© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
daar ga ik er veel verder op in en vraag ik ook andere dingen.
ok, als die post dicht gaat nog ff het voldende: kunnen mijn huisgenoten bij hun computers komen van buitenaf als die achter een proxy of een nat proggie hangen?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Maakt toch niet uit, de mods staan aan mij kant zoals je hebt gezienOp zondag 04 maart 2001 16:28 schreef ocf81 het volgende:
dus niet hè!
daar ga ik er veel verder op in en vraag ik ook andere dingen.
Je hebt wel een ander verhaal, maar het komt op het zelfde neer. Dus een CROSS-POST!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Hub + kabels zijn te krijgen bij het civ (als je ze nog niet hebt). Hubje gulden of 90.
Verwijderd
Wachtwoordje er op en het zaakje is gefixt. Clients zijn te downen op http://dance.student.utwente.nl en http://infofind.student.utwente.nl
verder vinden ze het idee dat ik een hub en kabels voor mezelf koop niet zo'n goed plan want dan komen ze op een lager niveau in het netwer terecht. dat is ook wel zo maar ik wil veel meer kunnen dan wat nu kan en zij willen veiligheid en gemak
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Winroute is leuk om te internetten, maar met het pingen van servers ga je er soms 4000+ af.
Winroute kan dat niet aan.
Bij elke ping zet hij het ip in zijn lijstje, en na 1800 val je hele verbinding weg.
oplossing:
Zoe een paar goede servers, zet die in je favorieten lijst (in het spel of met gamespy) en ping aleen die servers.
Of je moet van winroute af.
eigenlijk moeten ze gewoon allemaal op de hub en dan die met het kmodem verbinden. maar dat wordt als te moeilijk en/of te gevaarlijk beschouwd
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Ik heb sygate 4 geinstalleerd voor het delen van een fast xs4all adsl verbinding. Kan ik prima mee gamen. Heb altijd een ping van ongeveer 50 bij de servers in nederland (demon/wanadoo etc.) met unreal tournament.
Verwijderd
Hang er maar van af waar je woont. In de stad is de d/l beperkt tot 60 kb/s flat en 70 piek, dan ga je niets achteruit met een 10Mbit hub. Woon je op de campus, dan ga je met een 10Mbit hub wel achteruit, dan zou je een 100Mbit switch moeten kopen (350 gulden), dan ga je niet achteruit omdat een switch niet elke datapakketje naar elke pc staart zoals een hub doet.Op zondag 04 maart 2001 19:49 schreef ocf81 het volgende:
ok dus kabeltje van de utp poort van het kabelmodem naar de uplink van de hub en van [reguliere hub poort naar de nic van mijn pc? of kabelmodem <--> gewone poort <--> gewone poort nic? (ik dacht dat de uplink nogal veel traffic veroorzaakte)
verder vinden ze het idee dat ik een hub en kabels voor mezelf koop niet zo'n goed plan want dan komen ze op een lager niveau in het netwer terecht. dat is ook wel zo maar ik wil veel meer kunnen dan wat nu kan en zij willen veiligheid en gemak
Maar idd gewoon de utp in een gewone poort van de hub, en de utp'kabels naar de pc's ook in een gewone poort van de hub.
En voordat er iemand over begint dat dit niet kan: Bij deze ISP lukt dat wel.
nu moet ik ze nog overtuigen dat dit "the way to go" is.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
Maar ik vind het bijzonder irritant en behorlijk frustrerend. Ik draai hier dus WinRoute op n NT4 Server en ben afgezien van dit probleem zeer over Winroute te spreken.
Is dat Sygate een vergelijkbare proxy/ firewall?
Verwijderd
Moet je eens een studentenhuis vinden waar dit NIET zo geregld is...overtuigend genoeg??Op maandag 05 maart 2001 15:35 schreef ocf81 het volgende:
thnx MREn.
nu moet ik ze nog overtuigen dat dit "the way to go" is.
een keer opnieuw posten kan geen kwaad!