HTC Hero [part cinq] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 77.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 104511 schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:17:
Hm ik kom bijna wekelijks door 's Hertogenbosch en ik kan me herinneren dat ik ook de naam heb gezien in het weather widget, alleen nog nooit een crash gehad hierdoor.
Weet je zeker dat het hier de grote widget betreft?

Ik heb net nog eens een update gedaan en nu geeft de weather widget weer aan dat ik mij in 's-Hertogenbosch bevind en prompt crashed TouchFLO ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:55
Nog zo'n mooi verschijnsel met plaatsnamen: Leiden is volgens HTC Leyden...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

gertvdijk schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:55:
Nog zo'n mooi verschijnsel met plaatsnamen: Leiden is volgens HTC Leyden...
Dat is geschreeven in oude spellingh.

Dan kun je beter een Engels apparaat hebben. In de Psion 5 stond Juinen in de wereldklok. Die lui hebben humor! Kon je gewoon Juinen instellen als 'home' lokatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.minitrue.nl/blog/wp-content/uploads/2008/07/1-41.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 06-12-2009 23:46 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

kwiebus schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:41:
[...]

Weet je zeker dat het hier de grote widget betreft?

Ik heb net nog eens een update gedaan en nu geeft de weather widget weer aan dat ik mij in 's-Hertogenbosch bevind en prompt crashed TouchFLO ook weer.
Nee niet helemaal zeker, ik ga het komende donderdag of vrijdag als ik er doorheen kom even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:55:
[...]

Het heeft vast en zeker met de plaatsnaam 's-Hertogenbosch te maken. Ik heb zojuist mijn Hero een keer uit en aangezet (want ik moest nog deels het adresboek uit mijn oude telefoon kopiëren).

Nu na het uit en aanzetten geeft de weather widget aan dat ik ik mij Maasdriel bevind en werkt de weather widget gewoon goed zonder dat TouchFLO crashed, erg bizar dus.
Ik woon in Vught, en werk in Den-Bosch, nog nooit een probleem gehad... Welke ROM draai je?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 20:26

Mud

Sinds een paar uur heb ik ook de HTC Hero, even wennen met typen e.d maar vind het nu al een hele verbetering dan mijn nokia 6300!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 00:28
joeltje schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:04:
[...]

Ik woon in Vught, en werk in Den-Bosch, nog nooit een probleem gehad... Welke ROM draai je?
De 2.73.405.5 waar het toestel ook mee geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23
kwiebus schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:50:
[...]

De 2.73.405.5 waar het toestel ook mee geleverd is.
Ik draai ook die ROM en zit sinds vorige week 3 dagen per week voor werk in Den Bosch --> ik heb hetzelfde probleem met de weather widget. Heb 'm dus maar verwijderd en heb een scherm vrij voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320176

Weet iemand of in Android Eclair het wel mogelijk wordt voor Hero-bezitters om Smart Alarm Clock te gebruiken? Nu (Cupcake) kan je geen Gsensor gebruiken op de Hero als het scherm uitstaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261161

Ik heb dit toestel nu een tijdje, erg fijn apparaat maar ik heb problemen met de verbinding tijdens lange telefoongesprekken van+30min
De verbinding wordt valt dan regelmatig weg, terwijl ik toch vol bereik heb. Ook als ik alle dataverbindingen eerst afsluit blijft hij wegvallen, erg vervelend. Ik bel met T-mobile, geen branded toestel overigens.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of dit hebben opgelost? Anders ga ik hem maar omruilen denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26222

Wombat13 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:38:
Tja.. ik weet dat dit wel een beetje simpel is zo.. maar wat bevelen de hero bezitters mij aan? Wachten op een snellere variant (ik wil weer eens aan een abonnement)? Ik merk dat de Hero lekker werkt... (in de handen gehad bij een mediamarkt).. maar toch.. moet ik voor een Snapdragon toestel gaan? Of is de Hero, voor iemand die niet steeds het nieuwste van het nieuwste wil, ook goed? *for the record: mijn interesse, na een WinMo, ligt zeker bij Android!*
Ik zou zeggen, neem voor 1 jaar de Hero. Ja, het kan allemaal wat sneller en hij mist een flitser.. De modellen die dit oplossen komen er aan, maar niet met 1/2 maanden

De Hero is de beste telefoon die ik tot nu toe gehad heb. Kan hem echt iedereen aanraden. (oke.. niet m'n oma..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 261161 schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:23:
Ik heb dit toestel nu een tijdje, erg fijn apparaat maar ik heb problemen met de verbinding tijdens lange telefoongesprekken van+30min
De verbinding wordt valt dan regelmatig weg, terwijl ik toch vol bereik heb. Ook als ik alle dataverbindingen eerst afsluit blijft hij wegvallen, erg vervelend. Ik bel met T-mobile, geen branded toestel overigens.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of dit hebben opgelost? Anders ga ik hem maar omruilen denk ik :/
Je zou kunnen proberen een radio update te draaien.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259970

Ik ben nu sinds een week in het bezit van een HTC Hero. Wat en fijn toestel!!! Ik heb alleen vraagje.

Ik heb mijn Hero verbonden met de bluetooth carkit van mijn auto. Dit levert geen problemen op, maar ik krijg (als ik niet in de auto zit) op de meest vreemde momenten de melding "Bluetooth-headset losgekoppeld". Iemand enig idee of ik dit uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Heb ik ook, ik vermoed dat dit gebeurt wanneer er iets met BT gebeurd, dus dat hij probeert contact te maken oid. Ik heb het (nog) niet weg gekregen, stoor me er ook niet echt aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:37
kaajee schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:09:
Heb ik ook, ik vermoed dat dit gebeurt wanneer er iets met BT gebeurd, dus dat hij probeert contact te maken oid. Ik heb het (nog) niet weg gekregen, stoor me er ook niet echt aan......
Bij mij gebeurt ook hetzelfde. Ik beschouw het als een bug van een besturingssysteem in ontwikkeling :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259970

Dan moet ik me er maar niet te druk over maken.

