Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Beste tweakers :D,

Als ik Team Fortress 2 aan het spelen ben heb ik soms last van dat er allemaal groene kleine balkjes op muren verscheinen als ik aan het spelen ben. En meestal na 20 minuten gespeelt te hebben krijg ik een crash, deze crash is variërend aan de driver die ik heb geinstalleerd.

Bij de driver op me CD -> Een totale crash waarbij hij een foutmelding geeft over dat de videokaart zich hersteld heeft. (Vanmiddag had ik een BSOD met een foutmelding over de driver).
Bij de driver van de Ati website -> Een crash waarbij het beeld ineens stilstaat en mijn totale HUD ook weg is. Ik zie dan diverse artifacts en ik hoor nog wel alles maar het beeld beweegt niet mee.

Het vreemde is dat ik deze artifacts niet krijg bij het spelen van andere spellen, Counterstrike Source speelt namelijk perfect zonder artifacts en crashes. Eigenlijk is Team Fortress 2 het enigste spel waarbij ik dat krijg, en dit is eigenlijk ook mijn lievelingsspel...

Ik kan de kaart RMA sturen naar Azerty, maar als ik deze weer terugkrijg met de conclusie dat het aan mij ligt kost het mij toch weer geld die ik liever niet had willen uitgeven. Zeker omdat het alleen bij TF2 is..

Aan de temperatuur van de videokaart ligt het ook niet, stressed is deze rond de 45 graden. (Wat mij een normale temperatuur lijkt.)

Hierbij ook de specificaties van mijn computer:

AMD Phenom(tm) II X3 710 Processor, 2600 Mhz
Asrock K10N78M
2 Gigabyte geheugen (A-Data)
Ati HD4850
Windows XP Proffesional.

Wie weet waar het aan ligt, ligt het aan de drivers of moet ik mijn Videokaart RMA sturen ?. Of is het puur iets software matigs.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Basz0r op 25-10-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Negen van de tien keer is artifacting in Source games een software probleem. veel paars/groene vlakken (schaakbordpatronenen) etc. wijzen allemaal op corruptie in de source engine.

Ik zou dat allemaal eens wipen en opnieuw installeren, schiet je denk ik meer mee op op dit moment dan een RMA.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
neliz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:15:
Negen van de tien keer is artifacting in Source games een software probleem. veel paars/groene vlakken (schaakbordpatronenen) etc. wijzen allemaal op corruptie in de source engine.
Ik zou dat allemaal eens wipen en opnieuw installeren, schiet je denk ik meer mee op op dit moment dan een RMA.
Dankje voor de reactie :), dan gaat ik dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Basz0r schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:18:
Dankje voor de reactie :), dan gaat ik dat even proberen.
Zuuk6! Laat even weten of het geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het vreemde is dat ik deze artifacts niet krijg bij het spelen van andere spellen, Counterstrike Source speelt namelijk perfect zonder artifacts en crashes
Maar CSS werkt ook perfect op een GeForce 2 MX, dus die zal niet bepaald je grafische kaart volledig belasten.
Wat gebeurt er als je begint te stress-testen ? Kijk eens naar ATITool, 3DMark, enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Maar CSS werkt ook perfect op een GeForce 2 MX, dus die zal niet bepaald je grafische kaart volledig belasten.
Wat gebeurt er als je begint te stress-testen ? Kijk eens naar ATITool, 3DMark, enz.
Ik heb alle Source Engine gebruik makende spellen van mijn computer verwijderd, dan zal ik inderdaad eerst even 3DMark draaien en het resultaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Petervanakelyen schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:21:
Draait die GF2MX ook DX9? Elke source engine game met bijvoorbeeld Edge Detect AA doet je kaart door z'n hoeven zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Ik heb zojuist 3DMark06 geinstalleerd, maar zodra ik die start blijft hij haken op het punt waarop hij kijkt wat mijn specificaties zijn... Ik probeer 3DMark05 wel even.

Edit:/ Zojuist ook even Atitool geprobeerd maar deze wil niet openen nadat het pictogram in het systeemvak had aangegeven Loading...

Edit2:/Atitool opent wel maar reageert op niets, onderhand liet het ook me complete computer crashen.

[ Voor 42% gewijzigd door Basz0r op 25-10-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Basz0r schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:57:
Ik heb zojuist 3DMark06 geinstalleerd, maar zodra ik die start blijft hij haken op het punt waarop hij kijkt wat mijn specificaties zijn... Ik probeer 3DMark05 wel even.
Probeer eerst even ATITool. Kleiner in download, en hetzelfde doel wordt wellicht wel bereikt ;)
Draait die GF2MX ook DX9? Elke source engine game met bijvoorbeeld Edge Detect AA doet je kaart door z'n hoeven zakken.
Geen idee, ik weet alleen dat CSS er op werkt zodat het nog goed speelbaar is :)
Volgens mij heeft de Nvidia-driver voor die kaart slechts gedeeltelijke ondersteuning voor DX9.

