Catalyst bewaart over/underscan instellingen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic kennelijk wat te specifiek was - 1:1 pixelmapping met Radeon op Philips HD-Ready - dan iig maar de losse vraag:

De Catalyst drivers van mijn Asus AH 3650 Silent (AGP) onthouden de over/underscan settings niet. Gevolg is dus dat ik, iedere keer dat ik de PC aanzet, of hij uit hibernation komt, of een RDP sessie heb gedraaid, weer opnieuw die setting op de slider precies goed kan zetten. Da's best irritant :P

Iemand hetzelfde probleem of, beter nog, de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

gefixed in 9.10 die zo beschikbaar is ter download. (zie ATI nieuws topic)

Nog even beetje geduld AUB.

(download link)

[ Voor 43% gewijzigd door neliz op 22-10-2009 16:41 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Ah, thx d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
9.10 geprobeerd (duurde even voordat de AGP hotfix beschikbaar kwam), maar nog stééds worden de over/underscan settings niet bewaard :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Hier hetzelfde probleem: elke keer als ik IETS doe (laptop klep dicht, reboot, HDMI kabel erin of eruit) dan staat de underscan weer op 15%.

Als iemand een oplossing weet, dan houd ik mij zeer aanbevolen. Ben al meerdere keren tegen de muur op gerend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Bij mij bleek het probleem te liggen in de Sony VAIO Event Service die de underscan op 15% zette, NIET de ATI Driver. Na een downgrade van de versie van de Event Service van VAIO ben ik van mijn probleem af.

Wat mij op dit spoor zette: als ik de HDMI kabel eruit plug, en direct erna er weer in, dan zie ik heel even (halve seconde) volledig beeld, en vervolgens floept hij naar 15% underscan.

Voor de VAIO bezitters die dit lezen: bij mij werkt de Vista Event Service onder Windows 7 goed (v4.3), de W7 Event Service (v5.0) werkt NIET goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Bovenstaande hielp mij niet (ik heb geen Vaio namelijk :P).

Wat wel hielp: voor de upgrade van de drivers eerst een volledige uninstall doen. Daarbij ook alle ATI registry keys verwijderen! (Bij mij was het voldoende om de ATI "mappen" in de registry te verwijderen, niet ook nog alle individuele verwijzingen naar ATI elders). Daarna nieuwe 9.12 Catalyst geinstalleerd en nu onthoudt hij eindelijk de over/underscan settings *O*

Kennelijk was het een of andere key die door een oudere versie gezet werd, maar niet door de uninstall opgeruimd werd, die voor de problemen zorgde. Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Eventjes dit topic complementeren:

Ik had ditzelfde overscan probleem als ik mijn Iiyama E2473HDS op HDMI aansloot, zoals zoveel mensen. Lelijke zwarte balken en geen helder beeld op 1080p. Bijkomende problemen waren dat ik geen degelijke CCC kon installeren op mijn MSI U230 AMD Congo laptop (met HD3200 igp) op Win7 64bit voor redenen die voor mij onbekend zijn. CCC2 start niet en CCC van 8.4 (de enige versie die wel werkte hiero) mistte de optie voor het aanpassen van de underscan van 8% naar 0%.

Ik had de commandline tool al gevonden op een andere plek, maar de eerste versie die ik probeerde (2.2) deed niets. de tweede versie ( http://www.oshinetworks.com/ATI_Underscan_Fix_debug3.zip ) deed het wel!!
Mocht dit bestand niet meer te vinden zijn op die server, PM me dan en ik stuur het door :)

Mocht CCC dus de instellingen niet willen opslaan en heeft herinstalleren/uninstalleren geen oplossing geboden (zoals in mijn geval), dan kan dit ook het probleem verhelpen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1