Hoe is het eigenlijk met de krasgevoeligheid van het scherm gesteld? Is het raadzaam om zoiets als een screen protector te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sabelhout schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:34:
Bij mij gebeurt ook hetzelfde. Ik beschouw het als een bug van een besturingssysteem in ontwikkeling :)
Ik had dit ook de hele tijd met mijn BH-503 headset van Nokia (A2DP + headset profiel) op de HTC ROM, maar heb laatst een treinreis van 3u gehad zonder disconnect met de MoDaCo 3.0 ROM met laatste radio update. Eveneens is de gesprekskwaliteit beter geworden. Eerder hoorde ik duidelijk wanneer stiltes (met lichte ruis) werden afgekapt en dat de ruis weer begon als iemand aan de andere kant weer begon te praten. Nu is het kraakhelder en voor mijn oma die slecht hoort is de nieuwe radio update blijkbaar een verademing, want ze verstaat me een stuk beter "alsof je naast me staat, heel duidelijk". Ik kom vanaf een Nokia E71 en was dus al heel wat gewend qua gesprekkwaliteit, maar voor mij staat hij sinds die update er op gelijke hoogte mee.
Al met al heb ik dus erg sterk de indruk (maar geen bewijs) dat dit komt door de radio update en is het updaten ervan niet zonder risico. En dit hoort dan ook eigenlijk in het Custom ROM topic, bedenk ik me nu. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms

is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Anoniem: 259970 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:36:

Hoe is het eigenlijk met de krasgevoeligheid van het scherm gesteld? Is het raadzaam om zoiets als een screen protector te gebruiken?
Heb de Hero nu denk iets van 3 maanden, altijd in mijn zak (ook wel eens bij mijn sleutels :X ) en nog geen oneffenheid kunnen vinden.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330260

Sabelhout schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:34:
[...]

Bij mij doet ie dat zo'n 10 minuten en daarna wordt de melding niet meer weergegeven. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 16:34
DancePlaza schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:08:
is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms

is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
Dat kan in de instellingen van de applicaties die die berichten ontvangen. Dus sms bij het sms programma, gmail bij gmail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:39

woutur

Klauwtjes uit!

gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:50:
[...]

Ik had dit ook de hele tijd met mijn BH-503 headset van Nokia (A2DP + headset profiel) op de HTC ROM, maar heb laatst een treinreis van 3u gehad zonder disconnect met de MoDaCo 3.0 ROM met laatste radio update. Eveneens is de gesprekskwaliteit beter geworden. Eerder hoorde ik duidelijk wanneer stiltes (met lichte ruis) werden afgekapt en dat de ruis weer begon als iemand aan de andere kant weer begon te praten. Nu is het kraakhelder en voor mijn oma die slecht hoort is de nieuwe radio update blijkbaar een verademing, want ze verstaat me een stuk beter "alsof je naast me staat, heel duidelijk". Ik kom vanaf een Nokia E71 en was dus al heel wat gewend qua gesprekkwaliteit, maar voor mij staat hij sinds die update er op gelijke hoogte mee.
Al met al heb ik dus erg sterk de indruk (maar geen bewijs) dat dit komt door de radio update en is het updaten ervan niet zonder risico. En dit hoort dan ook eigenlijk in het Custom ROM topic, bedenk ik me nu. :$
Welke radioversie draai jij nu?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 259970 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:36:

Krasgevoeligheid is inderdaad uitstekend. Ik gebruik hem nu ook een maand of 3 en hij ziet er nog als nieuw uit. Overigens stop ik hem nooit bij sleutels o.i.d. in mijn zak.

Screenprotector vind ik persoonlijk onnodig voor de Hero

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 13:36
Ik heb hem zelf ook 3 maanden en kan er nog geen smetje op vinden.. Veel beter scherm qua kwaliteit dan de Nokia 6300 die ik hiervoor had. Ook de rest van het toestel ziet er nog top uit (afgezien van valschade aan de linkerbovenhoek, maar daar kan het toestel niets aan doen :P ).

Ik heb wel een screenprotector, maar hij zit er niet op. Ik vind het scherm namelijk ideaal: met 1 veeg van mijn mouw zijn de vingervlekken e.d. weg terwijl dit bij weinig toestellen zo is. Mijn vriendin heeft een Star met screenprotector en die moet veel meer poetsen om het mooi te houden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
63.18.55.06JU_6.35.08.29, maar die keer dat ik 3 uur lang stabiel via A2DP muziek zat te luisteren was nog met 63.18.55.06IU_6.35.08.22 (eerste custom radio update die ik deed). En er is nu alweer een nieuwere: 63.18.55.06JU_6.35.09.26.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 08-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Hebben meer mensen er last van dat applicaties (bijv. HTC Peep) zeuren dat er geen verbinding mogelijk is terwijl WiFi toch echt werkt in andere applicaties zoals de browser, mail etc.? Ik heb ook al meegemaakt dat HTC Peep en Mail zorgde voor dataverkeer over 3G terwijl WiFi gewoon actief was... Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Ik heb wel vrij veel dat hij mijn WiFi verbinding niet vindt als ik in mijn slaapkamer ben, terwijl mijn AP er recht onder staat.
Als ik naar buiten loop heb ik wel zo'n 20 meter uitloop ontvangst voor hij naar 3G overschakelt.
Ook regelmatig in de woonkamer (nog geen 4 meter van AP af) dat de WiFi weg valt.

WiFI verbinding is dus niet helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
benji83 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:24:
Ik heb wel vrij veel dat hij mijn WiFi verbinding niet vindt als ik in mijn slaapkamer ben, terwijl mijn AP er recht onder staat.
Als ik naar buiten loop heb ik wel zo'n 20 meter uitloop ontvangst voor hij naar 3G overschakelt.
Ook regelmatig in de woonkamer (nog geen 4 meter van AP af) dat de WiFi weg valt.

WiFI verbinding is dus niet helemaal super.
Houd je met de volgende twee dingen rekening?
  • WiFi in slaapstand (display uit) scant niet naar nieuwe netwerken.

Verbinding weg? komt niet terug, tenzij het apparaat 'wakker' is.
  • WiFi gaat uit na een bepaalde tijd in slaapstand te zijn.

instelbaar via Settings -> Wireless controls -> WiFi Settings -> knop Menu -> Advanced -> WiFi Sleep Policy.
Ik heb nog geen enkele hickup ervaren in het WiFi gebruik nu ik alle sleep functies heb uitgezet. Rete stabiel met zowel mijn WRT54GL in WPA2 en eduroam op de TU Delft. Alleen het roamen van AP naar AP bij het lopen door een gebouw gaat nog wel eens met wat hickups.

[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 08-12-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:23
gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:28:
[...]
• WiFi gaat uit na een bepaalde tijd in slaapstand te zijn.

instelbaar via Settings -> Wireless controls -> WiFi Settings -> knop Menu -> Advanced -> WiFi Sleep Policy.
Ik heb nog geen enkele hickup ervaren in het WiFi gebruik nu ik alle sleep functies heb uitgezet.
En hoe ervaar je de levensduur van de batterij met wifi non stop aan?

