Magic Mouse vs Logitech AIR

Pagina: 1
Acties:
  • 1.273 views

• pctracer
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
De pro's en con's van de Magic Mouse ten opzichte van de Logitech AIR

Logitech AIR
  • Voor de échte muizenkenner is er maar één merk: Logitech. Keer op keer weet het bedrijf zich te onderscheiden met producten die spannend en innovatief zijn. Met de Air MX overtreft Logitech zichzelf: de muis ontmoet de Nintendo Wii.
  • Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de Logitech Air MX is het neusje van de zalm voor home entertainment-liefhebbers. In plaats van het simpelweg toevoegen van nieuwe knopjes of een nieuw scrollwiel heeft Logitech een daadwerkelijke revolutie in zijn nieuwe muis aangebracht. Voor deze revolutie hebben ze goed gespiekt bij consolebouwer Nintendo, die met de Wii een even zo revolutionaire manier van gaming heeft geïntroduceerd.
  • De Air MX is voorzien van gyroscopen om beweging te kunnen detecteren. Wanneer u de muis oppakt van de tafel schakelt de muis zich in een andere stand (Freespace) en is hij als aanwijs-afstandsbediening te gebruiken. U kunt zwabberen en zwaaien naar hartelust, de cursor volgt netjes en met een klik op de knop start u programma's. Precies richten, zoals bij de Wii, is niet nodig; Logitech gebruikt een relatieve plaatsbepaling, geen exacte. Voor de pc is dit ook niet nodig, en het voorkomt de noodzaak van een sensorbar.
  • De Air MX lijkt gericht op home entertainment-fanaten. Wie namelijk vlak voor zijn computer zit, heeft niet zoveel aan de luchtacrobatiek van de MX -- met een normale muis zijn alle functies net zo goed te bedienen. Wie zijn pc echter bij zijn tv heeft staan en op de bank zit, zal al snel de meerwaarde van de MX zien. Naast de normale cursorbesturing kent de Air MX ook nog een aantal 'gestures', bepaalde handelingen die voor een actie staan. In iTunes is het bijvoorbeeld mogelijk om een cirkel te trekken. Doet u dit met de klok mee, dan springt iTunes één nummer vooruit. Trekt u een cirkel tegen de klok in -- u raadt het al -- dan springt u één nummer achteruit. Het aanpassen van het volume geschiedt door een druk op de volumeknop op de muis en vervolgens de muis naar links (zachter) of rechts (harder) te bewegen. Eenvoudig, doch o-zo-geniaal.
  • Alle knoppen en zelfs het scrollwiel zijn geheel in de glimmend zwarte behuizing geïntegreerd. Het scrollwiel is een aanraakgevoelig oppervlak geworden, maar mist daardoor wel de accuraatheid. In de standaardinstellingen staat het touchpad véél te gevoelig afgesteld en schieten we als een kanon door internetpagina's heen. Pas na wat handmatig tweaken is het scrollwiel/touchpad echt bruikbaar. De glimmende behuizing is een magneet voor vingervlekken. Hoewel Logitech een poetsdoekje meelevert, was een speciale coating meer op zijn plaats geweest. Het design zelf is overigens prachtig.
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/logitech-mx-air-mouse-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/logitech-mx-air-mouse-4.jpg

Magic Mouse

The good:
Sexy design; vertical scrolling works like a physical scroll wheel; pairs easily with Mac computers; ambidextrous.

The bad:
Awkwardly narrow profile; doesn't work with Windows PCs; laser sensor not as advanced as Darkfield and BlueTrack competition; horizontal swipes don't feel as natural as thumb buttons; can't customize swiping functions; no pinching.

The bottom line:
Apple's new wireless Magic Mouse gets a sleek makeover and even has multitouch controls, but it's better as a portable laptop companion rather than a full-size desktop accessory. The swiping gestures add interactivity to Web browsing and media, but the awkwardly narrow single button design leaves us reaching for better mice from Logitech and others.

Specifications:
OS Required / Type: Apple Mac OS X 10.5.8 or later ; Form factor: External ; Interface required: Mouse ; See full specs

Afbeeldingslocatie: http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2009/10/magicmouse.jpg

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:26
Dit is natuurlijk nooit de bedoeling. Dan kun je beter een topic report aanmaken :)

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2009 13:54 ]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03
Wat denk je dat het doel is, dit zijn 2 van de meest geavanceerde muizen, hoewel ze niet helemaal voor de zelfde doeleinden ontwikkeld zijn, zijn ze grotendeels wel vergelijkbaar in gebruik.
Er kunnen dus zeker uit gebruikers ervaringen vergelijken worden gemaakt tussen deze muizen.
Aan de hand daarvan kan een winnaar voor bepaalde situaties ontstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2009 13:55 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:16
Hoi pctracer, welkom op GoT :w

