Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hai Hui
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:34
Een van onze muizen is overleden en nu wilden we eigenlijk een beetje stevige muis. Het probleem van onze oude muizen was dat hij niet meer 'klikte' als je erop drukte. Hij registreert de klik wel, maar geeft geen geluid en is heel erg gevoelig geworden alsof er geen weerstand meer is op de knop. We hebben een Trust MI-6950R, Sweex (I know, Sweex 8)7 ) en een standaardmuis die je bij je pc krijgt, gehad. Het rare is dat alleen bij een andere huisgenoot de muis niet meer goed doet, terwijl mijn Trust het nog prima doet. Vraag me niet wat hij allemaal ermee doet :P

Ik heb eens rondgekeken en ik kom op deze muizen:
- Logitech MX518
- Logitech G5

De muis moet wel een draad hebben, ik wil geen gedoe met batterijen/accu's die leeg raken.

Heeft iemand ervaring met knopjes die het niet goed doen bij een van deze twee muizen? (Of gewoon ervaringen met een van deze twee muizen). In de review van 'alex335' van de MX518 wordt gezegd in de comments dat deze muis na een paar maanden oid mouse1/mouse2 het niet meer doen, terwijl bij sommige mensen na vele jaren de muis nog prima doet... De Logitech G5 daarentegen is wel positief ontvangen bij de meeste mensen.

Dus een oproep aan mensen die veel een van de bovenstaande muizen misbruiken: wat zijn jullie ervaringen met deze twee muizen?

Ja ik weet dat ik veel moeite doe om een muis uit te zoeken, heb geen zin in nog meer defecte muizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik gebruik zelf al een tijdje de G5 welke mij prima bevalt, de middelste knop gaat alleen wat lastig maar de rest werkt fantastisch en voelt stevig aan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hai Hui
Oh sweet. Hoe lang gebruik je die al? Mn huisgenoot zit aardig op zn muis te klikken omdat hij veel games speelt, dus hij wilt ook zeker van zijn dat hij een beetje fatsoenlijke muis koopt (binnen een redelijk budget uiteraard :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Muizen & muisgerelateerde zaken in Hardware Spielerij Algemeen bevat ook een bult info 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Zou gaan voor een Logitech mx518/Microsoft intelli 3.0/Razer deathadder, toch wel de 3 meestgebruikte gamemuizen in het algemeen ( vooral onder de CSers ), voor de rest is vorm nogaltijd het belangrijkst, maar bovenstaande verschillen daar niet zo heel erg veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zelf heb ik een MX510 (thuis) en een G5 (werk). De MX510 is de voorloper van de MX518.

Beide muizen zijn erg robuust. BGB4rn heeft gelijk wat betreft de middelste knop van de G5; doordat dat zo'n kantelbaar scrollwieltje is, kan die best lastig zijn. Maar dat is een kwestie van wennen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Hai Hui schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:33:
Oh sweet. Hoe lang gebruik je die al? Mn huisgenoot zit aardig op zn muis te klikken omdat hij veel games speelt, dus hij wilt ook zeker van zijn dat hij een beetje fatsoenlijke muis koopt (binnen een redelijk budget uiteraard :P )
Ik heb hem nu een half jaar denk ik maar ik weet dat ze langer mee gaan dan dat, het is ook een gamers muis dus daar kan ook flink op geklikt worden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hai Hui
Hm, ik ben er wel redelijk uit denk ik. Ik ga toch maar de MX518 kopen, deels omdat ik die gewoon in het dorp kan kopen voor 35 euro. Bedankt allemaal voor jullie reacties :)
Pagina: 1