[ Voor 28% gewijzigd door stijnos1991 op 08-12-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
stijnos1991 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:45:
En hoe ervaar je de levensduur van de batterij met wifi non stop aan?
Vannacht aan de lader gehangen, vanochtend 8.30u ontkoppeld en heb intussen:
  • 3 mailtjes (ongeveer 200 woorden) verstuurd
  • ongeveer 10 minuten maitljes gelezen
  • ongeveer 10 minuten gebrowst
  • ongeveer 5 minuten gebeld
  • ongeveer 30 minuten met een applicatie gespeeld
  • GTalk op de achtergrond ingelogd staan, evenals 3 mailaccounts en HTC Peep die elk uur checken op nieuwtjes.
Dit alles op WiFi non-stop aan (mobiel netwerk, GPS en BT uit) en mijn batterij is nu op moment van schrijven op 90% (in Spare Parts applicatie uitgelezen).
Dit is op de Modaco 3.0 Custom ROM, met dus ook een aangepaste kernel, op een locatie met goede 3G dekking op het KPN/Telfort netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 08-12-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:23
Ik heb 't idee dat de batterij dus echt véél langer mee gaat op zo'n aangepaste ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:50:
[...]

Dit alles op WiFi non-stop aan (mobiel netwerk, GPS en BT uit) en mijn batterij is nu op moment van schrijven op 90% (in Spare Parts applicatie uitgelezen).
Excuse me?! Dan is mijn Hero al lang aan het zeiken dat ie aan de oplader moet.... :?
Dit is op de Modaco 3.0 Custom ROM, met dus ook een aangepaste kernel, op een locatie met goede 3G dekking op het KPN/Telfort netwerk.
En heb je hierbij een 'Roaming' tekentje? (ik neem aan dat je Telfort klant bent..)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
stijnos1991 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:54:
Ik heb 't idee dat de batterij dus echt véél langer mee gaat op zo'n aangepaste ROM.
Dat idee heb ik ook, maar ik heb slechts enkele dagen op de stock ROM gedraaid, waarbij ik de telefoon best intensief bij heb gebruikt en het dus niet representatief is voor het gebruik nu.
En omdat ik alles in één keer heb geflasht (ROM, radio en kernel) is het ook moeilijk aan te geven welk deel nou het meest heeft bijgedragen, als dat het al heeft gedaan.
jbr schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:59:
Excuse me?! Dan is mijn Hero al lang aan het zeiken dat ie aan de oplader moet.... :?
Het is echt zo, hoor. Maar als ik 's avonds het apparaat wat meer gebruik (youtube in bed enzo) dan komt ie vaak onder de 50% en sluit ik hem daardoor wel elke avond weer aan de lader aan.
jbr schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:59:
En heb je hierbij een 'Roaming' tekentje? (ik neem aan dat je Telfort klant bent..)
Ja, heel irritant overigens die meldingen over roamen (terwijl dat hoort bij Telforts' eigen systeem). En ik zie niet altijd een R-symbool staan, maar dat lijkt een bugje in de UI, want de waarschuwingen krijg ik wel.

[ Voor 42% gewijzigd door gertvdijk op 08-12-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 12:21
Waar ik wel eens last van heb is, dat als ik iets zoek in Market, bijvoorbeeld 'Speed Forge', dan krijg ik het scherm: Geen resultaten gevonden. Maar bovenaan, in de grijze balk staat: 2 resultaten gevonden. :? Hebben meer mensen dat? Zou het komen vanwege de verschillende markets (EU/USA/etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 23:16
overigens misschien meer bedoeld voor het andere hero topic, maar ik merk na een complete wipe en herinstallatie van 3.0 ook dat m'n batterij nu vele malen langer meegaat. Ik heb wifi ook continu aan, en exchange en gmail push. Het verbaast me echt enorm. :)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 20:28
Pjoter schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:24:
Waar ik wel eens last van heb is, dat als ik iets zoek in Market, bijvoorbeeld 'Speed Forge', dan krijg ik het scherm: Geen resultaten gevonden. Maar bovenaan, in de grijze balk staat: 2 resultaten gevonden. :? Hebben meer mensen dat? Zou het komen vanwege de verschillende markets (EU/USA/etc.)
Heb ik ook last van, hoop dat het in de update naar 2.0 (incl. nieuwe market) opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik snap niet wat je bedoelt met een grijze balk. En ik heb gewoon twee resultaten; een gratis en een betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Ja dit heb ik soms ook. Is gewoon een bug. Volgens mij komt het omdat je de zoekbeurten ervoor geen resultaten hebt gehad. Gewoon terug gaan naar het beginscherm van de market en opnieuw zoeken. dan doet ie t 9/10 keer wel.

Heb trouwens laatst een bericht gepost over het feit dat ik google maps nergens meer kan vinden in de market na een uninstall... Heeft echt niemand anders dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

DizzyWeb

Ondertiteld

Flogging Hank schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:59:
[...]

Ja dit heb ik soms ook. Is gewoon een bug. Volgens mij komt het omdat je de zoekbeurten ervoor geen resultaten hebt gehad. Gewoon terug gaan naar het beginscherm van de market en opnieuw zoeken. dan doet ie t 9/10 keer wel.

Heb trouwens laatst een bericht gepost over het feit dat ik google maps nergens meer kan vinden in de market na een uninstall... Heeft echt niemand anders dit?
Probeer anders hier de QR code eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313096

Heeft iemand al een idee wanneer we de 2.0 / 2.1 update kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:43
Zojuist een HTC Hero Brown gekocht via MP.
Wat valt op? Hij is sexy! Voelt vrij zwaar aan.
Kreeg direct al een telefoontje en ik hoorde mijn gesprekspartner super helder!! (Vodafone)
Geen kraakje te horen. Momenteel zelfs nog beter dan een Nokia, maar goed het is nog maar 1 telefoontje.

Ik heb in het verleden al een HTC Magic gehad, dus ik wist dat de synchronisatie super was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Zeg, ik zit al een tijdje te zoeken naar de voicedialer die ergens in Android zou moeten zitten. Zie hier

Ik kan 'm niet vinden. Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 23:16
android 1.6 en 2.0 :)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 313096 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:09:
Heeft iemand al een idee wanneer we de 2.0 / 2.1 update kunnen verwachten?
Ben ook benieuwd! Ik houd de twitter van HTC goed in de gaten, omdat ik daar het eerste nieuws hierover verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik heb ook sinds vandaag mijn eigen Hero, ik kom van Windows Mobile 6.5.

