iPhone uit Hong Kong of toch een ander toestel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Al enige tijd overweeg ik om mijn versleten Nokia telefoon te vervangen. Aangezien ik het zat ben om rond te lopen met iPod, telefoon en portemonnee, overweeg ik om een nieuw toestel te kopen dat ik naast de gebruikelijke functies voor de volgende doeleinden kan gebruiken:

internet
muziek

Aanstaande week komt een vriendin van mij naar Nederland; zij is als stewardess woonachtig in Hong Kong. Een iPhone 3GS kost daar slechts 463 EUR simlock vrij. Ik vraag mij alleen af of het de juiste keuze is voor mij en aangezien zij al aan het eind van de week komt, zou ik elk advies waarderen.

Mijn vraag luidt dan ook specifiek of een iPhone niet overkill is voor mijn behoeftes en of ik niet beter kan kiezen voor bijvoorbeeld een Motorola Droid, Blackberry Storm II (nog niet beschikbaar) of een passend ander toestel? Eventueel zou ik het toestel ook zakelijk willen gaan gebruiken, is het daar geschikt voor? Ik heb namelijk een aantal horrorverhalen gelezen met iPhones die uitvielen, slechte batterijduur, enz.

Sinds een jaar heb ik een Macbook Pro 13" en ben zeer tevreden, zou dat een extra motivator moeten zijn om voor een iPhone te kiezen?

Bij voorbaat dank!

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe wil je je mail ophalen ? Exchange of POP3 ?
Ga je heel fanatiek aan de slag met internet op je mobiel, heb je een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
brilsmurfffje schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:07:
Hoe wil je je mail ophalen ? Exchange of POP3 ?
Ga je heel fanatiek aan de slag met internet op je mobiel, heb je een abonnement.
Ik zal waarschijnlijk van Exchange én POP3 gebruik gaan maken.
Internet zal voor persoonlijk gebruik zijn, niet enorm fanatiek dus. Gebruiksgemak voor zowel e-mail en internet vind ik wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Mijn moeder heeft voor haar werk een HTC telefoon, het type weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar het is het type waarmee je ook alles moet kunnen. Muziek, telefoon, internet, mail, etc. Het apparaat werkt prima, maar toen ik de iPhone binnenkreeg en ik haar er even mee liet spelen, was ze verkocht. De HTC was vanaf dat moment officieel een 'kut-toestel' en ze begon zich er steeds meer aan te ergeren. Het abonnement voor de HTC loopt eind volgende week af en haar volgende telefoon wordt een iPhone Black 32GB!

Need I say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Was het niet zo dat de iPhone in China geen Wifi aan boord hadden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand een iPhone, hiervoor had ik een Windows Mobile toestel (SE Xperia), en ik kan je de iPhone zeker aanraden. Ik vind dat de iPhone met name internet en mail een stuk toegankelijker maakt dan de Xperia, voornamelijk door de eenvoud van de grafische interface en besturing van het toestel. Ik heb mijn Xperia ook niet meer aangeraakt sinds de iPhone binnengekomen is. Zeker muziek sync-en en zo werkt prima via iTunes (imho) op Mac OS X.

Check wel even of het toestel dezelfde specs heeft als wat hier verkocht wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor jouw eisen maakt het eigenlijk weinig uit wat voor toestel je neemt. Je lijkt weinig specifieks met je telefoon te willen. De Droid is overigens een mooi toestel, maar die is nog niet uit, en er zijn ook nog geen aankondigingen van geweest. Als je muziek af wilt spelen is een Android-telefoon wellicht een betere optie. Op de iPhone zit je vast aan de beperkingen van Apple, omdat je geen andere muziekspeler mag installeren. Dat kan wellicht irritant zijn. Maar kijk vooral zelf wat je prettig vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinigingsdoek schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:26:
Mijn moeder heeft voor haar werk een HTC telefoon, het type weet ik zo even niet uit mijn hoofd, maar het is het type waarmee je ook alles moet kunnen. Muziek, telefoon, internet, mail, etc. Het apparaat werkt prima, maar toen ik de iPhone binnenkreeg en ik haar er even mee liet spelen, was ze verkocht. De HTC was vanaf dat moment officieel een 'kut-toestel' en ze begon zich er steeds meer aan te ergeren. Het abonnement voor de HTC loopt eind volgende week af en haar volgende telefoon wordt een iPhone Black 32GB!

Need I say more?
Hangt ervanaf welke. ;)

Goeie vriendin van mij had een iPhone 3G en dat ding is vorige week verruild voor de HTC HD2 met Windows Mobile 6.5 erop.

