Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand mij helpen? Ik heb sinds 2 dagen een LCD tv van Philips (42'' PFL5604) en heb daarop mijn PS# aangesloten met een HDMI kabel. Instellingen van de PS3 zijn volgens mij ok maar als de PS3 aanstaat valt heel vaak het beeld uit, vooral de eerste 5 minuten (?) wordt het beeld om de 5 seconde zwart en dan na 3 seconde doet ie het weer. Dit wordt dus gaandeweg minder en na 5 minuten gebeurt het bijna helemaal niet meer, alleen soms. De PS3 is ingesteld op 1080i, mocht dat iets uitmaken en de HDMI kabel is gloednieuws (het is een kabel van 25 euro die aan één kant kan draaien om zo de TV strak tegen de muur te hanegn.

Hopelijk kan iemand mij vertellen of dit te maken heeft met de instellingen van de TV, de instellingen van de PS3 of dat de kabel gewoon niet goed is (aangesloten).

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Heb je al een andere HDMI poort geprobeerd, of een andere HDMI bron?

Vreemd dat er altijd zo veel problemen zijn met HDMI.
Lang leve de component, maar goed, das beetje offtopic.

Probeer bovenstaande dingen eens uit en vermeld het hier eens.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:30
Zet ook de beeldaspect van de Philips vast op 16-9. Soms gaat zo'n tv wisselen van beeldverhouding en springt het beeld op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allebei. Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder succes. Misschien moet ik een betere kabel hebben maar het is erg frustrerend dat ik niet weet of het aan de ps3, de kabel of de tv ligt (instellingen).

Mocht jullie nog iets te binnen schieten, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
waarom heb je je ps3 niet op 1080p staan?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Is het kabeltje wat je gebruikt een kabeltje van Dectpac? Om dat er een draaibare stekker aan zit.
Lijkt me niet de meest ideale manier voor HDMI maar goed.
En hoe zit het als je je PS3 via Component (RGB) aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:30
Waarschijnlijk zal een andere hdmi kabel wonderen doen. Gewoon handyman hdmi 1.3 kabel voor een tientje.

Trouwens, net wat bram zegt: waarom zet je de ps3 niet op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wederom dank allemaal voor de suggesties. Ik ga vanavond een nwe HDMI proberen, hopelijk is dat de oplossing. De reden waarom ik de PS3 niet op 1080p heb staan is dat gek genoeg de tv dat niet ondersteunt terwijl dit wél in de gebruiksaanwijzing van de tv staat (!) Ik belde zaterdag de helpdesk van Sony om te melden dat bij het instellen van de optimale resolutie op de PS3 voor HDMI er steeds een error verschijnt. De medewerker adviseerde mij om 1080p uit te schakelen en niet verder te gaan dan 1080i. Op die manier deed ie het wel. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Wat voor error kreeg je dan? Een melding van je tv of van je PS3? Want je Tv ondersteund het wel. Je hebt een Full HD televisie. Denk dat je maar eens moet kijken inderdaad naar een betere HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 'Error' of beter gezegd melding komt van de televisie. Als ik alle resoluties op de PS3 aanvink die de tv ondersteunt en ik doe dat incl 1080p, dan is het beeld een tijdje zwart en keert ie ''of weer terug naar het vorige scherm, maar vaker staat er 'geen videosignaal' op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nogmaals dank allemaal voor de hulp, het probleem ligt bij de kabel. Ik heb gisteren van een vriend een kabel geleend (50 euro van Microsoft) en het probleem was meteen opgelost! Dus die van mij (Scanpart, 25 euro) ga ik terugbrengen en een nieuwe halen. Enig advies voor een goede kabel?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