Ik heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op heb kunnen vinden.
Is het mogelijk om mijn smsjes die ik op mijn oude WM telefoon heb staan op mn Hero te krijgen?

Eventueel met een omweg, zou zo zonde zijn om ze kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wavesecure installeren op wm foon, via dat progsel sms backuppen, en restoren naar Hero. Dat zou misschien werken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dito, oplossing is om applicatie af te sluiten (ben meestal lui en gebruik Advanced Task Killer) en opnieuw te zoeken. Overkomt me best vaak als de vorige zoekopdracht geen resultatent leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pred schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:03:
[...]

Ben ook benieuwd! Ik houd de twitter van HTC goed in de gaten, omdat ik daar het eerste nieuws hierover verwacht.
"Believe it or not, I STILL can't say anything more about Eclair coming to Hero. Working as fast as we can, promise!"

http://twitter.com/htc

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

pauldegroot schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:04:
Ik heb ook sinds vandaag mijn eigen Hero, ik kom van Windows Mobile 6.5.

Ik heb een vraag waar ik zelf het antwoord niet op heb kunnen vinden.
Is het mogelijk om mijn smsjes die ik op mijn oude WM telefoon heb staan op mn Hero te krijgen?

Eventueel met een omweg, zou zo zonde zijn om ze kwijt te raken.
Ik zou het met dit programma doen, die is er immers voor gemaakt:
http://android.modaco.com...bile-sms-migrator-beta-1/

Op modaco zit ie op de laatste (en érg snelle) 3.0 rom ingebakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 09-12-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Zelfs dan doet ie alsof ie niks kan vinden.. Echt wazig lijkt wel of mn tel google maps structureel negeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
Keypunchie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:14:
[...]

Dito, oplossing is om applicatie af te sluiten (ben meestal lui en gebruik Advanced Task Killer) en opnieuw te zoeken. Overkomt me best vaak als de vorige zoekopdracht geen resultatent leverde.
Of je drukt gewoon op back en je voert je zoekopdracht opnieuw uit.
Volgens mij komt dat doordat je net naast het zoekknopje drukt, is mij ook al vaker gebeurt dan zoekt ie wel
maar geeft ie niets weer. Doe ik dan vorige knopje en opnieuw zoeken (hoeft het niet te typen staat als auto aanvullen er nog in) dan vind hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Flogging Hank schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:17:
Zelfs dan doet ie alsof ie niks kan vinden.. Echt wazig lijkt wel of mn tel google maps structureel negeert
Klopt, heb ik ook. Volgens mij is die Google Maps alleen voor Google experience phones of een specifieke Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 19:42
Zoals velen had ik het probleem dat mijn hero niet automatisch verbindt met mijn thuisnetwerk. Bij mij is dat probleem alleszins verholpen.

Wanneer ik dan thuis was, en ik ging naar wifi instellingen, zag ik altijd dat de hero wel probeerde te connecteren, maar altijd de melding: connection unsuccesfull vertoonde. Daarnaast bleek ook dat de verbinding met mijn laptop occasioneel gewoon verdween, tijdens het surfen of bij het opstarten. Als ik dan mijn passwoord invoerde, gaf hij altijd een error... Dat was dan voor mij de druppel en heb dan enkele instelling gewijzigd naar:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2209818/Picture%208.png

Voordien stond het op:

Security: WPA/WPA 2
Authentication: WPA-PSK
Encryption: TKIP

Sinds de nieuwe instellingen, krijg ik geen connection errors meer en verbindt mijn hero altijd automatisch met mijn thuisnetwerk... ik weet niet of dat dé oplossing is natuurlijk, maar hier hielp het alleszins... Als je thuis bent, en je hero niet verbindt met je wifi, moet je eens naar de wifi settings kijken of je ook die melding krijgt dat het niet kan connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
is het installeren van veel apps en daarna weer uninstallen slecht voor je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 10:35
pina schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:51:
Zoals velen had ik het probleem dat mijn hero niet automatisch verbindt met mijn thuisnetwerk. Bij mij is dat probleem alleszins verholpen.
Als ik het goed zie, heb jij in feite het beveiligingsniveau van je verbinding verhoogd.

Mijn Hero deed het twee maanden perfect op het hoogste beveiligingsniveau. Tot afgelopen zondag. Toen mislukten ineens alle verbindingspogingen. 's Avonds deed hij het wel weer zonder dat ik iets aan de instellingen had veranderd. Gisteravond en vanochtend wilde hij weer geen verbinding maken en nu ineens weer wel.

Zou dit een hardware of een software probleem zijn? Ik heb verder niets aan de instellingen van de router of de Hero veranderd maar aan de andere kant kan hij wel alle netwerken vinden, alleen geen IP-adres ophalen.

Ik gebruik overigens de meest recente officiële softwareversie.

[ Voor 9% gewijzigd door Maloney op 09-12-2009 13:49 . Reden: verband met quote verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 14:31
Mijn ervaring is dat hij juist niet goed overweg kan met "TKIP + AES"..
Dat gebeurt ook met gewone Linux, erg vreemd. Die kan sowieso beter overweg met AES dan TKIP (of was het nu andersom 8)7)

Idem met WPA/WPA2 mixed..

Wat me ook opvalt, als je op je Hero hem op TKIP of AES zet, zie je bij het aanpassen dat hij op Automatisch staat.
TictaCNL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:57:
is het installeren van veel apps en daarna weer uninstallen slecht voor je phone?
't slijt je flashchipje en programma's laten wel eens rommel achter maar afgezien van dat denk ik niet dat het "slecht" is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sypher op 09-12-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TictaCNL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:57:
Waarom zou dat? Je zou hooguit wat meer activiteit op je flash geheugen hebben wat in theorie de levensduur niet ten goede komt, maar dat zal toch geen probleem uitmaken voor de verwachte levensduur van de rest van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
gertvdijk schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:58:
[...]

Waarom zou dat? Je zou hooguit wat meer activiteit op je flash geheugen hebben wat in theorie de levensduur niet ten goede komt, maar dat zal toch geen probleem uitmaken voor de verwachte levensduur van de rest van de hardware.
Als de levensduur van het flash geheugen korter is maakt het toch ook uit voor de verwachte levensduur van de rest van de hardware. Stel mn flash geheugen gaat nu stuk dan heb ik ook niet veel aan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
TictaCNL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:19:
[...]