En als ze iets fijn vind is dat dit ding wel multi tasking is.
Want het previous state restore werkte toch niet zo heel erg super op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MsG schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:30:
Mijn zus heeft er net ook 1 in singapore gekocht,
let er wel op, dat die zowel simlock vrij, als wifi-vrij is...

Want ze vertelde, dat ze overal erg goedkoop waren. maar daarna moesten ze nog simlock vrij worden gemaakt, en de wifi moest geactiveerd worden. Die kosten kwamen er nog weer bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
RoD schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:34:
Voor jouw eisen maakt het eigenlijk weinig uit wat voor toestel je neemt. Je lijkt weinig specifieks met je telefoon te willen. De Droid is overigens een mooi toestel, maar die is nog niet uit, en er zijn ook nog geen aankondigingen van geweest. Als je muziek af wilt spelen is een Android-telefoon wellicht een betere optie. Op de iPhone zit je vast aan de beperkingen van Apple, omdat je geen andere muziekspeler mag installeren. Dat kan wellicht irritant zijn. Maar kijk vooral zelf wat je prettig vindt werken.
En waarom zou je er in een andere muziekspeler op zetten als je (imho) by far al de beste speler standaard er op hebt staan? (Hee, we hebben het wel over het bedrijf van de iPod he, die weet als geen ander hoe een goede muziekspeler qua interface in elkaar moet zitten.)

En voor stream-applicaties e.d zijn een er genoeg variaties (van gratis tot betaald) in de app-store te vinden. Ook (maar dat kan een persoonlijk voordeel zijn) synct het meteen als enige direct met iTunes :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ZpAz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:06:
[...]

En waarom zou je er in een andere muziekspeler op zetten als je (imho) by far al de beste speler standaard er op hebt staan? (Hee, we hebben het wel over het bedrijf van de iPod he, die weet als geen ander hoe een goede muziekspeler qua interface in elkaar moet zitten.)

En voor stream-applicaties e.d zijn een er genoeg variaties (van gratis tot betaald) in de app-store te vinden. Ook (maar dat kan een persoonlijk voordeel zijn) synct het meteen als enige direct met iTunes :)
Als je de iPod-interface goed vindt, dan heb je gelijk. Ik vindt het echter bagger ;) In ieder geval, daarom zei ik dus, je moet zelf kijken wat je lekker vindt werken. Als je vooral muziek af wilt spelen met de iPhone, en de interface bevalt je niet.. dan ben je de lul. Bevalt het je wel, zou ik vooral ook een iPhone nemen.

Kortom; zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
Wat zijn de ervaringen betreft de batterijduur? Is het mogelijk om bij normaal gebruik (e-mailen, internetten, af en toe muziek luisteren) zonder beperkingen, de dag door te komen? Zijn er ook mensen hier die hem zakelijk gebruiken? De horrorverhalen over het battery life schrikken mij namelijk toch wel af.

Overigens wordt de iPhone 3Gs simlock-vrij door Apple verkocht - dit is conform de lokale wetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Empulse op 25-10-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Batterijduur bij smartphones is per definitie beperkt. Maar lees vooral de ervaringen in [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 23 en eerdere topics eens door. Kijk ook eens naar reviews. Met jouw gebruik zou je de dag overigens makkelijk door moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqewie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 20:41
MsG schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:30:
iPhones uit Hong Kong hebbel WEL wi-fi aan boord. Tot nu toe hebben alle iPhones wi-fi aan boord. Alleen voor China moest Apple een uitzondering maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55
ik ben zelf in HK nu en ik ben vandaag een iphone gaan zoeken aan de prijs die jij hebt vermeld. In de ketens fortress en broadway waren ze uitverkocht... in de andere kleinere zaken lagen de prijzen hoger: 5800-5900 HKD. De Hero heeft eveneens multitouch en loopt even vloeiend als op de iphone.

ik sta zelf op het punt om dan maar een HTC Hero te kopen, die loopt op de android. En als je de app store er even bij vergeet, is de gebruiksvriendelijkheid bij de Hero eigenlijk wel een pak hoger. Terwijl bij de iphone alles als aparte apps worden geopend en geactiveerd, zijn heel wat zaken gewoon volledig in het OS geïntergreerd. Om maar een dom voorbeeld te nemen: als je iemand in uw adressenboek aanklikt, heb je onmiddellijk de mogelijkheid om zijn facebook foto-'s, updates e.d. te lezen. Terwijl je dan bij de iphone eerst uit je adressenboek moet gaan en dan het facebook-programma moet openen.

