een dhcp server verkeerd was geconfigureerd. Veiligheidshalve was het aantal uit te delen adressen beperkt tot het hoogst noodzakelijke en toen er een aantal pc's bijkwamen was er voor hun geen adres meer. De dhcp server bleef vervolgens netjes wachten tot het adres van een van de bestaande pc's vrij zou komen. En al die tijd bleef de nieuwe pc wachten tot-ie een eigen network address had geverheracquired. De ip range van de dhcp server aanpassen verhielp het probleem.
In de topicstart staat dat ik wel gewoon een IP-adres krijgt, wat niet het geval was in het door jou beschreven probleem :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:28

hgp

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wil er graag even bijzetten wat bij mij het probleem was.

Door de "Network Location Awareness (NLA)" service in te schakelen was het probleem bij mij opgelost.
Pagina: 1