Als de levensduur van het flash geheugen korter is maakt het toch ook uit voor de verwachte levensduur van de rest van de hardware. Stel mn flash geheugen gaat nu stuk dan heb ik ook niet veel aan de rest.
Ik denk dat je processor e.d. meer te lijden hebben met dagelijks gebruik dan je flashchipje dus die zal het ook
waarschijnlijk wel eerder begeven dan die chip zelf.
Draaien we het om, wat heb je aan die chip als je processor niet meer werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Maloney schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:09:
[...]

Als ik het goed zie, heb jij in feite het beveiligingsniveau van je verbinding verhoogd.

Mijn Hero deed het twee maanden perfect op het hoogste beveiligingsniveau. Tot afgelopen zondag. Toen mislukten ineens alle verbindingspogingen. 's Avonds deed hij het wel weer zonder dat ik iets aan de instellingen had veranderd. Gisteravond en vanochtend wilde hij weer geen verbinding maken en nu ineens weer wel.

Zou dit een hardware of een software probleem zijn? Ik heb verder niets aan de instellingen van de router of de Hero veranderd maar aan de andere kant kan hij wel alle netwerken vinden, alleen geen IP-adres ophalen.

Ik gebruik overigens de meest recente officiële softwareversie.
wel ja, in het begin deed hij het ook, maar na enkele weken plots niet meer. Nu doet hij het wel perfect op elk beveiligingsniveau. Kan natuurlijk ook aan de router liggen want mijn apple had ook problemen. Misschien is het een combinatie van een aantal zaken want heb sinds 2 weken mijn hero geroot en modaco erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
De Hero van mijn vriendin kan geen internetpagina's meer bekijken. (via 3G)
Applicaties en gadgets kunnen wel gegevens binnenhalen.

Ik heb er volgens mij wel iets over gelezen, maar ik kan het niet meer vinden.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:43
mijn gister gekochte Hero had nog de oude software.
net de veelbesproken update gedaan en wat een verschil!
het swipen tussen de 7 schermen gaat zonder lag!

de batterij heeft mij vandaag ook absoluut niet teleurgesteld (nog op oude software).
3x gebeld, paar smsjes verzonden/ontvangen, geen wifi aan en rond 5 uur 1 streepje eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Heren,

Ik lees e.e.a. over Android 2.0/2.1. Is die nu al uit of...? Ik lees nergens dat mensen em al hebben, maar een vriend van mij beweert van wel. En hierboven lees ik ook "nieuwe software". Is die nu wel of niet uit?

Of heb je, naast Android, ook nog andere firmware?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 19:50
_Christiaan_ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:32:
Heren,

Ik lees e.e.a. over Android 2.0/2.1. Is die nu al uit of...? Ik lees nergens dat mensen em al hebben, maar een vriend van mij beweert van wel. En hierboven lees ik ook "nieuwe software". Is die nu wel of niet uit?

Of heb je, naast Android, ook nog andere firmware?
Sinds de release van de Hero heeft HTC 1 officiële firmware update uitgebracht (nog steeds Android 1.5). Daarnaast heeft HTC aangekondigd dat ze Android 2.0 uitbrengen voor de Hero, maar deze is nog niet officieel uit. Via de onofficiële manier is deze firmware al wel te krijgen, maar bevat nog wat bugs en je hebt oa. root acces nodig.

Naast dit voorgaande firmware verhaal zijn er nog de custom firmwares, deze worden door hackers/tweakers gemaakt en kun je ook op je Hero zetten. Hiervoor is ook o.a. root acces nodig.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
funk-e schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:12:
De Hero van mijn vriendin kan geen internetpagina's meer bekijken. (via 3G)
Applicaties en gadgets kunnen wel gegevens binnenhalen.

Ik heb er volgens mij wel iets over gelezen, maar ik kan het niet meer vinden.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Gewoon zomaar opeens? Dan helpt het misschien via taskpanel/taskkiller/taskmanager je browser af te sluiten en daarna opnieuw te starten. Ik heb zelf wel eens last van pagina's die zonder reden verkeert laden. Browser herstart lost dit op.

• Staffie666
PcFer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:43:
[...]

Sinds de release van de Hero heeft HTC 1 officiële firmware update uitgebracht (nog steeds Android 1.5). Daarnaast heeft HTC aangekondigd dat ze Android 2.0 uitbrengen voor de Hero, maar deze is nog niet officieel uit. Via de onofficiële manier is deze firmware al wel te krijgen, maar bevat nog wat bugs en je hebt oa. root acces nodig.

Naast dit voorgaande firmware verhaal zijn er nog de custom firmwares, deze worden door hackers/tweakers gemaakt en kun je ook op je Hero zetten. Hiervoor is ook o.a. root acces nodig.
Nou heb ik een (maybe domme) vraag... Die radio updates die ik vind op internet, zijn die ook geschikt voor hero's die gewoon de standaard rom draaien? Gezien die niet op de htc site zelf staan vroeg ik me af of je
daar misschien een custom rom (of wellicht root) voor moet hebben?

210667

Staffie666 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:14:
[...]

Nou heb ik een (maybe domme) vraag... Die radio updates die ik vind op internet, zijn die ook geschikt voor hero's die gewoon de standaard rom draaien? Gezien die niet op de htc site zelf staan vroeg ik me af of je
daar misschien een custom rom (of wellicht root) voor moet hebben?
Die zijn inderdaad geschikt voor de Hero.[Althans als ze voor de Hero zijn.. ;) ] Voor zover ik weet komen ze in zip-formaat en moet je de radio updaten vanuit de recovery-console. Daar heb je dan root-acces voor nodig. De zips zijn o.a. hier te vinden.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik krijg morgen waarschijnlijk mijn hero thuis en ben mij nu een beetje aan het oriënteren.
Is er ook een weg om de software te syncen met OSX, of überhaupt te update via OSX?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Staffie666
210667 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:28:
[...]

Die zijn inderdaad geschikt voor de Hero.[Althans als ze voor de Hero zijn.. ;) ] Voor zover ik weet komen ze in zip-formaat en moet je de radio updaten vanuit de recovery-console. Daar heb je dan root-acces voor nodig. De zips zijn o.a. hier te vinden.
Hehe dank je dat ze voor de hero waren had ik al uitgevonden. Maar ik heb hier een standaard toestel (nog) zonder root. Hiermee kan ik dus niet mijn ''cleane'' hero updaten?