@TS: Probeer misschien ook ineens Rthdribl eens: http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
Of nu nog aan 't stressen zijn: OCCT: http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download

[ Voor 40% gewijzigd door Petervanakelyen op 25-10-2009 17:06 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
3DMark05 (Zelfde probleem als 06) werkt ook niet, dan probeer ik wel die tooltjes :)

Edit:/ :o, ik kom er net achter dat Everest fout zat!. De temperatuur van mijn videokaart is idle 60 graden :o
Tijd om hem beter te koelen :o

[ Voor 63% gewijzigd door Basz0r op 25-10-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Basz0r schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:14:
3DMark05 (Zelfde probleem als 06) werkt ook niet, dan probeer ik wel die tooltjes :)

Edit:/ :o, ik kom er net achter dat Everest fout zat!. De temperatuur van mijn videokaart is idle 60 graden :o
Tijd om hem beter te koelen :o
60 graden in idle is best warm maar dat schijnt de 4850 wel vaker te worden, al blijft die van mij altijd 40@idle en 80@load. Als je de fan handmatig heel hoog zet, of de kloksnelheden naar het minimum zet, is het probleem dan opgelost toevallig?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:30:
[...]

60 graden in idle is best warm maar dat schijnt de 4850 wel vaker te worden, al blijft die van mij altijd 40@idle en 80@load. Als je de fan handmatig heel hoog zet, of de kloksnelheden naar het minimum zet, is het probleem dan opgelost toevallig?
Ik heb er nu een extra ventilatortje bij gezet, gewoon om te kijken of het werkt. En nu ben ik weer Team Fortress 2 aan het installeren om te kijken hoe warm hij wel degelijk word en of de artifacts dan ook weg zijn.
De temperatuur blijft idle op 47 graden hangen, zometeen even kijken hoe warm hij word als hij stressed draait.

Beide 3DMark versies willen niet baten, evenals de Ati Tool.

Maar met welk programma kan ik de ventilator sneller laten draaien ?

[ Voor 7% gewijzigd door Basz0r op 25-10-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De ventilator kun je regelen (minimum niveau) in CCC onder overdrive.
Als je wilt zien of de temperatuur een probleem is moet je Furmark draaien, waarmee de kaart pas echt heetgestookt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Catalyst Control Center ;) (zit gewoon bij de driver, heb je dus al lijkt me)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Flitzer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:53:
De ventilator kun je regelen (minimum niveau) in CCC onder overdrive.
Als je wilt zien of de temperatuur een probleem is moet je Furmark draaien, waarmee de kaart pas echt heetgestookt wordt.
Ik heb de ventilator snelheid opgehoogt :), en ik heb ook Furmark voor 2 minuten gedraait en dan gaat hij niet hoger als 70 graden. (zonder artifacts of andere gekke dingen.)

Edit:/ Ik heb het hangende Probleem nog steeds bij TF2, alleen geen last van artifacts meer!

[ Voor 15% gewijzigd door Basz0r op 25-10-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12-2015
Heb sinds kort ook een ATI HD 4850. Ik had in eerste instantie er ook problemen mee: crashes edm. Bleek bij mij dat het een klokprobleem is.

Check out deze topic voor meer info: Blue screen/PC crash in game reden EAH4850?

Standaard hoort die kaart blijkbaar op 625/993 te lopen. Bij mij was dat 750/1004. Overklokt gekocht dus. Geen idee hoe dat kwam.

Zoals al eerder geopperd: probeer eens je kloksnelhedi naar beneden te halen? Bij mij loopt ie alvast eindelijk stabiel voor 2D (!) toepassingen. ATI tool werkte perfect. Ik ga even steam moeten herinstalleren om één en ander in game te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Ik heb het even gecontroleerd, en mijn videokaart loopt ook op 625/993. Tijdens het spelen van TF2 word mijn videokaart rond de 68 graden. Dat is in ieder geval beter als 80 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Niemand?, het random hangen van mijn scherm blijft. Zal ik de kaart RMA sturen naar Azerty of heeft er iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee!!
Niet RMA sturen! Als je hem RMA stuurt dan moet AMD jou kostenloos een nieuwe chip financieren, waardoor ze dus geld op je toe moeten leggen.
En AMD is niet het bedrijf dat in het geld zwemt ...
Dus tsja, ik weet niet hoeveel hart voor je de maatschappij hebt, maar als je dat wel hebt dan weet je wat te doen!

EDIT: begrijp me niet verkeerd.. met RMA is nix mis mee, sterker nog als ik een nvidia kaart of intel chip zou hebben (WAT IK DUS ECHT _NOOIT_ ZOU DOEN) dan zou ik zonder enig graantje schuldgevoel hele bakken met die rotzooi terugsturen. graag zelfs.

maar bij niet amd, want zij hebben het zwaar en zijn niet monopolist

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:36:
Nee!!
Niet RMA sturen! Als je hem RMA stuurt dan moet AMD jou kostenloos een nieuwe chip financieren, waardoor ze dus geld op je toe moeten leggen.
En AMD is niet het bedrijf dat in het geld zwemt ...
Dus tsja, ik weet niet hoeveel hart voor je de maatschappij hebt, maar als je dat wel hebt dan weet je wat te doen!

EDIT: begrijp me niet verkeerd.. met RMA is nix mis mee, sterker nog als ik een nvidia kaart of intel chip zou hebben (WAT IK DUS ECHT _NOOIT_ ZOU DOEN) dan zou ik zonder enig graantje schuldgevoel hele bakken met die rotzooi terugsturen. graag zelfs.

maar bij niet amd, want zij hebben het zwaar en zijn niet monopolist
Bedankt voor je super sarcastische antwoord, inmiddels heb ik hem toch maar opgestuurd omdat ik er anders toch niets mee kan :').

Wie zou zijn kaartje niet wegbrengen als er toch geen Team Fortress 2 op gespeeld kan worden :'(
Pagina: 1