Je kan een homescreen customizen, je kan vertikaal scrollen in uw lijst van apps, je hebt 7 'spaces' op uw 'desktop' etc... puur op vlak van gebruiksvriendelijkheid en integratie vind ik dus de hero eigenlijk wel beter dan de iphone. Maar de apps zijn natuurlijk het pluspunt, ik durf het wel te relativeren naar 'gadgets'.

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 25-10-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf via maccity.nl gekocht! 749 incl btw en kan probleemloos de updates installeren. Lijkt dus echt simlock vrij te zijn. Heb ook met een andere sim getest, allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:32
Ik zeg Nokia 5800 Music Express ;)

Al te verkrijgen voor € 0,00 i.c.m 2 jarig Vodafone abbo van € 11,25.

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-11-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Exchange werkt goed op de iPhone. iPhone is dus prima zakelijk te gebruiken. Nokia (m.u.v. enkele modellen) synct alleen de Inbox, de iPhone kan ook fatsoenlijk folders syncen. Ik zou het gewoon lekker doen. Bovendien heeft elke telefoon wel mankementen, daarom heb je als zakelijk gebruiker een duo-sim en een reservetelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja in een Apple forum krijg je natuurlijk overwegend pro-Apple reacties.

Ik zeg Palm Pre ;)

Heb ik hier ook, werkt awesome en past een stuk beter in de hand dan een iPhone.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
En weer ontopic 8) Ik ben benieuwd wat het voor de TS uiteindelijk geworden is. Empulse?
Zelf ben ik over drie weken, dus vlak voor kerst in HK en hoop daar de iPhone 3Gs te halen. Ben dus benieuwd naar ervaringen en aandachtpunten. Momenteel bezit ik al 2 jaar een HTC TyTNII.
Toen Pina in HK was, was er idd een groot tekort: ik herinnerde mij dat de Apple Store HK een levertijd van gem 2 wkn als indicatie gaf. Momenteel is dat teruggelopen tot 2-5 werkdagen. Overigens zijn Fortress en Broadway in mijn ervaring juist de "duurdere jongens". 8)7
De productie zal wel hoog liggen ivm de komende feestdagen en de productie van de wifi-kreupele editie voor de Chinese markt via China Unicom, waarvan de verkoop vorig maand officieel van start is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
BellySM schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:11:
Momenteel bezit ik al 2 jaar een HTC TyTNII.
Heb ook een Tytn II, Iphone is echt een hele grote vooruitgang. Geen gedoe meer met email die corrupt raakt en je een bestandje weg moet gooien en in de registy moet wroeten om je gmail exchange weer aan de gang te krijgen, bijvoorbeeld.

Lijkt me wel dat wanneer je iets in HK haalt en je er problemen mee krijgt het nogal lastig kan zijn om in garantie te laten repareren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:20:
Heb zelf via maccity.nl gekocht! 749 incl btw en kan probleemloos de updates installeren. Lijkt dus echt simlock vrij te zijn. Heb ook met een andere sim getest, allemaal geen probleem.
Even lezen leert dat ze in HK ook echt simlockvrij zijn, en dus een stuk goedkoper dan 750 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 18-11-2009 12:17 ]

PSN: Sluuz

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
schemert schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:30:
[...]

Heb ook een Tytn II, Iphone is echt een hele grote vooruitgang. Geen gedoe meer met email die corrupt raakt en je een bestandje weg moet gooien en in de registy moet wroeten om je gmail exchange weer aan de gang te krijgen, bijvoorbeeld.
Vond de opvolger HTC Touch Pro2 niet interessant en heb vaak losse iPod Video bij me. Mijn vrouw heeft de iPhone 2G en die vond ik destijds nog niet volwassen genoeg. De 3GS is op vele punten verbeterd. Bovendien synchroniseert het wat makkelijker mijn agenda en adresboeken, nu ik net zo vaak op een macbook als op een windows notebook werk.
Lijkt me wel dat wanneer je iets in HK haalt en je er problemen mee krijgt het nogal lastig kan zijn om in garantie te laten repareren, toch?
Heb de garantie van Apple nog nooit hoeven aan te spreken, maar hoe zit het dan met garanties uberhaupt als je apparatuur op de taxfree stores op luchthavens haalt?
De prijzen heb ik hier vandaan en ik neem aan inclusief locale tax, dus wel doe moeite waard voor een simlockvrije model. :9~
Pagina: 1