Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Defragmentatie zonder reboot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Indien ik mijn computer via Windows Vista wil defragmenteren dan gaat hij automatisch rebooten. De laatste tijd ben ik niet tevreden over de snelheid van mijn computer. Momenteel ben ik niet thuis, maar heb ik wel remote toegang tot mijn thuiscomputer.

Ik zou de thuiscomputer graag defragmenteren. Morgen kom ik weer thuis en dan zou de computer weer snel moeten werken.

Zijn er defragmenteerprogramma's voor Windows Vista die geen herstart vereisen?

Verwijderd

Google is je vriend..

tip: Auslogics Disk Defrag

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb altijd met diskeeper gewerkt, doet ook prima zijn werk en zonder reboot.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11
de ingebakken vista defrag vereist helemaal geen reboot :? weet je zeker dat er niet gewoon iets defect is aan je harddisk (wat dan de reden zou zijn van de spontane reboot)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het klopt inderdaad niet dat je computer automatisch reboot. Krijg je nog een melding voordat hij dat doet of gebeurd het echt spontaan? Dan zou het eerder op een fout lijken. Voer eens een checkdisk uit om te zien of er fouten gevonden worden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses: het betreft geen automatische reboot. Er wordt inderdaad wel netjes om gevraagd, maar volgens mij wil Vista altijd de computer rebooten om de defragmentatie vervolgens uit te voeren.

Inmiddels heb ik de PC succesvol gedefragmenteerd via PerfectDisk, programma heeft 12 uur nodig gehad voor een complete defragmentatie, dus ben benieuwd naar het resultaat. Kon de defragmentatie gelukkig van afstand uitvoeren. :)

Op Snelheid op één computer veel hoger ondanks zelfde specs? heb ik een topic gemaakt, omdat mijn thuiscomputer erg ondermaats presteert.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:18:
Mijn excuses: het betreft geen automatische reboot. Er wordt inderdaad wel netjes om gevraagd, maar volgens mij wil Vista altijd de computer rebooten om de defragmentatie vervolgens uit te voeren.

Inmiddels heb ik de PC succesvol gedefragmenteerd via PerfectDisk, programma heeft 12 uur nodig gehad voor een complete defragmentatie, dus ben benieuwd naar het resultaat. Kon de defragmentatie gelukkig van afstand uitvoeren. :)

Op Snelheid op één computer veel hoger ondanks zelfde specs? heb ik een topic gemaakt, omdat mijn thuiscomputer erg ondermaats presteert.
Vista wil sowieso voor een defrag nooit rebooten. waarschijnlijk had je gewoon crosslined files op je hdd en wilde vista even een chdkdsk draaien (en daar moet je wel voor rebooten)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1