IXOS kabels, super kabeltjes.
Weet niet hoe lang je de kabel nodig hebt. IXOS heeft verschillende series. Over het algemeen verkopen wij heel veel de blauwe serie ( kabel is gewoon helemaal blauw) kost +/- 50 euro. Daaronder zit nog een serie, ben je rond de 30 euro kwijt voor een goede kabel. Daar boven zit nog een serie maar dat is denk ik beetje overkill want die kabels zitten rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:33

Neoz

Neoz & Hobbes

Vandaag in de Ibood 2 HDMI voor 13 Euro volgens mij ?

http://www.ibood.com/nl/nl/index

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Oh oh, als dit maar niet ontaardt in een die-kabel-is-veel-te-duur discussie, daar hebben we al een topic voor ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Bright010957 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:43:
IXOS kabels, super kabeltjes.
Weet niet hoe lang je de kabel nodig hebt. IXOS heeft verschillende series. Over het algemeen verkopen wij heel veel de blauwe serie ( kabel is gewoon helemaal blauw) kost +/- 50 euro. Daaronder zit nog een serie, ben je rond de 30 euro kwijt voor een goede kabel. Daar boven zit nog een serie maar dat is denk ik beetje overkill want die kabels zitten rond de 100 euro.
Wat een BS! HDMI=HDMI, of je nu een gouden kabel hebt of niet. Een één blijft een één, een nul blijft een nul. Bij analoge signalen was er inderdaad verschil tussen de kabels, maar bij digitale signalen is dit niet. Een HDMI kabel van €10 geeft dus net zo goed beeld als ééntje van €100. Dus gewoon voor de goedkoopste gaan. De mensen die zeggen het verschil te kunnen zien zijn mierenneukers :P :Y)
Brad Pitt schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:50:
Oh oh, als dit maar niet ontaardt in een die-kabel-is-veel-te-duur discussie, daar hebben we al een topic voor ;)
Oeps :+ :X

[ Voor 14% gewijzigd door AlexV op 28-10-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heb dezelfde tv, en zeer storend inderdaad, zowel bij mn ps3 als mn hdd recorder geeft hij redelijk willekeurig de melding dat er "geen videosignaal" zou zijn. Volgens Philips is hiervoor nog geen oplossing, wat bij vaak werkt is zoveel mogelijk prikkels naar de tv sturen (m.a.w.; button bashen op je externe apparaat). Dan pakt hij hem wel opeens.
Ik heb het zelf niet op kunnen lossen door andere kabels te gebruiken, als het bij jou een tijdje goed gaat, zou je me dan even kunnen laten wat je precies gedaan hebt om t op te lossen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

AlexV schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:52:
[...]

Wat een BS! HDMI=HDMI, of je nu een gouden kabel hebt of niet. Een één blijft een één, een nul blijft een nul. Bij analoge signalen was er inderdaad verschil tussen de kabels, maar bij digitale signalen is dit niet. Een HDMI kabel van €10 geeft dus net zo goed beeld als ééntje van €100. Dus gewoon voor de goedkoopste gaan. De mensen die zeggen het verschil te kunnen zien zijn mierenneukers :P :Y)
Tjah als dat zo is wat jij zegt dan was deze topic niet gestart, als je het topic hebt gevolgd, kom je er dus achter dat de HDMI kabel die de topic starter gebruikt niet goed werkt, maar een andere ( lees betere kabel ) wel.
Op zeer korte afstand zou een veel duurdere kabel waarschijnlijk niet heel veel uitmaken, maar ik kan uit ervaring zeggen dat betere HDMI kabels wel een beter beeld geven, zeker als je praat over wat langer kabels.
Zo ver ik het begrepen heb, heeft het met de snelheid te maken waarmee de overdracht plaats vind, dus bij wat goedkopere kabels is de overdracht snelheid vaak niet optimaal, en de kans op corrupte data is kleiner.

Maar goed zoals al eerder aan is gegeven, een discussie over die kabel is beter, nee die kabel is beter, is hier niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Bright010957 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:48:
[...]