De topicstart is wat vreemd. Het zijn twee gekopieerde teksten zonder toelichting of bronvermelding. Laten we de discussie over de Magic Mouse voorlopig maar even centraal houden in [Magic Mouse] Ervaringen & Discussie. Wat zou je van ons willen weten of met dit topic willen bereiken? :)
cctl01 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:46:
[...]
Wat denk je dat het doel is, dit zijn 2 van de meest geavanceerde muizen, hoewel ze niet helemaal voor de zelfde doeleinden ontwikkeld zijn, zijn ze grotendeels wel vergelijkbaar in gebruik.
Er kunnen dus zeker uit gebruikers ervaringen vergelijken worden gemaakt tussen deze muizen.
Aan de hand daarvan kan een winnaar voor bepaalde situaties ontstaan.
Als iemand een keer twijfelt tussen deze muizen, dan mag hij of zij gerust een topic openen. Maar hier schieten we helaas weinig mee op :) .

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2009 13:53 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Interessante vergelijking qua muizen maar wel erg jammer van de enorme reclame tekst (lijkt mij een gevalletje van copy-paste van de Logitech site). Ik denk dat dit alleen een beetje een rare vergelijking is omdat de Magic Mouse gewoon bedoeld is als muis terwijl de Logitech Air naast muis ook bedoeld lijkt te zijn als multimedia remote. Als ik de features bekijk van die Air dan lijkt me dat het wel meer kan dan alleen multimedia remote control spelen, wellicht ook reuze handig bij presentaties. Ik zie echter ook direct 1 nadeel voor de Air en juist een voordeel voor de Magic Mouse: de Air heeft een usb poortje nodig wat er op duidt dat het met Logitech's eigen wireless techniek werkt en waarvoor je dus een usb receivertje voor nodig hebt. De Magic Mouse heeft alleen een Mac met bluetooth nodig en aangezien alle huidige Macs daarmee zijn uitgerust heb je niets extra's nodig.

Ik vraag me alleen af in hoeverre die Air al die gestures in de lucht kan omzetten naar bepaalde commando's voor OS X (zodat het kan concurreren met de Magic Mouse en de Apple Remote; zou handig zijn op de MacBook die geen IR meer heeft).

• Hack_The_Planet
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Wat een zeikerds hier my god.
Ik ben een goede klant van veelal internet winkels.
En als ik tevreden ben over een internet winkel , dan mail ik deze met mijn complimenten.
Daarom vragen sommige mij een stuk te schrijven op tweakers en kieskeurig.

Onlangs trachtte ik een review of eigenlijk mijn ervaring met een product te schrijven.
Namelijk de mac wireless keyboard , en daarna een stukje over de logitech diNovo mac editie .

Maar kreeg de wind van voren zeg.
Allemaal gezeur als.
- Ja dat moet je niet hier doen.
- Dit is geen review maar , omdat jij niet de goede keyboard layout kan kopen en te dom bent.
En ga zo maar door.

Ga toch allemaal lekker heen en iets nuttigs doen man!!
Ik dacht en heren van tweakers corrigeer me als ik het aan het verkeerde eind heb.

Dat tweakers er niet alleen is voor techneuten met een miereneukerij syndroom (excuseer mijn taal).
Maar ook voor mensen die even een stap terug kunnen zetten en beseffen dat er ook andere zijn die het wel degelijk nuttig vinden wat er geschreven wordt.

Ik vind de topic namelijk wel leuk.
En heb de magic mouse gekocht.
Dus ben niet een review /topic geil persoontje dat alleen leest en negatief commentaar levert en verder niets doet.

Laat ons lekker genieten van een relax forum waar echte klanten terecht kunnen voor hun ervaringen en door kunnen gaan met aankopen.
En Tweakers de kredit geven die ze verdient.
Niet getekend door kleine kinderen die zich voordoen als klanten maar thuis horen in een crèche.

Voor ik wederom de wind van voren krijg , dit berichtje is niet voor iedereen bedoeld.
Sorry als ik generaliserend overkom.Het is gericht naar mensen die meer klagen over de vorm dan inhoud.
Iets hoort daar , of we hebben er niets aan bla,bla. Doe wat aan je grammatica bla,bla..

Wordt echt laaiend van die zeikerds :( :( :(

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:16
Hack_the_Planet, (ook voor jou) welkom op GoT :w

Ik snap niet echt wat de bedoeling is van je post. Maar als je denkt dat ten onrechte een shop- of productreview is verwijderd, dan kun je terecht in Pricewatch. Dat is hier in een techforum (Apple Talk) niet echt op z'n plaats :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.