Ik heb dit probleem al een hele tijd in Windows XP SP2 (Engels): als ik mijn wireless- of LAN-verbinding inschakel blijft de netwerkstatus hangen op 'Acquiring network address' totdat ik op F5 duw in het scherm Network Connections. Vreemd genoeg heb ik vóórdat ik dit doe gewoon verbinding, echter blijft het icoontje rechtsonderin me melden dat ie de DHCP-sequence nog niet heeft afgerond.
Ik ben dit probleem nog nooit ergens anders tegengekomen, en erop zoeken levert alleen problemen op met mensen die daadwerkelijk geen IP-adres krijgen. Het lijkt alsof de interface het 'signaal' niet doorkrijgt, want met ipconfig is gewoon te zien dat de verbinding op een gegeven moment een IP-adres toegewezen krijgt.
Ik ben dit probleem nog nooit ergens anders tegengekomen, en erop zoeken levert alleen problemen op met mensen die daadwerkelijk geen IP-adres krijgen. Het lijkt alsof de interface het 'signaal' niet doorkrijgt, want met ipconfig is gewoon te zien dat de verbinding op een gegeven moment een IP-adres toegewezen krijgt.
ifconfig eth0 down