Tjah als dat zo is wat jij zegt dan was deze topic niet gestart, als je het topic hebt gevolgd, kom je er dus achter dat de HDMI kabel die de topic starter gebruikt niet goed werkt, maar een andere ( lees betere kabel ) wel.
Op zeer korte afstand zou een veel duurdere kabel waarschijnlijk niet heel veel uitmaken, maar ik kan uit ervaring zeggen dat betere HDMI kabels wel een beter beeld geven, zeker als je praat over wat langer kabels.
Zo ver ik het begrepen heb, heeft het met de snelheid te maken waarmee de overdracht plaats vind, dus bij wat goedkopere kabels is de overdracht snelheid vaak niet optimaal, en de kans op corrupte data is kleiner.

Maar goed zoals al eerder aan is gegeven, een discussie over die kabel is beter, nee die kabel is beter, is hier niet echt de bedoeling.
En toch wil ik nog even reageren. Die kabel van de TS, die had een draaipunt, waar je de boel kon draaien, en dat is natuurlijk niet goed voor het signaal. Ook heeft die TV kennelijk problemen met Full HD, en die twee samen kon natuurlijk ook leiden tot dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

AlexV schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

En toch wil ik nog even reageren. Die kabel van de TS, die had een draaipunt, waar je de boel kon draaien, en dat is natuurlijk niet goed voor het signaal. Ook heeft die TV kennelijk problemen met Full HD, en die twee samen kon natuurlijk ook leiden tot dat probleem.
Precies en dat is dus het punt dat de ene kabel het signaal beter door geeft, dus minder vertraging, en minder corruptie, dan de andere kabel en daardoor zit er dus wel degelijk verschil tussen kabels.
Ik heb zelf heel veel kabels tot mijn beschikken ( lees werk ) en heb veel kabels getest met verschillende devices en verschillende tv's en ik merk wel degelijk verschil. Of het altijd het prijs verschil waard is is nog de vraag, en tussen 50 en 100 euro zie ik ook niet meer, maar tussen een bulk kabeltje van een tientje en tussen een goede kabel van 30-50 euro zie je het verschil absoluut.

@TS:
Hoop dat je ons kunt vertellen welke kabel je uiteindelijk hebt genomen, en leg de winkel uit ( als je het in real gaat kopen, dus niet via internet ) waarom je de kabel koopt, met welk probleem je zit, en dat als het probleem met die kabel niet wordt opgelost dat je dan de kabel eventueel kan terug brengen, en misschien een andere oplossing kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het er nu naar uitziet ga ik morgen in een kabel van Logitech kopen twv 25 euro. Ik belde een kleine gameshop waar ik al lang kom en hij vertelde mij dat hij de afgelopen jaren honderden van deze kabels voor ps3 en xbox gebruikers heeft verkocht en nog nooit één klacht. Nu vind ik 25 een prima prijs, al zou ik ook 50 overwegen als dat het probleem oplost. Maar eerst deze van Logi dus maar ff testen en dan laat ik weten of het probleem over is. Om even in te haken op het welles-nietes verhaal van een dure of goedkope kabel; ik kon dus met mn eiegn kabel de ps3 niet instellen op 1080p en met de betere kabel van microsoft kon dat wel. Dus alleen dat al is reden die goedkope weg te doen. Maar goed, teveel betalen terwijl het niet nodig is is ook niet echt mijn hobby dus het blijft erg lastig. Fijn dus dat er een dergelijk forum is... To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het probleem is opgelost. Ik heb bij de eerder genoemde Gameshop (PowerPlay in de van Woustraat, Amsterdam) een kabel van Logitech gekocht, speciaal voor de ps3. Kosten 29,95. Iedereen dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Gelukkig dat het probleem is opgelost. 30 euro voor een kabel is een redelijk goede prijs, en als daarmee je probleem is opgelost is het maar een klein bedrag, gezien de ellende die je met die andere kabel had.

Pagina: 1