• kaajee
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:29:
Ik krijg morgen waarschijnlijk mijn hero thuis en ben mij nu een beetje aan het oriënteren.
Is er ook een weg om de software te syncen met OSX, of überhaupt te update via OSX?
Léés anders even dit topic of zoek in dit topic naar apple, mac of osx.

• carpebios
Gedaan in dit topic, maar geen antwoorden, of ik zoek gewoon heel slecht.
Maar met die 3 woorden krijg ik geen antwoorden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• pina
De laatste tijd ondervind ik problemen met enkele apps die normaal met 3G zouden moeten kunnen werken... Zo kan Fring niet meer connecteren als ik met 3G online ben, evenmin kan ik verbinding maken met SIPdroid, een programma om via SIP telefoontjes te maken... Maar als ik gewoon surf, werkt het wel gewoon zonder problemen.

Ik vrees dan ook dat de voorbije dagen of weken mijn provider (mobistar, belgië) die programma's heeft laten blokkeren dmv poorten of zo...? Zou dat kunnen? Onder Wifi werken ze wel zonder problemen... Zou er daar geen oplossing voor kunnen zijn? Ik heb wel een custom fw op staan.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:40:
Gedaan in dit topic, maar geen antwoorden, of ik zoek gewoon heel slecht.
Maar met die 3 woorden krijg ik geen antwoorden.
Dan typ je ze waarschijnlijk verkeerd. Het moet toch echt lukken om binnen 10 seconden je antwoord te vinden. Vergeet je niet dat dit topic inmiddels uit vijf delen bestaat? ;)

Rail Away!

• carpebios
Daar zit waarschijnlijk het probleem, nog eens proberen
Nou, gezocht, voor de mensen die dit probleem ook ondervinden.

Android en Apple = FAIL. Je moet schijnbaar bootcamp gebruiken of Google's services. Waar ik niet echt op zit te wachten. Ik wil gewoon syncen van contacten met mijn macbook, hetzelfde geld voor mijn ical agenda.
Ik hoop dat de rest niet tegen valt, want persoonlijk vind ik dit gelijk een vieze tegenvaller :(

[ Voor 83% gewijzigd door carpebios op 10-12-2009 11:29 ]

210667

Staffie666 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:32:
[...]

[...].

Hiermee kan ik dus niet mijn ''cleane'' hero updaten?
Afaik lukt dat alleen als je root-acces hebt en de recovery-image. Anders even wachten op de update van HTC zelf. Daar zit waarschijnlijk de nieuwste radio ook in.

• pina
om toch maar te antwoorden en niet de asshole uit te hangen, hoewel je wel een pak slaag verdient: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

1) Je kan ical laten syncen met google calender

2) Daarmee is het dus mogelijk om je android ook te laten syncen met google calender. In wezen gebruik je dus nog steeds ical, maar maak je agenda's aan in google calender, dus alles wordt op het net bewaard en niet enkel lokaal.

3) Ik gebruik voor mijn contacten ook google, net als de calender het voordeel dat je je contacten altijd zult hebben. Bovendien worden die contacten ook gesynct met twitter, facebook en flickr. Als je een google phone koopt, kan je wel verwachten dat je alles naadloos kan syncen met de diensten van google, lijkt me ook wel logisch

4) 3rd party programma's: double twist en the missing sync kunnen adresboek, muziek e.d. syncen (ik denk ook ical)

[ Voor 21% gewijzigd door pina op 10-12-2009 11:38 ]

• carpebios
Het probleem is dus dat ik niet een account wil voor google.
Ik sync alles via mobileme.

Mijn contacten, mail en agenda staan daar dus al in de wolk.
Aangezien ik ook een iphone heb, die alles sync, zou ik gewoon een progje willen die alles lokaal van mijn mac af synct. Dit schijnt dus te kunnen volgens jou via the missing sync? Alleen betaal je daar wel 40 dollar voor.

Ik zie net dit:

Future Features
Calendars
Keep calendars from Outlook, iCal or Entourage in sync with your phone.

De kalender functie bestaat helaas nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door carpebios op 10-12-2009 11:47 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 21:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb dat ook als ik een zoekactie doe, terwijl ik nog in een lijst zit met resultaten van een voorgaande zoekopdracht.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• pina
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:44:
Het probleem is dus dat ik niet een account wil voor google.
Ik sync alles via mobileme.

Mijn contacten, mail en agenda staan daar dus al in de wolk.
Aangezien ik ook een iphone heb, die alles sync, zou ik gewoon een progje willen die alles lokaal van mijn mac af synct. Dit schijnt dus te kunnen volgens jou via the missing sync? Alleen betaal je daar wel 40 dollar voor.

Ik zie net dit:

Future Features
Calendars
Keep calendars from Outlook, iCal or Entourage in sync with your phone.

De kalender functie bestaat helaas nog niet.
dan moet je idd voor double twist of the missing sync gaan. Tenzij je te gierig bent om 40 dollar neer te tellen voor iets dat echt noodzakelijk is voor u. Als vind ik de keuze dan voor een android een beetje vreemd, als je niks van google accounts wenst te hebben.

• carpebios
Ja, misschien zou neelie kroes in moeten grijpen.

Ik heb gewoon al een email account, dus waarom zou ik google willen?
Ik vind 40 euro best veel geld, dat is voor mij 5 uur werken.

Double twits had ik nog niet bekeken, ik ga eerst hier eens naar kijken.

• pina
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:41:

Ik heb gewoon al een email account, dus waarom zou ik google willen?
Ik vind 40 euro best veel geld, dat is voor mij 5 uur werken.

Double twits had ik nog niet bekeken, ik ga eerst hier eens naar kijken.
vrij ironisch natuurlijk dat je neelie kroes erbij haalt, terwijl je zelf een mobile me account hebt die enkel met je iphone werkt. Hetzelfde verhaal als bij google, behalve dat het gratis is bij google en het niet alleen kan synchroniseren met de google phone, maar ook met een heleboel andere apparaten die die protcollen ondersteunen. Protocollen die zelfs gestandaardiseerd zijn!

niemand verplicht u google-diensten te gebruiken. Maar als je een gecentraliseerd systeem wenst te hebben met integratie van kop tot teen, dan is het aangeraden om google te gebruiken. Net als je bij apple een gecentraliseerd systeem hebt waarbij iphoto, mail, imovie e.d. naadloos kunnen samenwerken!

Waar apple zo in uitblinkt bij hun computers, naadloze integratie, daarin slaagt google dan in bij hun android gsm's, waarin apple spijtig genoeg wel in faalt.

[ Voor 24% gewijzigd door pina op 10-12-2009 12:57 ]

• gertvdijk
pina schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:54:
vrij ironisch natuurlijk dat je neelie kroes erbij haalt, terwijl je zelf een mobile me account hebt die enkel met je iphone werkt. Hetzelfde verhaal als bij google, behalve dat het gratis is bij google en het niet alleen kan synchroniseren met de google phone, maar ook met een heleboel andere apparaten die die protcollen ondersteunen. Protocollen die zelfs gestandaardiseerd zijn!

niemand verplicht u google-diensten te gebruiken. Maar als je een gecentraliseerd systeem wenst te hebben met integratie van kop tot teen, dan is het aangeraden om google te gebruiken. Net als je bij apple een gecentraliseerd systeem hebt waarbij iphoto, mail, imovie e.d. naadloos kunnen samenwerken!

Waar apple zo in uitblinkt bij hun computers, naadloze integratie, daarin slaagt google dan in bij hun android gsm's, waarin apple spijtig genoeg wel in faalt.
Volledig mee eens.

@carpebios: Daarnaast hoef je GMail helemaal niet te gebruiken (je kan die GMail app eruit slopen als je wil), maar je hebt een Google account nodig om de telefoon fatsoenlijk te gebruiken (daar is ie op gemaakt).
Dat geldt voor GoT om te posten, voor iTunes om muziek aan te schaffen, bij je favo webwinkel om een bestelling te doen en zo werkt de hele wereld. Miepen dat je geen Google account wil maar MobileMe wil gebruiken om de door jou genoemde reden is eersteklas hypocrisie.

• carpebios
Met wat voor mensen heb ik hier te maken? Wat een gezeik op mij.

Ik heb gewoon mobileme, dat wil dus zeggen, xxxxx@me.com met imap.
Mijn iPhone kan ik gewoon met kabeltje gratis syncen op zowel windows als apple.
Hoezo hypocriet? Ik werk nu eenmaal op een mac, en voor mij is dat het voordeligst ook qua voorwaarden en privacy. Maar heb ik dat nodig voor een iPhone? Nee

Ze verplichten bij msn toch ook niet om @hotmail te nemen, nee ik msn met me.com
En de rest waar ik me aanmeld, mag ik zelfs @zeelandnet.nl gebruiken.

Ik snap al die nutteloze reacties niet, het lijkt wel of iedereen zich aangevallen voelt, terwijl ik gewoon iets simpels vraag.

Syncen tussen een android en macbook.
Hoeft helemaal niet via internet, want dat heb ik al, ik wil het gewoon offline.
Ik hoop dat iemand mij deze rare reacties uit kan leggen van bovenstaande.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 10-12-2009 14:59 ]

• Staffie666
Ik heb geen ervaring met een hero en mac maar meen ergens gelezen te hebben dat syncmate dit wel kan?

• gertvdijk
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:54:
Heb ik het nu te doen met laagopgeleide mensen? Wat een gezeik op mij.
Check mijn user gallery en post history. Laag opgeleid? :?
Jij zou het ook kunnen zien als hulp bij verbreding op je eigen inzicht in plaats van gezeik. Daarnaast begin jij met zeiken, op Google, terwijl je een alternatief aanhaalt die op jouw punten precies zo is.
Da's mooi dat je met IMAP kan werken met MobileMe, dat werkt namelijk prima op Android.
Mijn iPhone kan ik gewoon met kabeltje gratis syncen op zowel windows als apple.
Bij de iPhone is er een markt voor; niet iedereen heeft ook een Apple computer en Apple wil zich ook een beetje richten op de zakelijke markt waar voornamelijk mensen met Windows werken.
Google kiest een andere insteek en dat is het syncen via het internet die vervolgens weer universeel te implementeren is, onafhankelijk of je een Android device hebt of niet. Met het kopen van een Android telefoon kies je min of meer zelf voor die 'strategie'. Als je dat niet bevalt kan je kijken of je eromheen kunt werken of dat misschien een andere telefoon beter bij je past. (iPhone wellicht? :+ )
Dat is op zich niet hypocriet: ik noemde je vergelijking tussen Google (account/mail) en MobileMe hypocriet. Wel lezen, ik was daar heel duidelijk volgens mij.
Ze verplichten bij msn toch ook niet om @hotmail te nemen, nee ik msn met me.com
Android verplicht je ook niet om te MSN'en met een Google mail adres. Je mag ook gewoon al je GMail forwaden (en gelijk laten deleten) naar je zelfgekozen e-mailadres en zoals ik al zei je GMail app verwijderen van je telefoon. Maar je hebt het Google account nodig om apps te downloaden uit de market en als je wil via het internet dingen te syncen, net zoals bij de iPhone. Wat is het probleem? Ik zie geen verschil met Apple/iPhone.
Ik snap al die nutteloze reacties niet, het lijkt wel of iedereen zich aangevallen voelt, terwijl ik gewoon iets simpels vraag.
Je 'vraag' roept veel reacties op, omdat de vraag (blijkbaar) voortkomt uit een hypocriete vergelijking die niet wordt gewaardeerd. 'Vraag' tussen aanhalingstekens, omdat je vraag impliciet een duidelijk standpunt weergeeft.
Hoeft helemaal niet via internet, want dat heb ik al, ik wil het gewoon offline.
Heb je al gekeken wat je met verschillende sync apps kan die in de market staan?

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 10-12-2009 15:13 ]

• pina
Met wat voor mensen heb ik hier te maken? Wat een gezeik op mij.

Hoezo hypocriet? Ik werk nu eenmaal op een mac, en voor mij is dat het voordeligst ook qua voorwaarden en privacy. Maar heb ik dat nodig voor een iPhone? Nee

Ik hoop dat iemand mij deze rare reacties uit kan leggen van bovenstaande.
Een beetje minder aanvallend mag ook wel hoor. Het is maar een discussie die jij op gang hebt getrokken en waar o.a. ik het totaal niet mee eens zijn en waar ik je in gewone bewoordingen probeer uit te leggen waarom uw reactie op google vrij hypocriet is. Apple doet gewoon identiek hetzelfde maar dan wel betalend. Ik ben geen fanboy of zo, ik ben zelf fan van apple maar jouw bewering raakt kant noch wal.

• carpebios
Weet je wat nou het grappige is, ik beweer niks!
Ik heb het gewoon over privicy en dat ik het met de voorwaarden niet eens ben van google.
Mag dat?

Zo te horen niet.
Het gaat mij totaal niet over google vs apple, ik leg alleen uit dat ik al mobileme heb, en daarom wil ik graag een tooltje om het geheel offline met ical en contacten te laten synchroniseren.

Ik heb het idee dat een uitspraak hier uit zijn verband gehaald wordt en helemaal wordt opgeblazen. Want ik zie het probleem dus echt niet waar iedereen maar offtopic over door blijft gaan.

Komt er een klant binnen bij mij, ja ik wil graag bananen maar ik heb zelf al peren thuis.
Nou nou mevrouwtje, wat hypocriet.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Even een vraagje, ik ben dat HTC Sense een beetje zat en ik heb deze dus ook uitgeschakeld via Manage programs, iets in die richting. Nu heb ik dus het normale android home screen maar het balkje bovenin etc blijft wel gewoon zwart. Is dit nogsteeds een of andere HTC skin die ik ook uit kan zetten? ik zie namelijk dat het bij de G1 bijvoorbeeld wit is.

Alvast bedankt!

• gertvdijk
Inderdaad aardig offtopic dit.
offtopic:
[quote]carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:18:
Weet je wat nou het grappige is, ik beweer niks!
[/quote]
Ik quote als voorbeeld twee stukjes uit oudere posts:
[quote]carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:06:
Android en Apple = FAIL.
[/quote]
Duidelijk een bewering.
[quote]carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:41:
[/quote]
Dat is impliciet een behoorlijke bewering.
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:18:
Ik heb het gewoon over privicy en dat ik het met de voorwaarden niet eens ben van google.
Mag dat?
Ja, dat mag. Dan accepteer je de voorwaarden bij het inschakelen van je telefoon niet door geen Google account in te stellen. Wat je al kan lezen hier is dat je dan terugvalt op de lokale opslag op de telefoon en dat je het dan moet doen met HTC Sync. Die is er alleen voor Windows.

• carpebios
God god, dat neelie kroes was een grapje aan de poster boven mij, omdat hij mijn keuze voor android raar vond als ik geen google had, het leek er bijna op dat ik gek was dat ik geen google gebruikte, want dat is zowat verplicht, uit z'n verband gerukt dus.

En het is toch ook zo dat er geen sync programma is voor Apple (behalve betaald)
Dus het is een FAIL met apple computers, ik weet niet hoe het zit met Linux.
Heeft dus niks met mobileme te maken.

Maar gelukkig geef je alsnog antwoord op mijn vraag, het kan dus gewoon niet (met niet bedoel ik gratis, of volledig synchroniseren)

[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 10-12-2009 15:31 ]

• kaajee
Het schijnt dat wanneer je ipv aan een Android based toestel een (Apple) iPhone neemt/houdt je nergens last van hebt......

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:30:
God god, dat neelie kroes was een grapje aan de poster boven mij, omdat hij mijn keuze voor android raar vond als ik geen google had, het leek er bijna op dat ik gek was dat ik geen google gebruikte, want dat is zowat verplicht, uit z'n verband gerukt dus.

En het is toch ook zo dat er geen sync programma is voor Apple (behalve betaald)
Dus het is een FAIL met apple computers, ik weet niet hoe het zit met Linux.
Heeft dus niks met mobileme te maken.

Maar gelukkig geef je alsnog antwoord op mijn vraag, het kan dus gewoon niet (met niet bedoel ik gratis, of volledig synchroniseren)
Ok, hier komt het. De kracht van android is dat je alles via internet kan syncen, dus geen enkele kabel nodig. Hier voor heb je echter wel een google account nodig. Imap wordt ondersteund, dus je email is geen probleem. Contacts worden gesynct via gmail. De Android Market is alleen te gebruiken met een gmail account. De agenda synct met google calender.
Er zijn natuurlijk alternatieven, maar zonder google account is een android telefoon een gewone telefoon. Je kan dan net zo goed een symbian, wm of iphone gebruiken. Je mist dan vrijwel alle voordelen die android je biedt.

ISS Detector en meer voor Android

• pina
carpebios schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:30:
je moet nu ook niet gaan overdrijven hé. Mensen helpen, daar dient het forum voor, maar met een leper de pap in uw mond steken vind ik nu ook wel overdreven. Ik zei voordien al dat je 2 alternatieven hebt: doubletwist en the missing sync.

Is het nu echt zoveel gevraagd om 2 minuten tijd te nemen en naar beide websites te gaan? Dan zie je duidelijk staan dat doubletwist niet betalend is. Straks zou ik nog geloven dat er iemand naast u zit het forum voor te lezen en nog iemand anders alles voor u zit neer te typen 8)7

• carpebios
Als je zelf op de site had gekeken, dan zou je zien dat het op gaat voor muziek en foto's. Echter het ging dus over contacten en de agenda (mail kan via imap waarschijnlijk wel).

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Euhm, als google dan zo naadloos zou werken, kan iemand mij uitleggen hoe ik al mijn contacten van het type Exchange in mijn foon als contact persoon naar Gmail kan syncen?

• gertvdijk
woutur schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:17:
Euhm, als google dan zo naadloos zou werken, kan iemand mij uitleggen hoe ik al mijn contacten van het type Exchange in mijn foon als contact persoon naar Gmail kan syncen?
Dat is geheel buiten de scope van syncen met je telefoon. Wat jij wil is het syncen van twee diensten...

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 20:41
woutur schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:17:
http://www.google.nl/sear...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Succes.

• TomasE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 16:26
Zo, voor de Droid hebben ze de update klaar. Kunnen ze nu mooi die van ons afmaken. Zie http://twitter.com/htc

• Staffie666
TomasE schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:26:
Zo, voor de Droid hebben ze de update klaar. Kunnen ze nu mooi die van ons afmaken. Zie http://twitter.com/htc
Een performance update lijkt me meer iets zoals wij bij de hero ook al gehad hebben?

Even linkje geklikt:

Enjoy enhanced performance on your Droid Eris with the
following updates:
- While on a call and the device is in screensaver mode, pressing the
End key now takes the device out of screensaver mode, and a second
press will end the call.
- On-call mute and speakerphone icon functionality is enhanced.
- Upgraded functionality after activation eliminates the delay users
were experiencing in receiving their first call.
- Device now switches effectively from 1x mode to 3G.
- Device no longer requires users to reselect a default email after
power-cycling.
- SMS and MMS messaging delivery is improved.
- Eighty-character MMS/SMS message subject lines are now allowed.
- Improved picture messaging functionality allows messages from LG
phones to be opened.

Geen android 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En deze is weer vol dus we gaan verder in: HTC Hero [part six]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.